×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » آشنایی با RTB و مزایای آن
13 نوامبر 2020

آشنایی با RTB و مزایای آن

امروزه در دنیای تبلیغات آنلاین صحبت های زیادی در مورد مناقصه در زمان واقعی (RTB) وجود دارد و این یک واقعیت است که RT با عادلانه تر کردن روند کار ، روش فروش تبلیغات آنلاین را تغییر داده است. با وجود استفاده گسترده از RT در تبلیغات دیجیتال ، معنای واقعی آن هنوز مشخص نیست. در این مقاله ، نگاهی خواهیم داشت به روند RT در تبلیغات دیجیتال. ما نحوه انجام این کار را توضیح خواهیم داد و مهمترین مزایا را بررسی خواهیم کرد.

خرید و فروش استندهای تبلیغاتی آنلاین RTBنامیده می شود.

تبلیغات در فضای وب سایت های معتبر ایرانی در مدیا

Mediaad به شما کمک می کند تا کمپین های تبلیغاتی تجاری خود را در معتبرترین وب سایت های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل مخاطبان خود قرار دهید.

هر دو گروه از تبلیغ کنندگان و ناشران درگیر پروسه خرید و فروش تبلیغات هستند و RT یک فرایند خودکار برای خرید و فروش سایت های تبلیغاتی است ضمن حفظ منافع هر دو گروه.

خرید و فروش استند تبلیغاتی از طریق سیستم های تبادل آگهی انجام می شود. آگهی دهندگان از طریق پلتفرم طرف تقاضا (DSP) و ناشران از طریق بستر تأمین جانبی (SSP) به سیستم متصل می شوند. DSP براساس اطلاعات وارد شده توسط تبلیغ دهنده (حداكثر پیشنهاد ، هدف و محتوای آگهی) تصمیم می گیرد كه كدام آگهی را انتخاب كند و SSP بر اساس حداقل قیمت هر موقعیت آگهی كه توسط ناشران تعیین می شود ، تصمیم می گیرد كه كدام آگهی را تعیین كند. انتخاب شده توسط DSP و آگهی هایی که قیمت پیشنهادی آنها از حداقل قیمت تعیین شده توسط ناشر برای موقعیت آگهی ، از کدام موقعیت به فروش برسد. نمایش داده نمی شوند

در روند خرید و فروش تبلیغات ، تبلیغ کنندگان در هر زمان برای هر تبلیغ قیمت ارائه می دهند و آگهی با بالاترین قیمت در بین سایر تبلیغات برنده می شود و در رسانه ناشران نمایش داده می شود. اساس کار در روش های سنتی تبلیغات مذاکره بود و در این بین واسطه های تجاری (کارگزاران) نقش زیادی در تعیین قیمت فروش تبلیغات داشتند ، اما در سیستم RT ، دو قسمت DSP و SSP نقش واسطه ها و روند خرید و فروش به صورت خودکار و منصفانه است.

روند RT چگونه انجام می شود؟

فرآیند RT هنگامی شروع می شود که درخواست نمایش تبلیغ به کاربر توسط یک رسانه ارسال می شود و ابتدا اطلاعات کاربر و رسانه ای که در آن وجود دارد از قسمت SSP به سیستم تبادل آگهی و DSP می رود. سپس بخش DSP به تبلیغ دهندگان کمک می کند تا اطلاعات به دست آمده از طریق نوع رسانه و رفتار کاربر در آن را تجزیه و تحلیل کنند ، به طوری که آنها می توانند تصمیم بگیرند که آیا نمایش تبلیغ در این رسانه برای آنها مفید است یا خیر. سپس مشخص می کند که میزان تبلیغات برای تبلیغاتی که تبلیغات آن متناسب با رفتار کاربر در رسانه است ، چه مقدار هزینه می کند و حداکثر قیمت پیشنهاد تبلیغ را برای تبلیغ تعیین می کند.

در مرحله بعدی ، این تبلیغات انتخاب شده توسط بخش DSP ، همراه با پیشنهاد برای هر یک ، از طریق سیستم تبادل آگهی به قسمت SSP ارسال می شوند. بخش SSP کلیه پیشنهادات ارسال شده توسط بخش DSP را دریافت می کند و از این طریق بیشترین آگهی پیشنهادی را انتخاب و نمایش می دهد. به این ترتیب تبلیغ با توجه به رفتار هر کاربر در هر رسانه نمایش داده می شود. این فرآیند چند میلی ثانیه طول می کشد. به همین دلیل نام این فرآیند ، پیشنهاد قیمت در زمان واقعی انتخاب شده است.

RTB

چرا باید از سیستم های تبادل آگهی که دارای سیستم RTB هستند استفاده کرد؟

از آنجا که قیمت گذاری هر آگهی و هر موقعیت آگهی در سیستم RT توسط DSP و SSP تعیین می شود ، نیازی به مذاکره بین تبلیغ کنندگان و ناشران درباره قیمت گذاری نیست.

با کمک RT ، تبلیغ کنندگان تبلیغات خود را فقط برای کاربران مرتبط با محصول خود نمایش می دهند و دیگر هزینه آن دسته از کاربرانی را که با محصول آنها ارتباط ندارند پرداخت نمی کنند. بنابراین هم هزینه تبلیغات تبلیغات کاهش می یابد و هم اثربخشی تبلیغات آنها افزایش می یابد و آنها به صورت هدفمند تبلیغ می کنند. تبلیغ کنندگان همچنین می توانند بودجه خود را به طور هدفمند برای رقابت با رقبای اصلی خود هزینه کنند.

ناشران همچنین علیرغم وجود سیستم RT ، فضای تبلیغاتی خود را با بالاترین قیمت ممکن به فروش می رسانند و در نتیجه درآمد تبلیغات آنها افزایش می یابد.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *