×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » بارگیری برنامه و تجزیه و تحلیل داده را افزایش دهید
11 نوامبر 2020

بارگیری برنامه و تجزیه و تحلیل داده را افزایش دهید

در مرحله اول بازاریابی برنامه ، به تعریف ، اهمیت و ضرورت انجام اقدامات مختلف بازاریابی برای یک برنامه در هر مرحله از چرخه رشد آن اشاره کردیم و گفتیم که مرحله اول نیاز به بهینه سازی مداوم صفحه برنامه در بازار ، زمان انتشار صحیح برنامه و اقدامات بهینه تبلیغات دارد. و کاملاً موثر هستند. اما آیا بازاریابی برنامه و جریان درآمد آن برای توسعه دهندگان برنامه در همین جا پایان می یابد؟

در این پست ، گام دوم را در بازاریابی برمی داریم. در مرحله اول ، هدف از فعالیت های بازاریابی افزایش تعداد بارگیری برنامه ها ، افزایش آگاهی در مورد آنها در میان مردم و تبدیل آنها به کاربر بود. هدف مرحله دوم ردیابی ، تصحیح و بهبود آمار است. در حقیقت ، اصطلاح “بازاریابی” در این مرحله با شناسایی شاخص های صحیح و افزایش موثر موفقیت هر شاخص بدست می آید. به عبارت دیگر ، پس از تفسیر بازاریابی به عنوان تبلیغات در مرحله اول چرخه عمر محصول (اجرا) ، در مرحله دوم چرخه عمر محصول (رشد) ، بازاریابی کاربردی معنای دیگری دارد ، یعنی توجه بیشتر به آمار مختلف و بهبود آنها.

تبلیغات در فضای سایت های معتبر ایرانی در رسانه ها

Mediaad به شما کمک می کند کمپین های تبلیغاتی را در معتبرترین وب سایت های ایرانی اجرا کنید و برند خود را به مخاطبان خود ارائه دهید.

اگر هدف نهایی بازاریابی استفاده حداکثری از کاربرد و مقایسه آن با یک درخت بزرگ است ، اولین مرحله مانند کاشت بذر در زمین بود و مرحله دوم بازاریابی اطمینان دائمی از رشد بذر است. ما این نگرانی ها را تقسیم کرده و مرحله دو را به دو بخش کلی تقسیم کرده ایم و در این پست به مرور هر یک از این بخش ها می پردازیم.

قسمت اول: شناسایی شاخص های صحیح و دقیق

هر سازمان ، مارک و شرکتی ارزش خاصی را ارائه می دهد و نیازهای خاص مخاطبان خود را برآورده می کند. بدون تعیین مسیر و معیارهای درست ، غیرممکن است که بگوییم نام تجاری شما در مسیر درست است یا در مسیر شکست است. همانند بازاریابی سنتی ، بازاریاب های تلفن همراه برای اندازه گیری و پیگیری موفقیت به معیارهای دقیق و ملموسی نیاز دارند.

یافتن معیارهای مناسب برای مشاغلی که برنامه شما برای آن ساخته شده است ، شما را یک قدم از سایر توسعه دهندگان برنامه جلو می اندازد. بازاریابان حرفه ای می دانند که برای شروع کار و یافتن بهترین روش بازاریابی برای برنامه خود ، دریافت سریع بازخورد ، آزمایش و خطا ، باید فرضیه ای داشته باشند.

برای استفاده از معیارها و آمار ، بهتر است ابتدا سوالات خود را بدانید و سپس به سراغ اعداد بروید. در دام جمع آوری داده های بلااستفاده و یافتن پاسخ سوالات  که توسعه دهندگان برنامه ندارند ، نیفتید. برای اینکه یک گام جلوتر از بقیه باشید ، پس از شناسایی معیارهای کسب و کار و سوالات  کلیدی که در آمار دارید ، به داده ها بروید تا بتوانید بیشترین بهره را از آن ببرید و با پاسخهایی که دریافت کردید ، به سرعت نقطه شروع کار خود را پیدا کنید. منجر به موفقیت می شود.

اگر پس از تعیین اهداف و سوالات مشخص برای مشاغل و برنامه های خود ، نمی دانید از کجا شروع کنید ، معیارهای از پیش تعیین شده ای وجود دارد که برای اندازه گیری در همه برنامه ها و تعیین میزان تعامل کاربران با برنامه شما مفید و ضروری است. هفت شاخص وجود دارد:

بازاریابی برای اپلیکیشن

پیروی از کاربران اولین بخش مهم از معما آمار و نمایه ها است. نه تنها مخاطبان خود را بهتر می شناسید و نحوه استفاده آنها از برنامه را خواهید فهمید ، بلکه برای درگیر شدن بیشتر کاربران با این برنامه (اعم از دسته بندی کاربران یا اجرای مبارزات موفق بازاریابی برنامه) بسیار مهم خواهد بود. هنگامی که کاربران فعال ، غیرفعال و بالقوه (کسانی که هنوز برنامه شما را نصب نکرده اند اما در بازار هدف کسب و کار شما هستند) شناختید ، می توانید سایر معیارها مانند درآمد حاصل از هر دسته از کاربران ، میزان استفاده آنها از برنامه ، کسانی که در برنامه پرداخت می کنند و بهتر کسانی را که با کلیک بر روی تبلیغات درآمد خود را افزایش می دهند دنبال می کنند و با گذشت زمان درآمد خود را از برنامه خود افزایش می دهند.

مدت زمان حضور کاربر در برنامه

یکی از مهمترین شاخص های اندازه گیری شاخص مدت زمان جلسه این است که مقدار زمان بین باز و بسته شدن برنامه را برای هر کاربر اندازه گیری می کند. این نشانگر تعیین می کند که کاربران شما برای هر بار استفاده از برنامه چقدر وقت می گذارند و به شما نشان می دهد که کدام یک از کاربران بیشترین زمان را برای برنامه خود صرف می کنند و چرا.

پیگیری مدت زمان هر کاربر در برنامه به شما کمک می کند تا نحوه ماندن کاربر در برنامه و ارتباط آن با درآمدزایی را درک کنید. به عنوان مثال ، اگر برنامه شما یک فروشگاه آنلاین است و میانگین حضور کاربران در برنامه شما ۵ دقیقه است ، اما در طی مراحل خرید در برنامه شما ۶ دقیقه طول می کشد ، باید ترتیب دهید تا کاربران برای پذیرش تشویق شوند زمان بیشتری در برنامه شما یا در مراحل خرید است. آن را آسان تر و سریعتر کنید. شما می توانید با تعیین قیف هایی که برای هر گروه از کاربران مناسب است و مدت زمان باقی ماندن آنها در برنامه شما ، نتایج بازاریابی و درآمدزایی خود را بهبود ببخشید.

تعداد دانلودها

این فهرست تعداد افرادی را که برنامه شما را بارگیری و نصب کرده اند نشان می دهد و فرقی نمی کند که این نصب نتیجه برخی کانال های تبلیغاتی مانند کمپین های تبلیغاتی دیجیتال ، جستجوی کاربران در بازار ، توصیه سایر برنامه ها ، معرفی آشنایان ، و غیره. این شاخص وقتی اهمیت بیشتری پیدا می کند که بخواهید از طریق کمپین های تبلیغاتی و بودجه هزینه ها کاربر جدیدی را جذب کنید. این شاخص به شما نشان می دهد که کاربران شما برای جذب آنها به برنامه شما چه مقدار مادی و معنوی خرج کرده اند و به شما امکان می دهد در بلند مدت برنامه ریزی کنید تا بهترین شکل خدمات تبلیغاتی را انتخاب کنید.

الگوی استفاده از برنامه

نشانگر Screen Flow جریان بین صفحات برنامه ، تعداد خروجی ها در هر صفحه ، تعداد بازدیدها در هر صفحه و و را تعیین می کند و نحوه تعامل کاربران با برنامه را به شما نشان می دهد. با استفاده از این فهرست خواهید فهمید که کاربران در هر صفحه از برنامه چه رفتاری نشان داده اند و از آن زمان به کدام صفحه رفته اند. با مرور نحوه تعامل کاربران با برنامه ، می توانید مشکلات اصلی آنها را هنگام استفاده از برنامه درک کرده و برای حل آنها تلاش کنید.

الگوی استفاده از برنامه دقیقاً به شما نشان می دهد کاربرانی که مرحله ای را تکمیل نکرده اند ، به طور دقیق چه کارهایی انجام داده اند و شما می فهمید که چه تغییراتی در صفحات و مراحل ایجاد درآمد برای شما ایجاد می شود. با استفاده از این پرچم ، می توانید برخی از قسمتهای برنامه را دوباره طراحی کنید و قیفهای خاص تری را تعریف کنید یا کاربران غیرفعال را از طریق پیام های موجود در برنامه دوباره فعال کنید.

ارزش مادام العمر کاربر یا LTV

User Lifetime Value یا LTV یکی از شاخص های اصلی درآمد برای یک برنامه است و نشان می دهد که کاربر از زمان نصب برنامه تا لحظه استفاده از برنامه ، چه مقدار ارزش برای برنامه ایجاد کرده است. آن را حذف نصب کنید. این شاخص علاوه بر اندازه گیری موفقیت اقتصادی برنامه ، می تواند میزان وفاداری کاربر و ارزشهای معنوی را نیز اندازه گیری کند. به عنوان مثال ، یک برنامه خبری می تواند تعداد مقاله های خوانده شده و به اشتراک گذاشته شده توسط کاربر را در طول زمان ردیابی کند. نگاه دیگر به LTV دانستن درآمد هر کاربر است ، در این صورت فرمول محاسبه کمی متفاوت است و ارتباط مستقیم با خرید و پرداخت کاربر در برنامه دارد.

LTV می تواند رشد دسته بندی های مختلف کاربران را در طول زمان نشان دهد ، همچنین می تواند به شما بگوید که برای نصب و جذب کاربران جدید در حالی که برنامه شما برای دهه ها سودآور است و بودجه اختصاصی شما برای جذب هرکدام چقدر در کارزارهای تبلیغاتی هزینه می کنید. کاربر. بیا بریم.

بازاریابی برای اپلیکیشن

قسمت ۲: ابزارهای اندازه گیری آمار و تجزیه و تحلیل کمپین های تبلیغاتی

همانطور که در مرحله اول توضیح داده شد ، انتخاب یک سرویس تبلیغاتی خوب و بهینه یکی از مهمترین قسمتهای موفقیت آمیز بازاریابی است. یکی از مواردی که هنگام انتخاب سرویس تبلیغاتی باید به آن توجه کرد ، نحوه ارائه آمار و صحت آنها در گزارش های نهایی کمپین است. به عبارت دیگر ، یک سرویس تبلیغاتی خوب نیاز به چند مرحله دارد تا آماری را که برای بازاریابی نیاز دارید با حداکثر دقت ارائه دهید. تپسل که مدتی است از خدمات CPI (هزینه در هر بار نصب) خود استفاده می کند و به بازاریابان برنامه امکان ایجاد کمپین های نصب فعال را می دهد ، در هر مرحله از بازاریابی برنامه با آنها است. در مرحله اول ، تپسل تعداد بارگیری و نصب برنامه را افزایش می دهد و فیلم های کوتاه و جذاب برنامه را به میلیون ها کاربر ایرانی نشان می دهد و فرصت ارائه برنامه را به کاربران می دهد ، اما داستان به همین جا ختم نمی شود. این بستر تبلیغاتی بهترین خدمات آمار تبلیغات جهان را برای بازاریابان بیشتر و ارائه آمارهای شفاف به ارمغان آورده است و با داشتن آماری از این سرویس ها (علاوه بر آمار پنل تپسل) ، مدیریت و بهبود فعالیت مرحله دوم آسان تر از همیشه است. … بازاریابان برنامه برای راه اندازی کمپین های CPI در Tepsel باید یکی از خدمات آماری Tapstream یا Adjust را پیاده سازی کنند. این سرویس ها بازاریاب ها را قادر می سازد تا آمار عملی از تعداد برنامه های نصب شده از هر کانال تبلیغاتی ، میزان بازده کاربران ، درآمد هر گروه کاربری و مدیریت و بهبود کارزار نصب برنامه را منتشر کنند. بازاریابان برخی از بهترین برنامه های ایرانی مانند فست فود ، بامیلو و اسنپ که از سرویس Tepsel CPI برای نصب استفاده می کنند ، از Adjust برای ردیابی وضعیت کمپین های خود استفاده می کنند و سایر دسته ها مانند Trumpet ، iBerter ، бара و … از آمار Tapstream استفاده می کنند.

اجرای این سیستم ها علاوه بر کمک به مرحله دوم بازاریابی کاربردی ، یعنی نظارت بر آمار نصب و نصب ، در مراحل بعدی و پیگیری وضعیت بازاریابی برای هر گروه کاربری مفید است. به عبارت دیگر ، هنگامی که از طریق کانال های تبلیغاتی مختلف برای یک برنامه بازاریابی انجام داده اید و می خواهید بر روی افزایش بارگیری تمرکز کنید تا درآمد هر کاربر را در مرحله بلوغ محصول افزایش دهید ، Tapstream درآمد حاصل از کاربران وارد شده از هر سرویس تبلیغاتی را به شما نشان می دهد. فقط برای به دست آوردن بهترین خدمات تبلیغاتی می توانید بودجه خود را صرف اهداف جدید و کمپین های جدید کنید. مثال دیگر: این سرویس ها به شما نشان می دهند که پس از یک روز ، سه روز و یک هفته ، چه تعداد کاربر از هر سیستم تبلیغاتی که برنامه شما را نصب کرده است به برنامه شما بازگشتند ، بنابراین می توانید تعیین کنید که کدام یک از خدمات آگهی با ارزش ترین است. این او بود که برنامه های شما را به کاربران واقعی داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای هر یک از این خدمات ، می توانید به وب سایت آنها مراجعه کرده و در نهایت تصمیم بگیرید که کدام سرویس برای شما بهتر است.

بازاریابی برای اپلیکیشن

به طور خلاصه ، یکی از بهترین راه ها برای بازاریابی برنامه با اهداف شما ، دسته بندی کاربران و ارائه یک تجربه کاربری منحصر به فرد متناسب با رفتار هر دسته است. ایجاد دسته های مختلف بر اساس آماری که به دست آورده اید این اطمینان را به شما می دهد که می توانید مخاطبان خود را بهتر بشناسید و سپس براساس شناخت شخصیت هر گروه از کاربران ، یک استراتژی بازاریابی دیجیتال مناسب برای آنها در پیش بگیرید. در هر دسته ، می توانید جزئیاتی مانند زمان استفاده ، اقدام خاص ، جنسیت و سایر ویژگی ها را دنبال کنید تا نگاهی عمیق به نحوه فکر و استفاده کاربران از برنامه داشته باشید. مرحله بعدی تعریف کانال های بازاریابی است که تعیین می کند چند درصد از هر گروه از کاربران به هدف نهایی شما رسیده اند. ما در مراحل بعدی بازاریابی بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

تجزیه و تحلیل آماری برای بازاریابی برنامه سالم و متقلبانه یک ضرورت است زیرا پیگیری نحوه تعامل کاربران با برنامه شما می تواند استراتژی تبلیغات تبلیغاتی شما را در مراحل بعدی تعیین کند. با یک بررسی اجمالی همراه با ساختار دقیق تجزیه و تحلیل آماری ، در مرحله سوم به ابزارهای مورد نیاز برای طراحی استراتژی بازاریابی برنامه مجهز خواهید شد.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *