×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » آشنایی با بانس ریت و نرخ خروج
03 دسامبر 2020

آشنایی با بانس ریت و نرخ خروج

اگر وب سایتی دارید ، همیشه باید به فکر بهینه سازی آن باشید تا بتوانید مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار داده و آنها را ترغیب کنید که به طور مداوم از وب سایت شما استفاده کنند. Google Analytics بستر آماری خوبی است که به شما امکان می دهد ترافیک وب سایت را ردیابی کنید.

شما می توانید با بررسی آماری از جمله میزان کل بازدید ، منابع ترافیک ، اطلاعات جمعیتی بازدیدکنندگان و اطلاعات دقیق در مورد بازدیدها و جستجوهای آنها ، پلت فرم Google Analytics را به راحتی در وب سایت خود پیاده سازی کرده و وب سایت خود را بهینه کنید. در واقع با بررسی Google Analytics می توانید نکاتی را در وب سایت خود پیدا کنید که عملکرد خوبی دارند و همچنین می توانند نقاط ضعف وب سایت شما را بهبود ببخشند تا مخاطبان شما تأثیر بیشتری داشته باشند. پارامترهای زیادی در اثربخشی وب سایت موثر هستند ، که می توان به دو پارامتر نرخ پرشE و نرخ خروج به عنوان دو شاخص مهم برای تعیین کارایی و اثربخشی وب سایت اشاره کرد.

در این مقاله ، ما ابتدا تفاوت بین دو پارامتر نرخ پرش و نرخ خروج و این دو شاخص را معرفی خواهیم کرد ، و سپس در مورد برخی از دلایل اصلی بالا بودن این دو شاخص بحث خواهیم کرد ، بنابراین شما می توانید آنها را حذف کنید و وب سایت خود را بهبود ببخشید می توان.

بانس ریت یا نرخ پرش چیست؟

طبق Google Analytics ، وقتی بازدید کننده ای وارد وب سایت می شود و بدون هیچ اقدام دیگری از آن خارج می شود ، جهشی رخ می دهد. عملی که هنگام ورود به وب سایت رخ می دهد ، هر عملی است که در Google Analytics ارسال می شود. این پاسخ می تواند به صفحه دیگری از وب سایت ، خرید آنلاین ، عضویت اجتماعی و غیره یا هر گونه پاسخ تعریف شده توسط مدیر وب سایت اشاره داشته باشد.

نرخ پرش یا بانس ریت یک وب سایت با تقسیم مراجعات بازدیدکنندگانی بدست می آید که به غیر از کل بازدیدکنندگان کاری انجام نمی دهند.

نرخ پرش و نرخ خروج

در واقع ، نرخ پرش یا بانس ریت به شما خواهند گفت که چه تعداد بازدید کننده از وب سایت شما بلافاصله پس از اقدام به سایت ، سایت را ترک کردند.

نرخ خروج (میزان خروج) چیست؟

Google Analytics خروجی را در آخرین صفحه مشاهده شده توسط کاربر با هر بار بازدید بازدید کننده وب سایت ثبت می کند. نرخ خروج نشان دهنده تعداد کل خروجی های ثبت شده در تمام صفحات یک وب سایت بر کل تعداد صفحات مختلف مشاهده شده توسط کاربران است.

نرخ پرش و نرخ خروج

به زبان ساده ، نرخ خروج صفحه ای در وب سایت است که نشان دهنده تعداد کاربرانی است که پس از مشاهده آن صفحه وب سایت شما را ترک کرده اند. (تعداد بازدیدهای انجام شده در این صفحه را به شما نشان می دهد.)

تفاوت بانس ریت و نرخ خروج چیست؟

نرخ پرش یا بانس ریت فقط مربوط به صفحه ورود کاربر وب سایت شما هستند ، اما نرخ خروج آخرین صفحه ای است که کاربر قبل از ترک سایت مشاهده می کند. بنابراین ، اگر کاربری به سایت شما بیاید و بدون هیچ تعاملی سایت شما را ترک کند ، یک پرش و خروج محاسبه می شود. اما اگر پس از ورود به سایت ، شروع به مرور سایت و تعامل با سایت شما کند ، در این صورت تنها یک خروج برای آن ثبت می شود.

اگر گزارش عملکرد صفحه را برای بازدیدکنندگان در بخش رفتار حساب Google Analytics خود مشاهده می کنید ، اطلاعات ستون در جلوی هر صفحه نرخ پرش و آن صفحه را نشان می دهد. انتخاب یک بعد دیگر ، مانند کانال ورودی بازدید کننده ، می تواند به شما در انجام تجزیه و تحلیل بهتر کمک کند. به عنوان مثال ، اگر کاربرانی که از طریق بازاریابی شبکه های اجتماعی وارد وب سایت شما می شوند دارای بالایی در صفحات خاص هستند ، به این معنی است که اطلاعات موجود در شبکه اجتماعی شما با اطلاعات صفحه ای که به آن متصل هستید ارتباطی ندارد و محتوای آن صفحه باید از وب سایت باشد یا اطلاعات مربوط به آن را در شبکه اجتماعی تغییر دهد. این روشهای تحلیلی را با جزئیات بیشتری در مقالات آینده دانشگاه توضیح خواهیم داد.

چگونه نرخ پرش یا بانس ریت را تجزیه و تحلیل کنیم؟

به طور کلی ، نرخ پرش یا بانس ریت معیار مناسبی برای مناسب بودن سایت شما با نیاز کاربران شما است و می تواند نشانه خوبی برای مناسب بودن تبلیغات شما با آن صفحه باشد. متناسب با آنها در حال پیمایش هستند.

نرخ پرش و نرخ خروج

بانس ریت بالا (به طور معمول نرخ بالاتر از ۵۰٪ است ، اما این تعداد می تواند برای هر صنعت متفاوت باشد و به کاربر وب سایت بستگی دارد.) ممکن است هشدار برای شما ایجاد شود که کاربران بازدید کننده وب سایت شما توسط شما ارائه می شوند. از مطالب انجام شده ناراضی است. و خیلی سریع می روند. به طور کلی ، هدف نرخ پرش شناسایی درصد بازدیدکنندگانی است که هنگام ورود به سایت از دست خواهید داد. به عبارت دیگر ، شانس تبدیل آنها به مشتری را از دست می دهید و همزمان هزینه جذب ترافیک را پس می گیرید. بنابراین ، اگر به درستی اندازه گیری و تحلیل شود ، ممکن است از هدر دادن هزینه های تبلیغاتی شما جلوگیری کند. اما آیا نرخ پرش کمتر به معنای کاربران بیشتر است؟

نرخ بانس ریت پایین تر باعث استفاده بیشتر کاربران می شود.

بانس ریت

همچنین لازم به ذکر است که هدف شما نباید دستیابی به نرخ پرش پایین در تبلیغات باشد. به عنوان مثال ، اگر کاربران را به صفحه ای از تبلیغ خود ببرید که برای کسب و کار شما مهم نیست ، اما نرخ پرش کمتری است ، نمی توانید به کاربران با کیفیت و وفادار دسترسی پیدا کنید. بنابراین ، نرخ پرش یا بانس ریت یکی از معیارهای تعریف یک کمپین تبلیغاتی ، و مدت زمان در وب سایت هر کاربر و همچنین نرخ تبدیل بازدید کنندگان به کاربران ، از جمله سایر عوامل از جمله درصد کاربران جدید کمپین است. نیز هست

چگونه نرخ خروج را تحلیل کنیم؟

برخلاف نرخ پرش ، که تقریباً همیشه علامت بدی است ، لازم نیست بیش از حد از یک صفحه وب سایت خود بانس ریت داشته باشید. به عنوان مثال ، در صفحه “تماس با ما” یا “متشکرم” که پس از خرید ظاهر می شود ، کاربران سایت شما را ترک می کنند تا به هدف خود برسند ، بنابراین بانس ریت زیاد در این صفحات نشانه بدی نیست.

یک مثال دیگر ممکن است کاربران را به یک پیوند خارجی هدایت کند. به عنوان مثال ، اگر در یک دامنه وبلاگ داشته باشید و در سایت دیگر سایت تجارت الکترونیکی داشته باشید و در یکی از صفحات وبلاگ خود به یکی از محصولات تجارت الکترونیکی خود پیوند دهید ، کاربران می توانند به سایت دیگر شما منتقل شوند. می توان. این یک چیز خیلی خوب است و بانس ریت بالا در نتیجه در همه موارد بد نیست.

با این حال ، دیر یا زود کاربران شما وب سایت شما را ترک می کنند و بنابراین در تمام صفحات شما خارج می شوند ، اما اگر نرخ خروج در یکی از صفحات وب شما به اندازه کافی بالا بود ، می توانید از آنچه بازدید کنندگان لذت می برند ، مطلع شوید. است. تبدیل (مسیری که در آن مشتری معمولی به مشتری وفادار تبدیل می شود ، که در مقایسه با یک قیف در بازاریابی).

صفحه مشترک با علت بالا نرخ خروج بالا

نرخ خروج از وب سایت

مشکل جابجایی بین صفحات: در بعضی موارد ، کاربران نمی دانند که چگونه به مرحله بعدی بروند. به عنوان مثال ، دکمه شما به سختی قابل مشاهده است. در این صورت کاربران سایت شما را ناراضی ترک می کنند.

مشکل مسیر مشتری: شما باید مشتریان خود را از صفحه ورود به مسیر مورد نظر به کل مسیر هدایت کنید. اگر صفحه ای وجود داشته باشد که شما دقیقاً نمی دانید کاربران باید در این صفحه چه کاری انجام دهند ، کاربران آن صفحه را ترک می کنند. برای انتخاب صحیح باید با آنها تعامل داشته باشید. استفاده از CTA (فراخوان به عمل) ، که گام بعدی مسیر کاربر را به وضوح نشان می دهد ، کلید حل این مشکل است.

بن بست: بن بست صفحه ای است که هیچ پیوندی برای رفتن به جلو یا عقب ندارد. این یک خطای طراحی است. مطمئناً با چنین صفحه ای روبرو شده اید: در صفحه ای گیر کرده اید که در آن چاره ای جز زدن دکمه خروج ندارید.

تحلیلگران معمولاً بیشتر به نرخ پرش یا بانس ریت توجه می كنند و نرخ خروج نیز معمولاً كمتر توجه می كنند. اگرچه بانس ریت تنها معیار مناسب بودن صفحه ورود بازدید کننده است ، بانس ریت معیاری است برای میزان خوب ایجاد مشکلات در صفحات مختلف وب سایت شما.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *