×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » استفاده از ابزارهای کاربردی جهت طراحی بنر تبلیغاتی
23 نوامبر 2020

استفاده از ابزارهای کاربردی جهت طراحی بنر تبلیغاتی

در این بخش از مجموعه مقالات آموزشی قصد داریم تا با بنرهای تبلیغاتی و تاثیرات آن ها آشنا شویم و به بررسی نکات مربوط به آن که در کسب و کار بسیار کاربردی هستند بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ماه همراه باشید.
از بنرها می توان برای تبلیغ محصولات ، برنامه ها ، صفحات وب یا برنامه ها استفاده کرد. البته استفاده از بنرها کاربردهای مختلفی دارد. در طراحی بنر ، تصاویر و طرح ها به جای متن نوشته می شوند. اگر تصویر گرفته نشود ، توجه کاربر را به خود جلب نمی کند.

این روش ممکن است به دلیل در دسترس بودن تبلیغات بنر ، تبلیغات و بازاریابی لازم باشد. مهمترین و البته مهمترین مشکل ، طراحی صحیح پوستر است. استفاده از فتوشاپ برای ایجاد یک بنر خوب است ، اما استفاده از فتوشاپ نیاز به ایجاد یک هدر دارد. بنابراین ، شما باید طراحی تبلیغات بنر را به یک طراح گرافیک حرفه ای بسپارید یا از ابزارهای موجود برای طراحی بنر استفاده کنید.

خوشبختانه برای انجام این کار با ابزارهای طراحی بنر ، به دانش گرافیکی خاصی نیاز ندارید. این ابزارها طراحی پوستر را بسیار آسان می کنند.

مزایای استفاده از بنرهای تبلیغاتی

جذب کاربران دیجیتالی به برند و محصولات امروز ما یکی از بحث برانگیزترین مباحث در هر مشاغل است و رمز موفقیت در این مسیر خلاقیت است.

میزان بازدید بازدیدکنندگان را افزایش دهید

مهمترین هدف در طراحی بنر ترغیب مخاطب برای کلیک بر روی آن و بازدید از سایت است. یکی از روش های پرداخت برای وب سایت های تبلیغاتی بنر ، نرخ کلیک (CTR) ، مدت زمان صرف شده در وب سایت است. برای نظارت بر ترافیک ، می توانید از ابزار تحلیلی استفاده کنید که برخی از شرکت های طراحی بنر ، مانند bannersnack ، در خدمات خود قرار داده اند.

دوباره مشتری جذب کنید

اگر کسی به سایت شما آمد و از مطالب یا محصول شما راضی بود ، اما نامه الکترونیکی خود را برای دریافت خبرنامه وارد نکرد ، دیدن بنرهای شما در وب سایت ها یا برنامه های دیگر ، آنها را ترغیب به استفاده مجدد از محصول یا محتوای سایت شما می کند.

تبلیغات بنر ابزاری عالی برای تشویق شما برای خرید یک محصول است. به همین دلیل قرار دادن بنر در وب سایت های مرتبط با محصول یکی از مواردی است که باید به آن توجه کنید.

اطلاعات مربوط به فروش و تخفیف های ویژه

یکی از راه های افزایش درآمد و رشد نام تجاری فروش و تخفیف های ویژه است و برای داشتن کارآیی بیشتر ، به اطلاعات و تبلیغات قوی برای اطلاع مشتریان بالقوه نیاز دارید. استفاده از یک بنر می تواند بسیار موثر باشد.

معرفی ابزارهای مناسب در طراحی بنر تبلیغاتی

    1. Bannersnack

      قیمت: رایگان ، دو سطح پیشنهادات فردی وجود دارد: ۷ دلار شروع کننده ، ۱۸ دلار حرفه ای / ماه و حرفه ای: ۴۸ دلار تیم / ماه.

      annersnack یکی از بهترین ابزارهای طراحی بنر است. از این برنامه می توانید بصورت آنلاین و رایگان استفاده کنید.

      ابزارهای گرافیکی اکنون به سمتی حرکت می کنند که کاربران نیازی به دانستن نرم افزارهایی مانند Flash ندارند زیرا چنین برنامه هایی اگرچه گزینه های زیادی برای کاربران حرفه ای دارند اما به آموزش نیز نیاز دارند. در برخی موارد ، می توان از برنامه های ساده تری استفاده کرد که سهولت کاربری آنها به صورت تابعی است و در سطوح مختلف توسط کاربران قابل استفاده و استفاده است. به عنوان مثال ، ایجاد یک بنر ساده Flash به ابزاری مانند Flash نیازی ندارد و حتی ابزارهای ساده تر ، ایجاد زیباترین موارد را آسان می کنند. با استفاده از این ابزار می توانید بنر خود را به راحتی ، سریع و بدون نوشتن کدی ایجاد کنید. با استفاده از کشیدن و رها کردن می توانید در بنر تغییراتی ایجاد کنید.

      در نسخه رایگان ، می توانید از عکس های مورد علاقه خود و یا عکس های ارائه شده توسط برنامه استفاده کنید. همچنین از بسیاری از زبانها از جمله فارسی برای قرار دادن متن در بنر پشتیبانی می کند و قلم ها را برای استفاده در دسترس قرار می دهد. در نسخه پولی به شما امکان می دهد فونت های خود را به برنامه اضافه کنید و نسخه فلش در طرح بنر نیز از ویژگی های نسخه پولی است.

      نکته مهم در این زمینه تایپ فارسی است. اگر ابزار طراحی بنر شما از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند ، می توانید با نصب برنامه های نوشتن فارسی در یک محیط گرافیکی متن خود را در ابزار طراحی نصب کنید. برنامه های زیادی برای نوشتن فارسی وجود دارد ، از جمله LeoMoon Persian TTT.

    2. My banner maker

      قیمت گذاری: نسخه های رایگان و پولی: ۴٫۹۵ دلار در ماه

      سازنده بنر من نیز یکی از ابزارهای طراحی بنر آنلاین است. عملکرد برنامه می تواند اندازه بانر را بدون کاهش کیفیت تغییر داده و تنظیم کند و شما می توانید به صورت رایگان به عکس های موجود در کتابخانه برنامه دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این ، اگر ایده خوبی برای طراحی ندارید ، این برنامه همان برنامه های دیگر است و مثالهایی را می توان استفاده کرد. علاوه بر این ، اگر توانایی تهیه یک حساب ابزار گرافیکی را دارید ، این ابزار یکی از ارزانترین ابزارها است. در مقایسه با سایر ابزارها ، فقط باید هزینه ماهانه کمتری پرداخت کنید.

      Adobe Spark

      قیمت گذاری: رایگان و با تخفیف برتر ۹٫۹۹ دلار در ماه

      با Adobe Spark می توانید برند خود را بصورت آنلاین نیز طراحی کنید. البته لازم به ذکر است که اگرچه Adobe Spark یکی از برنامه های برتر است اما دسترسی به آن به دلیل فیلتر کردن دشوار است. این برنامه را می توان در دسک تاپ آیفون و iPod استفاده کرد.

      در Adobe Spark می توانید با قرار دادن عکس ها و پست ها به سبک مجله ، طرح های جذابی را ایجاد کنید. طراحی تبلیغات بنر و استفاده از توابع اساسی تبلیغات بنر (مانند عکس ، فیلم و توابع متن) رایگان است. اما نسخه پولی شامل ویژگی های دیگری مانند حذف آرم sp از گوشه بنر ، تغییر رنگ و قلم ، استفاده از الگوها و مضامین و همچنین امکان مکالمه صوتی و متنی بین کاربران است. همچنین در نسخه پولی ، مارک را می توان در یک مکان حفظ و مدیریت کرد.

    3. Snappa

      قیمت گذاری: رایگان ، دو نسخه مستقل وجود دارد ، ماهیانه ۱۰ دلار و نسخه تیمی آن ۲۰ دلار است

      Snappa ابزاری آنلاین گرافیکی برای طراحی و انتشار عکس و بنر است. سازنده برنامه ادعا می کند که snappa کاربرترین برنامه گرافیکی است که می توانید استفاده کنید. علاوه بر این ، این ابزار سه نکته اصلی در طراحی خود دارد: طراحی با سرعت بالا ، مهارت های خاص طراحی بدون استفاده از این برنامه و دسترسی به عکس ها و الگوها در نسخه رایگان. با استفاده از این ابزار می توانید فایل های بنر یا گرافیکی را با فرمت های JPG ، PNG با وضوح بالا ، JPG شبکیه چشم و PNG Retina بارگیری کنید. در این ابزار می توانید طراحی را برای طراحان حرفه ای گرافیک نیز عالی کنید.

      EximiousSoft بنر ساز

      EximiousSoft یک برنامه قدرتمند است ، به ویژه برای طراحی بنرهای متحرک در قالب gif. طراحی شعار ، عنوان وب سایت ، دکمه های وب سایت برخی از موارد معمول استفاده از این برنامه است. پشتیبانی کامل از فایلهای برداری و لایه های گرافیکی یکی از ویژگی های نرم افزار است.

      EximiousSoft بر روی ویندوز قابل نصب است و بارگیری آن را می توان در سایت فارسی به عنوان قابل حمل و نصب مشاهده کرد. از دیگر ویژگی های آن می توان به محیط گرافیکی آرام ، توانایی طراحی و ترسیم عناصر و ایجاد تصاویر گرافیکی با فرمت های png ، gif و jpg اشاره کرد.

      banner Designer pro

      banner Designer pro یک نرم افزار طراحی برند برای ویندوز و مک است. مانند میان وعده های بنر ، این نرم افزار همچنین شما را قادر به طراحی بنرهای Flash می کند و تفاوت اصلی آن با میان وعده های بنر این است که همانطور که گفتیم ، میان وعده های بنر ابزاری تحت وب هستند. این دو ابزار می توانند به شما کمک کنند بدون دانستن زبان برنامه نویسی Flash به راحتی طراحی کنید. قالب های خروجی پشتیبانی شده توسط نرم افزار شامل SWF ، JPEG ، GIF ، HTML می باشد.

    4. بنر

       چند مورد از ویژگی‌های مهم و امکانات banner designer pro، امکان کار بر روی چند بنر به‌صورت هم‌زمان، امکان تعیین زمان حرکت objectها، بهینه‌سازی فایل خروجی برای استفاده در وب با حجم محدود و با کیفیت مناسب و تولید کدهای HTML برای استفاده در صفحات وب است.

    5. flash banner wizard

      Flash Slogan Wizard یا Slogan Wizard نرم افزار دیگری است که برای ایجاد شعارها ، نمایش اسلایدها ، انیمیشن های Flash ، جلوه های Flash و شعارهای Gif استفاده می شود. از جمله عملکردهای این نرم افزار می توان به امکان افزودن فیلم و موسیقی بر روی بنر و قرار دادن لینک (ابزار لینک) بر روی آن اشاره کرد. این نرم افزار همچنین یکی از نرم افزارهای کاربر پسند است و نیازی به آموزش قبلی یا تجربه طراحی ندارد.

      banner wizard می تواند در ویندوز استفاده شود و با نسخه های مختلف سازگار است. همچنین می توانید فایل خروجی را به صورت GIF و SWF ذخیره کنید یا آن را در وب سایت قرار دهید. علاوه بر این ، برای ورود به زبان فارسی ، باید از نرم افزار نوشتن فارسی استفاده کنید.

      نسخه حرفه ای Slogan Maker

      anner Maker Professional Edition محصولی از GatorData است و ابزار دیگری در زمینه تصاویر سخت و بنرهای تبلیغاتی ثابت و متحرک است. این ابزار فقط برای طراحی بنر استفاده نمی شود. برعکس ، هر طرح گرافیکی (مانند طراحی آیکون یا آرم) را می توان از طریق آن تکمیل کرد. این نرم افزار همچنین دارای عملکردهای معمول ابزار طراحی ، از جمله درج تصاویر و متن های مربوطه و جلوه های مختلف حرکتی است. از دیگر توابع آن ، می توان به بهینه سازی پرونده های خروجی GIF برای وضوح بیشتر اشاره کرد. در این برنامه می توانید از هر قلم موجود در رایانه خود استفاده کنید.

    6. بنر

      banner maker قابل نصب بر روی همه نسخه‌های ویندوز است و در صورت استفاده از نسخه رایگان watermark معرفی نرم‌افزار بر روی فایل خروجی وجود خواهد داشت.

  1. Banner Design Studio 

    طرح استاتیک و شعار Flash در نرم افزار را نیز می توان به راحتی کشید و رها کرد. خروجی نرم افزار می تواند در ۱۴ قالب مختلف مانند SWF ، HTML ، AVI ، PDF ، GIF ، JPG ، PNG ، TIFF ، MP و. این نرم افزار همچنین می تواند در نسخه های مختلف ویندوز مورد استفاده قرار گیرد.

  2. Easy GIF Animator

    این نرم افزار یک برنامه قدرتمند برای ایجاد و ویرایش تصاویر gif است و همچنین می تواند برای طراحی تبلیغات بنر و آرم وب سایت مورد استفاده قرار گیرد. انیمیشن آسان GIF دارای تمام توابع لازم برای یک بنر طراحی شده است. این نرم افزار قسمت جالبی به نام Quick Wizard دارد که به شما امکان می دهد در کمترین زمان ممکن تصویر گیف مورد نیاز را ایجاد کنید.

    بنر

    همچنین قابلیت مشاهده انیمیشن ها در مرورگر ، بهینه سازی تصاویر استفاده شده در شبکه ، دریافت خروجی با فرمت های SWF و AVI ، امکان ویرایش هر فریم به صورت جداگانه و قابلیت تبدیل فیلم AVI به بنرهای متحرک با فرمت GIF را دارد.

  3. DP Animation Maker

    این نرم افزار یکی دیگر از برنامه های مفید برای ایجاد تصاویر متحرک و تبلیغات بنری است. انیمیشن های مختلف در برنامه به شما امکان می دهد در مدت زمان کوتاهی تصاویر متحرک خود را ایجاد کنید. انیمیشن های موجود در این برنامه با استفاده از تصاویر ایجاد می شوند و جلوه های زیادی روی آنها قرار می گیرد.

    بنر

  4. WebSmartz Flash Design Studio

    flash design studio نرم‌افزار دیگری از شرکت WebSmartz است که با توانایی ساخت بنر، منو، متن‌های انیمیشن و اسلایدشو با فلش را داراست.

    بنر

    قابلیت های آن شامل موارد زیر است:

    چندین بنر را در یک پرونده ترکیب کنید

    پیش بارگذار برای بنر آماده شد

    قابلیت مدیریت مقاطع بصورت لایه ای

    امکان بارگذاری پس زمینه برای تصاویر ثابت در TIFF ، MP ، PNG ، JPEG و پس زمینه متحرک با فرمت SWF.

    فایل خروجی در قالب های SWF ، HTML ، AVI ، JPG ، PNG ، TIFF ، MP ، PDF ، GIF.

    نکاتی برای ایجاد یک بنر تبلیغاتی خوب

    چگونه می توان یک تبلیغ بنری ایجاد کرد که کلیک های مورد نظر را به همراه داشته باشد؟ در اینجا چند نکته و راهکار کلی برای ایجاد یک بنر تبلیغاتی خوب آورده شده است.

    ۱٫ از موثرترین اندازه استاندارد بنر استفاده کنید

    طبق Google Adsense (برنامه تبلیغاتی ارائه شده توسط Google) ، موفق ترین اندازه های تبلیغاتی بنر استاندارد عبارتند از:

    ۷۲۸ ۹۰ ۹۰ پیکسل – بنر اندازه کامل
    ۳۰۰×۶۰ پیکسل – نیم صفحه
    ۳۰۰ ۲۵۰ ۲۵۰ پیکسل – مستطیل متوسط.
    ۳۳۶×۲۸۰ پیکسل – مستطیل بزرگ
    ۲. از بنر خود در جای مناسب استفاده کنید

    در صفحه وب سایت خود فضا بخرید تا طراحی شما در بالای صفحه ظاهر شود و سعی کنید طراحی شما با محتوای اصلی صفحه مطابقت داشته باشد.

۳٫ تعادل خود را حفظ کنید

طراحی های تبلیغاتی بنر به تعادل و تناسب نیاز دارد ، بنابراین به این نکته توجه کنید. بنرهای تبلیغاتی موثر برای ایجاد آگاهی از برند و هدایت بازدیدکنندگان از وب سایت شما طراحی شده اند. آنها سه مولفه اصلی دارند:

آرم شرکت

برای افزایش آگاهی از برند ، تبلیغات بنری باید شامل آرم شرکت شما باشد. مطمئن شوید که آرم بر روی بنر به وضوح دیده می شود ، اما بیش از دکمه ارزش نام تجاری یا تماس با عمل.

مقدار پیشنهادی

بنر شما نشان دهنده ارزشی است که شما برای محصول یا خدمات خود ارائه می دهید و مخاطبان شما را درگیر خود می کند. مواردی مانند کیفیت بالا ، ۵۰٪ تخفیف یا پیشنهادات محدود در زمان. آنها باید تا آنجا که ممکن است در آگهی تبلیغاتی شما جا بگیرد و اولین چیزی باشد که بیننده می گیرد.

تماس به عمل (CTA)

فراخوان اقدام متنی یا دکمه ای است که مخاطب را به کلیک تشویق می کند. جملاتی مانند “بیشتر بدانید” یا “اکنون شروع کنید” یا “اکنون تماشا کنید” نمونه هایی از این موارد هستند. این باید کانون تبلیغات باشد.

۴٫ بنر خود را ساده نگه دارید

از مطالب و تصاویر ساده استفاده کنید. بازدیدکنندگان احتمالاً فقط برای چند ثانیه به بنر شما نگاه می کنند.

۵- از دکمه های مناسب استفاده کنید

بسته به بنر ، دکمه ها اغلب میزان کلیک (CTR) تبلیغ شما را افزایش می دهند. اگر می خواهید از آنها استفاده کنید ، آنها را در سمت راست و پایین بنر با رنگی که با بقیه تصویر در تضاد است قرار دهید و همیشه در جای خود قرار دهید.

۶٫ یک قاب مشخص داشته باشید

چشم انسان به طور طبیعی یک قاب می گیرد. بنرهای تبلیغاتی م borderثر دارای مرز مشخص با حاشیه در اطراف لبه ها هستند. اگر تبلیغ شما سفید است ، لبه های خاکستری یک پیکسل را در اطراف آن قرار دهید.

۷٫ متن آگهی را برای خواندن انتخاب کنید

عنوان و متن تبلیغات خود را در اندازه های مختلف بنویسید. کل متن مقاله نباید بیش از ۴ سطر باشد.

از خوشنویسی شکسته یا بسیار کوچک یا اندازه قلم کمتر از ۱۰ استفاده نکنید.

۸٫ از انیمیشن استفاده کنید

بنرهای متحرک در وب سایت معمولاً از تبلیغات ایستا م effectiveثرتر هستند. شما فقط باید در مورد کمکی که به دیگران می کنید انتخاب بیشتری داشته باشید.

در کمتر از ۱۵ ثانیه از انیمیشن های ساده استفاده کنید و مطمئن شوید که آنها بیش از ۳ بار تکرار نمی شوند. آخرین فریم این تصویر متحرک را در Call of Action قرار دهید.

۹٫ از بنرهای مناسب استفاده کنید

اگر تبلیغ تصویری شما با سایتی که در آن نمایش داده می شود مطابقت داشته باشد ، اعتماد مخاطب بیشتری را به خود جلب می کند. اما با این هماهنگی مراقب باشید ، زیرا تبلیغات بنر باید قابل مشاهده باشد.

۱۰٫ با نام تجاری خود سازگار باشید

بنر تبلیغاتی شما در صفحه مقصد تبلیغات شما نمایش داده می شود. مطمئن شوید که مارک تجاری شما با صفحه فرود مطابقت دارد تا خریدار احتمالی گیج نشود.

۱۱. به مخاطب خود احساس فوریت دهید

با استفاده از کنتراست رنگ ، احساس فوریت دیداری ایجاد کنید. تبلیغات بنری نباید ملموس باشد.

۱۲ فقط در صورت لزوم از تصاویر استفاده کنید. اما درسته

گرافیک ها و تصاویر متناسب با محصول خود را انتخاب کنید و پیام خود را منتقل کنید. از مفاهیم انتزاعی پرهیز کنید. به یاد داشته باشید ، شما همیشه نیازی به استفاده از تصویر ندارید. گاهی اوقات ، استفاده صحیح از متن یا تایپوگرافی خوب می تواند کاملاً مثر باشد.

۱۳٫ از رنگهای مناسب استفاده کنید

هر رنگ جلوه ای متفاوت دارد. شما باید ببینید که چگونه می خواهید این احساس را به مخاطب منتقل کنید. رنگ اولین چیزی است که توجه بیننده را در تبلیغ بنر شما جلب می کند.

۱۴ اندازه پرونده را به حداقل برسانید

طبق Google AdWords ، اندازه بنر باید کمتر از ۱۵۰ کیلوبایت باشد. قبل از پیمایش مخاطب و رد کردن آن ، تبلیغ شما باید سریع در صفحه نشان داده شود.

۱۵ از قالب های صحیح فایل استفاده کنید

طراح شما معمولاً بنرهایی را در Adobe Illustrator یا Photoshop طراحی می کند و آنها را در قالب JPG ، PNG یا GIF تحویل می دهد یا با استفاده از Google Web Designer یا Adobe Animation طراحی می کند و قالب HTML5 را ارائه می دهد. از همان قالب ها استفاده کنید. به یاد داشته باشید که تبلیغات Flash در این مرحله منسوخ شده اند ، بنابراین قالب متفاوتی برای این تصاویر انتخاب کنید.

نمونه‌ای از بنر خوب تبلیغاتی:

اگر از ابزار ایجاد تبلیغات بنر خوبی می دانید که در این مقاله ذکر نشده است ، لطفاً در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *