×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » استارت آپ ها و کسب کارهای کوچک
17 دسامبر 2020

استارت آپ ها و کسب کارهای کوچک

  • جذب مشتری

    مشکل جذب مشتری فقط برای مشاغل کوچک نیست. اما تجارت بزرگ نیز مخالف آن است. بازارهای شرکت های مشهوری مانند اپل ، سامسونگ و … هنوز در تلاشند تا مشتریان جدیدی پیدا کنند.

    کسب‌وکارهای کوچک

    مسئله این است که جذب مشتری برای مشاغل کوچک که معمولاً ناشناخته اند کمی سخت تر است.

    اگر یک شرکت تازه تاسیس دارید ، برای موفقیت در جذب مشتری باید کانالهای ارتباطی مختلفی را جستجو کنید. اما کدام کانال ارتباطی برای سرمایه گذاری گران است؟

    راه‌حل برای مشکل جذب مشتری

    اولین قدم این است که بفهمید مشتری چه کسانی هستند. در واقع شما باید از ابتدا بتوانید هویت مشتری را جلب کرده و دریابید که آنها به چه محتوایی علاقه مند هستند و آنها مایل به صرف زمان بیشتری هستند.

    با ایجاد یک شخصیت واقعی از مشتریان خود ، می توانید به طور هدفمند محتوای خود را ایجاد کرده و برای افراد مناسب ، در مکان مناسب و در زمان مناسب ارسال کنید. این کار تأثیر شما را بر مخاطبان شما افزایش می دهد.

    معرفی ابزاری برای بازاریابی عملکردی

    برای میلیاردها مارک با بودجه کلان ، استفاده از تبلیغات و جلب توجه رسانه های مختلف آفلاین و آنلاین ممکن است مشکلی ایجاد نکند. با این وجود استفاده از هر کانال برای جذب مشتری مهم است تا بتوانید با بودجه تبلیغات شروع به کار کنید. بازاریابی عملکرد یکی از راه حل های این مشکل است. در این مدل بازاریابی شما برای هدف اصلی تبلیغات هزینه می کنید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید کاربر جدیدی را به برنامه خود جذب کنید ، به جای پرداخت هزینه زیاد برای نمایش آن در تبلیغات تلویزیونی ، هزینه کمتری پرداخت می کنید و از شبکه تبلیغاتی می خواهید که برنامه را از بودجه شما حذف کند تا برنامه به طور فعال در آن قرار گیرد.

    ابزاری برای کمک به شما در شروع بازاریابی عملکردی ، شبکه تبلیغات هوشمند تپسل است. به طور جزئی ، شما می توانید با نشان دادن هدف نهایی خود (کاربر جدید برای برنامه خود ، افزایش بازدید سایت ، تماشای یک فیلم کامل از معرفی محصول و غیره) مشتری را جذب کنید. یکی دیگر از مزایای استفاده از تپسل این است که تیم داده کاوی شامل یک مخاطب یادگیری دیجیتال برای شناسایی مخاطبان رسانه های دیجیتال و نمایش تبلیغات به کاربرانی است که ممکن است مشتری شما باشند. در واقع ، شناخت پرسنل در Tepsel به طور خودکار انجام می شود و کار شما را در این مرحله آسان می کند.

  • استخدام نیروهای توانمند

    جذب نیروی انسانی ماهر برای مشاغل کوچک که با منابع مالی کمی روبرو هستند بسیار پیچیده و مهم است.

    برای صرفه جویی در هزینه ، صاحبان مشاغل کوچک با نیروی کار کمتری شروع می کنند. بنابراین آنها باید کارگران با استعداد و ماهری استخدام کنند.

    راه‌حل برای استخدام نیرو

    برای به دست آوردن نیروی کار ، ابتدا باید برنامه را از طریق کانال های مختلف توزیع کنید و سپس انتخاب کنید که کدام یک از افرادی که به شما مراجعه می کنند. اگر صاحب مشاغل کوچک هستید ، به دلایل فوق باید زمان زیادی را برای این فرآیند صرف کنید. استارت آپ های هر استارتاپی کسانی هستند که فرهنگ کار آن را در آینده ایجاد می کنند ، بنابراین اگر شما یک دید طولانی مدت از تجارت خود دارید ، از به دست آوردن وقت و تلاش زیاد برای اشتغال نترسید.

    کسب‌وکارهای کوچک

    شغل شما نباید مربوط به کار با افراد خوب برای یک کار خاص باشد. اما در مراحل اولیه راه اندازی ، شما باید زمان کافی را صرف انتخاب بهترین ها در بین بهترین ها کنید. شما یک تجارت کوچک دارید که نمی تواند یک نیروی کار بزرگ باشد. در نتیجه ، نیروی کار شما باید آنقدر خوب باشد که بتواند رشد کند ، هرچند اندک.

    همانطور که باید برای مشتریان خود شخصیت ایجاد کنید ، برای مدعیان تجارت خود نیز باید شخصیت داشته باشید. افراد باید بسته به فرصت های شغلی خود متفاوت باشند ، اما همه آنها باید فرهنگ مشترکی در شرکت شما داشته باشند.

    یکی از راه های شروع کار کوچک ، به کارگیری جوانان و دانشجویان است. مراکز توسعه دانشگاه می توانند به شما در یافتن افرادی که نیاز به ورود به بازار کار دارند ، کمک کنند. یکی از بهترین نمونه های استفاده از این راه حل برگزاری نمایشگاه شغلی در دانشگاه شریف است. این نمایشگاه سالانه دو بار از مشاغل متقاضی حل مشکلات اشتغال استقبال می کند. ‌

    معرفی ابزار برای جذب نیروی کار

    انواع بسیاری وجود دارد که گفتن آن دشوار است. ابزاری که ما برای جذب استارتاپ ها به سمت توان فنی ارائه می دهیم Quera است. Quera با انجام مسابقات مختلف برنامه نویسی و فراگیری این مهارت توانسته استارتاپ های ایرانی را در جذب کادر فنی یاری کند. اکثر مشاغل کوچک در Quera صفحات خاص خود را دارند که از فناوری هایی که برای تبلیغ برنامه های خود به برنامه نویسان استفاده می کنند ، استفاده می شود.

    سکوی دیگری که می تواند به جذب استارتاپ ها کمک کند Jabingja است. از آنجا که ثبت نام اولین آگهی شغلی در این ابزار کار رایگان است ، می توانید آن را امتحان کنید و در صورت رضایت ، از آن برای حل مشکل دوم تجارت خود استفاده کنید.

  • برندینگ

    مشاغل بزرگ برای دستیابی به محبوبیت امروز تلاش بسیاری در تولید برند انجام داده اند و می توانند بارها با شکست روبرو شوند. داشتن برنامه ریزی و استراتژی اولین قدم در برندسازی است.

    کسب‌وکارهای کوچک

    راه‌حلی برای برندینگ

    برای رسیدن به محبوبیت در میان مشتریان راه‌های زیادی وجود دارد و ممکن است بسته به نوع برند برای‌ هر کدام متفاوت باشند.

  • افزایش مشترکین ایمیل

    امروز ، برای استفاده از هر محصول / خدمات آنلاین ، از کاربر خواسته می شود ایمیل خود را وارد کند. فرصتی که بسیاری از استارت آپ ها از آن چشم پوشی می کنند استفاده از این لیست ایمیل برای موفقیت بیشتر است. ایمیل مارکتینگ یک راه حل بسیار کم هزینه و بسیار کارآمد است. ایجاد لیستی از مخاطبان مشاغل می تواند بازاریابی را در مراحل اولیه آسان کند ، اما چالش برای شرکت های نوپا اغلب افزایش تعداد مشترکان است.

    کسب‌وکارهای کوچک

    بسیاری از شرکت ها برای افزایش تعداد مشترکان و حل این چالش لیست های ایمیل را خریداری می کنند. این علاوه بر آسیب رساندن به محبوبیت برند شما ، اتلاف پول است زیرا مشترکان واقعی را به دنبال برند خود نخواهید برد.

    برخی از استارت آپ ها نیز از فرصت بازاریابی از طریق ایمیل کاملاً بی اطلاع هستند و تصوری از رشد لیست خود ندارند. طبق تحقیقات HubSpot ، به طور متوسط ​​هر سال ۲۲٫۵٪ از افرادی که در خبرنامه شما مشترک می شوند اشتراک خود را لغو می کنند. بنابراین ، برای اینکه بازاریابی ایمیلی شما رشد کند ، باید هر سال حداقل ۲۲٫۵ درصد از مشترکین خود را افزایش دهید.

    راه‌حل:

    به جای خرید لیست مشترکان ایمیل ، می توانید درخواست خود را به مشترکان خود ارسال کنید تا در صورت تمایل در خبرنامه خود مشترک شوند. سعی کنید درخواست خود را به شکلی جذاب برای مخاطبان خود ارسال کنید تا تأثیر بیشتری بر روی آنها بگذارد. محتوای مفید و مفیدی ، کدهای تخفیف مشترک و … روش های متداول برای ترغیب مردم برای پیوستن به لیست ایمیل شما ارائه دهید.

    علاوه بر موارد فوق ، یکی از راه های افزایش تعداد مشترکان ایمیل استفاده از شبکه های اجتماعی است که قبلاً در جلسات بازاریابی ایمیل توضیح داده شد.

    برای رشد لیست ایمیل خود از راه حل های ساده غافل نشوید. ابزارهای بازاریابی از طریق ایمیل معمولاً چندین گزینه برای استفاده از راه حل های ساده در اختیار شما قرار می دهند. به عنوان مثال قرار دادن فرم عضویت در صفحه اصلی یک وب سایت. از هر ابزاری که برای بازاریابی از طریق ایمیل استفاده می کنید ، می توانید فقط با چند کلیک یک فرم عضویت برای وب سایت خود طراحی کنید و آن را در هر صفحه وب سایتی که می خواهید قرار دهید.

    ابزار های ایمیل مارکتینگ

    بیشتر ابزارهای ایمیل مارکتینگ وقتی‌کسب‌وکار کوچک است و تعداد مشترکین لیست ایمیل آن کم است، رایگان هستند. Mailerlite و Mailchimp از جمله این ابزارها هستند. (برای آشنایی با این ابزارها، مشاهده شیوه قیمت‌گذاری و مقایسه آن‌ها با یکدیگر به جلسات نهم تا دوازدهم بلوک ایمیل مارکتینگ مراجعه کنید.)

  • تولید lead

    تولید مناسب و با کیفیت سرب نیز برای مشاغل کوچک چالشی است. هنگامی که سران تولید سرانجام مشتری می شوند ، در این فرآیند موفق بوده اید.

    راه‌حلی برای تولید lead (سرنخ)

    فرآیند تولید سرب راهی برای جلب مشتری های احتمالی شما در تجارت و خرید محصولات / خدمات شماست. در واقع با تولید سرب ، یک قدم به فروش محصول یا خدمات خود نزدیک هستید. طبق یک تحقیق MarketingSherpa ، بیش از ۸۰٪ از سرب های تازه تولید شده هرگز مشتری واقعی شما نخواهند بود و کالای شما را نخرند. بنابراین برای افزایش فروش خود ، شما باید دو استراتژی اساسی تولید کنید: اول ، تعداد منجر به تولید را آنقدر افزایش دهید که اگر فقط ۲۰٪ به مشتری تبدیل شود ، این ۲۰٪ یک سهم قابل قبول برای تجارت شما خواهد بود. دوم ، سعی کنید میزان همگرایی را به بیش از ۲۰ درصد برسانید. این کار از طریق فرایندی به نام توسعه سرب ، انجام می شود که در آن بازاریاب ها تولیدات منجر به خرید محصول را تهیه می کنند.

  •  شخصی‌ محوری و خستگی

    تجارت کوچک شما چقدر به شما بستگی دارد؟ اگر روزی نتوانستید این کار را انجام دهید ، آیا تجارت شما می تواند عملکرد خوبی داشته باشد؟

    مشاغلی که به حضور شخص بستگی دارد و بدون آن نمی تواند فعالیت کند ، یک تجارت منقضی است.

    چالش بسیاری از شرکت ها وابستگی شدید عملکرد صحیح آنها به صاحبانشان است و این وابستگی اغلب به این دلیل است که صاحبان مشاغل خود قادر به ایجاد قدرت تصمیم گیری و مسئولیت در کارمندان خود نیستند.

    اگر نتوانید ساختاری را برای تفویض وظایف به کارمندان جدید ایجاد کنید ، برای شروع چندین مشکل پیش می آید. شاید مهمترین پیامد طولانی مدت آن خستگی تیم تازه کار باشد.

    کسب‌وکارهای کوچک

    راه‌حلی برای خستگی و حجم زیاد کاری

    به تیم خود اعتماد کنید و برخی از مسئولیت های خود را به آنها بسپارید. اگرچه ممکن است در ابتدا نتوانند مسئولیت ها را به خوبی کنترل کنند ، اما این دلیل نمی شود که بخواهید همه کارها را خودتان انجام دهید. در عوض ، ابتدا باید کنترل بیشتری بر کارمندان خود داشته باشید تا آنها بتوانند در انجام مسئولیت های خود به مرور مهارت پیدا کنند.

    هیچ کس نمی داند چه زمانی زمان حرکت به سمت حرفه ای شدن بیشتر در تیم فرا رسیده است. به عنوان یک قانون کلی ، در ابتدای تشکیل تیم ، شما باید کارهای غیر ماهر بیشتری را به اعضای اصلی تیم اختصاص دهید ، اما مراقب باشید در این مرحله متوقف نشوید. در زمان مناسب ، از اتوماسیون غافل نشوید ، مشاوران و متخصصانی را با مهارت های مختلف اضافه کنید ، و در صورت لزوم وظایف خود را برون سپاری کنید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *