×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » آشنایی با رصد، تصحیح و بهبود بخشی آمارهای دانلود اپلیکیشن
03 دسامبر 2020

آشنایی با رصد، تصحیح و بهبود بخشی آمارهای دانلود اپلیکیشن

در این مقاله به مرحله دوم بازاریابی خواهیم پرداخت. در اولین گام ، هدف این کمپین بازاریابی افزایش تعداد بارگیری برنامه ، افزایش آگاهی عمومی نسبت به آن و تبدیل آن به کاربران است. هدف گام دوم نظارت ، اصلاح و بهبود اطلاعات آماری است ؛ در واقع با تعریف شاخص های صحیح و افزایش موثر میزان موفقیت هر شاخص ، می توان اصطلاح بازاریابی را در این مرحله تحقق بخشید. به عبارت دیگر ، پس از تفسیر بازاریابی در مرحله اول (معرفی) چرخه عمر محصول به عنوان تبلیغات ، در مرحله دوم (رشد) چرخه عمر محصول ، بازاریابی کاربردی معنای دیگری دارد ، یعنی به آمارهای مختلف توجه بیشتری کرده و آنها را بهبود ببخشید.

اگر هدف نهایی یک کار بازاریابی استفاده حداکثری از برنامه و مقایسه آن با یک درخت بزرگ است ، اولین مرحله مانند کاشت بذر بر روی زمین است و مرحله دوم بازاریابی در واقع مراقبت مداوم از رشد بذرها است. . ما این مراقبت ها و مراحل دوم را به دو قسمت کلی تقسیم کرده ایم ، در این مقاله به بحث در مورد هر قسمت خواهیم پرداخت.

قسمت ۱: شاخص های صحیح و دقیق را تعریف کنید

هر سازمان ، مارک و شرکتی ارزش خاصی را ارائه می دهد و نیازهای خاص مخاطبان خود را برآورده می کند. اگر اهداف و معیارهای صحیحی را تعریف نکنید ، غیرممکن است بگوییم نام تجاری شما در مسیر درست است یا دچار شکست می شود. درست مانند بازاریابی سنتی ، بازاریاب های موبایل نیز برای سنجش و ردیابی موفقیت به معیارهای دقیق و ملموسی نیاز دارند.

معیارهای صحیحی را برای مشاغل مورد نظر برنامه خود تعیین کنید تا یک قدم از سایر توسعه دهندگان برنامه جلوتر باشید. بازاریابان حرفه ای می دانند که برای شروع باید یک فرضیه داشته باشند و با دریافت بازخورد سریع و آزمون و خطا بهترین روش بازاریابی را برای کاربرد خود پیدا می کنند.

برای استفاده از معیارها و نتایج آماری ، بهتر است ابتدا مشکل خود را درک کنید و سپس اعداد را بررسی کنید. در دام جمع آوری داده های بلااستفاده و یافتن پاسخ سوالاتی که در میان توسعه دهندگان برنامه وجود ندارد ، گرفتار شوید ؛ برای اینکه از سایر مشاغل پیش بروید ، پس از یافتن شاخص های اصلی کسب و کار و مشکلات اصلی در آمار ، برای استفاده بیشتر از آن به داده ها بروید آنها و دریافت پاسخ ، شما به سرعت نقطه شروع اقدامات خاص را پیدا خواهید کرد. منجر به موفقیت شود.

اگر نمی دانید پس از تعریف اهداف و مشکلات خاص برای مشاغل و برنامه های خود از کجا شروع کنید ، می توانید از معیارهای از پیش تعیین شده استفاده کنید ، که برای اندازه گیری همه برنامه ها و تعیین نحوه تعامل کاربران با برنامه های شما بسیار مفید است و ضروری است در اینجا هفت مورد از این شاخص ها ذکر شده است:

بازاریابی برای اپلیکیشن

کاربران را در برنامه دنبال کنید

تمرکز بر روی کاربران اولین قسمت مهم آماری و معمای نمایه سازی است ؛ شما نه تنها مخاطبان خود را بهتر درک خواهید کرد و نحوه استفاده آنها از برنامه را درک خواهید کرد ، بلکه همچنین برای جذب کاربران بیشتر برای شرکت در برنامه (با طبقه بندی کاربران یا اجرای موفقیت آمیز کمپین های بازاریابی) نیز ضروری است. پس از دانستن کاربران فعال ، غیرفعال و بالقوه (کاربرانی که برنامه شما را نصب نکرده اند اما در بازار هدف کسب و کار شما حضور دارند) ، می توانید معیارهای دیگری مانند درآمد حاصل از کاربران هر گروه را تعیین کنید و آنها از برنامه استفاده می کنند تعداد افرادی که پرداخت درون برنامه ای انجام می دهند و تمرکز بهتر آنها بر روی کسانی است که روی تبلیغات کلیک می کنند و درآمد برنامه شما را با گذشت زمان افزایش می دهند.

زمان حضور کاربر در برنامه

یکی از شاخص های مهم برای اندازه گیری شاخص طول جلسه این است که زمان بین هر کاربر برای باز کردن یک برنامه و بسته شدن برنامه را اندازه گیری می کند. این معیار تعیین می کند که کاربران شما هر بار با استفاده از برنامه چقدر وقت می گذرانند و به شما نشان می دهد که کدام کاربران بیشترین زمان را برای برنامه شما می گذرانند و چرا؟

پیگیری زمانی که هر کاربر در برنامه می گذراند می تواند به شما کمک کند درک کنید که کاربران چه مدت در برنامه به سر می برند و ارتباط آن با درآمدزایی چیست. به عنوان مثال ، اگر برنامه شما یک فروشگاه آنلاین است و میانگین زمان حضور کاربر در برنامه ۵ دقیقه است ، اما در طول مراحل خرید برنامه ۶ دقیقه طول می کشد ، باید برای تشویق کاربران در برنامه یا روند خرید برنامه تنظیم کنید. برای سهولت و سرعت بیشتر وقت بیشتری را صرف کنید. با تعیین کانالهایی که برای هر گروه از کاربران اعمال می شود و مدت زمانی که آنها در برنامه می گذرانند ، می توانید نتایج بازاریابی را بهبود بخشیده و درآمد کسب کنید.

بازاریابی برای اپلیکیشن

نرخ بازگشت کاربر پس از استفاده اول

شاخص مهم دیگر ، فاصله جلسه است که بیانگر زمانی بین اولین استفاده از برنامه و بازدید بعدی توسط کاربر است. این نشانگر می تواند نشان دهد که کاربران هر چند وقت یکبار از برنامه شما استفاده می کنند. وقتی دانستید که هر گروه از کاربران هر چند وقت یکبار از برنامه استفاده می کنند ، می توانید با بهینه سازی تجربه کاربری برای آن دسته ، زمان را کاهش دهید. به عنوان مثال ، اگر فاصله جلسه کاربران برنامه شما در رایانه لوحی بیشتر از کاربران تلفن های هوشمند است ، باید تجربه کاربر رایانه لوحی را در نظر بگیرید. اگر این معیار برای کاربران شما بسیار زیاد است ، یکی از بهترین راه ها استفاده از بازاریابی متنی (مانند پیام رسانی درون برنامه ای یا تبلیغات فشرده) برای افزایش دفعات بازگشت کاربران به برنامه است.

کاربرد برنامه

این سنجه گزارش می کند که کاربر چه مدت در برنامه بوده است ، به عنوان مثال کاربر X در ۲۴ ساعت گذشته سه بار در برنامه شما ظاهر شده است. این نشانگر جدول زمانی دیگری است که بر اساس رفتار کاربر است و ارزش برنامه شما را به کاربران نشان می دهد. استفاده از این اندیکاتور و دو شاخص زمانی قبلی ، یعنی “طول جلسه” و “فاصله جلسه” ، می تواند یک طبقه بندی خوب از رفتار کاربر باشد و مشارکت آنها را در برنامه افزایش دهد.

اگر پایگاه کاربری خاص شما برای مدت طولانی به استفاده از برنامه شما ادامه می دهد ، وقت آن است که از خود بپرسید “چرا؟” آیا این کاربران از برنامه در حالت مشابه استفاده می کنند؟ آیا آنها عمدتا خرید می کنند یا فقط جستجو و انجام فعالیت های رایگان را انجام می دهند؟ با پرسیدن این سوالات و شاخص ها ، می توانید انگیزه های شخصی پیدا کرده و تعامل کاربر با برنامه را افزایش دهید.

زمان بارگیری

این فهرست تعداد افرادی را که برنامه شما را بارگیری و نصب کرده اند نشان می دهد و فرقی نمی کند که این نصب نتیجه هر کانال تبلیغاتی باشد (مانند کمپین های تبلیغاتی دیجیتال ، کاربران بازار جستجو ، توصیه برنامه های دیگر ، معرفی آشنایان و غیره). این شاخص وقتی اهمیت بیشتری پیدا می کند که بخواهید از طریق کمپین های تبلیغاتی و بودجه های هزینه ای ، کاربران جدیدی را جذب کنید. این شاخص به شما نشان می دهد کاربران چه مقدار مادی و معنوی برای جذب برنامه های خود خرج می کنند و به شما امکان می دهد برای انتخاب بهترین روش خدمات تبلیغاتی برنامه ریزی طولانی مدت داشته باشید.

الگوهای استفاده از برنامه

نشانگر جریان صفحه نمایش جریان بین صفحات برنامه ، تعداد خروج در هر صفحه ، تعداد بازدید در هر صفحه و و را تعیین می کند و نحوه تعامل کاربران با برنامه را به صورت منسجم و شهودی به شما نشان می دهد. با استفاده از این فهرست ، خواهید فهمید که کاربران در هر صفحه از برنامه رفتارهایی را نشان داده اند و از آن زمان وارد شده اند. با نگاهی به نحوه تعامل کاربران با برنامه ، می توانید مشکلات اساسی را که هنگام استفاده از برنامه با آن روبرو می شوند درک کرده و سعی در حل آنها کنید.

نحوه استفاده از برنامه دقیقاً جایگزینی کاربرانی را نشان می دهد که مرحله ای را کامل نکرده اند و شما می فهمید که برای درآمدزایی چه تغییراتی در صفحه و مراحل انجام می شود. با استفاده از این نشانگر می توانید قسمتهای خاصی از برنامه را دوباره طراحی کنید و کانالهای مشخص تری را تعریف کنید یا از پیام های درون برنامه ای برای فعال کردن مجدد کاربران غیرفعال استفاده کنید.

مقدار طول عمر کاربر یا LTV

مقدار طول عمر کاربر یا LTV یکی از شاخص های اصلی درآمد یک برنامه است. این نشان می دهد که کاربر در مدت زمان استفاده از برنامه (از نصب برنامه تا حذف نصب برنامه) مقدار ارزشی را برای کاربر ایجاد می کند. علاوه بر اندازه گیری موفقیت اقتصادی برنامه ها ، این شاخص می تواند وفاداری کاربر و ارزش معنوی را نیز اندازه گیری کند. به عنوان مثال ، یک برنامه خبری می تواند تعداد مقالاتی را که کاربران در طول زمان خوانده و به اشتراک گذاشته اند ، ردیابی کند. درک دیگر LTV درک درآمد هر کاربر است. در این حالت ، فرمول محاسبه کمی متفاوت است و ارتباط مستقیم با خرید و پرداخت کاربر در برنامه دارد.

LTV می تواند رشد دسته های مختلف کاربران را در طول زمان نشان دهد. همچنین می تواند به شما بگوید که چقدر برای نصب و فعالیت های جدید کاربر هزینه می کنید ، به طوری که برنامه شما همچنان می تواند برای ده ها سال سودآور باشد ، در حالی که بودجه اختصاصی برای هر کاربر دارد. می تواند بسیار بلند باشد.

بازاریابی برای اپلیکیشن

به طور خلاصه ، یکی از بهترین راه های بازاریابی یک برنامه بر اساس اهداف شما ، دسته بندی کاربران و ارائه تجربه کاربری منحصر به فرد بر اساس رفتار هر دسته است. ایجاد دسته های مختلف بر اساس آمار به دست آمده می تواند اطمینان حاصل کند که می توانید مخاطبان خود را بهتر درک کنید و سپس بر اساس درک شخصیت هر گروه از کاربران ، استراتژی های بازاریابی دیجیتال مناسب را برای آنها اتخاذ کنید. در هر دسته ، می توانید اطلاعات دقیق مانند زمان استفاده ، انجام عملیات خاص ، جنسیت و سایر ویژگی ها را دنبال کنید تا بینش نظر کاربران و نحوه استفاده از برنامه را بدست آورید. مرحله بعدی تعریف کانال بازاریابی برای تعیین درصد هر گروه از کاربران است که به هدف نهایی می رسند. ما در مراحل بعدی بازاریابی این مسئله را بیشتر حل خواهیم کرد.

تجزیه و تحلیل آماری برای بازاریابی برنامه های سالم و تقلبی لازم است ، زیرا پیگیری نحوه تعامل کاربران با برنامه می تواند استراتژی بعدی کمپین را تعیین کند. با یک ساختار اجمالی و تجزیه و تحلیل آماری دقیق ، شما در مرحله سوم ابزارهای مورد نیاز برای طراحی استراتژی بازاریابی برنامه را خواهید داشت.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *