×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » این موارد ربطی به رتبه بندی سایت شما توسط گوگل ندارد
19 نوامبر 2020

این موارد ربطی به رتبه بندی سایت شما توسط گوگل ندارد

یکی از موضوع هایی که صاحبان برندهای مختلف و بازاریاب های دیجیتال با آن روبرو هستند داشتن یک وب سایت با بالاترین سطح در صفحه نتایج جستجوی گوگل است. بسیاری از مردم بر این باورند که هر کاری که در وب سایت خود انجام می دهند بر رتبه بندی گوگل تأثیر می گذارد ، اما بسیاری از اقدامات شما به طور غیرمستقیم بر رتبه بندی گوگل تأثیر می گذارد ، بدون تأثیر کم یا بدون تأثیر. در این مقاله ، ما در مورد ۱۵ باور غلط در مورد رتبه بندی وب سایت Google صحبت خواهیم کرد.

سن وب سایت

آیا Google به وب سایت قدم شما اهمیت می دهد؟ سن سایت شما به طور مستقیم بر رتبه بندی Google تأثیر نمی گذارد. سیستم رتبه بندی گوگل بر اساس میزان تأثیرگذاری شما بر مخاطبان ، میزان مفید بودن محتوای شما برای آنها و میزان استفاده از پیوند شما است. به عنوان مثال ، اگر ۱۰ سال پیش وب سایتی ایجاد کرده اید ، اما همچنان تأثیر خوبی بر مخاطبان خود دارید ، همچنان رتبه Google خوبی خواهید داشت.

سن یک وب سایت می تواند به طور غیر مستقیم در رتبه بندی گوگل تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، اگر ۲ سال پیش یک وب سایت ثبت نام کرده اید و تمام نکاتی را که برای رتبه بندی گوگل مهم هستند رعایت کنید ، Google آن وب سایت را بالاتر از وب سایتی که ۱۰ سال پیش ایجاد کرده اید ، ارزیابی می کند. زیرا در زمان کمتری توانسته اید همان تأثیر وب سایت قدیمی را بر مخاطبان خود بگذارید.

  • از Google Apps استفاده کنید

    بسیاری از دارندگان وب سایت ها معتقدند که استفاده از Google Apps باعث افزایش رتبه وب سایت های آنها در Google می شود که این تصور غلطی است. اگر نمی خواهید از برنامه های Google مانند Google Analytics ، AdSense یا Gmail استفاده کنید ، نگران رتبه بندی سایت خود در Google نباشید.

    تعداد بازنشر در شبکه های اجتماعی مختلف

    Google به طور مستقیم به تعداد پسندیدن ، اشتراک گذاری و توییت های یک صفحه در وب سایت شما توجه نمی کند و تعداد آنها برای Google ملاک نیست. Google کیفیت این تبلیغات را در نظر می گیرد. به عنوان مثال ، اگر صفحه ای از وب سایت شما بارها در فیس بوک منتشر شده باشد ، این به تنهایی باعث افزایش رتبه وب سایت شما نمی شود. بلکه مواردی که افراد پس از ارسال از جمله مرور وب ، کلیک بر روی پیوندها و … انجام می دهند ، بر رتبه بندی Google تأثیر می گذارند و تنها تبلیغات مهمی هستند که افراد پس از یک اقدام خاص انجام داده اند. برای مثال ، روی پیوندی به وب سایت خود کلیک کنید تا به وب سایت خود بروید.

    در نتیجه ، تعداد پسندیدن ها ، بازنشرها و توییت های موجود در یک صفحه وب سایت می تواند به طور غیرمستقیم بر رتبه بندی گوگل تأثیر بگذارد و پرداخت هزینه برای آنها منطقی نیست زیرا خرید آنها فقط تعداد آنها را افزایش می دهد ، که فاکتور مهمی برای رتبه بندی گوگل و احتمالاً بعد از این فعالیت نیست. … انجام نمی شود

    سرعت انتقال و زمان صرف شده در سایت

    اگر از Google Analytics استفاده می کنید ، یکی از مهمترین معیارهای شما نرخ پرش و زمان صرف شده در سایت شماست. اگر سایت شما دارای نرخ پرش بالایی است و بازدیدکنندگان زمان کمتری را روی آن می گذرانند ، نگران رتبه بندی سایت خود در گوگل نباشید. این بازدیدکنندگان ممکن است از نتایج جستجوی Google به وب سایت شما هدایت نشده باشند و به عنوان مثال توسط پیوند شما در یک تبلیغات آنلاین ، ایمیل یا .. به وب سایت شما هدایت شده اند. همچنین ، وب سایت شما ممکن است سریع یا دارای طرح بندی باشد وب سایت شما می تواند آنقدر خوب باشد که مخاطبان شما اطلاعات مورد نیاز خود را به راحتی و در مدت زمان کوتاهی بدست آورند.

    میزبانی وب

    چه سایت شما در هاست اشتراکی باشد و چه در میزبانی برتر ، بر رتبه بندی سیستم Google شما تأثیر مستقیم ندارد. این فقط برای رتبه بندی Google مهم است که بر سرعت بارگذاری سایت شما تأثیر بگذارد. طبق نظرسنجی توسط crazyegg ، ۴۷٪ از مردم فکر می کنند وب سایت باید در کمتر از دو ثانیه بارگیری شود. بنابراین ، سرعت بالای وب سایت هم بر بهبود رتبه آن در Google تأثیر می گذارد و هم بر نرخ تبدیل بالاتر.

  • عکس جایگزین متن می شود

    اگر سرعت بارگیری کم است و تصاویر نمایش داده نمی شوند ، از متن جایگزین (alt) برای نمایش متن به جای تصاویر استفاده می شود. بنابراین ، استفاده از کلمات کلیدی خوب است. اما این تأثیر مستقیمی در رتبه بندی گوگل ندارد ، فقط باعث بهبود تجربه کاربری سایت شما می شود.

    استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در متن

    در حالی که استفاده از کلمات کلیدی در متن و همچنین عناوین تأثیر زیادی در رتبه بندی گوگل دارد ، استفاده زیاد از کلمات کلیدی در محتوای متن بر رتبه بندی Google تأثیر منفی می گذارد.

    جدا کننده ها در هدر سایت

    عناوین وب سایت معمولاً شامل یک نام تجاری است که از طریق تفکیک شخصیت با چندین اصطلاح دیگر مرتبط می شود. آیا رتبه گوگل به نوع نویسه های جداکننده ارتباط دارد؟ سیستم رتبه بندی Google با این نویسه های جداکننده ارتباطی ندارد و استفاده از کدام محدود کننده برای شما بستگی دارد.

    با استفاده از عنوان ها و برچسب های h2 ، h1 و h3

    یکی از باورهای رایج بسیاری از طراحان وب این است که اگر گوگل به جای برچسب h1 محتوای آن را در برچسب h2 قرار دهد ، گوگل کمتر به آن توجه خواهد کرد. این کاملا اشتباه است. این که آیا از برچسب h1 ، h3 یا h5 استفاده می کنید CSS سایت شما است که به شما و طراحان شما بستگی دارد. اگرچه همیشه مطمئن شوید عنوان H1 است ، اما این یک روش خوب برای طراحی HTML است. اما از نظر گوگل ، این اصلاً اهمیتی ندارد.

    آدرس IP اختصاصی را انتخاب کنید

    انتخاب آدرس IP اختصاصی تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی Google ندارد. انتخاب آدرس IP اختصاصی می تواند سرعت بارگیری وب سایت شما را افزایش داده و از میزبانی شما محافظت کند که این امر بر رتبه بندی سایت شما در Google تأثیر می گذارد. بنابراین ، انتخاب آدرس IP اختصاصی به طور غیرمستقیم بر رتبه بندی سایت شما در Google تأثیر می گذارد.

    فناوری سایت شما

    آیا از کتابخانه های JavaScript مانند Node و React که به ترتیب به فیس بوک و گوگل پیوند دارند استفاده می کنید؟ اگر از کتابخانه فیس بوک استفاده کنید ، آیا Google شما را آزار می دهد؟ نه اگر اهل هر یک از این کتابخانه ها یا هر کتابخانه دیگری مانند Net هستید. استفاده یا پردازش همه کدها با استفاده از HTML تأثیری در رتبه بندی Google ندارد.

    تا زمانی که Google بتواند هر یک از این URL ها را خزنده کند و محتوای آنها را بخواند و محتوایی که Google از صفحه شما می بیند همان محتوایی است که کاربران مشاهده می کنند ، مهم نیست که از چه فناوری برای تحویل آن محتوا به مرورگر استفاده می شود. شما از یک کاربر استفاده می کنید.

  • وجود یا عدم وجود نوار دانش در سمت راست نتایج جستجو

    در برخی از جستجوها ، مانند جستجوی افراد مشهور یا مارک ها ، نواری در نتایج جستجوی Google مشاهده خواهید کرد که اطلاعات مربوط به جستجوی جستجوی شما را از بخشهای مختلف اینترنت مانند ویکی پدیا نمایش می دهد. حال ، اگر گوگل چنین داشبورد دانش را برای برند شما ایجاد کند ، آیا این به معنای بهبود رتبه بندی موتور جستجوگر شما است؟ پاسخ این سوال منفی است. این بدان دلیل است که نوار دانش فقط در جستجو ظاهر می شود که جستجوی مستقیم نام تجاری شما را انجام می دهد ، و این احتمال را افزایش می دهد کاربرانی که به دنبال نام تجاری دقیق شما هستند روی اولین پیوند در نتایج جستجو که همان وب شما است ، کلیک کنند سایت اینترنتی. و بازدید بیشتری داشته باشید ، اما این صفحه بر نتایج هیچ یک از جستجوها که مستقیماً شامل کلمه کلیدی برند شما نیستند ، تأثیری ندارد.

    از نماد طراحی استفاده کنید

    Schema markup قطعه ای از کد است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا نتایج بهتری را برای کاربران نشان دهند. از آنجا که این نشانه گذاری کد html است ، می توانید از آن استفاده کنید تا خزنده موتور جستجو بتواند محتوای سایت شما را بهتر درک کند و بنابراین ، وقتی سایت شما در نتایج جستجو ظاهر می شود ، بهتر خواهد بود. نشان دادن با این حال ، استفاده از این بوک مارک ها تاثیری در رتبه بندی جستجوی شما ندارد و فقط بر نحوه نمایش سایت شما در نتایج جستجو تأثیر می گذارد.

    رتبه‌بندی

  • از قطعه غنی استفاده کنید

    براساس معیارهای جستجو ، Google برای نمایش بهتر اطلاعات یک سایت در لیست نتایج جستجو ، از قطعه های غنی استفاده می کند. snrich snippet مانند طراحی اسنیپت تاثیری در رتبه بندی وب سایت شما ندارد ، اما با ارائه اطلاعات بهتر در وب سایت و همچنین افزایش نرخ تبدیل با هدایت کاربران به سمت سایت ، میزان کلیک را افزایش می دهد. وب

    رتبه‌بندی

  • از پیش فرض های Google استفاده کنید

    هر زمان که گوگل سایتی را خزنده می کند ، اگر پرونده robots.txt ندارید یا ممنوعیتی برای جستجوی هر بخشی از وب سایت خود در پرونده robots.txt وب سایت شما وجود ندارد ، Google فرض می کند که می توانید در هر مکان خزید. از وب سایت پیگیری کنید و باید تمام پیوندها را دنبال کنید.

    استفاده از استعاره هایی مانند “index، follow” یا قرار دادن rel = follow در داخل برچسب href برای یک پیوند خاص ، یا تنظیم این قانون در robots.txt که Google اجازه خزیدن همه بخش ها را دارد ، به هیچ وجه رتبه شما را بهبود نمی بخشد. پیدا کردن. همه اینها در واقع پیش فرض های Google است. قرار دادن این موارد به این معنی است که شما می توانید به طور پیش فرض عمل کنید و این مزیت خاصی به شما نمی دهد. این موارد به شما آسیب نمی رسانند اما هیچ فایده ای ندارند و Google به آنها توجه نمی کند.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *