×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » اگر می خواهید یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق راه اندازی کنید به این نکات توجه داشته باشید
22 نوامبر 2020

اگر می خواهید یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق راه اندازی کنید به این نکات توجه داشته باشید

در این بخش از مقالات آموزش بازاریابی ، نکات مهم برای شروع یک کمپین بازاریابی دیجیتال را بیان خواهیم کرد. با کاوش در این محتوا ، شما یاد می گیرید که چگونه یک کمپین خوب شروع کنید و چگونه پیام خود را به بهترین وجه به مخاطبان خود منتقل کنید و با استفاده از این تکنیک ها می بینید که چگونه روی ROI یا ROI شما تأثیر می گذارد.

طبق این تحقیق ، “۶۷٪ از بازاریابان تصمیم می گیرند در سال جدید میزان تبلیغات دیجیتال خود را افزایش دهند.” با توجه به اهمیت روز افزون بازاریابی دیجیتال در دنیای امروز ، به زودی وارد بازاری خواهیم شد که رقابت در هر مشاغل و حفظ سهم بازار تنها مسیر دوران بازاریابی دیجیتال است.

در نتیجه ، اگر به دنبال مارک تجاری برای تجارت خود هستید ، می خواهید به طور موثر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و یکی از بهترین ها در صنعت خود باشید ، باید یک طراحی بازاریابی دیجیتال موثر و موفق تر را در نظر بگیرید.

کمپین بازاریابی دیجیتال چیست؟

یک کمپین بازاریابی دیجیتال یک کمپین بازاریابی آنلاین است که توسط مشاغل انجام می شود. هدف این کمپین ها جلب توجه مخاطبان ، ارتباط با آنها ، افزایش بازدید سایت یا افزایش تعداد نصب برنامه ها و در نتیجه افزایش درآمد و افزایش بازده سرمایه گذاری (ROI) شماست. یک کمپین دیجیتال می تواند شامل بازاریابی از طریق ایمیل ، بازاریابی موتور جستجو ، بازاریابی موبایل ، بازاریابی محتوا و موارد دیگر باشد.

digital campaign


چگونه می توان یک کمپین بازاریابی دیجیتال موفقیت آمیز راه اندازی کرد؟

در اینجا ۷ روش طلایی برای اجرای یک کمپین موفق تر آورده شده است.

بهترین محیط را برای کمپین تحقیقات بازار خود تعیین کنید.

تحقیقات بازار در شروع هر فعالیت بازاریابی بسیار مهم است. یکی از دلایل اهمیت تحقیقات بازار این است که به شما کمک می کند رسانه ای را پیدا کنید که مخاطبان شما بیشترین توجه را به آن داشته باشند. از نتایج تحقیقات بازاریابی و تقسیم بازار استفاده کنید تا مخاطب یا گروه هدف خود را در میان بخشهای مختلف پیدا کنید. می توانید این کار را با درخواست نظرسنجی ، دریافت اطلاعات عمومی مشتری پس از خرید یا گرفتن اطلاعات از مشتریان بالقوه و واقعی از منابع معتبر انجام دهید.

این اطلاعات علاوه بر اینکه در طراحی و عیب یابی محصولات و خدمات بر اساس نیازها و علایق مخاطبان مفید است ، به شما کمک می کند تا در مورد ویژگی های مختلف علاقه مندان به محصولات خود اطلاعات کسب کنید و در نتیجه با آنها به روش صحیح ارتباط برقرار کنید. … بازاریابی دیجیتال خود را شروع کنید. به عنوان مثال ، می توانید با استفاده از تحقیقات بازار به این نتیجه برسید که مشتریان شما بیشتر از یک شبکه اجتماعی خاص استفاده می کنند و تبلیغات خود را در آن شبکه اجتماعی در کمپین خود قرار می دهند یا در کدام برنامه ها تبلیغات خود را قرار می دهند.

استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را برای یک بازه زمانی خاص (مثلاً یک ساله) مشخص کنید.

طبق تحقیقات انجام شده توسط بینش هوشمند ، حدود ۴۶٪ از مارک ها استراتژی بازاریابی ندارند! وی افزود: علی رغم اینکه ۱۶٪ از استراتژی برخوردار هستند ، اما از آن به درستی در فعالیت های خود استفاده نمی کنند یا اصلاً آن را اجرا نمی کنند.

سوال بیشتر مشاغل اینجا این است که اگر راه صحیح ورود به بازار را نمی دانیم چگونه می توان انتظار رشد و شکوفایی در تجارت را داشت.

هنگام تدوین استراتژی بازاریابی ، باید برنامه ریزی مناسبی برای زمان های مختلف داشته باشید. به عنوان مثال ، برای تابستان یا تعطیلات مختلف و رویدادهای اجتماعی از قبل برنامه ریزی کنید.

اولین قدم در طراحی استراتژی و کمپین ، تعریف اهداف و KPI شماست.

marketing research

  1. برای کمپین دیجیتالی خود اهداف تعیین کنید

    سعی کنید برای مبارزات خود هدفی تعیین کنید. از خود بپرسید بعد از این کارزار می خواهید به چه جایگاهی دست پیدا کنید؟ به هدف اصلی این کمپین برای خود و اینکه چگونه در نهایت آن را م itثر می دانید فکر کنید. همچنین برای رسیدن به اهداف خود یک بازه زمانی تعیین کنید.

    نکته مهم دیگر در تعیین اهداف یک کمپین بازاریابی دیجیتال ، ترجمه این هدف به زبان بازاریابی دیجیتال است. به عنوان مثال ، افزایش نرخ تبدیل وب سایت خود ، کاهش لغو کاربران در طی خرید و غیره. اینها می توانند اهداف دیجیتالی شما باشند.

    شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را تعریف کنید

    برای رسیدن به اهداف خود ، باید بتوانید نتیجه کارزار را بسنجید. بنابراین شما به معیارهای قابل اندازه گیری نیاز دارید. برای سنجش میزان موفقیت کمپین خود ، یک یا چند معیار مشخص کنید. این شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) می تواند نشان دهنده افزایش ۱۰ درصدی بازدید وب سایت یا نصب برنامه یا افزایش فروش محصولات شما باشد. هنگام تعیین KPI ، مهم است که معیارها به طور واقعی انتخاب شوند تا بتوانید نتیجه کارزار را به درستی ارزیابی کنید. اگر این اولین بار نیست که یک کمپین دیجیتالی را شروع می کنید ، استفاده از نتایج قبلی می تواند به شما در تعیین KPI معقول کمک کند.

    بودجه اختصاص داده شده برای KPI را بررسی کنید

    یک سوال بزرگ دیگر: چقدر قصد دارید در کل سرمایه تجاری هزینه کنید تا به موقع کمپین بازاریابی دیجیتال خود را راه اندازی کنید؟ البته می توانید هر زمان بخواهید این بودجه را کم یا زیاد کنید. همچنین ، هنگام تعیین کانالهایی که در بازاریابی دیجیتال استفاده می کنید ، این سال مطرح می شود که چه مقدار بودجه باید برای هر یک از روشهای بازاریابی دیجیتال اختصاص دهید.

    digital marketing campagn

  2. نوع کمپین متناسب با بودجه و مخاطبان خود را انتخاب کنید.

    شاید فکر کنید که یک روش بازاریابی دیجیتال بیش از سایر روش ها مخاطبان را جذب می کند. اگرچه این پیش بینی ممکن است درست نباشد. ما توصیه می کنیم برای تصمیم گیری کمی تحقیق و آزمایش کنید. استفاده از آزمون A /B همچنین به شما کمک می کند درک کنید که مخاطبان شما به کدام سبک از بازاریابی دیجیتال پاسخ می دهند. داشتن حداقل یک سکوی تحلیلی برای ارزیابی کارزار خود از ابتدا تا انتها مهم است.

    هنگام طراحی کمپین های بازاریابی دیجیتال ، می توانید از تکنیک های مختلفی مانند بازاریابی ایمیل ، بازاریابی موتور جستجو ، بازاریابی وابسته و بازاریابی موبایل استفاده کنید.

    صفحه فرود خود را بهینه کنید.

    صفحه فرود صفحه ای است که خلاصه همه محصولات و خدماتی که شما ارائه می دهید ، همراه با عناوین و عباراتی برای توصیف مختصر خود. مخاطبان با آشنایی با برند و تجارت شما می توانند از صفحه مقصد به سایر صفحات سایت شما برای خرید یا استفاده از خدمات مراجعه کنند.

    در صورت موفقیت ، یک کمپین بازاریابی دیجیتال منجر به فعالیت مخاطبان می شود ، مانند کلیک بر روی پیوند ، که به طور معمول پیوندی را به یک صفحه فرود در یک تبلیغ قرار می دهد. در نتیجه ، یکی از مهمترین نکات برای دستیابی به هدف نهایی بازاریابی دیجیتال ، بهینه سازی صفحه فرود است. بنابراین ، با مراجعه به این صفحه ، کاربر به سرعت دقیقاً آنچه را که نیاز دارد و چرا روی تبلیغ کلیک کرده است را پیدا خواهد کرد.

    یک صفحه فرود خوب متن مختصر و واضح و طراحی جذابی دارد و دکمه CTA (فراخوان برای اقدام) باید به وضوح و جذاب قرار گیرد.

digital marketing campaign


۲ نکته ای که باید هنگام راه اندازی یک کمپین بازاریابی دیجیتال در نظر بگیرید
تجربه کاربری خود را به طور جامع در کمپین خود ایجاد کنید. آرم ، گرافیک و رنگ های استفاده شده باید به ایجاد احساسی که می خواهید به مخاطب منتقل کنید کمک کند.
شما نمی توانید یک کمپین بازاریابی دیجیتال طراحی کنید و امیدوارید بدون برخی فعالیت ها نتایج خوبی بگیرید. برای موفقیت در کمپین های دیجیتالی ، باید دائماً از ابزارهای تجزیه و تحلیل برای تجزیه و تحلیل نتایج کمپین و تصمیم گیری های لازم برای هر یک استفاده کنید. زیرا دنیای بازاریابی دیجیتال و دیجیتال دائماً در حال تغییر است.

در مورد تجربه خود یا آنچه در مورد اجرای کمپین های بازاریابی دیجیتال می دانید ، در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.


admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *