×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » بازاریابی سنتی یا بازاریابی دیجیتال؟
10 دسامبر 2020

بازاریابی سنتی یا بازاریابی دیجیتال؟

در این مقاله می خواهیم در مورد بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتال صحبت کنیم و تفاوت های آنها را توضیح دهیم. در این مقاله می خواهیم ببینیم کدام روش می تواند نیازهای ما را برآورده کند. چرا وقتی می خواهید بین بازاریابی سنتی و دیجیتال یکی را انتخاب کنید ، چرا هر دو روش بازاریابی را در نظر نمی گیرید؟

بازاریابی سنتی چیست؟

 بازاریابی سنتی و تفاوت آن با بازاریابی دیجیتال

بازاریابی سنتی هر نوع بازاریابی است که بصورت آنلاین نیست و برای عملکرد اینترنت نیازی به اینترنت ندارد. این شامل بازاریابی ، چاپ ، تبلیغات صوتی ، ایمیل مستقیم ، تلفن و تبلیغات در فضای باز مانند بیلبوردها است. این روش بازاریابی ، از روزنامه تا رادیو ، به شما کمک می کند بازار هدف خود را پیدا کنید.

بازاریابی سنتی نه تنها یکی از قدیمی ترین انواع بازاریابی است ، بلکه یکی از کاربردی ترین و موفقیت آمیزترین ها نیز هست. بازاریابان تمایل به انجام این کار دارند و این کار را ادامه می دهند زیرا این آزمایش زمان را تحمل کرده است. همه افراد در زندگی روزمره با نوعی بازاریابی سنتی روبرو هستند.

بازاریابی سنتی نقش مهمی در جذب مخاطبان محلی و بومی دارد. تبلیغات فیزیکی می توانند طولانی و مفید باشند. بعلاوه ممکن است مخاطبانی باشند که به اینترنت دسترسی ندارند و در نتیجه دسترسی به آنها از طریق بازاریابی سنتی راحت تر از بازاریابی آنلاین است.

روش‌های رایج بازاریابی سنتی

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال و روش‌های رایج در این نوع بازاریابی

بازاریابی سنتی روشی است که بازاریابان مخاطبان و موقعیت تبلیغات خود را به گونه ای شناسایی می کنند که مخاطب بتواند با تبلیغات آفلاین تعامل داشته باشد. یعنی بدون نیاز به اینترنت ، تبلیغات را می بینند ، گوش می دهند و با آنها ارتباط برقرار می کنند. تبلیغات آفلاین را می توان به دسته های زیر تقسیم کرد:

  • کاغذ یا تبلیغات چاپی (مجلات ، روزنامه ها ، بروشورهای تبلیغاتی و غیره)
  • تبلیغات در رسانه های پخش (تلویزیون ، رادیو و غیره)
  • تبلیغات پست الکترونیکی مستقیم (کاتالوگ ، کارت پستال و غیره)
  • تبلیغات تلفنی (بازاریابی تلفنی یا تبلیغات تلفنی ، بازاریابی پیامکی و غیره)
  • تبلیغات محیطی (بیلبوردها ، جعبه های سبک و غیره)

مزایای بازاریابی سنتی

مانند هر روش دیگر ، استفاده از بازاریابی سنتی مزایای قابل توجهی دارد. این مزایا شامل موارد زیر است:

۱- سادگی و ملموس بودن (Simple)

از آنجا که بیشتر افراد جامعه قبلاً در معرض انواع روش های سنتی بازاریابی قرار گرفته اند ، می توانند پیام تبلیغاتی را به راحتی درک و دریافت کنند. علاوه بر این ، هنوز بخشی از جامعه وجود دارد که به اینترنت یا تلفن های هوشمند دسترسی ندارد یا متوجه تبلیغات آنلاین نمی شود. همچنین ، تبلیغات سنتی بیشتر مناسب گروه های مسن جامعه است.

۲- دسترسی به مخاطبان محلی (Local Reach)

استفاده از روش های سنتی تبلیغات ، مانند تبلیغات در رادیو محلی یا شبکه های تلویزیونی محلی یا ارسال تبلیغات چاپی مخصوص محله ، ممکن است در جذب مخاطبان محلی شما موفقیت بیشتری داشته باشد.

۳- ماندگاری تبلیغات سنتی (Hard Copies)

بیشتر روشهای سنتی بازاریابی ، مانند تبلیغات چاپی ، می توانند سالها ذخیره شوند و به مخاطب اجازه می دهند هر زمان که به این تبلیغات احتیاج داشت ، این تبلیغات را با خود نگه دارد. البته با ظهور اینترنت و موتورهای جستجو ، نیاز به چنین کاری بسیار کمتر شده است.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

 بازاریابی دیجیتال و تفاوت آن با بازاریابی سنتی

همانطور که از نامش پیداست ، بازاریابی دیجیتال یک تکنیک بازاریابی است که از طریق اینترنت و اینترنت انجام می شود. به عنوان مثال ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی ، بازاریابی از طریق ایمیل و تبلیغات کلیکی ، تبلیغات داخلی و برنامه های تلفن همراه و … برخی از روش های بازاریابی دیجیتال هستند. با گذشت زمان ، با پیشرفت تکنولوژی ، توسعه فرهنگی و اجتماعی ، بازاریابی دیجیتال محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. انتظار می رود در سالهای آینده بازاریابی دیجیتال به روش اصلی بازاریابی تبدیل شود.

با دیجیتالی شدن دنیا ، روشهای بازاریابی در این زمینه کاملتر و متنوع تر می شوند. تلاش های بازاریابی دیجیتال بر دسترسی بیشتر صاحبان مشاغل به مخاطبان هدف خود ، ارائه تبلیغات موثر به کاربران و ارائه خدمات تبلیغاتی موثر ، قابل اندازه گیری و مقرون به صرفه برای تبلیغ کنندگان و صاحبان مشاغل متمرکز است. بازاریابی دیجیتال نه تنها بعضی اوقات مقرون به صرفه تر از بازاریابی سنتی است ، بلکه همچنین راهی مستقیم تر برای دستیابی به مخاطبان هدف شما در سراسر جهان است.

بازاریابی دیجیتال برای تجارت امروز ضروری است. امروزه مردم از اینترنت و ابزارهای آنلاین برای حل همه چیز از ابتدایی ترین کارهای روزمره گرفته تا بانکداری استفاده می کنند. این اهمیت استفاده از بازاریابی دیجیتال را برای مشاغل برجسته می کند. مصرف کنندگان معمولاً قبل از خرید آنلاین درباره محصول خود تحقیق می کنند. به عنوان مثال ، هر یک از ما می تواند به مدت یک هفته در اینترنت جستجو کند تا یک رستوران پیدا کند که در آن بتوانیم غذا سفارش دهیم ، مبلمان موجود یا آدرس پزشک متخصص را پیدا کنیم.

روش‌های رایج بازاریابی دیجیتال

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال و روش‌های رایج در این نوع بازاریابی

هر مشاغل از هر اندازه و در هر زمینه ای می تواند با استفاده از بازاریابی دیجیتال به مخاطبان خود برسد و به آنها تبلیغات ارائه دهد. منابع مختلف دسته های مختلفی را برای انواع مختلف روش های تبلیغات دیجیتال پیشنهاد داده اند. روش های بازاریابی دیجیتال بسیار گسترده هستند و می توان آنها را به دسته های زیر تقسیم کرد: اما می توانید در اینترنت لیستی از روش های کم و بیش را نیز پیدا کنید که قطعاً اشتباه نیست و به روش نویسنده بستگی دارد.

  • بازاریابی محتوا
  • بهینه سازی موتور جستجو
  • بازاریابی رسانه ای
  • بازاریابی موتور جستجو
  • تبلیغات PPC
  • پستی تبلیغاتی
  • بازاریابی وابسته
  • تبلیغات اینترنتی
  • تبلیغات درون برنامه ای
  • ریمارکتینگ (Remarketing)

مزایای بازاریابی دیجیتال

به نظر می رسد بازاریابی دیجیتال برای تولید ROI بالا ایده آل است. البته به شرطی که تجزیه و تحلیل دقیق داده محور برای اجرا و بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی انجام شود. در زیر برخی از مزایای استفاده از بازاریابی دیجیتال آورده شده است:

۱- نتایج قابل اندازه‌گیری (Measurable Results)

نظارت و تحلیل فوری تبلیغات دیجیتال یکی از اصلی ترین و مهمترین مزیت های بازاریابی دیجیتال نسبت به روش های سنتی بازاریابی است. تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال روز به روز پیشرفت می کند و به بازاریابان و صاحبان مشاغل اجازه می دهد تا تبلیغات تبلیغاتی خود را بهینه کنند. بازاریاب ها می توانند با استفاده از ابزارها و بسترهای تبلیغاتی دیجیتال ، در مورد کمپین های تبلیغاتی خود به صورت مشاهده فوری ، رفتار و داده های جمعیتی کاربران خود اطلاعات کسب کنند و کمپین های خود را بهتر مدیریت و بهینه کنند. بیشتر سیستم عامل های دیجیتال ، شبکه های تبلیغاتی و سیستم عامل های رسانه های اجتماعی پارامترهای تجزیه و تحلیل را ارائه می دهند.

۲- تعامل لحظه‌ای مشتریان و ارتباط دوطرفه (Instant Interactivity & Two-way Communication)

در گذشته ، وقتی صحبت از تکنیک های بازاریابی آنلاین می شد ، تعامل با تجارت برای مشتریان دشوارتر بود. با استفاده از بازاریابی دیجیتال می توانید به راحتی CTA ساده ای ایجاد کنید تا مشتریان خود را به سمت وب سایت ، صفحه اینستاگرام ، کانال تلگرام یا هرجایی که مشتریان با تجارت شما تعامل دارند هدایت کنید.

علاوه بر این ، در بازاریابی دیجیتال ، مشتریان می توانند از طریق رسانه های اجتماعی و ایمیل به راحتی با شرکت ها ارتباط برقرار کنند که این یک ارتباط دو طرفه است. بازخورد و ارتباط مستقیم با مشتریان ، مشاغل را برای شناسایی مخاطبان هدف و نیازهای آنها آسان می کند و استراتژی تجاری و استراتژی بازاریابی خود را به سمت افزایش رضایت مشتری هدایت می کنند. این ارتباط دو طرفه منجر به رضایت بیشتر می شود و به مشتریان امکان می دهد محصولات شما را ارائه دهند.

۳- تارگتینگ و اتوماسیون پیشرفته (Advanced Targeting & Automation)

داده های حاصل از خدمات تحلیلی به مشاغل اجازه می دهد تا به راحتی مخاطب مورد نظر خود را هدف قرار دهند. در بازاریابی سنتی این امکان وجود ندارد. علاوه بر این ، ابزارها و نرم افزارهای اتوماسیون اجرای بازاریابی دیجیتال را در مقیاس بزرگ و بزرگ آسان می کنند. تقسیم بندی مشتری و شخصی سازی تکنیک های بازاریابی دیجیتال برای گروه های مختلف مشتری از دیگر مزایای بازاریابی دیجیتال است که با استفاده از داده های موجود حاصل می شود. همه مشتریان شما یکسان نیستند. با همه یکسان رفتار نکنید.

۴- هزینه بازاریابی کمتر و نرخ بازگشت سرمایه بالاتر (Lower Cost, Better ROI)

معیار بازده سهام برای بازاریابان و صاحبان مشاغل از اولویت بیشتری نسبت به سایر معیارها برخوردار است. بازاریابی دیجیتال برخی از هزینه های بازاریابی و منابع انسانی را از بین می برد. در نتیجه ، هزینه های بازاریابی دیجیتال بسیار کمتر از بازاریابی سنتی است و در نتیجه ، بازده بالاتر سرمایه گذاری در روش های بازاریابی دیجیتال حاصل می شود.

۵- تاثیر بازاریابی کلامی دیجیتال (Digital Word of Mouth)

از بین تمام روش های بازاریابی در دنیا ، هیچ چیز موثرتر از مشتری راضی نیست. بررسی ها و نظرات مثبت ارسال شده بصورت آنلاین در یک وب سایت تجاری یا رسانه های اجتماعی ، سایر کاربران آنلاین را به خرید ترغیب می کند. زیرا کاربران به عقاید واقعی افراد اعتماد کرده و براساس آنها تصمیم می گیرند؛ همانطور که در دنیای آفلاین ، آنها به توصیه عزیزان و آشنایان خود اعتماد می کنند.

۷ تفاوت‌ اصلی بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی

نظرات و گواهی های زیادی برای مقایسه بازاریابی سنتی و دیجیتال وجود دارد. در اینجا سعی خواهیم کرد به تعدادی از این تفاوت ها اشاره کنیم.

۱- قابلیت رصد و اندازه‌گیری نتایج بازاریابی

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال در قابلیت اندازه‌گیری نتایج

اولین و بارزترین تفاوت بین این دو روش بازاریابی توانایی ردیابی و اندازه گیری نتایج بازاریابی است.

آیا مشخص است که این یک روش بازاریابی موثر بوده است؟ چطور؟ بله ، با اندازه گیری نتایج تبلیغات. ردیابی نتایج کمپین در تبلیغات سنتی غیرممکن است ، اما بازاریابی دیجیتال داده های مورد نیاز بازاریابان و صاحبان مشاغل را برای اندازه گیری نتایج کمپین و محاسبه دقیق بازگشت سرمایه فراهم می کند. به این ترتیب ، بازاریابان می توانند در هر زمان کمپین های تبلیغاتی خود را به راحتی اصلاح و بهینه کنند.

وقتی از تبلیغات تلویزیونی و رادیویی استفاده می کنید ، تنها اطلاعاتی که می گیرید تعداد مخاطبان آن کانال بازاریابی است. اگر در تبلیغات دیجیتال هستید ، می توانید تعداد دقیق افرادی را که آگهی را مشاهده کرده اند ، کلیک کرده یا با آنها تعامل کرده اند ، بدست آورید ، دلیل شکست و موفقیت خود را درک کرده و بهترین کانال های مخاطب را برای تجارت و اغلب بودجه خود شناسایی کنید. تبلیغات دیجیتالی خود را به آن اختصاص دهید.

۲- نوع تعامل مشتریان با کسب‌وکار

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال در تعامل با مشتریان

تفاوت دوم ممکن است نوع تعامل مشتری و تجاری در دو روش بازاریابی باشد.

همانطور که در بخشهای بالا توضیح دادیم ، کاربرانی که با تبلیغات دیجیتال روبرو می شوند می توانند به راحتی با تبلیغات ارتباط برقرار کنند و برند را بهتر بشناسند ، یا ویژگی های محصولات و خدمات را کاوش کنند یا کالایی را خریداری کنند. با این حال ، مخاطبان که با تبلیغات آفلاین روبرو هستند ، اگر متوجه آن نشوند ، نمی توانند عکس العمل مشخصی نشان دهند و در لحظه مورد توجه قرار می گیرند و با گذشت زمان یا انجام کارهای دیگر ، فراموش می کنند که به سمت آن بروند. برو کالاها و خدمات او را بخر. با این حال ، تبلیغات آنلاین ، اگر به درستی انجام شود ، همیشه و در هر کجا که باشد (موبایل ، وب سایت ، شبکه اجتماعی و …) می تواند در معرض دید مخاطبان باشد و منجر به خرید فوری شود.

۳- هزینه‌های بازاریابی

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال در هزینه‌ها

سومین تفاوت این دو روش بازاریابی که برای بازاریابان و صاحبان مشاغل بسیار مهم است ، تفاوت در هزینه های بازاریابی است.

بازاریابی سنتی بسیار گرانتر از بازاریابی دیجیتال است. به عنوان مثال ، یک مارک تجاری نیاز به هزینه های میلیاردی دارد تا بتواند برای مدت زمان محدودی در تلویزیون تبلیغ کند یا در خیابان / بزرگراه شلوغی دارای یک بیلبورد باشد و حتی نمی تواند مطمئن باشد که مخاطبان هدف خود تبلیغات را مشاهده کرده اند یا نتایج بازاریابی آنها را دیده اند یا خیر.

قابل اندازه گیری نیست در مقابل ، هزینه اجرای یک کمپین تبلیغاتی در تمام کانال های بازاریابی می تواند برابر با هزینه استفاده از یک تبلیغ تلویزیونی باشد. به دلیل هزینه بالای بازاریابی سنتی ، بسیاری از استارت آپ ها و استارتاپ های کوچک نمی توانند از تبلیغات سنتی استفاده کنند.

۴- قابلیت تارگت کردن مخاطبان هدف

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال در قابلیت تارگت کردن مخاطبان

چهارمین تفاوت بین این دو قابلیت هدف قرار دادن مخاطب مورد نظر شما است که تبلیغ شما را موثرتر می کند.

هدف گذاری به مخاطبان واقعی شما امکان می دهد تبلیغ شما را ببینند. اگرچه تبلیغات سنتی به صورت عمومی نمایش داده می شوند ، اما هرگز نمی توانید مطمئن باشید افرادی که تبلیغ شما را دیده اند ، مخاطبان شما بوده اند. ماهیت داده محور بازاریابی دیجیتال به بازاریابان این امکان را می دهد تا هدف گذاری و شخصی سازی کنند. بهترین نتایج بازاریابی زمانی حاصل می شود که مناسب ترین تبلیغ برای هر شخص در زمان مناسب و در بهترین کانال نمایش داده شود و این از طریق شخصی سازی داده محور در بازاریابی دیجیتال امکان پذیر است.

۵- قابلیت کنترل و اصلاح تبلیغات پس از اجرای کمپین

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال در قابلیت اصلاح پس از اجرا

پنجمین تفاوت بین این دو روش بازاریابی ، توانایی کنترل و اصلاح تبلیغات پس از یک کمپین است.

یعنی تبلیغات سنتی هنگام چاپ یا توزیع دیگر قابل اصلاح نیستند و باید اصلاح شوند ، در حالی که تبلیغات دیجیتالی به راحتی اصلاح می شوند. محتوای تبلیغاتی تأثیر زیادی در فروش محصولات دارد. فرض کنید متوجه شدید تبلیغاتی که در یک مجله منتشر می کنید به اندازه کافی مخاطب را جذب نمی کند. تغییر تبلیغات سنتی برای مشاغل پرهزینه است. از طرف دیگر ، تست A / تبلیغات دیجیتال بهترین راه برای یافتن محتوای تبلیغاتی جذاب برای کاربران است.

۶- پیش‌نیازهای دسترسی به تبلیغات

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال در پیش‌نیازهای مربوط به تبلیغات

ششمین تفاوت این دو روش پیش نیازهای دسترسی به تبلیغات است.

تبلیغات دیجیتال فقط در صورتی کار می کنند که کاربر آنلاین باشد و تبلیغ را ببیند. بنابراین پیش نیاز تبلیغات دیجیتال دسترسی مشتری به اینترنت است. در هر جامعه ای ، افرادی وجود دارند که با اینترنت و دستگاه های آنلاین تعامل ندارند. در حالی که بیشتر افراد جامعه روزانه با تبلیغات آفلاین (تلویزیون ، رادیو ، روزنامه ، بیلبورد ، اتوبوس و مترو …) در تماس هستند. علاوه بر این ، برای اجرای صحیح تبلیغات دیجیتالی به فناوری نیاز است و از آنجا که این فناوری توسط انسان کنترل می شود ، مستعد خطا است. یا گاهی اوقات ممکن است مشکلی در سیستم عامل ها و کانال های بازاریابی دیجیتال وجود داشته باشد که فعالیت های تبلیغاتی را متوقف می کنند و مشکلاتی را برای تجارت ایجاد می کنند.

۷- دسترسی به مخاطبان

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال در دسترسی به مخاطبان

هفتمین تفاوت این دو دسترسی مخاطب است.

تبلیغات سنتی از نظر جغرافیایی محدود است. با استفاده از بیشتر روش های سنتی بازاریابی ، فقط می توانید به یک منطقه خاص جغرافیایی و مخاطبان محلی برسید. از طرف دیگر ، با بازاریابی دیجیتال ، به لطف اینترنت ، می توانید از مرزهای جغرافیایی فراتر رفته و با بودجه کمتری به مخاطبان گسترده تری برسید.

بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی سنتی؟

بازاریابی سنتی هنوز هم یکی از مهمترین و پرکاربردترین روشهای بازاریابی برای مشاغل است ، اما تنها راه ارائه محصولات و خدمات یک شرکت نیست. درست است که روش های سنتی تبلیغات ممکن است طی سال های گذشته تنوع بیشتری پیدا کنند ، اما اصالت آنها تغییری نکرده است. از طرف دیگر ، بازاریابی دیجیتال با فناوری های جدید در حال پیشرفت است و با گذشت زمان ، جای خود را در میان بازاریابان و صاحبان مشاغل باز می کند. اگر به تغییرات بازاریابی در قرن های گذشته نگاه کنید ، می بینید که بازاریابی آنلاین رشد چشمگیری داشته است. ما اکنون تفاوت بین بازاریابی سنتی و دیجیتال را درک کرده ایم.

نیاز به بازاریابی دیجیتال از آنجا ناشی می شود که اینترنت به یکی از پرکاربردترین ابزارهای تجاری تبدیل شده است. بنابراین ، اگر نمی خواهید بخش عمده ای از مخاطبان خود را از دست دهید ، پس نباید از بازاریابی دیجیتال غافل شد. اخیراً ۵۰٪ از بازاریابان اعتراف کردند که بازاریابی دیجیتال از مزیت رقابتی بیشتری نسبت به بازاریابی سنتی برخوردار است زیرا احتمال اینکه در این نوع بازاریابی با مشتری درگیر شود بیشتر است. زیرا شرکت ها می توانند با استفاده از بازاریابی دیجیتال رشد مخاطبان و فعالیت های تبلیغاتی خود را کاملاً کنترل کنند و بلافاصله نتایج کمپین را ردیابی و حتی بهینه کنند. به علاوه ، از آنجا که بازاریابی دیجیتال یکی از روش های بازاریابی ورودی است ، مشاغل نیازی به جستجوی مخاطب ندارند ، اما با بازاریابی ورودی ، مشتریان تجارت شما را به عنوان راه حلی برای مشکل خود پیدا می کنند.

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال

با تمام توضیحاتی که ارائه دادیم ، بازاریابی دیجیتال نیز دارای اشکالاتی است. بازاریابی دیجیتال به فناوری وابسته است و گاهی مشکلات فناوری می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. به عنوان مثال ، وقتی سایت های شبکه های اجتماعی از دسترس خارج شوند ، یک بازاریاب شبکه های اجتماعی که جدول زمانی مشخصی را برای پست خود تعیین کرده است با مشکل روبرو خواهد شد و چاره ای جز صبر ندارد. چالش دیگری که بازاریابان دیجیتال با آن روبرو هستند این است که سرعت تغییر در روش های بازاریابی دیجیتال بسیار زیاد است و برای دستیابی به بهترین نتیجه باید این تغییرات را انجام دهند که این امر به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد. به عنوان مثال ، هر به روزرسانی پلتفرم اجتماعی برای توسعه دهندگان و بازاریابان چالش برانگیز و زمانبر است.

انتخاب با شماست!

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال و انتخاب بین این دو نوع

این اولین بار نیست که سوال انتخاب بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی مطرح می شود و مطمئنا آخرین بار نیست. این تصمیم همیشه ادامه خواهد داشت. تاکنون سعی شده است واقعاً مزایا و معایب هر دو روش را توضیح داده و تفاوت بین بازاریابی سنتی و دیجیتال را درک کنیم. برای تصمیم گیری بهتر ، باید در مورد تجارت ، استراتژی ، اهداف و مخاطبان هدف خود فکر کنید. احساس نکنید که همیشه باید یک قضیه را صفر و یک نگاه کنید و یکی از این دو را انتخاب کنید. برخی از شرکت ها استفاده از یکی از این دو روش بازاریابی را به صورت مناسب انتخاب می کنند. اما نکته اصلی یافتن تعادل بین بازاریابی دیجیتال و سنتی است؛ چه میزان از هر بودجه تبلیغاتی هر کسب و کار باید به تبلیغات دیجیتال و سنتی اختصاص دهد و براساس منطق و داده ها تصمیم گیری می کند.

با این حال ، هرچه دنیا دیجیتالی می شود و حتی مجلات دیجیتالی می شوند ، انتظار می رود شرکت ها بتوانند خود را با این تغییرات سازگار کنند و بر تبلیغات دیجیتالی تمرکز کنند. حداقل کاری که برندها امروز باید انجام دهند ایجاد یک وب سایت کاربر پسند و کار در شبکه های اجتماعی برای تعامل با کاربران است. بنابراین امروزه نمی توان از بازاریابی دیجیتال چشم پوشی کرد. با این حال ، استراتژی های بازاریابی سنتی وجود دارد که به خوبی کار می کنند. به خصوص تکنیک هایی که مخاطبان زیادی را به خود جلب می کند. موفق ترین بازاریاب ها کسانی هستند که می توانند این دو استراتژی را برای دستیابی به بهترین نتیجه برای تجارت خود ترکیب کنند.

برای بسیاری از مارک ها ، به ویژه مارک های معروف با مخاطبان آفلاین زیاد ، طبیعی است که استفاده از تبلیغات سنتی امری طبیعی است. زیرا مخاطبان آنها با این روشهای سنتی جذب می شوند و آنها انتظار دارند برند همچنان از طریق همان کانالهای بازاریابی با آنها ارتباط برقرار کند. اما آیا این بدان معنی است که چنین برندی نباید از تبلیغات دیجیتال استفاده کند؟ خیر ، جدا از تبلیغات سنتی ، این برندها باید بخشی از بودجه تبلیغاتی خود را به بازاریابی دیجیتال اختصاص دهند و مخاطبان جدید و آنلاین را به کسب و کار خود جذب کنند و رشد روزافزون داشته باشند.

از طرف دیگر ، بازاریابی دیجیتال بهترین روش بازاریابی برای مشاغل کوچک با بودجه تبلیغاتی محدود یا مشاغل نوپایی است که سعی در جلب مخاطبان و به دست آوردن سهم بازار دارند. شاید از خود بپرسید که شرکتهای نسبتاً کوچک و جدید نباید از تبلیغات سنتی استفاده کنند؟ پاسخ این سوال نیز منفی است؛ این شرکت ها وقتی دیگر شاهد رشد چشمگیر بازاریابی دیجیتال نیستند ، باید به تبلیغات سنتی روی بیاورند. این بدان معنی است که تا زمانی که آنها تبلیغات دیجیتال را ادامه می دهند ، هیچ تغییر قابل توجهی در تجارت آنها ایجاد نخواهد شد. اکنون که آنها توانسته اند از طریق بازاریابی دیجیتال آگاهی از برند خود را افزایش دهند و مخاطبان آنلاین بیشتری را به سمت مشاغل خود سوق دهند ، وقت آن است که به سراغ موثرترین روش های سنتی تبلیغات بروند و تجارت خود را گسترش دهند.

اگر تا به حال از تبلیغات سنتی استفاده کرده اید و به این نتیجه رسیده اید که رشد کافی ندارید ، از بازاریابی دیجیتال صرف نظر نکنید و آن را امتحان کنید. قطعاً پشیمان نخواهید شد. زیرا حتی اگر در این زمینه شکست بخورید که بعید به نظر می رسد ، هزینه بازاریابی دیجیتال برای خسارات قابل توجه کافی نخواهد بود. لطفا توجه داشته باشید که اگر می خواهید یک کمپین تبلیغاتی دیجیتالی موفق انجام دهید ، باید آن را به درستی اجرا کنید و از استراتژی ها و ابزارهای بازاریابی دیجیتال مناسب استفاده کنید. در بازاریابی دیجیتال ، داده حرف اول و آخر را می زند. بازاریابان و کارشناسان دیجیتال می توانند در این زمینه کمک زیادی کنند.

کارشناسان Tepsel ، Media و Tegro آماده هستند تا کمپین های تبلیغاتی شما را در برنامه های تلفن همراه ، وب سایت ها و شبکه های اجتماعی راه اندازی کنند و به توسعه بیشتر کسب و کار شما کمک کنند. از این طریق می توانید روی جنبه های دیگر تجارت خود تمرکز کنید. اطمینان حاصل کنید که دقیقاً می دانید چه مبلغی خرج کرده اید و چه مبلغی را از تبلیغات دیجیتال بدست آورده اید. اتفاقی که شاید در روش های سنتی بازاریابی رخ نداده باشد.

اکنون که تفاوت بین بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتال را فهمیدید ، در قسمت نظرات نظرات خود را در مورد بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتال با ما در میان بگذارید. کدام شرکت ها باید از کدام روش استفاده کنند؟ چه موقع باید از تبلیغات سنتی یا دیجیتال استفاده کرد؟ اگر تجربه مشابهی با این موضوع دارید ، لطفاً آن را با ما به اشتراک بگذارید.

نظر دهید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *