×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » آشنایی با استارتاپ و عوامل موفقیت در آن
24 نوامبر 2020

آشنایی با استارتاپ و عوامل موفقیت در آن

استارتاپ ها امروزه به یکی از مهمترین مراکز کارآفرینی در جهان تبدیل شده اند. در این مقاله ، ما در مورد برنامه هایی صحبت خواهیم کرد که برنامه های راه اندازی شده و بهترین نرم افزار بازاریابی هستند. در اینجا چند نکته برای شروع وجود دارد:

ابتدا ، اجازه دهید برخی از مفاهیم اولیه راه اندازی را مرور کنیم.

استارتاپ چیست؟

استارت آپ یک شرکت نوپای جوان است که به تازگی کار خود را آغاز کرده و از پتانسیل رشد بالایی برخوردار است. استارت آپ ها معمولاً توسط تیم های کوچکی ایجاد می شوند که با ایده ایجاد محصول یا خدمات در یک منطقه خاص شروع به کار می کنند. این ایده غالباً با بررسی شکافها و شکافهای موجود در بازار یا جامعه یا تأمین نیازهای ویژه افراد جامعه که تاکنون برآورده نشده اند ، شکل می گیرد.

استارتاپ ها معمولاً ایده های خود را با فناوری پیاده سازی می کنند. این استفاده از فناوری استارتاپی بسیار مقیاس پذیر را فراهم می کند. مقیاس پذیری یا مقیاس پذیری به عنوان رشد بالای یک تجارت نسبت به هزینه های آن تعریف می شود.

البته ایده راه اندازی ممکن است تأمین نیاز ساده ای باشد که از قبل وجود دارد ، اما این تیم بهترین راه حل را برای رفع این نیاز یا با خلاقیت و استفاده از فناوری برای رفع نواقص محصولات قبلی پیدا کردند. این مسیر برای جامعه ارزش آفرینی می کند.

تقویت کننده شروع چیست؟

استارت آپ ها بیش از درآمد خود را در سال های ابتدایی کار خود خرج می کنند. این در آغاز هر مشاغل طبیعی است و بنابراین توسط اسپانسرها و همچنین از نظر آموزش و مربیگری پشتیبانی می شود. به سازمانهایی که از استارتاپهای اولیه پشتیبانی می کنند ، شتاب دهنده استارتاپ یا شتاب دهنده تجارت گفته می شود. با توجه به اینکه استارتاپ ها روی محصولات و خدمات جدید کار می کنند ، خطر موفقیت آنها هنگام ورود به بازار زیاد است و برای دستیابی به نتایج و افزایش سهم بازار به تلاش و پشتیبانی نیاز دارد.

در ادامه این مقاله ، ما چندین برنامه کاربردی مورد استفاده در فضای راه اندازی را معرفی خواهیم کرد.

۱٫ از zapier برای مدیریت یکپارچه برنامه های خود استفاده کنید.

در حال حاضر بیش از ۵۳۰۰ ابزار بازاریابی وجود دارد. ۸۲٪ از متخصصان بازاریابی و فروش بیش از یک ساعت در روز برای مدیریت ابزارهای مختلف وقت می گذارند. با توجه به اندازه و دامنه فعالیت های نوپا ، تعداد زیاد این برنامه ها این سال را به وجود می آورد که کدام برنامه بهترین و کاملترین گزینه برای فعالیتهای بازاریابی است و می تواند با برنامه هایی که تاکنون استفاده کرده اند ادغام شود.

با توجه به زمان ، سرمایه و منابع محدود استارت آپ ها ، اتصال آن به برنامه و صرفه جویی در وقت و هزینه بسیار مهم است.

Zapier ابزاری رایگان است که می تواند با برقراری ارتباط بین تمام برنامه هایی که استفاده می کنید به شما در اتوماسیون برنامه ها کمک کند. با استفاده از این ابزار می توانید برنامه مورد نظر خود را از لیست zapier پیدا کرده و به داشبورد اضافه کنید. این لیست شامل هزاران برنامه است و به احتمال زیاد یکی از برنامه های مورد نیاز خود را پیدا خواهید کرد.

با استفاده از zapier می توانید محرک ها را برای کارهای مختلف ایجاد کنید. به عنوان مثال ، با قرار دادن ماشه ، می توانید پیامی را که دریافت کرده اید در برنامه دیگری (به عنوان مثال فرم قالب) در Google Sheets (Google Sheets) به طور خودکار ذخیره کنید ، و همچنین می توانید به طور خودکار یک ایمیل تشکر برای گیرنده ارسال کنید مردم پاسخ دادند. در این ابزار هیچ محدودیتی در افزودن محرک ها یا فعالیت ها ندارید. می توانید کارهای تکراری و روزمره را به این ابزار بسپارید و وقت خود را صرف کارهای مهمتر کنید.

۲- با استفاده از ابزار نظرسنجی می توانید اطلاعات مفیدی را جمع آوری کنید.

با کمک نرم افزار نظرسنجی مانند Google Forms و Survey Monkey می توانید از آن برای نظرسنجی مانند بازخورد مشتری ، نظرسنجی رضایت اعضای تیم کارآفرین ، تحقیقات بازار درباره طراحی محصول و نظرسنجی آکادمیک درباره محتوای وبلاگ استفاده کنید.

برند خود را از طریق نظرسنجی های مشتری تقویت کنید.

شما می توانید با بررسی نظرات مشتریان در مورد نام تجاری خود ، ایجاد برند را شروع کنید. زیرا در تبلیغ برند ، درک مشتری و مصرف کننده از کالاها و تجارت شما مهمترین مسئله است و بهترین راه برای درک این موضوع بررسی مستقیم تجربه برند مشتری (تجربه برند) است.

سوالات اصلی برای پرسیدن از مشتریان در تجربه نام تجاری:
کدام ویژگی را بیشتر درباره محصولات ما دوست دارید؟
اگر نمی توانید محصولات ما را در بازار پیدا کنید ، کدام محصول را به عنوان جایگزین استفاده می کنید؟ لطفاً داستان سگ بزرگ را به آنها بگویید …
آیا شما آماده معرفی محصولات ما به دیگران هستید؟
برای پاسخ به این سوال ، گزینه را از ۰ تا ۱۰ تنظیم کنید. (بیشترین شیب را باید با شماره ۱۰ مشخص کنید ، و کمترین شیب را باید با شماره ۱ مشخص کنید)
توضیح بیشتر در مورد اهمیت این س isال این است که شما می توانید با بررسی جواب این سوال و محاسبه NPS (امتیاز خالص پروموتر) ، قدرت برند خود را پیدا کنید. روش محاسبه شاخص به شرح زیر است: در دسته اول ، ابتدا درصد افرادی که نمره ۹ و ۱۰ را در نمره کل کسب کرده اند محاسبه می کنیم (گروه رضایت بخش). در دسته های دیگر نیز درصد افراد با نمره ۰ تا ۶ (گروه ناراضی) را محاسبه کردیم. اکنون ، درصد گروه ناراضی را از گروه راضی کم می کنیم و این تعداد به شاخص خالص مروج برند تبدیل می شود. این شاخص برای اولین بار در Harvard usiness Review در سال ۲۰۰۳ معرفی شد. یکی از اهداف تجاری افزایش تصویر برند ، افزایش شاخص است.
اگر محصولات ما را به کسی معرفی کنید ، از چه جمله ای استفاده می کنید؟
فکر می کنید چه کسی بیشتر از محصولات ما سود خواهد برد (چه کسی بیشتر مناسب محصولات ماست؟)
با مقایسه پاسخ این سوال با مشتریانی که انتخاب می کنید ، می توانید بینش خوبی کسب کنید.
به نظر شما چه تغییراتی در محصول می تواند محصول را متناسب با نیاز شما مناسب سازد؟

همه ما می دانیم که این سوالات برای هر مشتری در هر شرایطی مطرح نیست. زیرا برخی از این سوالات نیاز به تفکر زیادی دارند و پاسخ انتخاب نیست و اکثر مشتریان حوصله پاسخگویی به چندین سوال از این دست را ندارند. توصیه می کنیم یکی از این سوالات را در زمان های مختلف از مشتریان بپرسید. چند سوال می تواند میزان پاسخ و کیفیت پاسخ را بهبود بخشد.

ابزار نظرسنجی

ابزارهای نظرسنجی جمع آوری و طبقه بندی داده های نظر سنجی ، به ویژه در مقادیر زیاد داده ها را برای شما آسان می کند. همچنین داده های جمع آوری شده را براساس تنظیماتی که برای پرسشنامه ایجاد کرده اید ، تجزیه و تحلیل می کند. در مقایسه با میمون های نظرسنجی ، Google دارای فرم ، ساختار و عملکرد ساده تری در تحلیل داده ها و نمونه سوالات پرسشنامه است ، اما بیشتر در ایران استفاده می شود. تنها ویژگی موجود در Google Forms (نه میمون نظر سنجی) توانایی تعبیه فرم های نظرسنجی در وب سایت است. پس از تهیه پرسشنامه ، Google Forms کد HTML را برای قرار دادن در وب سایت شما در اختیار شما قرار می دهد که ویژگی کمی نیست.

۳- در رویدادهای استارتاپی شرکت کنید.

در رویدادها ، نمایشگاه ها و کنفرانس ها شرکت کنید تا با رقبا و متخصصان صنعت خود ملاقات کنید و تجربه بیشتری کسب کنید. با شرکت در این رویدادها ، بینش بهتری در صنعت و رقابت کسب خواهید کرد ، برند خود را معرفی کرده و شبکه ارتباطی خود را گسترش خواهید داد. این رویدادها را می توانید در سایتهایی مانند Evan پیدا کرده و در آنها شرکت کنید. به تدریج و با افزایش ارتباطات و نام تجاری ، رویداد شخصی شما نیز می تواند رشد کند.

۴- از ابزارهای تحلیلی برای بررسی رشد تجارت خود استفاده کنید.
نرم افزار هوش تجاری Tableau

ابزارهایی مانند نرم افزار Tableau usiness Intelligence می توانند داده ها و اطلاعات را دسته بندی کنند تا بتوانید تصمیمات بهتری بگیرید. استفاده از Tabloo معمولاً به عنوان ابزاری با کاربرد آسان به مشاغل پیشنهاد می شود. نسخه عمومی Tableau رایگان است. البته نسخه های پولی با امکانات بیشتر نیز در ایران موجود و به فروش می رسد.

ابزار آنلاین دیتاباکس

یکی دیگر از برنامه های رایگان که می توانید استفاده کنید databox است. Databox یک داشبورد برای تجزیه و تحلیل داده های مختلف مانند داده های مربوط به شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک (صفحه فیس بوک یا تبلیغات فیس بوک) و توییتر ، اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی دارد. شما همچنین می توانید به Google Analytics ، Google AdWords و ابزار mailchimp متصل شوید و می توانید داشبوردهایی برای تجزیه و تحلیل داده های برنامه های مختلف در یک برنامه داشته باشید. این برنامه همچنین دارای برنامه هایی برای Android و iOS است.

۵- با اهمیت مضامین گرافیکی موجود در سایت و برنامه ، هویت بیشتری به برند خود بدهید.

در دنیای دیجیتال ، ویژگی های بصری مانند طراحی سایت و برنامه یا آرم ها تأثیر زیادی در نحوه مشاهده مشتریان از برند شما دارند. طراحی گرافیک حرفه ای باعث می شود نام تجاری شما بعداً توسط مخاطب شناخته و فراموش شود. کارت ویزیت همچنین یک وسیله ارتباطی مهم برای جلسات حضوری شماست و باید به طراحی آن نیز توجه کنید.

۶٫ شبکه ارتباطات خود را گسترش دهید.

شبکه های حرفه ای در صنعت خاص شما تأثیر خوبی در برند شما دارد. با همکاری در مناطق مختلف می توانید رقبا را بهتر بشناسید. حضور در رویدادهای ذکر شده در بالا یکی از راه های گسترش شبکه ارتباطی شما است.

۷٫ از هدایای تبلیغاتی در تجارت خود استفاده کنید.

با هدایا یا کالاهای تبلیغاتی رایگان مشتریان جدیدی به دست آورید و همچنین تصویری مثبت از برند خود را در ذهن مشتریان موجود ثبت کنید. خلاقیت در تهیه یک هدیه تبلیغاتی بسیار مهم است. هدیه ای که انتخاب می کنید باید ابزاری ویژه باشد که با حال و هوای مشتری های شما سازگار باشد و بر آنها تأثیر مثبت بگذارد. از دادن هدیه های تکراری و روزمره مانند تقویم ، خودکار و ساعت خودداری کنید! از درج آرم بزرگ روی هدیه نیز خودداری کنید. این می تواند باعث شود که فرد هدیه کمتر از آن استفاده کند و در این حالت تقریبا هدف خود را از دادن هدیه از دست داده است.

یک راه حل خوب داشتن یک عبارت شعار تجاری موثر است که بتوانید از آن در تبلیغات خود استفاده کنید. در یک هدیه تبلیغاتی از همین جمله استفاده کنید و به راحتی آن جمله را با خلاقیت و زیبایی در بخشی از آن هدیه بیاورید.

فراموش نکنید که این یک راه حل برای مواردی است که محصول و مارک تجاری شما لوکس محسوب نمی شود. اگر از نظر شهرت در جایگاه اول و دوم باشید و محصولات لوکسی را به بازار عرضه کنید ، درج آرم روی هدایای تبلیغاتی تأثیر مثبت بالایی خواهد داشت.

۸- زمانی را برای استراحت و تفریح ​​تیم خود اختصاص دهید.

در راه شروع یک استارتاپ ، فشار کاری و مهلت زیادی خواهید داشت. تلاش و خستگی ناپذیری از عوامل مهم در رسیدن به موفقیت است. با این حال فراموش نکنید که برای تفریح ​​فردی و گروهی نیز وقت دارید. این انرژی شما را برای کار افزایش می دهد ، روابط کاری را برای همه اعضا تسهیل می کند و فضای کار شما را دلپذیر می کند.

۹- جایزه ای برای خود در نظر بگیرید.

طبق تحقیقاتی که در کتاب دیوید نئون (اسرار افراد موفق) منتشر شده است ، انگیزه ذاتی هر فرد یکی از مهمترین عوامل افزایش تعهد و رضایت شغلی است و می توان با ایجاد پاداش های کوچک اما شاد ، این انگیزه را افزایش داد.

تعیین این پاداش های کوچک برای اهداف کوچک باعث جذابیت بیشتر کار شما شده و شما را قدم به قدم به اهداف بزرگتر نزدیک می کند.

۱۰٫ بسیاری از چالش ها و شکست ها در انتظار شما هستند!

سرانجام ، باید بدانیم که وقفه های کوچک و بزرگ در مسیر شروع طبیعی است.

اگر صاحب یک استارتاپ هستید یا قصد دارید در آینده ای نزدیک استارت آپ جدیدی را شروع کنید ، به احتمال زیاد با این چالش ها روبرو خواهید شد. مهمترین نکاتی که نباید فراموش کنید عبارتند از:

در برابر چالش ها و شکست ها گم نشوید.
از ابتدا به نتایج منفی که در جاده اتفاق خواهد افتاد نگاه نکنید و به دنبال مقصر نباشید. سعی کنید در طول جلسات دلایل شکست را پیدا کنید و چیزهای جدیدی از آنها بیاموزید.
روش ها و استراتژی های اولیه خود را مرور کنید. گاهی اوقات ممکن است تغییرات اساسی تری لازم باشد. از این تغییرات نترسید.
به این فکر کنید که نیازهای اصلی و اصلی مخاطبان در استفاده از محصولات شما چیست. انرژی خود را برای کارهایی که مورد علاقه مشتری نیست هدر ندهید. شما باید این مقالات را از طریق تحقیقات بازار و نظرسنجی ها پیدا کنید.
خود را با شرکت های دیگر مقایسه نکنید. سعی نکنید از حریف خود سبقت بگیرید یا سبقت بگیرید. بر اساس منابع و توانایی های تیم خود اهداف مختلفی داشته باشید. با تعقیب همان اهداف کوچک می توانید به تدریج از رقبا پیشی گرفته و سهم بیشتری از بازار را بدست آورید.

از تجربیات شروع خود در بخش نظرات برای ما بگویید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *