×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » آشنایی با برندسازی
13 نوامبر 2020

آشنایی با برندسازی

در دنیای امروز ، مارکتینگ بسیار دشوار و سخت شده است. برای موفقیت در بازاریابی محصول باید همه چیز را در ذهن داشته باشید تا برنده این رقابت شوید. در این بین اما نقش و اهمیت برند در جذب مشتری روز به روز در حال افزایش است. در این مقاله معرفی مختصری از نام تجاری ارائه شده و درمورد آنچه برندینگ موفق می تواند و نباید انجام دهد ، بحث می شود.

مارک شناخته شده و محبوب یکی از ارزشمندترین دارایی های هر شرکت است. مطالعات نشان می دهد که ۵۹٪ از مشتریان تمایل به خرید محصولات جدید از مارک های آشنا دارند. برندسازی موفق منجر به افزایش فروش ، پروژه های بیشتر ، زبانها و پشتیبانی از محصولات یا خدمات شما می شود.

تبلیغات در فضای وب سایت های ایرانی در رسانه ها

Mediaad به شما کمک می کند کمپین های تبلیغاتی تجاری را در معتبرترین وب سایت های ایران اجرا کنید و برند خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهید.

مارک چیست؟

به طور سنتی ، اشتباه خوانده می شود به این معنی که اکثر افراد دارای یک نشان تجاری یا طراحی تبلیغاتی هستند. به گفته مدیر عامل آمازون ، تعریف مارک همان چیزی است که مردم در مورد شما می گویند. تصویری که با گفتن نام خود توسط مشتری در ذهن آنها شکل می گیرد. به عبارت دیگر ، برند شما با درک کلی مشتری از تجارت شما تعیین می شود.

برای ایجاد یک تصویر ذهنی موفق در ذهن مردم و مشتریان ، باید کار خود را در موقعیت های مختلف کنترل کنید. شامل:

بنابراین نمی توان در مدت زمان کوتاهی و طی چند روز به یک برند موفق دست یافت. شما باید یک استراتژی مارک تجاری داشته باشید. استراتژی برند سازی برنامه ریزی بلند مدت برای دستیابی به یک برند موفق برای دستیابی به اهداف خاص و از پیش تعیین شده است.

اهمیت برند سازی چیست؟

مارک تجاری مهم است زیرا بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد. مارک تجاری می تواند درک مخاطب از نام تجاری شما را تعریف یا تغییر دهد و این باعث افزایش آگاهی از برند شما ، ایجاد مشاغل جدید و رفع نیازهای مخاطبان شما می شود.

هدف از برند سازی چیست؟

برند وعده ای است که توسط یک تجارت برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان خود داده می شود. هدف از برند سازی در بازاریابی ایجاد اعتماد و وفاداری در بین مشتریان و مصرف کنندگان است. نام تجاری شما نه تنها راهی برای به یاد ماندنی ماندن برای مشتریان و مخاطبان شماست ، بلکه شخصی است که برای خود خلق می کنید و از او برای تمایز دادن از رقبا استفاده می کنید.

مراحل مارک تجاری
۱٫ جامعه هدف را مشخص کنید

وقتی به ساختن برند خود فکر می کنید ، به خاطر داشته باشید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و می توانید آنها را شناسایی کنید تا بهترین نیازهای آنها را برآورده کند. برای ساختن یک برند موفق ، یک کمپین ایجاد کنید و یک اسکریپت برای آن ایجاد کنید. بررسی کنید که چگونه ارتباط با مخاطبان شما می تواند پیام شما را به بهترین شکل انتقال دهد. همچنین مخاطبین خود را بر اساس آمار ، سن ، علایق و رفتار تقسیم کنید. این کار فعالیت شما را آسان می کند.

۲- هدف برند خود را تعیین کنید

مشخص کنید چه چیزی می خواهید با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. بیان چشم انداز و رسالت خود برای خود هدف از ایجاد نام تجاری خود را به مخاطبان خود نشان می دهد. شما باید آنچه را که می خواهید انجام دهید برای مخاطب خود روشن کنید. تمام اجزای مارک تجاری شما ، از جمله آرم ، برچسب و همه چیز باید نمایانگر مأموریتی باشد که برای برند شما وجود دارد.

۳٫ رقبای خود را بررسی کنید

رقبا و آنچه آنها به مخاطبان شما ارائه می دهند را تجزیه و تحلیل کنید. تفاوت بین تجارت و رقبا را پیدا کنید. فرایند نام تجاری باید بر روی این تفاوت ها متمرکز باشد و تلاش کند محصول را بهتر از رقبای خود بسازد. اگر رقبای زیادی در بازار خود می بینید ، با یک استراتژی ارتباطی منحصر به فرد ، روند نام تجاری را تغییر دهید.

۴- ایجاد یک ارزش منحصر به فرد

همیشه به این نکته توجه داشته باشید که مارک تجاری شما را از سایر محصولات مشابه متمایز می کند. در همه کانالهای ارتباطی ، ارزش بی نظیری را که برند شما به مخاطبان خود ارائه می دهد ، نشان دهید.

۵- عملکرد برند خود را تعیین کنید

راهنمای برند نوع و موقعیت برند شما را مشخص می کند و قوانینی را برای ایجاد یک برند موفق تعیین می کند. این به برند کمک می کند تا به فعالیت خود ادامه داده و شناخته شود. راهنمای نام تجاری خود را توسعه دهید زیرا الگوی خاصی برای عناصر بصری برند شما (آرم ، الگو و …) ایجاد می کند و ساختار منحصر به فردی به آن می بخشد.

۶- تبلیغ برند خود در بازار

یک استراتژی بازاریابی منحصر به فرد برای بازاریابی نام تجاری خود ایجاد کنید. در صورت امکان برند خود را نشان دهید. از بسته بندی تا وب سایت. برای تبلیغ برند خود می توانید از کانال های مختلفی مانند ایمیل ، وب سایت و شرکت های وابسته استفاده کنید. حتی می توانید آرم خود را روی یک تی شرت قرار دهید یا در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید.

چندین روش برای موفقیت در برندسازی

در اینجا چند نکته برای داشتن یک مارک تجاری موفق آورده شده است که به شما کمک می کند پیروان وفادار بیشتری کسب کنید.

۱٫ مخاطبان واقعی خود را شناسایی کنید.

اساس نام تجاری خوب شناخت و انتخاب مخاطبان مرتبط با محصول و تمرکز بر آنها است.

قبل از هر اقدامی در مورد مارک ، ابتدا دقیقاً در نظر بگیرید که مخاطبان شما و چه کسانی با محصول شما مرتبط هستند. مأموریت و پیام های خود را متناسب با نیازهای این مخاطبان تنظیم کنید.

۲٫ هدف برندسازی خود را مشخص کنید.

آلن آدامسون: “همه مارک ها نوید چیز خاصی می دهند ، اما در بازاری که اعتماد مشتری کم است و نظارت بر بودجه زیاد است ، فقط نویدبخش تفاوت بین مارک های مختلف نیست. شما باید یک هدف مشخص برای نام تجاری خود داشته باشید.”

برای اینکه مخاطبان شما به نام تجاری شما اعتماد کنند ، باید تعیین کنید که تجارت شما برای آنها چه معنایی خواهد داشت. شما باید رسالت خود را برای مخاطبان خود مشخص کنید و بگویید چرا وجود دارید. پس از آن ، کلیه موارد مانند آرم ، شعار و پیام باید در راستای این مأموریت باشد.

به عنوان مثال ، نایک وظیفه خود را ایجاد نوآوری برای هر ورزشکار در سراسر جهان با شعار “Just it do” قرار داده است. انتخاب کرده است. همه ما شاهد انجام ماموریت نایک در سراسر جهان بوده ایم. نایک تمام ورزشکاران را متمرکز کرده است تا محصولات نایک را به بهترین انتخاب برای آنها تبدیل کند.

نایک

نایک به قدری محبوب شده است که با افزودن جمله “اگر بدن دارید ، پس یک ورزشکار هستید” با ادامه مأموریت خود ، مخاطبان خود را گسترش داده و به همه مردم گسترش می دهد.

درس عالی نایک شروع به ساختن نام تجاری موفق از مخاطبان واقعی خود است که بیشتر مربوط به محصول شما باشد. با گذشت زمان ، می توانید مخاطبان خود را گسترش دهید.

۳٫ از رویکردهای افراد داخل و خارج شرکت خود استفاده کنید.

از ظرفیت کارمندان و مخاطبان خارجی خود برای تدوین استراتژی نام تجاری و اطمینان از اولویت پاسخ دهی به نیازها استفاده کنید. آنها را گرد هم آورید تا به عقاید شما پاسخ دهند ، نیازهای خود را بیان کنند و در مورد تصویر ذهنی که از تجارت شما دارند صحبت کنند. این ترکیب می تواند تصمیم گیری در مورد برند را برای شما راحت کند.

۴- درباره مارک های مرتبط با صنعت خود تحقیق کنید.

تقلید از مارک های بزرگ صنعتی که در آنها کار می کنید برای مارک توصیه نمی شود ، اما باید بدانید که مارک های بزرگ چه موقع عملکرد خوبی داشته اند و چه زمانی شکست خورده اند.

هدف از این مرحله این است که شما بتوانید با متقاعد کردن مارک هایی که عملکرد خوبی داشته اند و آنهایی که عملکرد خوبی نداشته اند ، برندی متفاوت از رقبای خود بسازید و مشتری را متقاعد کنید که شما بهتر هستید و آنها باید شما را انتخاب کنند. هنگام بررسی مارک های رقبا ، سعی کنید به این سه سوال پاسخ دهید:

آیا آنها با پیام و هویت بصری خود در کانال ها سازگار هستند؟
کیفیت محصول یا خدمات آنها چگونه است؟
نظرات مشتریان آنها چیست؟

پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا در مورد رقبا اطلاعات بیشتری داشته باشید و برند خود را ارتقا دهید. همچنین از رقبا تقلید از نام تجاری خود مراقبت کنید. تقلید بیش از حد از آنها باعث می شود شما دیگر در صنعت خود بی نظیر نباشید.

۵٫ ویژگی ها و مزایای اصلی برند خود را ارائه دهید.

در هر صنعتی ، همیشه مارک هایی با بودجه بیشتر وجود دارند که می توانند آن صنعت را به سود خود تصاحب کنند.

در این موارد ، سعی کنید روی ارزش ها ، ویژگی ها و مزایای محصول تمرکز کنید و به مشتریان صنعت خود از ویژگی ها و مزایای محصول خود که رقبا ندارند ، بگویید. این می تواند از تأثیر بودجه های کلان آنها بکاهد و شما را منحصر به فرد کند تا در نهایت بتوانید مشتری انتخابی باشید.

۶٫ یک آرم و شعار خوب برای برند خود ایجاد کنید.

اساسی ترین و مهمترین قسمت ساخت یک برند تولید آرم و برچسب برای شرکت است. سعی کنید وقت و هزینه زیادی صرف طراحی آرم و شعار خود کنید تا یک مثال استثنایی ایجاد کنید. توجه داشته باشید که این گرافیک ها قرار است در همه عناصر کسب و کار شما (مانند کارت ویزیت ، وب سایت ، تبلیغات و …) نشان داده شوند و در واقع هویت بصری تجارت شما را تشکیل دهند.

حتی می توانید یک طراح یا آژانس خلاق واجد شرایط استخدام کنید تا نتیجه ای عالی کسب کنید و مطمئن شوید که برای تجارت خود یک مارک انقضا منحصر به فرد دارید.

۷٫ صدای تجارت خود را شکل دهید.

صدای کارآفرینی شما به مأموریت شرکت ، مخاطبان و صنعت شما بستگی دارد. صدای شرکت به معنای نحوه برقراری ارتباط با مشتریان و نحوه پاسخگویی آنها به آن است.

صدای یک شرکت می تواند:

رسمی
مهربان
سرویس گرا
تبلیغات
گفتگو
آموزنده
Y …

بودن. مهم این است که اولاً صدا را تلفیق کنید و آن را با قسمتهای دیگر برند ادغام کنید و دوم اینکه لحنی را انتخاب کنید که مشتریان شما به آن پاسخ خواهند داد. به عنوان مثال ، اگر شما یک شرکت ۲ هستید ، احتمالاً بسیاری از مشتریان از شما صدای رسمی انتظار دارند و لحن صمیمی می تواند اعتماد آنها به برند شما را تضعیف کند.

۸- پیامی را برای برند خود در نظر بگیرید.

شما باید در یک پیام کوتاه به مشتریان خود بگویید که چه کسانی هستید. پیام شما باید با نام تجاری شما مرتبط باشد و هدف تجاری شما را در ۱ یا ۲ جمله بیان کند.

پیام شما فراتر از نشان و نشان شما است تا نشان دهد شرکت شما چه نکات کلیدی را دارد ، چه پیشنهادی را ارائه می دهد و چرا مردم باید به آن توجه کنند.

شما باید پیام خود را به شکلی متناسب با صدای شرکت خود و بسیار ساده و قابل فهم به مشتریان خود منتقل کنید.

نکته مهم دیگر این است که شما نباید در پیام خود بگویید محصول شما توانایی چه چیزی را دارد. در عوض ، این پیام را بدست آورید که محصول شما به نفع مشتریان شماست.

۹٫ در تمام کانال های کسب و کار خود ثابت قدم باشید.

ساختن برند هرگز به پایان نمی رسد. نام تجاری شما باید در هر آنچه مشتری شما می بیند یا نمی بیند قابل مشاهده باشد. اگر مشتری به دفتر شما مراجعه می کند ، نام تجاری شما باید در محیط کار شما قابل مشاهده باشد. مانند تبلیغات و بسته بندی ، باید آرم شما روی همه موارد مانند کارت ویزیت ، تبلیغات و بسته بندی باشد.

نام تجاری شما باید در وب سایت نیز قابل مشاهده باشد. هنگام طراحی وب سایت خود ، باید محتوایی ایجاد کنید که با صدا ، پیام و شعار شرکت شما سازگار باشد. نمایه ها و محتوای رسانه های اجتماعی آنها از این قاعده مستثنی نیستند.

همچنین باید در تمام توان خود ثابت قدم باشید. مارک تجاری با تطبیق تمام دارایی های بصری هر کسب و کار مانند وب سایت ها ، رسانه های اجتماعی ، تبلیغات و غیره شروع می شود. اما این بدان معنا نیست که شما باید آرم خود را روی همه چیز قرار دهید. برای هماهنگی هویت بصری خود ، به روشی کارآمد و تجدیدپذیر به نام راهنمای سبک برند نیاز دارید.

راهنمای سبک نام تجاری یک قانون ساده برای قلم ها ، رنگ ها ، تصاویر ، آرم ها و سایر ابزارهای بصری شرکت شما. داشتن راهنمای نوری راهی مفید برای اطمینان از ارسال پیام شما به طور مداوم در هر مکان نام تجاری شما است.

۱۰٫ مارک ها را عوض نکنید!

مدام مارک عوض نکنید. تغییرات زیاد می تواند مشتریان شما را گیج کند.

خوب است که همیشه برند خود را به روز نگه دارید و با توجه به بازخوردی که از مشتریان می گیرید ، آن را به مرور تغییر دهید. در روند تغییر هویت بصری یک برند ، همیشه به یاد داشته باشید که مطابقت با نام تجاری قبلی که مشتریان با آن آشنا هستند بسیار مهم است.

به عنوان مثال استارباکس بزرگترین تولید کننده قهوه در جهان است و برند آن همیشه قول داده است مردم را دور هم جمع کند. این شرکت در سال ۲۰۱۱ آرم خود را تغییر داد و فقط نام شرکت را از آرم خود حذف کرد. اما مضمون آرم جدید همان آرم قدیمی است. استارباکس پس از تغییر لوگو همچنان یک برند قدرتمند است.

استارباکس

۱۱٫ بزرگترین مدافع برند خود باشید.

هیچ کس برند شما و همچنین کارمندان شرکت شما را نمی شناسد. بنابراین ، کارمندان شما می توانند بهترین اسپانسر برای بازاریابی برند شما باشند و باید برند شما را تبلیغ کنند. برای ایجاد تصویری ذهنی از تجارت خود در ذهن مشتریان ، باید از کارمندان داخلی شروع کنید.

۱۲٫ از مشتریان وفادار خود مراقبت کنید.

این مشتریان می توانند در رسانه های مختلف درباره شما بنویسند ، شما را به دوستانشان توصیه كنند و به طور كلی می توانند مروج تجارت شما باشند. اعتماد مشتریان وفادار به شما کمک می کند تا مشتریان بیشتری کسب کنید و سودآوری تجارت خود را افزایش دهید. بنابراین نگران مشتریانی باشید که عاشق شرکت و برند شما هستند و به شما وفادار هستند.

تجلی این اهمیت حتی می تواند یک تشکر ساده از آنها باشد. یک راه ساده این است که به هرکدام از آنها نام خود را ایمیل کنید و از آنها تشکر کنید.

به عنوان مثال Hubspot وقتی ۱۵۰۰۰ مشتری به دست آورد به طور منحصر به فرد و جذاب از آن ۱۵۰۰۰ تشکر کرد. کارمندان شرکت ۱۵۰۰۰ توپ پینگ پنگ نارنجی (همرنگ مارک آنها) را به پایین یکی از طبقات شرکت انداختند که هر کدام نام مشتری روی آن بود و سرانجام کلمه “متشکرم” را با بادبادک های نارنجی برداشتند . می توانید فیلم کامل را در YouTube مشاهده کنید.

بنابراین ، مشتریان وفادار ، بخش مهمی از هر استراتژی نام تجاری هستند ، به ویژه هنگام حمایت از تیم فروش شما.

نتیجه گیری از یک مارک تجاری یا مارک تجاری موفق

یک مارک خوب می تواند شرکت شما را از یک بازیگر کوچک در صنعت به یک رقیب بزرگ و موفق برای سایر شرکت ها تبدیل کند. اعتماد مشتری را به شرکت خود افزایش دهید و شانس فروش محصولات خود را افزایش دهید.

اسکات بدبری ، مدیرعامل نایک و استارباکس می گوید: “مارک داستان شرکتی است که همیشه گفته می شود.” یک نام تجاری خوب برای تجارت خود ایجاد کنید و داستان تجارت خود را برای مشتریان خود بگویید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *