×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » آشنایی با اینفلوئنسر مارکتینگ
11 نوامبر 2020

آشنایی با اینفلوئنسر مارکتینگ

روزانه چه مقدار از محتوای دیجیتال استفاده می کنید؟ چقدر به این محتوا اعتماد دارید و برای تصمیم گیری در مورد استفاده از محصولات / خدمات مارک دار به آن اعتماد می کنید؟ یک نظرسنجی توسط توییتر نشان داد که ۵۶٪ از کاربران آنلاین فقط به توصیه های دوستان و اعضای خانواده برای خرید محصولات اعتماد دارند ، اما ۴۹٪ از پاسخ دهندگان به محتوای ارسال شده توسط اینفلوئنسرها نیز اعتماد دارند. اگر می توانید از طریق کانالی که به آنها اعتماد می کنند با نیمی از مخاطبان خود صحبت کنید ، نام تجاری شما اولین قدم را در جهت جلب اعتماد مشتری و دستیابی به موفقیت های بی سابقه برداشته است. در این مقاله ، ما ۷ راه برای استفاده از بازاریابی تأثیرگذار را بحث خواهیم کرد تا فرصتی برای استفاده از این مدل بازاریابی موثر برای برند شما فراهم شود.

اینفلوئنسرها چه کسانی هستند؟

افراد با نفوذ با انتشار مطالب مفید برای مدت طولانی شخصیت آنلاین قابل قبولی را ایجاد کرده و ممکن است بر نظرات و رفتار مخاطبان تأثیر بگذارند. محتوایی که وی منتشر می کند تمرکز ویژه ای دارد (سبک زندگی ، آشپزی ، مد ، مسافرت ، دارو و …) و نظرات وی در این زمینه مورد احترام و اعتماد طرفداران است.

تبلیغات در فضای وب ایران با شهرت در رسانه ها

Mediaad می تواند به شما کمک کند کمپین های تجاری را در شناخته شده ترین وب سایت های ایرانی اجرا کنید و نام تجاری خود را در برابر مخاطبان مورد نظر خود نمایش دهید.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

فرآیند جلب اعتماد مخاطبان تأثیرگذار و تبدیل آنها به مشتری از طریق نظراتشان ، بازاریابی تأثیرگذار یا بازاریابی تأثیرگذار نامیده می شود. در این فرآیند ، پیام برند شما از طریق پیام های محبوب معتبر به مخاطبان شما تحویل داده می شود. مدت طولانی است که این مدل بازاریابی در بین بازاریابان مورد بحث قرار نگرفته است ، اما در مدت زمان کوتاهی ، نتایج شگفت انگیز آن ، آن را به بخشی مهم از فعالیت های بازاریابی دیجیتال تبدیل کرده است ، اکنون بسیاری از مارک های ایرانی به بودجه بازاریابی اینترنتی تبدیل شده اند. بخشی از. جامعه آنها را متعهد به این مدل کنند.

بازاریابی تاثیرگذار

برای قرار دادن تبلیغات موثر در اینستاگرام از اینفلوئنسر استفاده کنید

اگر می خواهید تجارت خود را در اینستاگرام تبلیغ کنید ، پلت فرم بازاریابی Tegro Impactr می تواند به شما کمک کند تبلیغات موثرتری را از طریق تأثیرگذاران دریافت کنید.

مانند سایر فعالیتهای بازاریابی ، مهمترین چیز برای اجرای این مدل بازاریابی درک مخاطب و برقراری ارتباط با آنها از طریق کانالهای مناسب است. در واقع ، مرحله بازاریابی موثر یافتن افرادی است که بتوانند سخنگوی خوبی برای برند شما باشند و مخاطبان آن مشتریان بالقوه شما باشند. به همین دلیل شما باید با انواع تأثیرگذار بیشتر آشنا شوید:

بازاریابی را در ایران تحت تأثیر قرار دهید

تأثیرگذارها را می توان از چندین دیدگاه مختلف طبقه بندی کرد. از منظر هویت می توان به سه دسته اشاره کرد:

تولید کننده محتوای شبکه های اجتماعی

کسانی که شهرت اساسی ندارند و با گذشت زمان مطالب مفیدی را منتشر می کنند و مخاطبان زیادی را به خود جلب می کنند. او مانند معلم فرانسوی مانند مطهره حیدری با انتشار مطالب در زندگی روزمره شنوندگان زیادی را به خود جلب می کند.

افراد مشهور در کانال های غیر دیجیتال

اگرچه مرز بین دسته اول و این گروه هر روز تاریک می شود ، اما این موارد به کسانی اطلاق می شود که از طریق کانال های غیر دیجیتال (مانند تلویزیون ، سینما ، ورزش های حرفه ای و سیاست) شناخته می شوند. بهنوش بختیاری که حدود ۶ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد ، نمونه ای از این دسته است.

متخصصان در زمینه های مختلف

در هر زمینه ، مدیران ارشد ، رهبران اندیشه و افراد با نفوذی وجود دارند که به دلیل دانش حرفه ای و دستاوردهای شغلی توجه مخاطبان را به خود جلب می کنند. جادی یک متخصص فناوری اطلاعات است و تقریباً ۲۷۰۰۰ دنبال کننده در توییتر دارد.

البته مرز بین دو دسته اول مبهم است. به عنوان مثال ، صدف کریمیان در کودکی در یک تریلر تبلیغ مواد مخدر نقش داشت و اکنون با کار در شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از تولیدکنندگان محتوا طرفداران زیادی دارد.

اینفلوئنسر مارکتینگ

دسته های مختلف در بازاریابی تأثیرگذار

الف) مضامین و زمینه های مبتنی بر نفوذ: بازی ها ، سبک زندگی ، مد ، آشپزی ، دارو ، آرایش ، عکاسی حرفه ای و …

ب) بر اساس کانال های انتشار: اینستاگرام ، تلگرام ، توییتر ، آپارات ، یوتیوب ، وبلاگ ، لینکدین و …

ج) با توجه به اطلاعات جمعیتی مخاطبان: توزیع جنسیتی مخاطب ، توزیع سن مخاطب ، موقعیت جغرافیایی مخاطب و …

د) بر اساس میزان مخاطب: اکثر بازاریاب ها این دسته را به سه دسته تقسیم می کنند: افراد با بیش از ۱ میلیون فالوور ، افراد با ۲۰،۰۰۰ تا ۱ میلیون فالوور و افرادی که کمتر از ۲۰،۰۰۰ فالوور دارند.

اکنون که اینفلوئنسرهای مورد نظر خود را انتخاب کرده اید ، مرحله دوم را طی کرده و ۶ روش رایج این مدل بازاریابی را مطالعه می کنیم.

۶ روش استفاده از بازاریابی تأثیرگذار برای برندها
راه حل ۱: محصولات و خدمات خود را اهدا کنید

یکی از ساده ترین راه ها برای متقاعد کردن شنوندگان برای استفاده از خدمات / محصول شما ، نمایش آن به تأثیرگذارانی است که به دنبال آن هستند. به دنبال افرادی بگردید که مخاطبان آنها ممکن است مشتری شما باشند و خدمات / محصولات خود را به صورت رایگان به آنها ارائه دهید و بهانه هایی را برای آنها در اختیار دیگران قرار دهید تا احساسات خوبی را که از برند شما دارند به اشتراک بگذارند.

توجه به این نکته ضروری است که محصولات / خدمات شما باید آنقدر با سایر تأثیرگذارهای انتخابی شما مرتبط باشند که ممکن است احساس نکنند کاربران با یک تبلیغ روبرو هستند. به عنوان مثال ، اگر اینفلوئنسری که به دلیل سفرهای پرماجرا محبوبش است ، داستان یکی از سفرهای خود را با بلیط رایگان از مارک شرکت مسافرتی خود برای مخاطب تعریف کند ، بازاریابی وی موثرتر از ارائه این بلیط رایگان به کسی. مخاطبانش برای غذاهای جالب توجه او را دنبال می کنند.

یک نمونه موفقیت آمیز از ارسال محصول به اینفلوئنسرها محصولات چوبی HANEEF بود که در مدت زمان مشخصی به تعداد زیادی از تأثیرگذاران ایرانی در زمینه سبک زندگی رسید و هر کدام عکسی را به صفحه خود اضافه کردند. از اینستاگرام با شعرهای خاص خودش ؛ این عکس ها از نظر بصری مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و م forثرترین تبلیغ برای فروش محصولات چوبی تازه بازاریابی شده بود.

بازاریابی تاثیرگذار Influencer Marketing

نکته مهم ارسال هدیه در بازاریابی اینفلوئنسر است

به خاطر داشته باشید که ارسال هدایا و خدمات رایگان لزوماً برند شما را نشان نمی دهد. بسیاری از اینفلوئنسرها هدایای شما را می پذیرند اما حاضرند برای تبلیغ برند شما با هزینه ای ناچیز با شما همکاری کنند. این مبالغ برای اینفلوئنسرها که مخاطبان بسیار زیادی دارند ، ممکن است با بودجه محدود بازاریابی برند شما مطابقت نداشته باشد ، در این صورت ، می توانید مخاطبان کمتری را به عنوان اولین قدم هنگام انتخاب اینفلوئنسر هدف قرار دهید. بنابراین ، بهتر است قبل از اهدای خدمات / محصولات با تأثیرگذاران تماس بگیرید و روند کار آنها را بررسی کنید تا اگر قصد پرداخت پول را دارید ، حسابداری را انجام داده و بدانید که نرخ بازده سرمایه گذاری در این قسمت از استراتژی شما چقدر است. بازار یابی.

راه حل ۲: پست های تبلیغاتی

در این راه حل ، از یک اینفلوئنسر می خواهید که محصولات / خدمات شما را با پرداخت مبلغ مشخصی به زبان خود به مخاطبان خود ارائه دهد و کانال انتشارات رسانه خود آنها است. به عنوان مثال ، برنامه Danro با ثبت ویدیویی از خود در شهر و انتشار آن در صفحه اینستاگرام خود ، اینفلوئنسرها را برای پیگیری فعالیت های بازاریابی دیجیتال خود انتخاب کرد. یکی از این فیلم ها را ببینید:

راه حل ۳: انگیزه و تخفیف

اگر می خواهید برای ارسال هدیه به اینفلوئنسر تلاش کنید و احتمالاً مبلغی که پرداخت می کنید به راحتی شما را به سمت افزایش نرخ بازده سوق می دهد ، بهترین راه تهیه یک برنامه تشویقی به طور خاص برای مخاطبان خود است. راه حلی که بسیاری از مارک های دیجیتال انتخاب می کنند این است که شما می توانید از محصولات / خدمات خود با استفاده از کد تخفیف اختصاصی یک تأثیرگذار استفاده کنید. اگر قصد استفاده از این استراتژی را دارید ، می توانید به انگیزه های خلاقانه تری نیز فکر کنید. اینفلوئنسرها به طور کلی مخاطبان خود را به خوبی می شناسند ، حداقل از نظر شناختی بیشتر از صاحب نام تجاری میزبان آنها ، بنابراین بهتر است از نظرات و پیشنهادات آنها برای طراحی یک مدل موفق استفاده کنید.

نکته مهم این است که طرح انگیزشی شما برای ایجاد انگیزه در استفاده از محصولات / خدمات به مخاطب ارزش واقعی می بخشد و مهمترین نکته این است که هرگز طرحی را ارائه نمی دهید که برند شما قادر به تحقق آن نباشد. فست فود و ماماها کد تخفیف ۲۰ درصدی را به مخاطبان تأثیرگذار ارائه می دهند:

بازاریابی تاثیرگذار Influencer Marketing

راه حل ۴: یک مسابقه برای قضاوت در مورد تأثیرگذاران اجرا کنید

اگر می خواهید بین استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی خود و بازاریابی تأثیرگذار خود حدس بزنید و این دو فعالیت بازاریابی را با هم ادغام کنید و اگر برای شما مهم است که مردم در مورد رسانه های اجتماعی در مورد برند شما صحبت کنند و با آن درگیر شوند ، راه حل اتاق مناسب شما خواهد بود. در این راه حل ، می توانید یک مسابقه طراحی کنید تا افراد بتوانند از عکس ها ، فیلم ها ، متن ها ، هشتگ ها و … مربوط به نام تجاری شما در شبکه های اجتماعی استفاده کنند و سپس قضاوت مسابقه را به تأثیرگذار بسپارند. محبوبیت آنها ، همراه با اعطای جوایزی که مخاطبانی را طبقه بندی می کند که با توجه به تأثیرگذارانی که انتخاب می کنید و برند شما ، می تواند به برند شما کمک کند. در بسیاری از این مسابقات ، خود اینفلوئنسر برای جذب جوایز وارد مسابقه می شود ، این کار حتی می تواند به دعوت برند شما انجام شود تا احساس مسابقه را برای مخاطبان افزایش دهد.

دیجی کالا برای ارائه و ترویج خدمات جدید خود در زمینه کتاب ، یک مسابقه کتاب هایکو ترتیب داده است. در این ویدئو ، این مسابقه را که به قضاوت مهدی پاکدل ، بزرگمهر حسین پور و مهراب قاسم خانی برگزار می شود ، تماشا کنید و از این پروژه استقبال کرده است:

راه حل ۵: حضور گروهی از اینفلوئنسرها یا رقابت رو در رو

شرکت هایی مانند رستوران ها ، کافه ها و بسیاری از مارک های دیگر از حضور تأثیرگذاران در یک رویداد ، مسابقه یا رویداد کوچک بهره مند می شوند. افتتاحیه کافه Zuhair و مسابقه آشپزی Wasabi از نمونه های پر سر و صدا این راه حل است. در مسابقه واسابی ، چندین نفر از اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای پخت سوشی دعوت شدند ، آنها دو نفره با هم رقابت کردند و مردم توانستند برای رأی دادن به رستوران بروند. اگر تجارت شما در استراتژی بازاریابی خود از رویدادهای رو در رو استفاده می کند ، می توانید با دعوت از تأثیرگذار و پوشش حاشیه رویداد در کانال های خود ، به برند خود کمک کنید.

بازاریابی تاثیرگذار Influencer Marketing

راه حل ۶٫ ادغام با بازاریابی محتوا

اگر یکی از تأثیرگذارهای آموزشی در موضوعی فعال باشد که محصولات / خدمات شما می توانند در آن نقش داشته باشند ، می توانید بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای خود را حول آموزه های آنها بسازید. بیایید بگوییم مارک شما در صنایع غذایی است و تأثیرگذار شما در صنایع غذایی. همچنین می توانید با استفاده از بودجه بازاریابی خود از وی بخواهید که در طول آموزش تغذیه از محصولات برند شما استفاده کند. یکی از بهترین نمونه های این راه حل توسط برند روزانه ساخته شده است. این مارک در طول فیلم های آموزشی یک دقیقه ای در اینستاگرام ، مردم را به استفاده از پنیرهای خود ترغیب کرد. فیلم زیر یکی از فیلم های ایجاد شده در صفحه اینفلوئنسر اینستاگرام است:

انواع تأثیرگذارها براساس تعداد دنبال کنندگان:
تأثیرگذارهای مگا
تأثیرگذارهای کلان
اینفلوئنسرهای میکرو
تأثیرگذارهای نانو
تأثیرگذارهای مگا

مگا اینفلوئنسرها کسانی هستند که پیروان یا پیروان زیادی دارند. در حالی که هیچ قانون مشخصی برای تعداد افرادی که این افراد پیروی می کنند وجود ندارد ، اما این باور گسترده وجود دارد که مگا اینفلوئنسرها حداقل یک میلیون پیرو در سیستم عامل خود دارند.

بسیاری از اینفلوئنسرها در خارج از دنیای آنلاین به شهرت رسیده اند. به عنوان مثال ، ستارگان فیلم ها ، ورزش ها ، موسیقی یا نمایش های تلویزیونی. اما برخی نیز به دلیل فعالیت آنلاین خود در شبکه های اجتماعی بدنام شده اند.

فقط مارک های بزرگ برای اهداف بازاریابی به موثر نفوذها مراجعه می کنند زیرا خدمات آنها گران است. تأثیرگذارهای مگا معمولاً نمایندگانی برای اداره امور خود دارند.

تأثیرگذارهای کلان

اینفلوئنسرهای کلان یک قدم با تأثیرگذارهای بزرگ فاصله دارند و به عنوان بازاریاب های تأثیرگذار ، احتمالاً در دسترس هستند. تأثیرگذارهای کلان معمولاً ۴۰،۰۰۰ تا ۱ میلیون دنبال کننده دارند. این گروه از دو نوع افراد تشکیل شده است. یا افراد نسبتاً مشهوری که هنوز به اندازه افراد مشهور مشهور نیستند ، یا افراد حرفه ای موفقی از دنیای آنلاین که طرفداران قابل توجه و بیش از حد خود را جذب کرده اند. این دسته دوم معمولاً گزینه مناسب و م moreثرتری برای بازاریابی شرکتی است.

تأثیرگذارهای کلان به طور کلی در کار خوب هستند و در ایجاد آگاهی از نام تجاری موفق هستند. چنین افرادی بیشتر از تأثیرگذارهای بزرگ وجود دارد ، بنابراین برای مارک ها آسان تر است کسی را پیدا کنند که مایل به کار در میان آنها باشد. همچنین برقراری ارتباط با آنها نسبتاً آسان تر است.

شما فقط باید در هنگام برخورد با این افراد تأثیرگذار باشید زیرا احتمال کلاهبرداری در این شغل وجود دارد. برخی از این افراد با کمک فالوئرهایی که خریداری کردند به این مهم دست یافتند.

اینفلوئنسرهای میکرو

تأثیرات خرد ، افراد عادی هستند که طبق دانش خود ، در یک زمینه خاص شهرت نسبی پیدا کرده اند. معمولاً طرفداران رشته ای که در آن کار می کنند دنبال می شوند و به همان تعداد فالوئر می گیرند. البته ، تأثیرگذاران خرد نه تنها با توجه به تعداد پیروان مورد قضاوت قرار می گیرند ، بلکه اعتبار آنها به میزان تعامل آنها با پیروانشان بستگی دارد.

در حالی که نظرات در این مورد متفاوت است ، شما می توانید افرادی را با ۱۰۰۰ تا ۴۰،۰۰۰ پیرو به عنوان تأثیرگذار ببینید.

تأثیرات خرد حتی ممکن است قبل از اینکه شغل بخواهد با آنها شریک شود از وجود یک برند آگاهی داشته باشند. در این صورت ، کسب و کار ابتدا باید تأثیرات خرد را از ارزش خود آگاه کند. تأثیرات خرد باعث ایجاد روابط خوب با طرفدارانشان می شود و آنها نمی خواهند این رابطه به آنها آسیب برساند. بنابراین ممکن است این حساسیت بین این تأثیرگذاران و مارک هایی باشد که می خواهند با آنها کار کنند.

برخی از تأثیرگذاران خرد اگر تبلیغات تجاری خود را به صورت رایگان انجام دهند خوشحال خواهند شد. دیگران انتظار دارند هزینه آن را پرداخت کنند. صرف نظر از قیمت ، بعید به نظر می رسد که یک ریز تأثیرگذار بخاطر مارک “نامناسب” بخواهد مخاطبان خود را جذب یا از دست بدهد.

ماهیت تأثیر تغییر است. تأثیرات خرد بیشتر و بیشتر محبوب می شوند. برخی از افراد ناشناس که از دنیای آنلاین استفاده می کنند به اندازه افرادی که در گذشته مشهور بودند مشهور هستند. این امر خصوصاً در مورد جنرال Z بیشتر صدق می کند ، که بیشتر از تماشای تلویزیون ، رفتن به سینما یا ورزش به اینترنت می پردازند.

میکرو اینفلوئنسرها تأثیرگذارترین افراد در آینده هستند. اینترنت مشکلات بزرگ رسانه ای را به مشکلات کوچکتر تبدیل کرده است. بنابراین در هر موضوعی که کار می کنید ، مطمئناً می توانید یک گروه فیس بوک یا صفحه Pinterest اختصاص داده شده به آن موضوع را پیدا کنید. و در این گروه ها و صفحات کوچک است که تأثیرگذاران خرد ادعا می کنند تأثیرگذار واقعی هستند.

نانو اینفلوئنسرها

جدیدترین نوع تأثیرگذارهایی که شناخته می شوند ، نانو تأثیرگذارها نامیده می شوند. این افراد تعداد اندکی پیرو دارند اما قصد دارند در زمینه خاصی مهارت و مهارت داشته باشند. در بسیاری از موارد ، پیروان تأثیرگذارهای نانو کمتر از هزار نفر هستند ، اما پیروان آنها مشتاق شنیدن نظرات یا کار با آنها هستند.

گرچه ممکن است بسیاری از مارک ها تأثیرگذارهای نانو را دست کم بگیرند ، اما می توانند برای مشاغل تولید محصولات ویژه بسیار مثر باشند.

و گرچه برای بسیاری از شرکت ها ، نانو اینفلوئنسرها نفوذی در معرفی برند خود ندارند ، آنها ارزان هستند و تعداد دنبال کنندگان آنها دائماً در حال نوسان است ، اما بسیاری از مشاغل مجبورند از تعداد زیادی نانو تأثیرگذار استفاده کنند تا به مخاطبان گسترده ای دسترسی پیدا کنند.

۴ نکته اضافی در بازاریابی تأثیرگذار

قدرت تأثیرگذاران بر مردم

در حال حاضر ، اینستاگرام کانال اصلی بازاریابی اینفلوئنسر با اشخاص با نفوذ در ایران است و برندها هنوز به شبکه های اجتماعی دیگر علاقه مند نشده اند. اگر محصول تخصصی دارید ، قدرت توییتر را از دست ندهید. تأثیرگذاران ایرانی در توییتر بیشترین مدل سوم را دارند: کارشناسان و رهبران فکری در حوزه دیجیتال. شما می توانید از تأثیر آنها بر روی مردم برای محصولات / خدمات خود استفاده کنید. البته در بیشتر موارد ، این تأثیرگذاران در مورد کیفیت محصول و نقش مفید آن در حوزه تخصصی خود اظهار نظر می کنند و پیشنهاد اختصاص پول برای تبلیغات ، حداقل در ایران ، پیشنهاد رایجی نیست.

تأثیرگذاران محلی را از دست ندهید!

اگر محصولات / خدمات شما مربوط به شهر یا منطقه خاصی است ، حتماً موقعیت جغرافیایی مخاطبان را در نظر بگیرید. اگر یک برنامه اتومبیل آنلاین برای یک شهر خاص منتشر کرده باشید ، تأثیرگذارانی که در تهران زندگی می کنند سفیران خوبی برای این مرحله از بازاریابی شما نخواهند بود.

مراقب نظرات منفی اینفلوئنسرها باشید

همانطور که رضایت اینفلوئنسر در فعالیت های بازاریابی به برند شما کمک می کند ، عدم رضایت و بازخورد منفی در مورد محصولات / خدمات شما می تواند برای برند شما مشکل ساز شود. مدیر رسانه های اجتماعی شما همیشه باید مراقب مواردی از این دست باشد و در صورت وجود اطلاعات منفی در مورد نام تجاری شما ، به تیم بازاریابی اطلاع دهید تا بتوانید درباره آن فکر کنید.

کمپین بازاریابی اینفلوئنسر خود را تحلیل کنید

مانند سایر فعالیت های بازاریابی ، از ارزش داده ها و تجزیه و تحلیل و بهبود کارزار خود بهره مند شوید. هیچ فعالیت بازاریابی دیجیتال نباید بدون بررسی شاخص های موفقیت و بهینه سازی در طول زمان انجام شود. این مدل بازاریابی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ابتدا شاخص ها را تعریف کنید و در هر مرحله از تأثیرگذاری تأثیرگذار ، آمار را به دقت دنبال کنید و تغییرات لازم را برای نتیجه بهتر ایجاد کنید. سرانجام ، از وب سایت بازاریابی Tegro Influencers در وب سایت Tegro به آدرس Tagrow.net دیدن کنید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *