×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » اهمیت و لزوم فعالیت های بازاریابی برای اپلیکیشن
29 نوامبر 2020

اهمیت و لزوم فعالیت های بازاریابی برای اپلیکیشن

اگر این مطلب را می خوانید ، ابتدا باید به شما تبریک بگوییم ، زیرا یا برنامه را منتشر کرده اید و می خواهید برای موفقیت بیشتر آن گام بردارید ، یا در راه ساخت برنامه هستید و به زودی وارد این دنیای شلوغ و مهیج می شوید. بازاریابی برای یک برنامه یک مرحله پس از تولید است که به عنوان اولین مرحله در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

با داشتن بیش از ۳ میلیون برنامه اندروید در بازارهای مختلف ، زمان آن فرا رسیده است که برنامه را منتشر کنیم و منتظر بمانیم تا مردم بدون هیچ گونه تلاشی از آن استقبال کنند. حتی موفق ترین تیم های تولید برنامه نیز دریافته اند که موفقیت آنها بدون اختصاص بودجه ای برای بازاریابی مداوم برنامه به دست نمی آید. همانطور که در یک نظرسنجی از توسعه دهندگان در سال ۱۹۹۵ نشان داده شده است ، اهمیت بازاریابی برنامه های جدی در کشور ما هنوز توضیح داده نشده است و این صنعت هنوز جوان است ، در حالی که بازار تبلیغات برنامه در سایر نقاط جهان چند ساله است و به بلوغ نزدیک می شود. … در این مقاله ، نگاه دقیق تری به تعریف بازاریابی برنامه ، برخی از راه حل های رایگان در این زمینه ، پیامدهای مختلف آن در چرخه عمر برنامه و گزینه های مختلف برای نحوه موفقیت آمیز اجرای آن خواهیم داشت.

از نظر بازاریابی کاربردی درباره چه صحبت می کنیم؟

فرایندی که برنامه ها برای جذب ، تعامل ، پشتیبانی و رشد برنامه استفاده می کنند ، بازاریابی برنامه نامیده می شود. برنامه های بازاریابی برنامه برای یافتن کاربران جدید و هدایت آنها به سمت افزایش نرخ همگرایی و در نهایت ایجاد کاربران وفادار طراحی شده است.

اگر یک برنامه کاربردی را به عنوان محصول تعریف کنیم ، می توانیم چهار مرحله از چرخه عمر محصول را در نظر بگیریم که برای موفقیت برنامه ، اقدامات بازاریابی متناسب با مشخصات هر مرحله ضروری است. درک این مراحل و نوع فعالیت بازاریابی در هر یک از استراتژی های برنامه ریزی بازاریابی است. کارشناسان این چهار مرحله را پیاده سازی ، رشد ، بلوغ و افول می خوانند و معتقدند گرچه عقیده عمومی بر این است که بازاریابی و تبلیغات فقط مربوط به مرحله اول ، اجرا است ، دستیابی به اهداف فروش در همه مراحل ضروری است ، به جز مشخصات هر مرحله و مشخصات محصول. نوع بازاریابی را در هر دوره زمانی تعیین می کند. بدیهی است که در مرحله اول ، در اجرا ، هدف اصلی جذب کاربران جدید است. در زمینه بازاریابی برنامه ، ما می توانیم این هدف را به عنوان بارگیری و نصب یک برنامه تعبیر کنیم. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا با استراتژی های مختلف برای رسیدن به این هدف آشنا شویم و در مقالات بعدی سایر مراحل بازاریابی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

بازاریابی برای اپلیکیشن

با ارزش و در عین حال رایگان راه حل بازاریابی برنامه

بازاریابی با انتشار یک برنامه شروع می شود و اولین گام مهم یافتن بهترین زمان برای بازاریابی برنامه شما است. این زمان برای بازارهای مختلف متفاوت است و به روزهای هفته ، نوع برنامه ، رفتار کاربر در برنامه های رقیب آن بستگی دارد و هیچ نسخه مشترکی برای همه برنامه ها وجود ندارد ، اما بسیاری از آمار نشان می دهد بهترین زمان برای انتشار یک برنامه زمانی است که برنامه در بازار است با تعطیلات آخر هفته. (برخی دیگر از ویژگی های زمان بندی ، مانند فصل انتشار ، نیز موفقیت برنامه را بسیار تحت تأثیر قرار می دهد. روبرو می شود.)

بازاریابی برای اپلیکیشن

بعد از این مرحله ، یکی از مهمترین و حیاتی ترین اتفاقات در موفقیت برنامه ، بهینه سازی صفحه آن در بازار است. در واقع ، این قسمت از بازاریابی برنامه که ارزان و رایگان است ، آنقدر مهم است که وقتی از کلمه “بازاریابی برنامه رایگان” یا ASO (بهینه سازی فروشگاه برنامه) در Google استفاده می کنیم ، با حجم عظیمی از محتوا و تجربه از سوی توسعه دهندگان و بازاریاب های موفق مواجه می شویم. نام برنامه ، آرم آن ، هر یک از کلمات مقدماتی کوتاه ، کلمات کلیدی ، عکس های نمایانگر برنامه و فیلم آن همه نقش حیاتی دارند. این مجموعه ویترین اپلیکیشن شماست ، هر چقدر محصولات فروشگاه فروشنده خوب و مفید باشد ، اگر ویترین آن از طراحی ضعیفی برخوردار باشد ، نمی تواند مشتری را به خود جلب کند و در نتیجه فروش موفقیت آمیزی نخواهد داشت. نکته مهم این است که بهینه سازی این صفحه باید به طور مداوم انجام شود و نباید به عنوان اتفاقی که فقط یک بار اتفاق می افتد دیده شود.

با وجود اهمیت زمان برای انتشار و بهینه سازی یک صفحه برنامه در بازار ، با انتشار صدها برنامه جدید روزانه ، این دو مرحله اولین قدم ما را برای دستیابی به کاربر جدید برای ما به پایان نمی رساند و ما هنوز فاصله زیادی نداریم.

تبلیغات گام اصلی در مرحله اول بازاریابی است

همانطور که قبلاً گفته شد ، علی رغم تصور اولیه در کشور ما ، مبنی بر اینکه بازاریابی برنامه به معنای تبلیغات بصری ساده و گسترده است (اثبات این گفته این است که در میان تعداد محدودی از برنامه های تبلیغاتی ، تعداد زیادی فقط از طریق تبلیغات این کار را انجام می دهند). بنرها این کار را به طور گسترده و بدون هدف انجام می دهند.) این فرآیند شامل چندین مرحله است و تبلیغات تنها اولین قدم است ، اما بدیهی است که اگر مرحله اول به درستی انجام نشود ، مراحل بعدی بی معنی است. در ادامه این مقاله ، سعی خواهیم کرد جنبه های مختلف مرحله اول را از نزدیک بررسی کنیم تا راه حل های مختلفی برای موفقیت آمیز انجام این مرحله در نظر بگیریم.

گام اصلی در مرحله اول تبلیغات موثر و هدفمند است. هدف از فعالیت های بازاریابی در مرحله اول جذب کاربران جدیدی است که پس از ورود به صفحه برنامه در بازار ، آن را بارگیری می کنند. برای هدایت کاربران به صفحه برنامه می توانید از روش های مختلف تبلیغاتی استفاده کنید. انواع این تبلیغات عبارتند از: تبلیغات بانری ، تبلیغات ویدیویی ، بازی های کوچک ، کمپین های تبلیغاتی Facebook و Twitter و غیره. هدف این تبلیغات متقاعد کردن کاربر برای کلیک و رفتن به صفحه برنامه با مشاهده آن است. هرچه به این هدف نزدیکتر شویم ، قدم اول را با موفقیت بیشتری برمی داریم. آمار و تجربه نشان می دهد هرچه کاربر در این مرحله با برنامه تعامل بیشتری داشته باشد ، احتمال موفقیت در بازاریابی بیشتر خواهد بود و بیشترین تعامل کاربر با برنامه در بازی های کوچک و به دنبال آن تعامل کاربر ، فیلم ها ، بنرها و انواع دیگر رخ می دهد. تبلیغات. آنها به شرح زیر است. در حقیقت ، هنگامی که کاربر با یک برنامه آشنا است ، قبل از کلیک بر روی پیوند و رفتن به صفحه برنامه در بازار ، احتمال نصب برنامه بیشتر است ، بنابراین برای انتقال ارزشی که برنامه دارد ، لازم است از بین انواع تبلیغات تبلیغاتی را انتخاب کنید که سریع و جذاب باشند. برای کاربر ایجاد می کند. امروزه در دنیای تبلیغات ویدئویی به دلیل توانایی انتقال معنی و جذابیت ، بیشتر از هر نوع تبلیغات بازاریاب دیگری را به خود جذب می کند.

بازاریابی برای اپلیکیشن

کاربر را به نصب برنامه تشویق کنید

در همین حال ، توجه به ویژگی های مختلفی که می تواند کاربر را وادار به نصب برنامه های اضافی پس از کلیک بر روی لینک آخر کند ، مهم است. به عنوان مثال ، آمار جالبی که در اواخر سال ۲۰۱۵ در مورد کمپین های نصب برنامه منتشر شده است ، نشان می دهد که در مقایسه با برنامه ها و بازی ها ، متقاعد کردن کاربران برای کلیک روی پیوند نهایی ویدیو برای بازی ها دشوارتر از برنامه ها است (کاربر بعد از تماشای فیلم به احتمال زیاد فیلم را تماشا می کند). کلیک برنامه روی لینک آخر بیشتر از تبلیغ بازی است) ، اما بارگیری بازی ها حدود ۴ برابر بیشتر است. به عبارت دیگر ، اگر کمپین بازاریابی ما برای یک برنامه باشد ، برای کاربران آسان تر خواهد بود که بر روی آخرین پیوند ویدیوی ما کلیک کنند و به صفحه ما در بازار برسند ، اما فقط ده درصد از آن کاربران برنامه را بارگیری می کنند و بهینه سازی و افزایش جذابیت صفحه برنامه برای موفقیت کمپین ما حیاتی است. اما اگر کمپین ما مربوط به بازاریابی یک بازی است ، هدف اصلی ایجاد یک ویدیوی جذاب است که باعث کلیک کاربر شود. بعد از اینکه کاربر روی لینک کلیک کرد ، به احتمال زیاد بازی ما را نصب می کند. …

نکته مهم دیگر در این مرحله از مرحله اول ، یعنی تبلیغات ، قرار دادن تبلیغ خود در مکان مناسب است. هنگامی که هدف اولین گام بازاریابی ما جلب بازدید کاربران تلفن Android برای صفحه برنامه ما است ، باید تبلیغاتی را به کسانی که صاحب آنها هستند ارائه دهیم و به عنوان مثال تبلیغات بنر را در وب سایت هایی که از طریق رایانه بازدید می شوند ، نمایش دهیم. هیچ نظری وجود ندارد بهترین روش برای هدفمند کردن تبلیغات ، مشاهده تبلیغات در برنامه های دیگر پس از انتخاب نوع تبلیغ است. بنابراین ، ما اطمینان داریم که هر کسی که تبلیغات ما را تماشا می کند ، یک تلفن هوشمند هوشمند Android دارد. اهداف دیگر مانند موضوعی و زمان بندی نیز برای قرار گرفتن در معرض تبلیغات مهم هستند.

میانبر جهانی

همانطور که گفته شد ، یافتن مکان مناسب برای نمایش تبلیغات خود ، انتخاب نوع تبلیغ مناسب و در آخر ، تبلیغات هدفمند سه عنصر اصلی در مرحله اول بازاریابی برنامه هستند. وجود یک سیستم تبلیغات ویدیویی هدفمند در برنامه های تلفن همراه می تواند هر سه امکان را برای بازاریابان فراهم کند.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *