×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » آشنایی با مفهوم مزایده آنی یا RTB و فواید آن
03 دسامبر 2020

آشنایی با مفهوم مزایده آنی یا RTB و فواید آن

امروزه در دنیای تبلیغات آنلاین در مورد مناقصه در زمان واقعی سر و صدا زیادی وجود دارد و این یک واقعیت است که این مورد روند و نحوه فروش تبلیغات آنلاین را تغییر داده و این روند را بی طرفانه کرده است. با وجود استفاده گسترده از این مورد در تبلیغات دیجیتال ، هنوز در مورد معنای واقعی آن سردرگمی وجود دارد. در این مقاله روند این مزایده آنی در تبلیغات دیجیتال را بررسی خواهیم کرد. ما نحوه انجام این کار را توضیح خواهیم داد و مهمترین مزایای آن را مرور خواهیم کرد.

حراج فوری یا RTB چیست؟

خرید و فروش غرفه های تبلیغات آنلاین RTB نامیده می شود.

هم تبلیغ کنندگان و هم ناشران در روند خرید و فروش تبلیغات شرکت می کنند و RTB فرآیندی خودکار برای خرید و فروش غرفه های تبلیغاتی است ضمن حفظ منافع این دو گروه.

خرید و فروش وب سایت های تبلیغاتی از طریق سیستم تجارت تبلیغات. تبلیغ کنندگان از طریق بستر سمت تقاضا (DSP) و ناشران از طریق بستر سمت عرضه (SSP) به سیستم متصل می شوند. DSP با توجه به اطلاعات وارد شده توسط تبلیغ دهندگان (بالاترین پیشنهاد ، هدف و محتوای تبلیغات) تصمیم می گیرد کدام تبلیغ را انتخاب کند ، SSP با توجه به پایین ترین قیمت هر موقعیت تبلیغاتی که به ناشر تبلیغات بستگی دارد ، تصمیم می گیرد کدام تبلیغ را انتخاب کند. DSP از کدام موقعیت به فروش می رساند و تبلیغاتی که قیمت پیشنهادی آن از پایین ترین قیمت تعیین شده توسط ناشر برای موقعیت تبلیغات کمتر است ؛ نمایش داده نمی شود.

در روند خرید و فروش تبلیغات ، تبلیغ کنندگان در هر زمان برای هر تبلیغ قیمت ارائه می دهند و تبلیغاتی با بالاترین قیمت در بین سایر تبلیغات برنده خواهد شد و در رسانه های ناشر نمایش داده می شود. اساس روش های تبلیغات سنتی مذاکره است در عین حال واسطه های تجاری (کارگزاران) نقش اصلی را در تعیین قیمت تبلیغات دارند ، اما در سیستم RTB ، DSP و SSP در واسطه ها و فرایندهای خرید و فروش نقش دارند. این خودکار و منصفانه است.

چگونه فرآیند RTB را تکمیل کنیم؟

وقتی درخواستی برای نمایش تبلیغات از طریق رسانه برای کاربر ارسال می شود ، فرایند RTB شروع می شود و ابتدا اطلاعات کاربر و رسانه ای که تبلیغ در آن وجود دارد از طریق قسمت SSP به سیستم تبادل تبلیغات و DSP می رسند. سپس ، بخش DSP می تواند به تبلیغ دهندگان در تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از طریق نوع رسانه و رفتار کاربر در آن کمک کند ، به طوری که آنها می توانند در مورد مفید بودن نمایش تبلیغات در رسانه ها تصمیم بگیرند. سپس مشخص می شود که ارزش تبلیغات صرف هزینه تبلیغات تبلیغاتی است که تبلیغات او متناسب با رفتار کاربر در رسانه است و حداکثر پیشنهاد تبلیغات تبلیغ کننده تعیین می شود.

در مرحله بعدی تبلیغات انتخاب شده توسط قسمت DSP و پیشنهاد برای هر تبلیغ از طریق سیستم تبادل تبلیغات به قسمت SSP ارسال می شود. قسمت SSP کلیه پیشنهادات ارسال شده توسط قسمت DSP را دریافت کرده و تبلیغات را با بالاترین پیشنهاد انتخاب و نمایش می دهد. به این ترتیب تبلیغات با توجه به رفتار هر کاربر در هر رسانه نمایش داده می شود. این فرآیند چندین میلی ثانیه طول می کشد. به همین دلیل نام این فرآیند ، یعنی پیشنهاد در زمان واقعی انتخاب شده است.

RTB

چرا باید از یک سیستم تبادل تبلیغاتی با سیستم RTB استفاده کرد؟

از آنجا که قیمت گذاری هر آگهی و رتبه بندی هر آگهی در سیستم RTB توسط DSP و SSP تعیین می شود ، نیازی به مذاکره درباره قیمت گذاری بین ناشر و ناشر نیست.

با RTB ، تبلیغ کنندگان فقط تبلیغات مربوط به کالا را به کاربران نشان می دهند و دیگر هزینه ای برای کاربرانی که با این محصول مرتبط نیستند پرداخت نمی کنند. بنابراین ، هزینه تبلیغات تبلیغ کنندگان کاهش می یابد ، اثربخشی تبلیغات بهبود می یابد و تبلیغات به صورت هدفمند انجام می شود. تبلیغ کنندگان همچنین می توانند از بودجه خود برای رقابت با رقبای اصلی استفاده کنند.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *