×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » ابزاری برای تجسم داده ها و منابع آماری
09 دسامبر 2020

ابزاری برای تجسم داده ها و منابع آماری

در این مقاله ، ما ۵ منبع داده آماری و ۵ ابزار برای تجسم داده های بازاریابی دیجیتال را معرفی خواهیم کرد.

هنگام نوشتن پست های وبلاگ ، ارائه اسلایدها ، تهیه گزارش برای مدیران و غیره ، حتماً از آمار استفاده کنید. استفاده از آمار بحث شما را تقویت می کند ، بنابراین کار شما قانع کننده تر خواهد بود. اما چگونگی یافتن آمار قابل اعتماد و نحوه ارائه آن یکی از چالش های آینده است. بعضی اوقات ، بهترین راه برای ارائه آمار ، تجسم آن است. در این مقاله ، ما ۵ منبع برای یافتن آمار قابل اعتماد و ۵ ابزار برای تجسم آنها را معرفی کردیم.

ابزار های مورد اعتماد در داده ها آماری

  1. Statistia

    statistia پورتالی برای آمار ، تحقیقات و پیش بینی های تحقیقات بازار و نظرسنجی ها است. ‌

    یکی از مزایای اطلاعات آماری ، رابط کاربری ساده وب سایت و امکان تجسم خودکار داده های آماری است.

    به راحتی می توانید آمار را در قالب های PNG ، PDF یا Office بارگیری و استفاده کنید.

  2. Google Trends

    قیمت‌گذاری: رایگان

    اگر به دنبال آماری درباره عناوین محبوب ، روندهای آنلاین یا رویدادهای اخیر هستید ؛ Google Trends بهترین ابزار برای شماست.

    Google Trends اطلاعاتی درباره آنچه افراد به دنبال آن هستند ، اطلاعات مربوط به جستجوها در طول زمان و اطلاعات مربوط به موضوعات جستجو که براساس منطقه و کشور متفاوت است ، ارائه می دهد.

    بزرگترین ویژگی Google Trends این است که می توانید تمام این اطلاعات را به راحتی و به صورت رایگان دریافت کنید.

    ابزار

  3. Zanran

    قیمت گذاری: رایگان

    استفاده از Google برای یافتن داده های عمومی انتخاب خوبی است ؛ با این حال ، هنگامی که می خواهید در مورد یک موضوع خاص اطلاعات کسب کنید ، بهتر است از Zanran استفاده کنید.

    Zanran یک موتور جستجو است که برای یافتن جدول و گرافیک بصورت آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد. جستجوی زنران براساس متن نیست بلکه براساس تصاویر موجود در اینترنت است. به عبارت دیگر ، زنران فقط براساس اطلاعات موجود در جداول و نمودارهای واقعی فعالیت می کند. با این کار می توانید به راحتی به اطلاعات اصلی دسترسی پیدا کنید. با این حال ، اگر به دنبال حقایق و آمار مختصری هستید ، ممکن است این ابزار برای شما خیلی مفید نباشد.

    ابزار

  4. Social Mention

    قیمت گذاری: رایگان

    مشابه Google Trends ، ذکرهای اجتماعی ابزاری برای جستجو و تجزیه و تحلیل است که به شما امکان می دهد محتوای ایجاد شده در اینترنت آنلاین را کنترل کنید. اگر می خواهید بدانید که مردم در مورد نام تجاری شما چه می گویند ، این ابزار به شما کمک می کند.

    مهمترین ویژگی ذکر شده توسط جامعه توانایی تحلیلی آن است. “Social Mentions” برای هر کلمه کلیدی که در نظر می گیرید ۴ معیار قدرت ، احساسات ، اشتیاق و تأثیر را ارائه می دهد (مانند نام تجاری). معیار قدرت نشان دهنده قدرت کلمه کلیدی یا به عبارت دیگر احتمال صحبت در مورد آن است. احساسات شامل نوع احساس و گرایش به هر کلمه کلیدی و میزان استفاده مثبت یا منفی آنها است. معیار اشتیاق احتمال تکرار کلمات کلیدی را نشان می دهد. معیارهای پوشش همچنین می تواند تأثیر کلمات کلیدی بر نویسندگان منحصر به فرد را تعیین کند.

    ابزار

  5. HubSpot Research

    قیمت گذاری: رایگان

    HubSpot Research منبع دیگری از دسترسی رایگان به آمار بازاریابی ، فروش و تجارت است. در ubHubSpot Research ، می توانید با جستجوی عبارات ، به راحتی به آمار منتشر شده توسط HubSpot Research دسترسی پیدا کنید. اگر می خواهید درباره موضوعی بیشتر بدانید ، HubSpot Research می تواند به شما در یافتن اطلاعات بیشتر هنگام انتشار کمک کند. پیشنهاد ویژه برای شما از طریق ایمیل ارسال می شود و به شما اطلاع داده می شود.

    ابزار

۵ ابزار برای بصری‌ کردن داده‌های آماری

اکنون شما با ابزاری آشنا شده اید که در زمینه های مختلف آماری قابل اعتماد ارائه می دهند ؛ پس از به دست آوردن داده ها ، ما در مورد اینکه از چه قالبی استفاده می کنید تا تأثیر بیشتری بر مخاطبان خود بگذارید بحث خواهیم کرد.

تجسم داده های آماری یکی از موثرترین راه ها برای ارائه داده ها است. تجسم داده های آماری به معنای تبدیل آنها به تصاویر واضح ، مانند جداول ، نمودارها ، نقشه ها ، اینفوگرافیک ها و غیره است.

اینها ۵ ابزار برای تجسم داده های آماری هستند.

  1. Excel

    قیمت گذاری: رایگان

    اگر می خواهید داده های آماری را تجزیه و تحلیل یا تجسم کنید ، Excel بهترین ابزار برای شماست. اکسل می تواند داده های آماری شما را به انواع جداول ، نمودارها یا نمودارها تبدیل کند.

    برای یادگیری نحوه استفاده از اکسل ، می توانید کتاب الکترونیکی “نحوه استفاده از اکسل” را که توسط Hubspot نوشته و ویرایش شده است بخوانید. اکنون با ابزارهایی آشنا هستید که آمار قابل اعتمادی را در زمینه های مختلف ارائه می دهند. پس از به دست آوردن داده ها ، ما بحث خواهیم کرد که برای تأثیر بیشتر بر مخاطب باید از کدام قالب استفاده کنید.

    تجسم داده های آماری یکی از موثرترین راه ها برای ارائه داده ها است. تجسم داده های آماری به معنای تبدیل آنها به تصاویر واضح ، مانند جداول ، نمودارها ، نقشه ها ، اینفوگرافیک ها و غیره است.

    اینها ۵ ابزار برای تجسم داده های آماری هستند.

    ابزار

  2. Infogr.am

    قیمت گذاری: بسته اولیه رایگان. بسته ماهیانه Pro 19 دلار ، بسته تجاری ۶۷ دلار در ماه است. بسته تیمی ۱۱۹ دلار در ماه است.

    اینفوگرافی ها می توانند به شما کمک کنند تا اطلاعات را به صورت داستان یا تصویر به مخاطب ارائه دهید تا اطلاعات شما بیشتر در ذهن مخاطب باقی بماند.

    Infogr.am بهترین ابزار برای تبدیل داده های آماری به نمودار است. Infogr.am چندین الگو و ابزار برای ساخت اینفوگرافیک در اختیار شما قرار می دهد. می توانید از این ابزارها برای ایجاد اینفوگرافیک های خود استفاده کنید. با استفاده از Infogr.am می توانید از نمودارها ، جداول ، نقشه ها و تصاویر مختلف برای اینفوگرافیک خود استفاده کنید.

    ابزار

  3. Photoshop و Illustrator

    قیمت گذاری: با شروع ماهانه ۱۹٫۹۹ دلار ، اما در ایران ، بسیاری از نسخه های کرک شده رایگان هستند.

    اگر می خواهید در جلوه های بصری حرفه ای تر باشید ، می توانید از فتوشاپ و ایلوستریتور استفاده کنید که هر دو محصولات Adobe هستند. با استفاده از این دو ابزار می توانید اینفوگرافیک های طولانی با جداول ، نمودارها و تصاویر مختلف طراحی کنید.

    ابزار

  4. Timeline JS

    قیمت گذاری: رایگان

    یکی از راه های تجسم داده ها استفاده از جدول زمانی است. جدول زمانی راهی عالی برای نشان دادن تغییرات و رویدادهای مختلف در طی یک دوره زمانی است. می توانید از Timeline JS به عنوان روندی پشت سر هم برای طراحی رویدادهای مختلف در طول زمان و قرار دادن آنها در مکان های مختلف مانند وب سایت یا وبلاگ خود استفاده کنید.

    ابزار

  5. Piktochart

    قیمت گذاری: رایگان دو سطح گزینه وجود دارد: Lite ماهیانه ۱۵ دلار و Pro 29 دلار در هر ماه است.

    Piktochart ابزاری مشابه Infogr.am برای ایجاد اینفوگرافیک است. این ابزار برای کسانی که تجربه طراحی ندارند و می خواهند اینفوگرافیک عالی ایجاد کنند مناسب است.

    ابزار

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *