×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » بانس ریت و نرخ خروج چیست؟
08 دسامبر 2020

بانس ریت و نرخ خروج چیست؟

شما می توانید با بررسی آماری از قبیل کل ترافیک ، منبع ترافیک ، اطلاعات جمعیتی بازدیدکنندگان و اطلاعات دقیق در مورد بازدیدها و جستجوهای آنها ، بستر Google Analytics را در وب سایت خود پیاده سازی کرده و وب سایت خود را بهینه کنید. در واقع با بررسی Google Analytics می توانید قسمت هایی از وب سایت خود را پیدا کنید که عملکرد خوبی دارند و همچنین نقاط ضعف وب سایت خود را بهبود بخشید تا تأثیر بیشتری بر مخاطبان خود بگذارد. بسیاری از پارامترها بر عملکرد وب سایت تأثیر می گذارند ، که می توان آنها را در دو بعد – نرخ پرش و نرخ خروج- به عنوان دو معیار مهم برای تعیین اثربخشی و کارایی یک وب سایت دسته بندی کرد.

در این مقاله ، ابتدا نگاهی خواهیم انداخت به دو پارامتر ، نرخ پرش و نرخ خروج و تفاوت های این دو ، و سپس در مورد برخی از دلایل اصلی بالا بودن این دو بحث خواهیم کرد ، بنابراین شما می توانید وب سایت خود را با حذف آنها بهبود بخشید.

بانس ریت یا نرخ پرش چیست؟

طبق تعریف ، Google Analytics در مواردی است که بازدیدکننده از وب سایتی بازدید می کند و سپس بدون اقدام بعدی آنجا را ترک می کند. اقدام ورود به سیستم وب سایت هر عملی است که به Google Analytics ارسال می شود. چنین واکنشی می تواند مشاهده صفحه دیگری از وب سایت ، خرید آنلاین ، دنبال کردن در شبکه های اجتماعی و غیره باشد یا هر عکس العمل تعیین شده توسط مدیر وب سایت.

نرخ پرش یا بانس ریت یک وب سایت با تقسیم تعداد بازدید از بازدیدکنندگانی که کار دیگری انجام نمی دهند بر کل بازدید کنندگان توسط بازدیدکنندگان حاصل می شود.

نرخ پرش و نرخ خروج

درواقع نرخ پرش یا بانس ریت برای شما مشخص می‌کند که چه تعداد از بازدیدکنندگان وب‌سایت شما، پس از ورود به وب‌سایت، بلافاصله و بدون هیچ عمل دیگری از آن خارج شده‌اند.

نرخ خروج (Exit Rate) چیست؟

Google Analytics خروجی را در آخرین صفحه مشاهده شده توسط کاربر در هر بار بازدید بازدید کننده وب سایت ثبت می کند. تعداد کل نتایج ثبت شده در کل صفحات وب سایت تقسیم بر تعداد صفحات مختلف مشاهده شده توسط کاربران ، نرخ خروجی را نشان می دهد.

نرخ پرش و نرخ خروج

به زبان ساده، نرخ خروج یک صفحه از وب‌سایت بیانگر تعداد کاربرانی است که با مشاهده آن صفحه از وب‌سایت شما خارج شده‌اند. (تعداد بازدیدهایی که در این صفحه تمام شده‌اند را به شما نشان می‌دهد.)

بانس ریت و نرخ خروج چه تفاوتی باهم دارند؟

نرخ پرش فقط با صفحه ورود کاربر به سایت شما مرتبط است ، اما نرخ خروج با آخرین صفحه ای است که کاربر قبل از ترک سایت مشاهده می کند. از این رو ، اگر کاربری از سایت شما بازدید کرده و سایت شما را بدون تعامل ترک کند ، برش و خروج محاسبه می شود. اما اگر بعد از ورود به سایت شروع به مرور سایت کند و با سایت شما ارتباط برقرار کند ، فقط یک خروج برای او ثبت می شود.

اگر گزارش عملکرد صفحه برای بازدیدکنندگان را در بخش Behavior  حساب Google Analytics خود مشاهده می کنید ،نرخ پرش و نرخ خروج آن صفحه در ستون قبل از هر صفحه در وب سایت شما ظاهر می شود. انتخاب یک پارامتر دیگر ، مانند کانال ورودی بازدید کننده ، می تواند به شما در تحلیل بهتر کمک کند. به عنوان مثال ، اگر کاربرانی که از طریق بازاریابی شبکه های اجتماعی از وب سایت شما بازدید می کنند ، در صفحات خاص نرخ پرش بالایی دارند ، این بدان معناست که اطلاعات موجود در شبکه اجتماعی شما با اطلاعات صفحه ای که به آن پیوند می دهید و محتوای آن صفحه مطابقت ندارد. باید تغییر وب سایت یا اطلاعات مربوط به رسانه های اجتماعی باشد. ما در مقاله های آینده دانشگاه این تکنیک های تحلیلی را با جزئیات بیشتری توضیح خواهیم داد.

چگونه نرخ پرش یا بانس ریت را تحلیل کنیم؟

به طور کلی ، نرخ پرش یا بانس ریت ، شاخص مناسبی برای تأمین نیازهای کاربران توسط سایت شما است و می تواند نشانگر مطابقت تبلیغات شما با صفحه ای که مشاهده می کنند ، باشد.

نرخ پرش و نرخ خروج

بانس ریت بالا (معمولاً بیش از ۵۰٪ ، اما این تعداد می تواند برای هر صنعت متفاوت باشد و بستگی زیادی به کاربر وب سایت دارد). اگر کاربرانی که به وب سایت شما می آیند از محتوایی که ارائه می دهید ناراضی باشند ، می تواند برای شما نگران کننده باشد. خیلی سریع بخور و برو. به طور کلی ، هدف از نرخ پرش تعیین درصد بازدیدکنندگانی است که هنگام ورود به سایت خود از دست می دهید. به عبارت دیگر ، فرصت تبدیل آنها به مشتری و همچنین جبران هزینه های جذب ترافیک را از دست می دهید. از این رو ، اگر نرخ پرش به خوبی اندازه گیری و تحلیل شود ، می تواند مانع هدر رفتن هزینه تبلیغات شود. اما آیا پایین بودن نرخ پرش به معنای کاربران بیشتر است؟

نرخ بانس ریت کمتر باعث ایجاد کاربر بیشتر می شود.

بانس ریت

همچنین لازم به ذکر است که هدف شما نباید کاهش نرخ پرش تبلیغات باشد. به عنوان مثال ، اگر کاربران را به صفحه ای از تبلیغ خود هدایت کنید که برای کسب و کار شما مهم نیست اما نرخ پرش کمتری دارد ، نمی توانید کاربران با کیفیت و وفاداری را جذب کنید. بنابراین ، نرخ پرش یا بانس ریت یکی از معیارهای تعیین یک کمپین تبلیغاتی است و علاوه بر عوامل دیگر از جمله درصد کاربران جدید کمپین ، مدت زمان حضور هر کاربر در وب سایت و نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به کاربران.

چگونه نرخ خروج را تحلیل کنیم؟

برخلاف نرخ پرش بالا که تقریباً همیشه علامت بدی است ، لزوماً پرش زیاد از سایت شما نشانه بدی نیست. به عنوان مثال ، در صفحه “تماس با ما” یا “متشکرم” که پس از خرید ظاهر می شود ، کاربران سایت شما را ترک می کنند تا به هدف خود برسند ، بنابراین نرخ پرش بالا در این صفحات نشانه بدی نیست.

مثال دیگر هدایت کاربران به یک پیوند خارجی است. به عنوان مثال ، اگر در یک دامنه وبلاگ داشته باشید و در سایت دیگر یک سایت تجارت الکترونیکی داشته باشید و در یکی از صفحات وبلاگ خود به یکی از محصولات تجارت الکترونیکی خود پیوند دهید ، ممکن است کاربران به سایت دیگر شما منتقل شوند. این بسیار خوب است ، و بنابراین عملکرد بالا همیشه چیز بدی نیست.

با این حال ، دیر یا زود کاربران شما وب سایت شما را ترک می کنند و بنابراین تمام صفحات شما خروجی خواهند داشت ، اما اگر نرخ خروج در یکی از صفحات وب سایت شما به طور قابل توجهی بالاتر باشد با مشاهده این صفحه می توانید بفهمید بازدید کنندگان شما چه عواملی را به چرخش قیف تبدیل می کنند (نحوه تبدیل مشتری عادی به مشتری وفادار را می توان با قیف بازاریابی مقایسه کرد).

دلایل رایج بالا بودن نرخ خروج صفحات وبسایت

نرخ خروج از وب سایت

مشکل جابجایی بین صفحات: در بعضی موارد ، کاربران نمی دانند که چگونه به مرحله بعدی بروند. به عنوان مثال دکمه شما تقریباً نامرئی است. در این صورت کاربران از سایت شما راضی نخواهند بود.

مشکل در مسیر مشتری: شما باید مشتریان خود را از طریق صفحه ورود به سیستم مورد نظر و تبدیل مورد نظر خود در همه مسیر راهنمایی کنید. اگر صفحه ای وجود داشته باشد که شما دقیقاً نمی دانید کاربران باید در آن صفحه چه کار کنند ، در این صورت کاربران آن صفحه را ترک می کنند. برای انتخاب صحیح ، باید در طول سفر با آنها تعامل داشته باشید. استفاده از CTA (Call to Action) که گام بعدی سفر کاربر را به وضوح نشان می دهد ، کلید حل این مشکل است.

بن بست: بن بست صفحه ای است که هیچ پیوند رو به جلو یا عقب ندارد. این یک اشتباه در طراحی است. احتمالاً با این صفحه روبرو شده اید: در صفحه ای گیر کرده اید و چاره ای جز زدن دکمه خروج ندارید.

تحلیلگران تمرکز بیشتری روی نرخ پرش یا بانس ریت دارند و نرخ خروج معمولاً از اهمیت کمتری برخوردار است. در حالی که نرخ پرش تنها معیار ارتباط صفحه ورود به بازدید کننده است ، نرخ خروج معیاری است که به خوبی می تواند تعداد مسائل موجود در صفحات مختلف وب سایت شما را نشان دهد.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *