×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » آشنایی با لید یا سرنخ
11 نوامبر 2020

آشنایی با لید یا سرنخ

امروزه روند خرید یک محصول یا استفاده از خدمات تغییر کرده است. مشتریان ابتدا در مورد محصول / خدمات مورد نیاز خود از طریق شبکه های اجتماعی ، موتورهای جستجو یا سایر کانال های آنلاین تحقیق می کنند و پس از کسب این اطلاعات ، از یک تجارت کوچک یا شرکت تازه کار خرید می کنند. بنابراین ، اگر در فکر ارائه محصولات / خدمات خود به مخاطبان خود هستید ، باید یک فرآیند جذاب بازاریابی را به جای بازاریابی گسترده یا ارسال ایمیل های تبلیغاتی سازگار در نظر بگیرید. بازاریابی پیشرو در تولید فرآیند جذب مخاطب و ایجاد علاقه به محصول قبل از ارائه آن به خریداران را توصیف می کند. در این مقاله ابتدا با مفاهیم سرب و تولید آن آشنا می شوید ، سپس نحوه دستیابی به سرب و راه های تولید آن را توضیح می دهید. سرانجام ، ما فرآیند تولید سرب را بهینه می کنیم.

منظور از Lead در بازاریابی چیست؟

مشتری بالقوه شخصی است که از هر طریقی به محصول یا خدمات شما علاقه نشان داده است. برای روشن کردن این مفهوم ، مثالهای زیر را در نظر بگیرید:

در بازاریابی تلفنی ، به جای دریافت تماس تصادفی ، با افرادی که از قبل آماده استفاده از محصول یا خدمات خود هستند تماس تلفنی برقرار می کنید.

در بازاریابی دیجیتال ، فرض کنید که شما به دنبال خدمات مراقبت از اتومبیل هستید و در عین حال از یکی از شرکت های اتومبیل سازی برای بازدید از یک وب سایت برای کمک به مراقبت از اتومبیل خود ایمیلی دریافت می کنید.

این روند را با یکی از شرکتهای اتومبیل سازی مقایسه کنید که با شما تماس گرفته و خدمات آنها را بدون هیچ گونه شناختی از تمایل شما برای مراقبت از ماشین توضیح می دهد. به عنوان مشتری ، شما احتمالاً حالت اول را ترجیح می دهید. بازاریابی با شما موافق است و برای راه اول رأی می دهد. زیرا در روش اول مشتری از روی علاقه قبلی اطلاعات مربوط به خود را در اختیار شرکت قرار می دهد و این آغاز تولید سرب ، برقراری ارتباطات شخصی و رسیدگی به نیازهای مشتریان بالقوه است.

تولید سرب چیست؟

فرآیند تبدیل افراد عادی به رهبران یا سرنخ هایی که در بخش قبلی بیان کردیم ، تولید سرب نامیده می شود. به عبارت دیگر ، فرآیند تولید سرب برای مشتریان بالقوه شما یک راه حل است تا به تجارت شما علاقه مند شوند و محصولات / خدمات خود را خریداری کنند. در روند تولید سرب ، مردم چنان از برند شما هیجان زده می شوند که می خواهند درباره شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

همانطور که در نمودار بلوکی زیر نشان داده شده است ، فرآیند تولید سرب دومین مرحله بازاریابی است که پس از جذب مخاطب و تبدیل آنها به بازدید کننده انجام می شود و در طی این فرآیند ، بازدید کنندگان به لید یا لید تبدیل می شوند. و به تیم فروش سپرده شده است.

تبلیغات در فضای وب سایت معتبر ایرانی در رسانه

Mediaad به شما کمک می کند تا کمپین های تبلیغاتی تجاری خود را در معتبرترین وب سایت های ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل مخاطبان خود قرار دهید.

چگونه می توانیم یک نکته یا یک نکته بدست آوریم؟

تاکنون مفهوم تولید سرب را معرفی کرده ایم. اصولاً فرآیند تولید سرب با جمع آوری داده ها انجام می شود. این اطلاعات از طرق مختلف بدست می آیند. به عنوان مثال ، اطلاعات متقاضی کار که علاقه مند به شغلی است که فرم درخواست شغل را تکمیل می کند ، اطلاعات تماس خریدار ارائه شده برای دریافت کد تخفیف ، اطلاعات شخص که علاقه مند به دریافت محتوای آموزشی مانند کتاب الکترونیکی است ، پادکست ها و فرم های or یا سایر عناصری را که فرد اطلاعات خود را ارائه می دهد ، پر کنید. در اینجا چند روش معمول برای رسیدن به سرب آورده شده است:

برنامه کار

افرادی که فرم درخواست کار را پر می کنند اطلاعات زیادی در مورد خود به شرکت شما می دهند زیرا آنها می خواهند آن شغل را بدست آورند. بنابراین ، فرم استخدام می تواند یک مزیت برای تیم استخدام شرکت شما ایجاد کند.

کوپن های تخفیفی ارزشمند ایجاد کنید!

اگر کوپن هایی که به صورت آنلاین برای محصولات / خدمات خود به مردم می دهید برای مردم ارزشمند است ، آنها مایلند نام و ایمیل خود را برای دریافت کد تخفیف به شما بدهند. برخلاف الزامات موقعیت ، اطلاعات بدست آمده از این طریق کمتر است. اما حتی با این اطلاعات کم می توانید بدانید که شخصی به تجارت شما علاقه مند است.

محتوای ارزشمندی ایجاد کنید!

دریافت کوپن مستقیماً نشان دهنده علاقه مخاطب به تجارت شما است ، اما دریافت محتوایی مانند کتاب الکترونیکی یا وبینار لزوماً نشان دهنده علاقه فرد به محصولات / خدمات شما نیست. این فقط نشان دهنده علاقه شما به محتوای منتشر شده است. بنابراین ، در شکلی که فرد برای بارگیری محتوا تکمیل می کند ، اطلاعات کافی را از او جمع آوری کنید تا مطمئن شوید به کسب و کار شما علاقه مند است یا خیر.

این سه مورد نشان می دهد که روند تولید سرب بین شرکت های مختلف و بین افراد مختلف یکسان نیست. برای شناسایی شخصی که واقعاً به استفاده از محصولات / خدمات شما علاقه مند است ، باید اطلاعات کافی را از شخص دریافت کنید. میزان اطلاعات مورد نیاز برای شناسایی علاقه شما به تجارت شما بستگی دارد. برای مثال به وب سایت Episerver مراجعه کنید ، که از گزارش های محتوای وب برای تولید سرنخ استفاده می کند و از مردم ۶ سوال می خواهد.

lead

همانطور که مشاهده می کنید ، Episerver 6 سوال زیر را درخواست کرده است:

نام کامل: ساده ترین اطلاعات برای برقراری ارتباط با مردم است.

ایمیل – آدرس های ایمیل به کسب و کار شما امکان می دهند از طریق کمپین های بازاریابی ایمیل شما با مردم ارتباط برقرار کند.

شرکت: دانستن نام شرکت به شما امکان می دهد کمی تحقیق کنید تا بفهمید حوزه تجاری مخاطبان چیست و محصولات / خدمات آن می تواند برای آنها مفید باشد. (برای شرکتهای ۲ مفیدتر خواهد بود).

عنوان شغلی: دانستن عنوان شغلی شخصی در تجارت شما به شما کمک می کند تا با او ارتباط برقرار کنید.

کشور و شهر: دانستن موقعیت مکانی افرادی که مشتری بالقوه خواهند شد به ارسال اطلاعات دقیق تر به تیم فروش مناسب کمک می کند.

چگونه لید تولید کنیم؟

همانطور که در بالا ذکر شد ، اولین قدم در بازاریابی تبدیل مخاطب به بازدید کننده است. در حقیقت ، بازدید کننده کسی است که از طریق کانال های بازاریابی مانند وب سایت ها ، وبلاگ ها یا صفحات رسانه های اجتماعی تجارت شما را پیدا می کند. مرحله دوم در بازاریابی ، تبدیل این بازدید کنندگان به لیدها است. برای این کار باید در هر کانال بازاریابی خود از CTA استفاده کنید. اجزای مختلفی که برای تولید Lead مورد نیاز است CTA ها ، صفحات فرود ، فرم ها و پیشنهادات هستند که در زیر هر یک از آنها را شرح می دهیم:

ندای عمل (CTA) چیست؟

تصویر دکمه یا پیامی است که بازدیدکنندگان را به انجام کاری دعوت می کند. بازدید کننده با پاسخ به CTA به یک صفحه فرود هدایت می شود.

صفحه فرود

این یک صفحه وب است که بازدید کننده برای هدفی خاص به آن هدایت می شود. صفحه فرود کاربردهای زیادی دارد. یکی از کاربردهای متداول آن گرفتن سرنخ با پر کردن فرم ها است.

فرم جمع آوری اطلاعات

این معمولاً در صفحه فرود برای جمع آوری اطلاعات ظاهر می شود ، اگرچه می توانید آن را در هر جای وب سایت خود قرار دهید. آنها می توانند به سادگی یک ایمیل دریافت کنند یا حاوی چندین بخش (مانند فرم Episerver ذکر شده در بالا) که اطلاعات افراد را در ازای پیشنهاد جمع آوری می کند.

پیشنهاد ارزشمند

منابع آموزشی ، محتوای جذاب و هر ویژگی ارزشمند دیگری که به مخاطب ارائه می شود و آنها را متقاعد می کند که فرم اطلاعات را پر کنند.

اگر موارد بالا را به خوبی در کنار هم قرار دهید ، می توانید از کانال های تبلیغاتی خود برای افزایش بازدید به صفحات فرود خود استفاده کرده و از هر مخاطب پس از ورود آنها ، منجر به تولید پیوند شوید. نمودار بلوکی زیر چند نمونه راه حل برای تولید سرب را نشان می دهد.

یکی از بهترین روش ها برای حل این مسئله ایجاد لیست مخاطب است. در بلوک یادگیری بازاریابی از طریق ایمیل ، ما جلسه ای را به استراتژی های ایجاد لیست ایمیل اختصاص دادیم.

چگونه می توان بهینه ، سرب یا پیگیری تولید کرد؟

تاکنون با روند تولید سرب آشنا شده اید. سرانجام ، در اینجا چند روش برای بهینه سازی تولید سرب آورده شده است:

صفحات فرود صفحه فرود خود را بهینه کنید
برای محصول خود فیلم تهیه کنید

۶۵٪ مردم با تماشا یاد می گیرند. طبق تحقیقات ، معرفی یک محصول یا خدمات از طریق ویدئو بیش از ۳۳٪ از فرصت های فروش را ایجاد می کند.

از تعداد کمی تماس برای اقدام یا برداشت استفاده کنید

طبق تحقیقات ، تعداد زیادی CTA می تواند بازدید کننده را گیج کند. بنابراین ، باید میزان CTA هایی را که در وب سایت شما استفاده می شود تا حد ممکن کاهش دهید.

وب سایت MySiteAuditor تعداد CTA ها را در صفحه ثبت نام آزمایشی رایگان خود از شش به یک مورد کاهش داده و نرخ تبدیل وب سایت را ۲۵٪ افزایش داده است.

lead

وب‌سایت بعد از قرار دادن تنها یک CTA:

lead

بازاریابی محتوا برای تولید lead

محتوای ویدئویی تولید کنید!

مطابق شکل زیر می توانید فرم واردات ایمیل را به محتوای ویدئویی خود اضافه کنید. همچنین می توانید این فرم را با CTA کلامی در دسترس مخاطبان خود قرار دهید:

lead

امکان بارگیری نشریات خوب.

پست های محبوب خود را برای بازدیدکنندگان جذاب نکنید ، زیرا علی رغم افزایش تعداد بازدید ، تعداد زیادی منجر به تولید نمی شود. اگر بارگیری برای این پست ها را فعال کنید و بازدیدکنندگان برای دریافت این پست ها باید ایمیل خود را وارد کنند ، منجر به فروش زیادی می شود. با تهیه این لیست ایمیل ، کسب و کار شما می تواند میزان بازده محتوای تولید شده خود را افزایش دهد.

درباره بهینه سازی صفحه درباره ما

به صفحه درباره ما در وب سایت آنها توجه کنید. بسیاری از افراد برای شناختن شما ، راهی که انتخاب کرده اید و مزیت رقابتی که به آنها ارائه می دهید به این صفحه می آیند. طراحی مناسب این صفحه می تواند این مخاطبان را به بازدید کنندگان شما تبدیل کند. همچنین ، صفحه About Us گزینه خوبی برای برقراری تماس عملی و هدایت مخاطب به صفحه فرود مورد نظر است.

از شبکه های اجتماعی برای تولید Lead یا Lead استفاده کنید

با استفاده از ابزار Follower Wonk مشتریان بالقوه خود را در توییتر شناسایی کنید

آگهی ها در توییتر مانند میوه است. برخی از آنها رسیده و آماده استفاده از محصول شما هستند. در حالی که برخی از آنها برای تبدیل شدن به مشتری شما هنوز به زمان نیاز دارند. Follower wonk به شما کمک می کند بین این دو گروه تمایز قائل شوید.

lead

توییت های خود را تبلیغ کنید

توییت های خود را ارسال کنید تا افراد بیشتری بتوانند توییت شما را ببینند. برای به دست آوردن مخاطبان بیشتر از طریق توییت های تبلیغاتی خود ، در هر توییت CTA قرار دهید و مخاطبان خود را به یک صفحه فرود متناسب با موضوع توییت هدایت کنید. این نرخ تبدیل وب سایت شما را افزایش می دهد.

در LinkedIn بنویسید

طبق تحقیقات hubspot از ۵۰۰۰ مشاغل کوچک ، LinkedIn یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای تولید سرنخ است. نوشتن محتوا در LinkedIn فقط یک سکه است و شما باید CTA خوبی روی محتوای خود قرار دهید تا بازدیدکنندگان را به یک صفحه فرود خوب برساند.

این را نیز بخوانید: بازاریابی در LinkedIn
از کارت توییتر استفاده کنید

توییتر تولید لید یا لید با کارت خود را بسیار آسان کرده است. با استفاده از کارت های توییتر می توانید به راحتی عکس ، فیلم یا سایر مطالب مورد علاقه خود را به توییت خود اضافه کنید و در نتیجه بازدید بیشتری از وب سایت خود به دست آورید.

استفاده از کارتهای توییتر توسط Webtrends باعث افزایش ۹۹۶ درصدی منجر به تولید این وب سایت و کاهش ۵۰۰ درصدی هزینه تولید سرب شده است.

فعالیت در سoraالات متداول Quora

Quora یک سایت پرسش و پاسخ بسیار محبوب است:

lead

Quora به شما این امکان را می دهد که برای خود یک نمایه ایجاد کنید و به وب سایت و صفحات فرود خود مراجعه کنید. بنابراین ، می توانید با پاسخ مناسب ، افرادی را که نیازمندی مرتبط با تجارت شما دارند ، به سرنخ تبدیل کنید.

از انجمن در توییتر بشنوید

با جستجوی سریع در توییتر ، می توانید به لیستی از افراد علاقه مند به کار خود دسترسی پیدا کنید. در هیچ کجای دیگر نمی توانید به صورت آنلاین به اطلاعات افراد دسترسی پیدا کنید و این فرصت خوبی برای ارتباط با افرادی است که محصول شما را ذکر کرده اند و یا مشکلی دارند که می توانید برای آنها حل کنید.

فعالیت در Google Plus

مانند LinkedIn ، گوگل پلاس افراد با علایق مشابه را گرد هم می آورد و می تواند محیط مناسبی برای نسل سرب باشد.

به دلیل فیلتر شدن توییتر و گوگل پلاس و همچنین عدم امکان ایجاد تبلیغات توییتر در منطقه ایران ، تولید سرنخ با قرار دادن CTA در شبکه های دیگر مانند تلگرام یا استوری های اینستاگرام بیشتر برای شرکت های ایرانی مفید است.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *