۸ ترفند ساده برای تقویت دید چشمان‌تان بدون جراحی لیزر یا عینک

این روزها آدم‌های بسیاری از ضعف دید رنج می‌برند. برای بعضی از آنها تشخیص شیئی از دور بسیار سخت است. و بعضی دیگر مشکل تمرکز بر اشیاء یا موضوع‌هایی را دارند که نزدیک صورت آنها است.

 

eye.jpg

عینک زدن یا گذاشتن لنزهای تماسی معمولا به بهبود دید کمک می‌کند، ولی یک راه دیگر هم برای ترمیم دیدتان وجود دارد! بیایید با هم بخوانیم:

۱. عینک خود را بردارید

اگر شما مجبورید هر روز عینک بزنید، سعی کنید اوقاتی را بدون عینک بگذرانید. طبق مطالعه‌ای که زیر نظر مجله‌ی پزشکی غنا انجام شد، ۶۴% دانش آموزان عینکی نیجریه‌ای می‌گویند عینک‌ به چشمانشان آسیب زده است، و طبق مطالعه‌ای در برزیل، حتی چشم‌پزشکان اعتقاد دارند که عینک می‌تواند آسیب جدی به دید شما برساند.

۲.بیرون بروید

شما باید وقت بیش‌تری را در طبیعت بگذرانید. اگر به طور منظم به پارک و تفرجگاه بروید چشمان‌تان در معرض منابع نور مصنوعی کم‌تری هستند. چون نورهای مصنوعی ممکن است به دیدتان آسیب بزنند.

۳.چشمان‌تان را خاموش روشن کنید.

توصیه می‌کنیم به چشمان‌تان چندبار در روز استراحت بدهید. شما می‌توانید فقط چشمان‌تان را برای چند دقیقه ببندید و از فشار روی چشمان‌تان کم کنید یا به اتاقی با نور کم بروید. مطمئن شوید اگر مجبورید به رایانه‌تان در بیش‌تر روز خیره شوید به تنظیم درخشندگی آن توجه می‌کنید و آن را تعدیل می‌کنید.

۴.قاعده‌ی ۲۰-۲۰-۲۰

استفاده از قاعده‌ی ۲۰-۲۰-۲۰ را امتحان کنید و وقفه‌های منظمی به خودتان بدهید و رایانه‌تان نگاه نکنید. این یک ورزش چشم بسیار جالب است و انجام آن بسیار ساده است. پس از هر ۲۰ دقیقه استفاده از رایانه به چشمان‌تان استراحت بدهید و برای مدت ۲۰ ثانیه به چیزی در فاصله‌ی ۲۰ پایی( در حدود ۵.۷ متر) نگاه کنید.

۵.ماساژ چشم

چندبار در روز به چشمان‌تان با فشار نرم روی آنها و با مالش اطراف کاسه‌ی چشم‌تان ماساژ بدهید. برای چشمان‌تان بسیار سلامتی‌بخش است که با استفاده از انگشت اشاره و شصت‌تان فشار آرامی در ناحیه‌ی بالای گوشه‌ی چشمان‌تان بدهید. گردش خون دور چشم رابا ماساژ شقیقه‌های‌تان و نواحی پشت سرتان درست هم‌راستا کاسه‌ی چشمان‌تان تحریک کنید.

۶.کمپرس گرما بدهید

یک روش بسیار رایج برای درمان مشکل چشمان‌تان کمپرس گرما است. هر روز یک پارچه‌ی گرم و مرطوب را به مدت نیم ساعت به نرمی روی چشمانتان فشار دهید. این یک روش اثبات شده است. و روش سودمند برای مرطوب کردن چشم‌های خشک است.

۷.به رژیم غذای‌تان توجه کنید

اندازه‌ی مناسبی ازسیب‌زمینی شیرین و هویج را هر روز به غذای‌تان بیفزایید، این رژیم می‌تواند به سلامت چشمان‌تان کمک کند. این خوراکی‌ها ویتامین آ یا‌ اِی بالایی دارند، که ماده‌ی مغذی و ضروری برای دید خوب چشم است.

۸.به چشمان‌تان ورزش بدهید

۱۶ ورزش‌ها ساده‌ی زیر را که قدرت و دید چشمان‌تان را بهبود می‌بخشند انجام دهید. فقط خط را در مسیرهایی که کمان‌ها (فلش‌ها) نشانه می‌روند دنبال کنید. اگر شما این ورزش را برای نخستین بار انجام می‌دهید، تلاش کنید روی هر نماد به صورت جداگانه تمرکز کنید و به آن برای مدتی خیره شوید تا معنی آنها را کاملا دریابید.

eye16jpg.jpg

 ترجمه: امیر پوریانسب

منبع:gofitstayfit

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>