×
خانه » مقالات دیجیتال مارکتینگ » آشنایی با ابزار های کاربردی گوگل
24 نوامبر 2020

آشنایی با ابزار های کاربردی گوگل

همه ما کم و بیش با Google و محصولات آن آشنا هستیم. یکی از مزایای گوگل داشتن بسیاری از ابزارهای رایگان و مفید است و با یک حساب کاربری می توانیم به بیشتر ابزارهای حرفه ای گوگل در بازاریابی اینترنتی دسترسی پیدا کنیم. Google Toolbar به بازاریابان آنلاین در بازاریابی موتور جستجو ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی و رشد تجارت کمک خواهد کرد.

ابزار اول: Google Plus یا + Google

اگرچه گوگل پلاس یک شبکه اجتماعی است ، اما می توانید با ایجاد صفحه ای برای تجارت خود در این فضا به اهداف بازاریابی خود نزدیکتر شوید.

قبل از اینکه در مورد صفحه کسب و کار گوگل پلاس صحبت کنیم ، بیایید نگاهی به نحوه نمایش نتایج جستجوی گوگل و ارتباط آنها با گوگل پلاس بیندازیم.

پیش از این ، Google به نویسندگان اجازه می داد تا از نمایه Google Plus برای پیوند دادن نمایه Google Plus خود با محتوای منتشر شده در سایت خود استفاده کنند. این می تواند عکس نمایه نویسنده و تعداد دنبال کنندگان Google Plus به همراه محتوای موجود در نتایج Google را نشان دهد.

برخی از بازاریاب های تیم دیجیتال bufferapp را دوست دارند و اکنون معتقدند که این تأثیر مثبتی بر CTR پیوندها در صفحه نتایج Google دارد. اما گوگل از تأثیر مثبت این ویژگی بر روی نتایج جستجو مطمئن نبود و در حال جمع آوری داده های مربوط به آن بود. سرانجام ، گوگل در گزارشی در زمینه موتورهای جستجو اظهار داشت ، تألیف Google تأثیر مثبتی بر CTR ندارد. بر اساس تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده در حالت های مختلف با و بدون تصویر نویسنده ، نمی توان گفت سایت های دارای تصویر نویسنده دارای CTR بالاتر هستند و همچنین سایت های بدون تصویر دارای CTR پایین تر هستند. در نتیجه ، به دلیل کاهش تمرکز کاربر بر روی تصاویر ، Google سرویس تألیف Google را کاملاً حذف کرد.

گوگل بار دیگر اعلام کرد که قصد دارد نتایج جستجوی گوگل پلاس را در صفحه نتایج گوگل نمایش دهد. بر اساس گزارش hubspot در سال ۲۰۱۷ ، این خبر توسط Google در رابطه با نمایش محتوای منتشر شده در Google Plus منتشر شده است ، که ظاهری مشابه آنچه قبلاً توسط Google توسط نویسندگان در نتایج مشاهده شده بود و تصویر نمایه صفحه Google Plus در صفحه. نتایج نمایش داده خواهد شد.

در حال حاضر ، هیچ اطلاعات کامل و موثقی در مورد اجرای این سرویس و اهمیت آن در نتایج جستجو وجود ندارد. اما به طور کلی ، به خصوص برای یک شرکت ایرانی که خود را یک تجارت محلی می داند ، ایجاد صفحه Google Plus برای تجارت توصیه می شود. همچنین ، اگر این مورد پیاده سازی شود ، صفحه Google Plus اهمیت کسب و کار شما را نشان می دهد.

پس از ایجاد صفحه Google Plus برای تجارت خود (ایجاد این صفحه و قابلیت های آن تقریباً مشابه سایر شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک است) ، برای مدیریت بهتر صفحه خود به نکات زیر توجه کنید

Google Plus به کاربران امکان می دهد پستی را که در صفحه خود ارسال کرده اند در سایت یا وبلاگ خود قرار دهند (ویژگی جاسازی). مخاطبان آن صفحات ممکن است پست یا نظر را نیز دوست داشته باشند. یا از آنجا وارد Google Plus شوید و صفحه آنها را دنبال کنید. برای جاسازی پست با انتخاب گزینه embed post ، کدی به شما ارائه می شود که می توانید آن را در سایت یا صفحه وبلاگ خود کپی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ، می توانید از صفحه راهنمای Google Plus کمک بگیرید.

قوانین سئو ، مانند قرار دادن بک لینک ، در گوگل پلاس نیز اعمال می شود. برای افزایش اعتبار صفحه و پست های Google Plus ، باید پست ها و محتوایی را که مخاطبان شما می توانند به اشتراک بگذارند قرار دهید. اشتراک پست معادل بک لینک در سایت های دیگر به شما اعتبار می دهد. همچنین می توانید با صفحات دیگری که مخاطبان بیشتری دارند و در منطقه شما تأثیرگذار هستند ارتباط برقرار کنید ، محتوای آنها را در صفحه خود به اشتراک بگذارید و از آنها بخواهید که همین کار را برای شما انجام دهند.

ابزار دوم: ابزارهای وب مستر Google (ابزارهای وب مستر Google)

اگر می خواهید از نظر Google سلامت کاملی از وب سایت خود داشته باشید ، می توانید از ابزار Webmaster Tools گوگل استفاده کنید. در واقع ، این ابزار یکی از ابزارهای اساسی برای بهبود سئو سایت شما است. این ابزار به شما کمک می کند مانند یک ربات گوگل به وب سایت خود نگاه کنید و هنگام تجزیه و تحلیل سایت ، نکاتی را به شما یادآوری می کند که باعث می شوند در نتایج جستجو ظاهر شوید.

اگر ابزار Google Analytics را دارید (در قسمت دوم این مقاله ذکر شده است) ، می توانید این ابزار را به آن اضافه کنید.

ساختار سایت
این بخش پیکربندی سایت را بررسی می کند ، که شامل دسترسی به کاربران ، قانونی سازی دامنه ، پیوندها ، پارامترهای URL و تغییر URL است.
بازدید سایت
در این قسمت از Google ، ما کلمات کلیدی به نام جستجوی ترافیک ورودی به سایت را تجزیه و تحلیل می کنیم ، آنها از طریق آن پیوند به سایت وارد شده اند.
وضعیت سایت را بررسی کنید
این ابزار سایت را به طور منظم برای جلوگیری از بدافزار بررسی می کند و در صورت بروز مشکل برای شما ایمیل ارسال می کند. همچنین این آدرس URL های مسدود شده و خطاهای خزش را گزارش می کند.
بهینه سازی سایت
نقشه سایت پیشنهادهایی را برای بهبود HTML ، کلمات کلیدی محتوا و سایر منابع ارائه می دهد.

شما همچنین می توانید:

تعداد بازدیدها را در نتایج جستجو مشاهده کنید.
صفحات موفق تر را از نظر کلیک و جذب مخاطب پیدا کنید و سعی کنید بقیه صفحات را با همان استراتژی طراحی کنید.

هنگام استفاده از Webmaster Tools خوب است که به بخش آزمایشگاه ها توجه کنید. در این بخش ، مدیر وب سایت تغییرات توانایی های این ابزار را توضیح می دهد.

ابزار سوم: بسته Google – اسناد ، صفحات گسترده ، ارائه ها و فرم ها

این ابزار Google به شما امکان می دهد فایل ها را برای پروژه های گروهی به اشتراک بگذارید یا به ابزارهای مختلفی در یک فضای آنلاین دسترسی پیدا کنید و افراد دیگر را به مشاهده یا ویرایش محتوای این پرونده ها دعوت کنید. پس از قرار دادن محتوای مورد نظر خود در مجموعه Google ، پیوندی به شما ارائه می شود و می توانید با وارد کردن ایمیل خود ، آن را با دیگران به اشتراک بگذارید یا از افراد دعوت کنید تا آن را مشاهده یا ویرایش کنند. این ابزار دارای چهار قسمت است:

Google Docs یک جایگزین آنلاین برای Word است
Google Sheets یک گزینه آنلاین برای اکسل است
Google Slide برای ایجاد پاورپوینت بصورت آنلاین
Google برای تهیه پرسشنامه و جمع آوری داده ها از پاسخ ها فرم می گیرد

ویژگی خوب این ابزار امکان ویرایش همزمان یک پرونده توسط چندین کاربر است. سایر فضاهای ابری رایگان مانند Dropbox از این ویژگی برخوردار نیستند و به چندین کاربر اجازه ویرایش همزمان پرونده را نمی دهند.

ابزار ۴: Google AdWords

Google AdWords یک تبلیغ PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) است که توسط گوگل در موتور جستجوی خود قرار داده شده است. با تبلیغات در Google AdWords برای کلمات کلیدی مرتبط با صنعت خود ، می توانید ترافیک ورودی بیشتری را به سایت خود هدایت کنید. Google AdWords تبلیغ شما را به عنوان پیوندی در بالای جستجوی ارگانیک برای کلمات کلیدی مشخص شده شما به کاربران نشان می دهد و به دلیل ماهیت PPC پرداخت ، فقط در صورت کلیک به شما پرداخت گوگل می شود.

ابزار پنجم: برنامه ریز کلمات کلیدی Google Planner

برای بهبود SEO در جستجوی ارگانیک ، باید کمی جستجو کنید تا کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید. یافتن کلمات کلیدی مناسب به معنای یافتن کلماتی است که مخاطبان و مشتریان بالقوه شما بیشتر در صنعت شما به دنبال آن هستند و تولید محتوا در مورد آنها که در جستجوهای مخاطبان هدف شما دیده می شود. ابزار برنامه ریزی کلمات کلیدی در این راه به شما کمک می کند.

در نتیجه ، همانطور که استراتژی محتوای خود را با دقت بیشتری برنامه ریزی می کنید ، می توانید از این کلمات در کمپین های Google AdWords استفاده کنید. لطفاً توجه داشته باشید که برای استفاده از Google Planner باید حساب Google AdWords داشته باشید. البته نیازی به درخواست تبلیغات ندارید. با یک حساب AdWords می توانید از قابلیت های Google Planner نیز استفاده کنید.

ابزار ۶: روی جستجوی Google دوبار کلیک کنید

علاوه بر اهمیت استفاده از Google Planner برای انتخاب کلمات کلیدی ، قسمت مهم دیگر بازاریابی موتور جستجو (SEM) استفاده از جستجوی دوبار کلیک است. DoubleClick مجموعه ای از محصولات است که توسط Google ساخته شده است تا به تبلیغ دهندگان کمک کند موقعیت تبلیغات خود را (برای دیدن علاقه مندان) قرار دهند.

با دوبار کلیک بر روی جستجوی کوکی ، این سرویس ارائه می شود.

برای درک بهتر عملکرد DoubleClick Search ، بیایید ابتدا در مورد مفهوم کوکی ها صحبت کنیم.

کوکی ها در صفحات به چه معنا هستند و کوکی ها چگونه کار می کنند؟

احتمالاً در صفحات وب با عبارتی مانند “این سایت از کوکی ها استفاده می کند” روبرو شده اید. کوکی ها معمولاً پرونده های متنی کوچک (در اندازه بیت) هستند.

این پرونده حاوی اطلاعاتی درباره شما و علایق شماست. به عنوان مثال ، در یک سایت ، زبان پیش فرض سایت را به فارسی تغییر دهید. آن وب سایت این اطلاعات را به یک فایل متنی در مرورگر شما ، که یک کوکی است ، ارائه می دهد. دفعه بعدی که به همان سایت مراجعه می کنید ، زبان فارسی پیش فرض سایت را از زبان فارسی اول مشاهده خواهید کرد. آن وب سایت شما و علایق شما را به یاد می آورد. کوکی ها توانایی ذخیره انواع اطلاعات را دارند. به عنوان مثال ، آنها می توانند هنگام بازدید از سایتی یا مواردی که به سبد خرید خود اضافه می کنید ، پس انداز کنند. آنها حتی تمام پیوندهایی را که روی هر وب سایت کلیک کرده اید ذخیره می کنند و اگر دوباره به آن سایت مراجعه کنید ، پیوندهای مشابهی را به شما ارائه می دهد.

توسعه دهنده سایت تعیین می کند چه اطلاعاتی در هر کوکی سایت ذخیره شود. نکته مهم این است که اطلاعات ذخیره شده در کوکی های وب سایت های مختلف از هم جدا شده و وب سایت ها به اطلاعات کوکی های وب سایت دیگر دسترسی ندارند.

استفاده از کوکی ها در وب سایت به شما کمک می کند محصولات و خدمات ارائه شده در وب سایت را شخصی سازی کنید.

جستجوی دوبار کلیک کنید ، سرویس تبلیغات Google

Google دو سرویس تبلیغاتی ارائه می دهد: جستجوی دوبار کلیک و شبکه نمایش Google (GDN)

جستجو را دوبار کلیک کنید

جستجوی دوبار کلیک Google در واقع یک پلتفرم حرفه ای بازاریابی دیجیتال گوگل است که کاملاً از GDN جدا است. این سرویس توسط سه گروه ارائه می شود:

انتشار آگهی ها یا ناشران
تبلیغ آگهی دهنده یا تبلیغات عمومی دوگانه به شما امکان می دهد تعداد آگهی هایی را که می خواهید نشان دهید و زمان و مکان تبلیغات را مدیریت کنید.
کوکی های جستجو را که به هدف گیری رفتاری انجام می دهند به دو روش دوبار کلیک کنید: تقسیم بندی یا انتخاب کاربر مورد نظر:
حالت اول: انتخاب کاربر هدف برای سایت ناشر (هدف گذاری توسط مالک وب سایت)
سایت ناشر می تواند از کوکی ها استفاده کند و بفهمد کاربر به کدام قسمت از سایت توجه بیشتری دارد. با دوبار کلیک بر روی جستجو می توانید از این اطلاعات برای تصمیم گیری در مورد تبلیغات کاربر استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر در یک سایت خبری هستید و در حال بررسی بخش اخبار ورزشی هستید ، ممکن است تیم های ورزشی ، باشگاه های ورزشی یا بلیط های مسابقه بیش از تبلیغ چیزهای دیگر برای شما جذاب باشند. این اطلاعات مربوط به مالک آن سایت خبری است که فقط برای جستجوی دابل کلیک موجود است.
مورد ۲ – هدف گذاری در شبکه های تبلیغاتی
این بخشی از استفاده از کوکی ها در سرویس Google دیگری به نام Google AdWords و Google Adsense است.
شبکه نمایش Google (GDN)

ما قبلاً در مورد GDN در کالج تپسل توضیح داده ایم. GDN یک شبکه تبلیغاتی از ناشران است که از Google AdSense استفاده می کنند. می توانید در حساب Google AdWords خود به شبکه نمایش Google دسترسی پیدا کرده و از آن برای طراحی کمپین AdWords خود استفاده کنید.

ابزار ۷: Google Trends (Google Trend)

در کنار برنامه ریز کلمات کلیدی ، Google Trends همچنین ابزاری عالی برای انتخاب بهتر کلمات کلیدی است. این ابزار به شما امکان می دهد:

محبوبیت کلمات کلیدی مورد نظر خود را بررسی کنید.
محبوبیت و میزان جستجوی کلمات کلیدی را مقایسه کنید.
حجم جستجو برای هر کلمه کلیدی را در زمان ها و مکان های مختلف مقایسه کنید.
همچنین کلمات کلیدی مشابه را پیشنهاد می کند.

به عنوان مثال ، وقتی بین دو کلمه کلیدی برای عنوان پست خود تردید دارید ، این ابزار اطلاعات صحیحی را برای تصمیم گیری به شما می دهد. Google Trends همچنین به شما کمک می کند موضوعاتی را پیدا کنید که در حال حاضر بیشترین بحث را در بین کاربران دارند و از فرصت ارسال مطالب برای این عناوین استفاده کنید.

ابزار ۸: Google Drive

Google Drive سرویس آنلاین رایگان Google برای ذخیره و به اشتراک گذاری پرونده ها بین کاربران است که حداکثر ۱۵ گیگابایت فضای ابری رایگان برای هر کاربر فراهم می کند. اشتراک و کار از راه دور با هم تیمی های خود برای انجام این پروژه بهترین گزینه است.

ابزار ۹: هشدارهای Google

Google Alerts این ابزار ابزاری عالی برای جستجوی صفحات وب است. این ابزاری است که به وسیله آن می توانید کلمات و عبارات مورد علاقه خود را در صفحات وب جستجو کنید. به عنوان مثال در Google Alert می توانید نام تجاری خود را وارد کنید. لیستی از همه وب سایت هایی که نام شما را به هر بخشی از محتوای خود منتقل کرده اند ، مشاهده کنید.

ویژگی اصلی هشدارهای گوگل این است که می توانید کلمات مورد نظر خود را در آن ضبط کنید و در صورت استفاده از این کلمات در مطالب تازه منتشر شده در هر وب سایت ، از طریق ایمیل یا RSS به شما اطلاع داده می شود. خوشبختانه این ابزار زبان فارسی و ایران را در لیست خود دارد.

یکی از اهداف استراتژیک هنگام استفاده از این ابزار می تواند یکی از موارد زیر باشد:

با وارد کردن نام تجاری خود ، قادر خواهید بود هر نوع اظهار نظر یا ارجاع به مارک شرکت خود را ، چه مثبت و چه منفی ، درک کنید و به عنوان مثال ، اگر شایعات و اخبار منفی راجع به نام تجاری خود مشاهده کردید ، سریعتر واکنش نشان دهید.
همچنین می توانید برای آگاهی از آخرین اخبار و موضوعات مرتبط ، نام رقبای خود را در هشدارهای Google وارد کنید. به عنوان مثال ، نوع تبلیغاتی که انجام می دهند و پست های مهمانی که می توانند در سایت های مختلف قرار دهند. دانستن این موضوع به شما ایده بازار می دهد و می توانید با ذهن بازتری رقابت کنید.
کلمات کلیدی را در صنعت خود وارد کنید تا از آخرین اخبار و تغییرات در زمینه خود به روز باشید و بتوانید از این تغییرات مطلع شوید.

Google به شما امکان می دهد تعداد دفعات دریافت ایمیل از هشدارهای Google را تنظیم کنید ، هر چند وقت یکبار می خواهید ایمیل دریافت کنید.

نکات زیر را درباره هشدارهای Google به خاطر بسپارید
متأسفانه ، این ابزار صفحات شبکه های اجتماعی را بررسی نمی کند. فضای رسانه های اجتماعی در بازاریابی دیجیتال واقعاً یک فضای مهم است و نمی توانید آنها را نادیده بگیرید. بنابراین از فضای رسانه های اجتماعی غافل نشوید.
هشدارهای گوگل یک ابزار ساده است. نیازی به عضویت و ورود به سایت نیست و ویژگی هایی مانند Analytics را در اختیار شما قرار نمی دهد. در واقع ، Google Alerts ابزاری اساسی است که باید همراه با سایر ابزارها مورد استفاده قرار گیرد.
کلمات کلیدی را رونویسی نکنید. وارد کردن چندین کلمه می تواند صندوق ورودی ایمیل شما را با هشدارهای ایمیل Google پر کند و شما را به اندازه کافی گیج کند تا ایمیل ها را بدون توجه به محتوای آنها حذف کنید. این قانون در مورد کلمات معمول و متداول نیز کاربرد دارد.
به جای وارد کردن یک کلمه ، می توانید عبارتی را از کلمات وارد کنید. در نتیجه هشدارهای گوگل ، ایمیل هایی که برای شما ارسال می کنم محتوای نزدیکتری به شما دارند.

ابزار دهم – Google AdSense:

در بالا ، هنگام توضیح دو سرویس Google AdWords و جستجوی Double Click Google ، ما به مفهوم کوکی ها اشاره کردیم و گفتیم که کوکی های جستجوی Double Click هدف گیری را به دو روش انجام می دهند:

مورد اول مربوط به تقسیم بندی با اطلاعات سایت ناشر و مورد دوم تقسیم بندی بر اساس شبکه تبلیغ دهنده است که در آن تقسیم بندی نوع دوم با سرویس Google Adsense انجام می شود. در واقع ، Google Adsense مخالف Google AdWords است. در Google Adsense می توانید با Google به عنوان ویرایشگر آگهی کار کنید و تبلیغات درخواستی را در Google AdWords در وب سایت خود قرار دهید.

چه یک وب سایت ارتباط تجاری داشته باشید و چه وبلاگی که محتوایی را منتشر می کند که روزانه بازدید خوبی یا متوسط ​​به سایت شما دارد ، می توانید از سرویس Google Adsense درآمد کسب کنید. می توانید این کار را با اضافه کردن کد تبلیغات Google AdSense برای نمایش تبلیغ در مکان های مختلف وب سایت خود انجام دهید. میزان درآمدی که می توانید از این طریق بدست آورید به موضوع وب سایت شما و میزان مراجعه به سایت ، موقعیت آگهی Adsense در وب سایت بستگی دارد.

کسب درآمد با Google Adsense با دو روش CPM (پرداخت براساس تعداد بازدیدکنندگان) و CTR (متوسط ​​تعداد کلیک) انجام می شود.

Google Adsense ابتدا برای ثبت نام و آدرس درخواست می کند. هدف استفاده از این اطلاعات برای پرداخت است و به دلیل تحریم های موجود امکان ثبت آدرس در ایران وجود ندارد. اما این بدان معنا نیست که نمی توان از Google Adsense در ایران استفاده کرد ، روش پیشنهادی در این زمینه ثبت آدرس دوستان یا اقوامی است که در کشورهای دیگر زندگی می کنند.

Google برای تأیید ثبت نامه نامه ای با کد تأیید ثبت نام به آدرس مورد نظر ارسال می کند. در نتیجه ، می توانید با دریافت کد از دوست خود ، کد را در داشبورد Google Adsense خود ثبت کنید. لطفاً توجه داشته باشید که چک های پرداخت Google Adsense پس از ثبت نام به آن آدرس ارسال می شود.
فیش حقوقی Google Adsense به آدرس ثبت شده در پانل شما ارسال می شود. . این شرکت ها کار شما را آسان می کنند.
متأسفانه ، Google Adsense وب سایت هایی با پسوند .ir را نمی پذیرد. بنابراین برای استفاده از Google Adsense باید وب سایتی با پسوند .com داشته باشید.
نکته دیگر اینکه Google Adsense نسبت به وب سایت های تازه ایجاد شده یا کم بازدید احتیاط کرده و تبلیغات کمتری به آنها اختصاص می دهد. خوب است که سعی کنید حداقل با استفاده از سایت خود با تولید محتوا و روش های ایجاد لینک و ایجاد ترافیک بیشتر ، حداقل ۶ ماه در Google Adsense ثبت نام کنید.

می توانید برنامه های بیشتری از ابزارهای Google را که استفاده می کنید با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *