×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » اهمیت ارسال اعلانها یا همان نوتیفیکیشن
08 دسامبر 2020

اهمیت ارسال اعلانها یا همان نوتیفیکیشن

داشتن یک برنامه مناسب و برنامه ریزی شده برای ارسال اعلان ها برای موفقیت هر یک از اهداف بازاریابی نرم افزار ضروری است. ارسال یک اعلان به موقع و هدفمند می تواند به بازگرداندن کاربری که مدت زمان طولانی است برنامه شما را باز نکرده است ، تعداد مراجعه کاربران عادی برنامه شما را افزایش دهد یا یک کاربر وفادار را ترغیب به پرداخت در برنامه کند. در عین حال ، هیچ چیز نمی تواند مانند ارسال اعلان های بی ربط و غیر برنامه ریزی شده و ترغیب وی برای حذف دائمی برنامه شما از تلفن همراه ، تصویر برنامه شما را در ذهن کاربر تحریف کند. به عبارت دیگر ، اعلان ها هم نزدیک ترین مسیر به قلب ، ذهن و کیف پول کاربران و هم ساده ترین راه برای حذف نصب برنامه شما هستند.

در این پست ، ما می خواهیم به شما کمک کنیم یک برنامه دقیق و بهینه برای ارسال اعلان های فشاری تنظیم کنید تا کاربران شما از اعلان های شما راضی باشند و حتی می خواهند گاه و بیگاه اخبار مربوط به برنامه شما را دریافت کنند.

کسب اجازه ارسال اعلان یا نوتیفیکیشن

بسیاری از توسعه دهندگان از نظر اخلاقی و شغلی مفید هستند که از کاربر می خواهند در صورت استفاده از برنامه خود ، آیا علاقه مند به دریافت اعلان هستند. تقریباً همه ما در اولین باری که از این برنامه استفاده کردیم با این سوال روبرو شدیم و بیشتر ما از همان ابتدا گزینه «نه» را انتخاب کردیم. دلیل این انتخاب این است که کاربر هنوز دقیقاً نمی داند که برنامه شما برای اولین بار استفاده از برنامه چقدر برای او ارزش ایجاد می کند ، بنابراین ارسال مداوم پیام از برنامه شما به یک مکان ارزشمند مانند صفحه اصلی تلفن همراهش برای او آزار دهنده است.

دسته‌بندی و هدفمندی موضوعات در ارسال اعلان

همانند سایر مشکلات بازاریابی موبایل ، طبقه بندی مخاطبان و پیام رسانی شخصی تنها راه دستیابی به اهداف شما است. این هنگام ارسال اعلان اهمیت دو چندانی دارد. شما می خواهید چند ثانیه به کاربر فرصت دهید تا او را متقاعد کند تا وارد برنامه شما شود و آنچه را دوست دارد انجام دهد ، بنابراین قبل از ارسال پیام به همه کاربران ، لحظه ای از خود بپرسید که آیا این پیام را برای همه دریافت خواهید کرد یا خیر. آیا کاربران شما با ارزش هستند؟ احتمالاً پاسخ منفی خواهد بود ، اما بیشتر توسعه دهندگان هنوز از این استراتژی ناقص برای ارسال پیام به کاربران استفاده می کنند.

درعوض ، کاربران خود را به دسته های مختلف تقسیم کنید. این طبقه بندی محدودیتی ندارد. می توانید آنها را براساس اطلاعات جمعیتی (سن ، جنس ، موقعیت جغرافیایی ، علایق و غیره) یا رفتار در برنامه خود دسته بندی کنید. سپس برای هر دسته یک پیام کاملا شخصی ارسال کنید تا کاربر شما احساس کند پیشنهاد خاصی به او داده اید و فرصت استفاده از آن را از دست ندهد ، در نتیجه CTR پیامی که ارسال می کنید افزایش می یابد.

یکی از بهترین دسته ها برای افزایش درآمد شما تقسیم کاربران به سه دسته بر اساس تعامل با برنامه شما است: کاربران وفادار (کسانی که سابقه پرداخت مستقیم در برنامه را دارند) ، کاربران فعال (کسانی که معمولاً از برنامه استفاده می کنند اما نه دریافت می کند) و فقط قسمتهای رایگان برنامه یا خرید اقلام برای فروش را به اشتراک بگذارید) و کاربران غیرفعال (کسانی که مدت زیادی است برنامه آنها روی تلفن همراهشان باز نیست).

شخصی سازی پیام ها می تواند آنقدر عمومی یا پیشرفته باشد که پیام ها از شخصی به شخص دیگر تغییر کند ، به عنوان مثال ، اگر کسی قبلاً موردی را در برنامه خریداری کرده و اکنون حراج یا تخفیف در آن گنجانده است ، برای آن کاربر پیام ارسال کنید و این اخبار را با نام خود دریافت کنید کاربر در ابتدای پیام.

بهترین زمان ارسال پوش نوتیفیکیشن

ارسال یک اعلان خاص در زمان های مختلف ممکن است منجر به فروش موفقیت آمیز یا حذف برنامه از تلفن همراه کاربر شود. پیگیری زمان پیام خود یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید هنگام تنظیم استراتژی اعلان انجام دهید. تعیین زمان صحیح ارسال پیام به نوع برنامه شما ، گروهی از کاربران که هدف پیام شما هستند ، پیامی که می خواهید برای کاربر ارسال کنید و موارد دیگر بستگی دارد ، اما این برای برنامه ریزی موفقیت آمیز مهم است: در ساعاتی که کاربر خواب است و مشغول باشید و انجام کارهای مهم نباید با پیام شما تداخل داشته باشد. در بیشتر موارد ، عصر بهترین زمان برای ارسال پیام است. البته ، همانطور که قبلاً ذکر شد ، این زمان برای برنامه های مختلف متفاوت است ، به عنوان مثال ، اگر برنامه شما در گروه اخبار باشد ، باید بدانید که کاربران شما معمولاً در چه ساعتی از روز می خواهند اخبار را بخوانند و سپس الگوهای رفتاری آنها را تعیین کرده و جنبه های دیگر را مشاهده کنید. برای اطلاع رسانی ، پیام مورد نظر را ارسال کنید ، یعنی اگر مثلاً یک کاربر صبح را با خواندن اخبار گذرانده ، اما مدتی است که در برنامه شما نبوده است ، روزی که اخبار داغ و جالب در برنامه شما وجود دارد ، پیامی ارسال کنید. صبح درباره این خبر ، این کاربر را به برنامه خود دعوت کنید. اما اگر ارزشی که برنامه شما تولید می کند براساس موقعیت جغرافیایی کاربر باشد ، بهتر است زمانی که کاربر در سایت است پیام را به او منتقل کنید و تأخیر در ارسال شبانه پیام ممکن است فروش مطلوبی نداشته باشد.

بسامد ارسال پوش نوتیفیکیشن

به دلیل کلیک زیاد کاربران بر روی اعلان های ارسال شده برای اولین بار ، بسیاری از توسعه دهندگان اشتباه می کنند که ارسال پیام به اشتباه منجر به مراجعه مداوم کاربر می شود و می تواند برنامه را موفق کند. برعکس ، ارسال حتی یک اعلان اضافی می تواند یک کاربر را به طور دائم از لیست کاربران شما حذف کند ، بنابراین مراقب تعداد پیام هایی باشید که در هر زمان برای کاربر ارسال می کنید. اگر چندین پیام مهم وجود دارد و فکر می کنید باید همه آنها را به مخاطب برسانید ، مهمترین پیام را اولویت بندی کرده و ارسال کنید (مهمترین پیام پیامی است که مهمترین نیازهای مخاطب را برآورده می کند) و چندین اعلان را به طور جدی در یک پیام ارسال کنید.

وقتی صحبت از فرکانس ارسال پیام برای مخاطب خود می شود ، به خاطر داشته باشید که طرف دیگر پیام برای مدت طولانی پیام ارسال نکرده است. این به اندازه حادثه اول آسیب زننده است و باعث می شود دست از جاسوسی درباره کاربران خود بردارید. با یک پیشنهاد ویژه می توانید یک کاربر فعال را که چندین روز غیرفعال شده است دوباره فعال کنید اما بعید است بتوانید کاربری را که چند ماه از برنامه شما استفاده نکرده است با یک پیام به یک کاربر فعال تبدیل کنید.

بهترین روش برای به دست آوردن فرکانس بهینه تقسیم اعلان ها به دو دسته است: پیام هایی که نتیجه عملکرد سایر کاربران در برنامه هستند (پیام هایی که کاربر را در مورد دوستانشان آگاه می کنند و بیشتر برای برنامه هایی مشابه شبکه های مجازی کاربرد دارند.) و مواردی که مستقیماً به تعامل کاربر با برنامه مربوط می شود. معمولاً کاربران در مورد دسته اول پیام ها صبورتر هستند ، اما با دسته دوم پیام ها ، بسیار مراقب باشید که کاربر را مجبور به حذف برنامه با ارسال پیام های زیاد نکنید.

سنجش شاخص‌های درست و تست A/B در پوش نوتیفیکیشن

برای یافتن بهترین برنامه اطلاع رسانی برای یک برنامه معین هیچ دستور خاصی وجود ندارد و هر توسعه دهنده ای برای دستیابی به حالت مطلوب باید آزمایش و خطای زیادی را تجربه کند. همیشه از تست های A / استفاده کنید و با نظارت دقیق بر نتایج ، بهترین استراتژی را انتخاب کنید. تلاش برای یافتن بهترین راه حل هرگز به پایان نمی رسد و شما همیشه باید این چرخه را طی کنید.

به عنوان مثال ، اگر قصد دارید پیشنهادات ویژه حراج فصلی را در یک رویداد ویژه برای برنامه خود به کاربران ارسال کنید ، برای هر یک از دسته هایی که دسته بندی کرده اید پیام متفاوتی ارسال کنید. متفاوت استفاده از زنگ های مختلف ، محتوای متفاوت ، زمان های مختلف و … می تواند به شما در سنجش موفقیت هر پست در هر گروه کمک کند.

در اینجا بخاطر داشته باشید که مهمترین معیاری که باید برای کارایی یک کمپین اعلان اندازه گیری کنید ، لزوماً روشنترین معیار نیست. البته ، رتبه بندی اپلیکیشن های موبایل شاخص خوبی برای موفقیت در کمپین است ، اما ممکن است همیشه نشان ندهد که هدف نهایی کمپین چقدر خوب محقق شده است – مگر اینکه هدف نهایی جذب کاربران غیرفعال باشد – اگر هدف کمپین شما افزایش درآمد بود. معیارهای اندازه گیری نیز باید همراه با فراوانی کاربردهای باز اندازه گیری شوند. اگر کمپین شما دهان به دهان است ، هم تعداد دعوت نامه های ارسال شده و هم تعداد دعوت های دریافتی را بسنجید. پس از اندازه گیری معیارهای مناسب ، به تجزیه و تحلیل و آمار خود اعتماد کنید تا ببینید چگونه می توانید کمپین خود را بهبود ببخشید و به سمت موفقیت حرکت کنید.

لحن و محتوای اعلان یا نوتیفیکیشن

وقتی اعلانی در صفحه گوشی ظاهر می شود ، چه مدت آماده دیدن آن هستید؟ کاربران هر روز با پیام ها و تبلیغات مختلف و متنوعی از انواع برنامه های موبایل روبرو می شوند و می خواهند همه آنها را به سرعت مرور کرده و صفحه اصلی خود را خالی بگذارند و تعداد پیام های خوانده نشده را به صفر برسانند. این جمله به این معنی است که شما باید پیامی را که می خواهید در کمترین جملات ممکن و در اسرع وقت به کاربر منتقل کنید ، دریافت کنید. پیام شما در کسری از ثانیه خوانده می شود و اگر به اندازه کافی جذاب ، قابل درک و اغوا کننده نباشد ، به راحتی توسط کاربر نادیده گرفته می شود.

یکی دیگر از معایب این است که برنامه شما در ذهن مخاطبان امتیاز منفی دریافت کرده است و ممکن است در آینده فرصتی برای خطا نداشته باشید ، زیرا کاربر قبلاً پیام نامناسبی از شما دریافت کرده و دفعه دیگر نماد شما در صفحه اصلی ظاهر می شود. تلفن همراه وی و درک اینکه از شما اعلانی دریافت کرده است ، خاطره بد از پیام نامناسب قبلی باعث می شود با تعصب به پیام جدید شما نگاه کند.

محتوای پیام نوتیفیکیشن به چه شکل باشد؟

قبل از ارسال هرگونه پیام ، از خود بپرسید که می خواهید کاربران شما دقیقاً چه چیزی ارسال کنند؟ سپس ، در محتوای پیام ، کاربر را مستقیماً به سمتی هدایت کنید که در جواب این س indicatedال نشان داده اید و منظور خود را از ارسال پیام بدون هیچ گونه نمایشی به او بگویید. راه حل های اهرمی مانند Deep Linking که به طور مداوم کاربر را به صفحه مورد نظر و مکان توسعه دهنده هدایت می کند و نیازی به ثبت نام یا ورود به برنامه ندارد ، می تواند دستیابی به هدف مورد نظر را آسان کند. بنابراین ، انتخاب هر کلمه با دقت و وسواس ، انتخاب یک عبارت کوتاه ، همانطور که پیشنهاد آن را به کاربر و خلاقیت موجود در محتوای جمله به وضوح توضیح می دهد ، ذهن کاربر را برای کلیک روی آن قلقلک می دهد. ابهام و عدم ارتباط واضح معنا ، لحن نامناسب ، جملات طولانی و شوخی های غیرضروری می تواند کاربر را مغرور کند.

اکنون که کاربران خود را طبقه بندی کرده اید و بهترین زمان برای ارسال و میزان صدا و میزان صدا را برای هر پیام پیدا کرده اید ، باید برای محتوایی که در هر پیام قرار می دهید برنامه ریزی کنید. پس از شناسایی موارد قبلی ، یافتن محتوای مورد نظر شما آسان است. البته ، همیشه به یاد داشته باشید که هر پیام باید برای کاربر مقداری ارزش داشته باشد و نیاز برنامه شما را به خوبی نشان دهد. به عنوان مثال ، اگر از پیشنهادی برای دسته بندی کاربران استفاده کرده اید ، می توانید از این دستور برای ارسال محتوا استفاده کنید: در فروشگاه برنامه به کاربران وفادار تخفیف ویژه بدهید و با محاسبه درآمد ، نرخ تخفیف مطلوب را برای سود مورد نظر خود محاسبه کنید. هنگامی که کاربر فعال مدتی وارد برنامه نشده و آگهی آماده نمایش است ، پیشنهاد تماشای تبلیغات تجاری Tepsel و خرید محصولات مورد نظر را برای او ارسال کنید. به کاربران غیرفعال خبر خوب دهید و پیشنهاد اجتناب ناپذیر را برای آنها ارسال کنید تا به هر حال بتوانند از برنامه شما استفاده کنند.

با پایان فصل بهار و پایان امتحانات ، دانش آموزان بیشتر از برنامه ها استفاده می کنند ، بنابراین رقابت شدیدی بین برنامه ها وجود دارد تا کاربر بتواند از آنها استفاده کند. اگر می خواهید در این زمینه موفق باشید ، اعلان ها یکی از بهترین تصمیمات شما هستند. برنامه خود را با دقت مطالعه کرده و پیشنهادات کاربر را تهیه کنید. 

مزیت استفاده از نوتیفیکیشن نسبت به ایمیل و سایر طرق ارتباط با کاربر

هنگام استفاده از اعلان ها ، مدام از خود بپرسید که استفاده از این روش ارتباطی نسبت به ایمیل و سایر روش های برقراری ارتباط با کاربر چه مزایایی دارد. پاسخ شما به این سوال ممکن است شما را به سمت یک استراتژی موفقیت در ارسال سوق دهد. ممکن است در پاسخ شما دو تفاوت بسیار مهم وجود داشته باشد:

سرعت و راحتی: از آنجا که افراد همیشه تلفن های همراه خود را نزدیک نگه داشته و به سرعت تمام اعلان های خود را بررسی می کنند ، اما معمولاً خواندن ایمیل ها را برای مدت زمان معینی به تأخیر می اندازند ، پیام برنامه شما سریعتر به گیرنده می رسد.

موقعیت جغرافیایی: یکی از بهترین ویژگی هایی که می توانید برای ارسال اعلان ها استفاده کنید موقعیت جغرافیایی است. اگر برنامه شما در این زمینه ارزش ایجاد کند ، می توانید از پیام های بسیار بیشتری نسبت به ایمیل استفاده کنید. مطمئناً ، اگر مقدار اصلی برنامه شما مربوط به موقعیت جغرافیایی کاربر نباشد ، ارسال پیام مرتبط می تواند اثر سو داشته باشد.

با این کار لیستی از کارهایی که باید برای شخصی سازی برنامه خود انجام دهید ، به شما ارائه می شود. وقت آن است که در مورد استراتژی خود تصمیم بگیرید و حراج های فصلی را شروع کنید تا فصل تابستان را شروع کنید. ما یک بار دیگر تأکید می کنیم که در طول مسیر ، همیشه مراقب باشید بهترین و نزدیکترین راه ارتباط با کاربر را با ارسال برنامه ای غیر برنامه ریزی از دست ندهید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *