×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » اهمیت حفظ استراتژی بازاریابی در مواقع بحرانی
06 دسامبر 2020

اهمیت حفظ استراتژی بازاریابی در مواقع بحرانی

در طول یک بحران ، همه ما در زندگی شخصی و شغلی خود با وضعیت جدیدی روبرو هستیم و به تدریج با آن سازگار می شویم. اکنون ، پس از شیوع ویروس Covid 19 در جهان ، هشتگ # WFH # به عنوان نشانه ای (Work from home) به محبوب ترین هشتگ در شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. این هشتگ تقریباً ۵۵۰ بار در ساعت استفاده می شود. در این شرایط نادر و بی سابقه ، شرکت ها باید برای ادامه حیات خود در استراتژی های بازاریابی خود تجدید نظر کنند و از طریق کاهش بودجه و اخراج بودجه به رشد خود ادامه دهند. حال سوال این است که ، استراتژی بازاریابی در شرایط بحرانی چه باید باشد؟

مشاوره با متخصصان مختلف بازاریابی و دریافت پیشنهادات بسته به نوع تجارت می تواند مفید باشد. بدیهی است که یک راه حل ممکن است برای همه مشکلات مناسب نباشد ، اما اصول و مفاهیمی وجود دارد که مشاغل می توانند از آنها برای محافظت از خود در شرایط بحرانی استفاده کنند. بنابراین وقت آن رسیده است که از منطقه راحتی خود خارج شوید و به سرعت بر اساس توصیه ها عمل کنید. در زیر چند راهنما برای این منظور آورده شده است.

برنامه ای برای راه حل های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت ارائه دهید

طرح استراتژی بازاریابی در شرایط بحرانی

در کوتاه مدت ، مهمترین چیز این است که مسائلی را کنترل کنیم که به راحتی قابل تغییر هستند. به عنوان مثال ، تبلیغات شبکه های اجتماعی ، تبلیغات موتور جستجو ، تبلیغات ویدیویی و انواع دیگر تبلیغات دیجیتال که در صورت لزوم به راحتی قابل پیگیری و کنترل هستند. هنگام برنامه ریزی برای موارد مناسب ، حتماً از تبلیغات مناسب و مرتبط استفاده کنید.

از آنجا که پیش بینی وقایع آینده – وقایع طولانی مدت – دشوار و بعضاً غیرممکن است ، توصیه می شود در آینده هیچ تغییر اساسی ایجاد نکنید ، زیرا می توانند صدمات جبران ناپذیری به شما وارد کنند.

فعالیت آنلاین خود را افزایش دهید

نقش فعالیت آنلاین در استراتژی بازاریابی در شرایط بحرانی

از آنجا که این روزها جهان به خانه تعداد زیادی از مردم محدود شده است ، توجه جهانی به محتوای آنلاین به طور تصاعدی در حال رشد است. افراد بیشتر و بیشتری به دنبال مطالب و اخبار آنلاین هستند. به یاد داشته باشید که بیشتر مخاطبان شما در خانه هستند و به دنبال اطلاعات دیگر هستند. از آنجا که فعالیت بسیاری از مشاغل در حال کاهش است ، بیشترین استفاده را از منابع و بسترهای رسانه ای برای ایجاد آگاهی از نام تجاری و نمایش خود داشته باشید.

از بودجه های تبلیغاتی ذخیره شده برای کمپین های دیجیتالی با ارزش بالا استفاده کنید. مردم مرتباً صفحات خود را در شبکه های اجتماعی به روز می کنند و این فرصت خوبی برای ارتباط با آنها است. بنابراین فرصت نادر برای داشتن بیشترین تماس و کمترین رقبا را از دست ندهید و این را در استراتژی بازاریابی بحران خود بخاطر بسپارید.

به برند خود ارزش دهید

افزودن یک مزیت به استراتژی بازاریابی در شرایط بحرانی

برخی از شرکت ها دنیای تبلیغات را در زمان بحران ترک می کنند زیرا آن را غیر منطقی و بی فایده می دانند. گرچه این نظریه از منظر بازاریابی و فروش ممکن است درست باشد ، اما همیشه اینطور نیست. مارک بزرگ کوکاکولا برای ارزیابی بهتر وضعیت تأثیرات فعلی بر اهمیت مشتری در ماههای آینده تبلیغات خود را در انگلیس به حالت تعلیق درآورده است. ارزش برند خود را هر زمان که ممکن است به ویژه در حال حاضر و در مواقع بحرانی افزایش دهید. این مقدار باید با ماهیت تجارت شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال ، می توانید حمل و نقل رایگان کالا را فراهم کنید.

با شرایط سازگار شوید

تطبیق با وضعیت در استراتژی بازاریابی در شرایط بحرانی

در شرایط خاص ، ممکن است لازم باشد سیاست خود را بر این اساس تغییر دهید. مسلماً محتوای ارزشمندی که ارائه می دهید باید مربوط به مخاطبان شما باشد. خود را از واقعیت های سخت جدا نکنید و به مخاطبان شکاک نشان دهید که تیم شما آماده حمایت از آنها است. این پیام و ایجاد حس حضور و پشتیبانی در مشتری می تواند احساس اعتماد آنها را تقویت و حفظ کند. پیام خود را با نیازهای مشتری و ویژگی های محصول مطابقت دهید. در تجارت الکترونیکی ، بازار برخی از محصولات بیشتر متضرر شده است ، در حالی که برخی دیگر پایدار مانده و یا حتی تقویت می شوند.

نکته دیگری که باید در استراتژی بازاریابی بحران خود در نظر بگیرید ، تمرکز بر محصولات پر تقاضا هنگام برنامه ریزی برای تبلیغات رسانه ای خود است. سرعت را فراموش نکنید زیرا ممکن است در آینده نزدیک تغییراتی را مشاهده کنید.

برای ادامه کار باید هزینه کنید

هزینه‌ها در استراتژی بازاریابی در شرایط بحرانی

در مواقع بحرانی ، محتوای ارگانیک مرتبط با تجارت عملکرد بهتری خواهد داشت. با این حال ، اکنون کار در زمینه رسانه ارزان تر است و ابزاری مهم و مناسب برای ماندن در اذهان عمومی است. وقتی شما برای ایجاد آگاهی از نام تجاری خود از طریق سیستم عامل های مختلف پول خرج می کنید ، توانایی ارتباط با مخاطب مورد نظر خود و ارسال محتوای خود برای افرادی که از آن استفاده می کنند بسیار بیشتر می شود. اگر محصول یا خدمات شما متناسب با شرایط باشد ، رقبای کمتری در بازار یک مزیت بزرگ است.

از ویژگی Freemium استفاده کنید

استفاده از امکان فریمیوم در استراتژی بازاریابی در شرایط بحرانی

فریمیوم به معنای ارائه رایگان کالایی مانند نرم افزار ، بازی یا خدمات وب است که گیرنده باید برای آن خدمات اضافی پرداخت کند. بسیاری از شرکت ها ابزار رایگان و دسترسی به نرم افزار را با شرایط ایجاد شده توسط کرونا و قرنطینه ارائه می دهند و از فروش خدمات مرتبط سود کسب می کنند. این ابزارها لزوماً ارتباط مستقیمی با کار شرکت ها ندارند ، اما می توانند دوره های آموزش الکترونیکی ، دوره های آنلاین با مربیان یوگا یا کارهایی متفاوت از روال گذشته باشند.

کاری را که قبلاً انجام می دادید متوقف نکنید. وقت آن رسیده است که ویژگی های دیگری را که ممکن است قبلاً به آنها فکر نکرده باشید ، امتحان کنید. به عنوان مثال ، استفاده از رسانه های جدید برای اهداف بازاریابی ، شرکت در رویدادهای آنلاین و برنامه های تبلیغات دیجیتال.

سرانجام ، نگاه به آینده

ممکن است در ماه های آینده تغییراتی رخ دهد و برنامه های بازاریابی کاهش یابد. برای پیش بینی تغییرات احتمالی شغل خود ، بهترین و بدترین سناریوها را در نظر بگیرید و به یک استراتژی مهم بازاریابی بیندیشید. همانطور که گفته شد ، در طول یک بحران ، استراتژی های خاص بازاریابی وجود دارد که برای سرمایه گذاری موثر و مناسب هستند.

چه اتفاقی برای کسب و کار شما بعد از همه گیری تاج رخ داده است؟ آیا ضررهای زیادی متحمل شده اید یا با اتکا به استراتژی های خاص خود توانسته اید خود را با شرایط وفق دهید؟ ما امیدواریم که از تو خبری بشنویم.

نظر دهید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *