×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » آشنایی با برندینگ
01 دسامبر 2020

آشنایی با برندینگ

بازاریابی در دنیای امروز چالش برانگیز شده است. برای موفقیت در بازاریابی محصول ، باید همه چیز را در نظر بگیرید تا برنده این رقابت شوید. اما در این بین هر روز بر نقش و اهمیت برند در جذب مشتری افزوده می شود. در این مقاله معرفی مختصری از نام تجاری ارائه شده و در مورد بایدها و نبایدها هنگام تبلیغ یک برند موفق بحث شده است.

مارک شناخته شده و محبوب یکی از ارزشمندترین دارایی های هر شرکت است. طبق یک نظرسنجی ، ۵۹٪ از مشتریان تمایل به خرید محصولات جدید از مارک های آشنا دارند. نتیجه یک مارک تجاری موفق می تواند افزایش فروش ، پروژه های بیشتر ، زبانها و پشتیبانی از محصولات یا خدمات شما باشد.

برندینگ چیست؟

به طور سنتی ، به دلیل اصطلاحاً اشتباهات ، مارک در ذهن بسیاری از مردم به معنای طراحی آرم و تبلیغات است. طبق گفته مدیر عامل آمازون ، تعریف مارک همان چیزی است که مردم درباره شما می گویند. تصویری که مشتریان با گفتن اینکه نام شما برند شماست در ذهن آنها شکل می گیرد. به عبارت دیگر ، برند شما با درک کلی مشتری از تجارت شما تعریف می شود.

برای ایجاد یک تصویر معنوی موفق در ذهن مردم و مشتریان ، در بسیاری از موارد باید عملکرد را کنترل کنید. شامل:

بنابراین ، برند در مدت زمان کوتاه نمی تواند در چند روز موفق شود. ما به یک استراتژی برای نام تجاری نیاز داریم. استراتژی برند سازی یک برنامه بلند مدت برای دستیابی به یک برند موفق به منظور دستیابی به یک هدف مشخص است.

اهمیت برند سازی چیست؟

نام تجاری از آن جهت مهم است که تأثیر کلی در تجارت شما دارد. مارک تجاری می تواند دید مخاطب نسبت به برند شما را تعیین یا تغییر دهد. این باعث افزایش آگاهی از برند ، ایجاد مشاغل جدید و رفع نیازهای مخاطبان شما خواهد شد.

هدف از برند سازی چیست؟

نام تجاری همان چیزی است که یک شرکت به مشتریان خود وعده می دهد تا نیازهای آنها را برآورده کنند. هدف از برند سازی در بازاریابی ایجاد اعتماد و وفاداری بین مشتریان و مصرف کنندگان است. نام تجاری شما نه تنها راهی برای یادآوری مشتریان و مخاطبان است ، بلکه هویتی است که برای خود ایجاد می کنید و از آن برای تمایز گرفتن از رقبا استفاده می کنید.

روش مارک تجاری
۱٫ جامعه هدف را مشخص کنید

در هنگام ساختن نام تجاری ، به خاطر داشته باشید که مخاطبان شما چه کسانی هستند تا بتوانید بهترین مخاطبان مورد نیاز خود را شناسایی کنید. برای ساختن یک برند موفق ، یک کمپین ایجاد کنید و یک سناریو برای آن بسازید. دریابید چه ارتباطی با مخاطبان می تواند پیام شما را به بهترین وجه منتقل کند. همچنین بینندگان را براساس آمار ، سن ، علایق و رفتار دسته بندی می کند. این فعالیت را ساده می کند.

۲-اهداف برند را تعریف کنید

آنچه را می خواهید با بینندگان خود به اشتراک بگذارید ، مشخص کنید. بیان چشم انداز و ماموریت خود ، هدف از ایجاد نام تجاری شما را به مخاطب نشان می دهد. شما باید تصویری واضح از آنچه می خواهید انجام دهید به مخاطبان خود نشان دهید. تمام اجزای مارک ، از جمله آرم ، برچسب ، و باید ، همه باید نمایانگر رسالت برند باشند.

۳٫ از رقبا تحقیق کنید

رقبا را تحلیل کنید تا ببینید چه چیزی به مخاطبان شما ارائه می دهند. تفاوت بین تجارت و رقبا را پیدا کنید. روند نام تجاری باید بر این تفاوت ها متمرکز باشد و در بهبود محصول در مقایسه با رقبای خود تلاش کند. اگر رقبای زیادی در بازار خود دارید ، با استراتژی ارتباطی خود ، روند نام تجاری خود را تغییر دهید.

۴-ایجاد ارزش منحصر به فرد

همیشه بر آنچه مارک شما را از سایر محصولات مشابه متمایز می کند ، تمرکز کنید. همه کانالهای ارتباطی از مارک تجاری استفاده می کنند تا ارزش منحصر به فرد آن را به بیننده نشان دهند.

۵- راهنمای برند را تعریف کنید

راهنمای برند ، نوع و مکان مارک تجاری را تعریف می کند و قوانینی در مورد نحوه ایجاد یک نام تجاری موفق ارائه می دهد. این به مارک کمک می کند تا فعالیت خود را ادامه داده و بیشتر شناخته شود. برای ایجاد الگوی واضح از عناصر بصری برند خود (آرم ها ، الگوها و …) و ایجاد ساختار واضح ، یک راهنمای مارک تجاری ایجاد کنید.

۶-برند خود را در بازار تبلیغ کنید

یک استراتژی بازاریابی خاص ایجاد کنید تا نام تجاری خود را به بازار عرضه کنید. تا آنجا که ممکن است برند را معرفی کنید. از بسته بندی تا وب سایت. شما می توانید با استفاده از کانال های مختلف مانند ایمیل ، وب سایت و شرکت های وابسته برند خود را تبلیغ کنید. همچنین می توانید روی تی شرت خود آرم بگذارید یا در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید.

۱۲ استراتژی برای نام تجاری موفق

در اینجا چند نکته برای یک مارک تجاری موفق آورده شده است که به شما کمک می کند تا پیروان وفادارتری پیدا کنید.

۱٫ مخاطبان واقعی را شناسایی کنید.

اساس نام تجاری خوب شناخت ، انتخاب و تمرکز بر مخاطب مرتبط با محصول است.

قبل از هر اقدامی در مورد مارک ، ابتدا دقیقاً به این فکر کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه کسی درگیر محصول شما است برای رفع نیازهای این مخاطبان ، مأموریت و پیام خود را تنظیم کنید.

۲٫ اهداف برند خود را مشخص کنید.

آلن آدامسون: “هر مارک نوید چیزی خاص را می دهد ، اما در بازاری با اعتماد مشتری و نظارت بر بودجه ، وعده ها به تنهایی نمی توانند بین مارک های مختلف تمایز قائل شوند. شما باید اهداف مشخصی برای برند خود تعیین کنید. وجود دارد.”

برای اینکه مخاطبان شما به برند شما اعتماد کنند باید تصمیم بگیرید که تجارت شما برای آنها چه معنایی دارد. شما باید رسالت خود را برای مخاطبان خود مشخص کنید و بگویید چرا وجود دارید. پس از آن ، کلیه موارد مانند آرم ، شعار ، پیام و … باید با این مأموریت مطابقت داشته باشند.

به عنوان مثال ، شعار نایک “فقط آن را انجام دهید” است و ماموریت آن آوردن نوآوری برای تمام ورزشکاران در سراسر جهان است. انتخاب شد همه ما مأموریت نایک را در سراسر جهان مشاهده کرده ایم. نایک تمام ورزشکاران را متمرکز کرده است تا محصولات نایک را به بهترین انتخاب برای آنها تبدیل کند.

نایک

نایک با ادامه دادن مأموریت خود و گسترش مخاطبان خود با افزودن جمله “ورزشکار اگر بدن دارید” محبوبیت بیشتری پیدا می کند.

یک درس عالی برای نایک شروع به ساختن نام تجاری موفق از بینندگان واقعی است. این بیشتر مربوط به محصول است. با گذشت زمان ، می توانید مخاطبان خود را گسترش دهید.

۳٫ از رویکرد افراد داخل و خارج شرکت استفاده کنید.

از توانایی های کارمندان و مخاطبان خارج برای توسعه استراتژی برند خود و اولویت بندی پاسخگویی به نیازهای خود استفاده کنید. آنها را جمع کنید تا به عقاید شما پاسخ دهند ، نیازهای آنها را روشن کنند و درباره تصویر معنویشان از تجارت شما صحبت کنند. این ترکیب باعث سهولت در برندسازی می شود.

۴- مارک های مربوط به صنعت را بررسی کنید.

برای مارک توصیه نمی شود از مارک بزرگ صنعتی که در آن کار می کنید تقلید کنید ، اما باید بدانید که این برند بزرگ چه زمانی کار کرده و چه زمانی شکست خورده است.

هدف این مرحله ساختن مارکی است که با ترغیب مارک های خوب و بد متفاوت از رقبای شما باشد ، مشتریان خود را متقاعد کنید که بهتر هستید و آنها باید شما را انتخاب کنند. این است که متقاعد شود هنگام جستجوی مارک های رقیب ، به سه سوال پاسخ دهید:

آیا آنها با پیام ها و هویت های بصری موجود در کانال سازگار هستند؟
کیفیت محصولات و خدمات آنها چگونه است؟
نظرات مشتریان آنها چیست؟

با پاسخ به این س questionsالات می توانید اطلاعات بیشتری در مورد رقبا بدست آورید و برند خود را ارتقا دهید. همچنین به خاطر داشته باشید که رقبای شما از برند شما تقلید می کنند. تقلید بیش از حد از رقبا می تواند باعث از بین رفتن منحصر به فرد بودن در صنعت شود.

۵٫ ویژگی ها و مزایای اصلی برند را ارائه می دهد.

در هر صنعتی ، همیشه مارک هایی با بودجه بیشتر وجود دارند که می توانند صنعت را به نفع آنها تصاحب کنند.

در چنین مواردی ، بر ارزش ، عملکرد و مزایای محصول تمرکز کنید و به مشتریان صنعت خود از ویژگی ها و مزایای محصول که رقبای شما ندارند ، بگویید. این می تواند تأثیر بودجه کلان آنها را کاهش دهد و شما را منحصر به فرد کند ، بنابراین در نهایت می توانید مشتری انتخابی شوید.

۶٫ آرم و شعاری متناسب با برند خود تولید کنید.

اساسی ترین و مهمترین قسمت ساخت برند ایجاد آرم و شعار شرکت است. سعی کنید وقت و هزینه زیادی صرف طراحی آرم و شعار کنید تا نمونه های استثنایی ایجاد کنید. به خاطر داشته باشید که این گرافیک ها روی هر عنصر شرکت شما (کارت ویزیت ، وب سایت ، تبلیغات و غیره) نمایش داده می شوند و در واقع هویت بصری شرکت شما را تشکیل می دهند.

شما می توانید طراحان و آژانس های خلاق ماهر را استخدام کنید تا نتایج عالی کسب کنید و تجارت خود را با تاریخ انقضا خود مشخص کنید.

۷٫ صدای تجارت خود را شکل دهید.

صدای کارآفرین شما به مأموریت شرکت ، مخاطبان و صنعت شما بستگی دارد. صدای شغلی یعنی نحوه برقراری ارتباط با مشتریان و واکنش آنها.

صداهای تجاری می توانند:

رسمی
مهربان
سرویس گرا
تبلیغات
گفتگو
سودمند
و …

آنجا باش. مهم است که ابتدا صدایی برای ادغام با سایر برندها انتخاب کنید و سپس لحنی را انتخاب کنید که مشتری به آن واکنش نشان دهد. به عنوان مثال ، اگر شما یک شرکت ۲ هستید ، بسیاری از مشتریان احتمالاً از شما صدای رسمی انتظار دارند و لحن صمیمی می تواند اعتماد آنها به برند شما را تضعیف کند.

۸٫ پیام خود را به مارک تجاری مرور کنید.

شما باید در یک پیام کوتاه به مشتریان خود بگویید که شما کی هستید. پیام شما مربوط به برند شما است و باید اهداف برند شما را در یک یا دو جمله بیان کند.

پیام شما فراتر از آرم و شعار شماست ، بیانگر نکات کلیدی شرکت شما ، آنچه شما ارائه می دهید و دلیل توجه مردم به شما.

شما باید پیام خود را به روشی متناسب با صدای کسب و کار خود و به روشی بسیار ساده و قابل فهم به مشتریان خود منتقل کنید.

نکته مهم دیگر این است که پیام ها نباید عملکرد محصول را توضیح دهند. در عوض ، در مورد آنچه محصول شما برای مشتریان شما به ارمغان می آورد پیام دهید.

۹٫ در تمام کانال های کسب و کار خود ثابت قدم باشید.

ساختن برند هرگز به پایان نمی رسد. نام تجاری شما باید در هر آنچه مشتری شما می بیند و نمی بیند ظاهر شود. وقتی مشتری ها به دفتر شما می آیند ، نام تجاری شما باید در محیط کار شما قابل مشاهده باشد. مانند تبلیغات و بسته ها باید روی همه کارت های بازرگانی ، تبلیغات ، بسته ها و غیره آرم داشته باشد.

نام تجاری شما نیز باید در وب سایت ذکر شود. هنگام طراحی وب سایت ، شما باید محتوایی متناسب با صدا ، پیام و شعار کسب و کار خود ایجاد کنید. نمایه و محتوای شبکه های اجتماعی شما از این قاعده مستثنی نیستند.

همچنین باید در تمام رسانه ها سازگار باشد. تنظیمات مارک تجاری با تنظیم کلیه دارایی های بصری هر شرکت از جمله وب سایت ها ، رسانه های اجتماعی و تبلیغات آغاز می شود. اما این بدان معنا نیست که همه چیز باید لوگو شود. هماهنگ سازی هویت بصری شما به روشی کارآمد و به روز پذیر نیاز دارد که نام آن “راهنمای سبک برند” است.

راهنمای سبک نام تجاری قوانین ساده برای قلم ها ، رنگ ها ، تصاویر ، آرم ها و سایر ابزارهای بصری شرکت. داشتن راهنمای سبک راهی مناسب برای اطمینان از اینکه پیام های شما به طور مداوم در جایی که برند شما ظاهر می شود ، ارسال می شود.

۱۰- برند خود را تغییر ندهید!

مدام برند را تغییر ندهید. تغییرات زیاد باعث سردرگمی مشتریان شما خواهد شد.

بهتر است همیشه برند خود را به روز نگه دارید و با توجه به بازخورد مشتری که دریافت می کنید ، به مرور تغییر کنید. در روند تغییر هویت بصری برند ، لطفاً همیشه به یاد داشته باشید که رعایت برند قبلی که برای مشتریان آشنا است مهم است.

به عنوان مثال ، استارباکس بزرگترین تولید کننده قهوه در جهان است و برند آن همیشه قول اتحاد مردم را داده است. این شرکت در سال ۲۰۱۱ آرم خود را تغییر داد و فقط نام شرکت را از آرم حذف کرد. اما مضمون آرم جدید همان آرم قبلی است. پس از تغییر لوگو ، استارباکس همچنان یک برند قدرتمند است.

استارباکس

۱۱٫ بزرگترین مدافع برند خود باشید.

هیچ کس برند شما و کارمندان شرکت شما را نمی شناسد ؛ بنابراین ، کارمندان شما می توانند بهترین حامیان بازاریابی برند باشند و باید برند شما را ارتقا دهند. برای ایجاد تصویری شرکتی در ذهن مشتری ، باید از کارمندان داخلی شروع کنید.

۱۲٫ از مشتریان وفادار خود مراقبت کنید.

این مشتریان ممکن است در رسانه های مختلف درباره وضعیت شما بنویسند ، شما را به دوستان خود توصیه کنند و معمولاً آنها می توانند مروج تجارت شما باشند. اعتماد وفادار مشتری می تواند به شما در کسب مشتری بیشتر و افزایش سود تجاری کمک کند ؛ بنابراین به کسانی که شرکت و برند شما را دوست دارند و به مشتریان خود وفادار هستند اهمیت دهید.

به دلیل آنها ، تجلی این اهمیت حتی می تواند ساده باشد. یک راه آسان این است که برای هر یک از آنها ایمیل بنویسید و از آنها تشکر کنید.

به عنوان مثال ، هاب اسپات هنگام خرید ۱۵۰۰۰ مشتری از آن ۱۵۰۰۰ مشتری به روشی منحصر به فرد و جذاب تشکر کرد. کارمندان این شرکت ۱۵۰۰۰ توپ تنیس روی میز نارنجی (همرنگ برند) را در طبقه اول شرکت پرتاب کردند که روی هر کدام نام مشتری نوشته شده بود و در آخر کلمه “متشکرم” را با بادبادک نارنجی رنگ زدند. می توانید فیلم کامل را در YouTube تماشا کنید.

بنابراین ، مشتریان وفادار ، بخش مهمی از هر استراتژی برند Ying هستند ، به ویژه هنگامی که از تیم فروش پشتیبانی می کنید.

نتیجه گیری های برند یا برند موفق

یک برند خوب می تواند شرکت شما را از یک شرکت کوچک در صنعت به یک شرکت بزرگ موفق برای سایر شرکت ها تبدیل کند. اعتماد مشتری به شرکت خود را افزایش دهید و شانس فروش محصولات را افزایش دهید.

اسکات بدبری مدیر عامل نایک و استارباکس گفت: “برند داستان یک شرکت است. برند خوب برای تجارت خود بسازید و داستان تجارت خود را برای مشتریان خود بگویید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *