×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » آیا کد تخفیف در میزان فروش موبایلی تاثیری دارد؟
09 دسامبر 2020

آیا کد تخفیف در میزان فروش موبایلی تاثیری دارد؟

مسیری که مشتریان می توانند با محصولات و خرید آنها آشنا شوند مسیری طولانی و دشوار است ، اما راهکارهایی برای کوتاه کردن طول مسیر وجود دارد. به این مسیر در بازاریابی “سفر مشتری” گفته می شود. سفر مشتری فرایندی است که طی آن کاربران در مورد محصولات یا خدمات جدید اطلاعات کسب می کنند و پس از ارزیابی محصولات یا خدمات جدید را خریداری می کنند. مراحل اصلی سفر مشتری شامل ۳ مرحله زیر است:

  • آگاهی (Awareness)
  • توجه (Consideration)
  • تصمیم (Decision)

کاربران در هر مرحله الگوهای رفتاری خاصی دارند. تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل سفر مشتری به شما کمک می کند تا مناسب ترین استراتژی بازاریابی را در هر مرحله در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، شما هرگز نباید استراتژی یکسانی را برای افرادی که مطلقا هیچ اطلاعی از محصولات شما ندارند و افرادی که قبلاً آنها را خریداری کرده اند ، اجرا نکنید. اگر با این مفهوم آشنایی ندارید ، پیشنهاد می کنم پست های کالج تپسل در کانال های بازاریابی و سفر به مشتری را بخوانید. در این مقاله به نقش موثر کوپن و تخفیف در سفرهای همراه مشتری خواهیم پرداخت.

کد تخفیف چه نقشی در سفر مشتری در موبایل دارد؟

کد تخفیف در خریدهای موبایلی و نقش موثر آن در گسترش خرید غیرحضوری

طبق مطالعه جدید گروه مشاوره RP ، بیشتر کاربران (۶۷٪) تمایل بیشتری به خرید از خرده فروشی هایی دارند که تخفیف های تلفن همراه را ارائه می دهند. با وجود چنین آماری ، تنها ۴۰٪ شرکت ها و مارک های خرده فروشی تأیید می کنند که کدهای تخفیف را برای خرید موبایل به عنوان بخشی از خریدهای درون برنامه ای در نظر گرفته اند.

استفاده از تلفن های هوشمند و در نتیجه برنامه های تلفن همراه در حال افزایش است. امروزه اهمیت مالکیت برنامه های موبایل تحت هیچ سایه ای تحت الشعاع قرار نگرفته است. کاربران آنلاین امروز به دنبال ساده ترین راه خرید آنلاین هستند و از آنجا که تلفن های همراه همیشه در دسترس هستند ، بهترین راه استفاده از برنامه های تلفن همراه است. تحقیقات موسسه نشان می دهد که درصد خرید تلفن همراه هنوز در حال رشد است ؛ طبق این تحقیقات ، ۴۱٪ از مشتریان قصد دارند دفعات خرید از طریق تلفن های همراه و رایانه های لوحی را افزایش دهند. با وجود چنین آمار بالایی ، فقط ۴۱٪ از خرده فروشان قصد دارند تجربه مشتری را بهبود بخشند و از طریق تلفن همراه سفر کنند.

بسیاری از مشتریان (۳۴٪) هنوز از تلفن های همراه برای جستجوی قیمت استفاده می کنند ، در حالی که ۲۸٪ از مشتریان پیشنهادات و تخفیف های ویژه را از طریق تلفن های همراه جستجو می کنند. بنابراین نمی توان از نقش م codesثر کدهای تخفیف در خریدهای تلفن همراه چشم پوشی کرد.

صاحبان مشاغل خرده فروشی می توانند از طریق طراحی صحیح سفر مشتری و عملکردهای دستگاه محور تلفن همراه ، تجربه خوبی برای کاربران تلفن همراه ایجاد کنند ، به طوری که بیشتر مشتریانی که از طریق دستگاه های تلفن همراه جستجو می کنند می توانند مستقیم خرید کنند. ۶۸٪ از خرده فروشان گفتند که شبکه های تلفن همراه را برای مشتریان ایجاد کرده اند ؛ تنها ۴۷٪ از شرکت ها برای مشاغل خود برنامه های تلفن همراه ایجاد کرده اند.

لطفا توجه داشته باشید که حتی اگر خرید نهایی کاربر از طریق فروشگاه و به صورت حضوری انجام شود ، تحقیقات نشان داده است که شبکه ها / برنامه های تلفن همراه نقش بسیار مهمی در هدایت خریدهای مصرف کنندگان دارند. در شکل زیر میزان توجه صاحبان مشاغل به عملکردهای مختلف تلفن همراه نشان داده شده است. سه دسته کلی در این نمودار ذکر شده است: ۱-ویژگی های تلفن همراه که به درستی اجرا شده اند ، ۲-ویژگی های موبایل که اجرا شده و نیاز به بهبود دارند و ۳-ویژگی های موبایل که صاحب مشاغل قصد دارد در ۲ سال آینده اجرا کند.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های ایجاد شده بر اساس کد تخفیف در خریدهای موبایلی

شکل زیر نشان می دهد کدام ویژگی موبایل برای مشتریان مهمترین است. براساس این تحقیق ، ویژگی هایی مانند در دسترس بودن / در دسترس بودن محصول ، اطلاعات مربوط به محصول ، خدمات مشتری ، کوپن و تخفیف و وفاداری / پاداش از مهمترین موارد برای کاربران تلفن همراه است.

پیشرفت فناوری تحت تاثیر کد تخفیف در خریدهای موبایلی

در سال های اخیر ، با افزایش محبوبیت تلفن های همراه و برنامه های تلفن همراه ، شاهد پیشرفت های عمده ای در ترکیب فن آوری های جدید برای راهنمایی بهتر مشتریان در سفرهایشان بوده ایم. برخی از راه ها برای شناسایی مشتریان تلفن همراه که در واقع وارد فروشگاه می شوند وجود دارد. ۶۱٪ از خرده فروشان قصد دارند از فناوری جدید برای کمک و راهنمایی کاربران تلفن همراه که می خواهند در فروشگاه ها خرید کنند استفاده کنند ، اما تنها ۳۹٪ از مشتریان تلفن همراه را ابزاری برای خریدهای شخصی می دانند.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *