۷ کار که هرگز نباید در زمان خستگی انجام دهید

در شرایط ایده‌آل، برای این‌که بتوانیم کارهای‌مان را انجام دهیم، روزمان را با انرژی خیلی زیادی سپری کنیم. اما اغلب اوقات در پایان روز به اندازه‌ی کافی نمی‌خوابیم، صبحانه کم می‌خوریم چون دیرمان شده‌است، و بعدازظهر احساس رخوت می‌کنیم و همه‌ی این‌ها روی بهره‌وری‌مان اثرگذار است.

 

می‌خواهیم خیلی کارها را انجام دهیم، اما گاهی حتی به اندازه‌ای انرژی نداریم که از پس وظایف روزانه‌مان بر بیاییم. و هنگامی‌که انرژی‌مان تحلیل می‌رود، تعجبی ندارد بهترین انتخاب را نداشته‌باشیم، گفت‌وگوهای نابه‌جا داشته‌باشیم، یا خودمان را وادار به انجام فهرست کارهای‌مان کنیم، در حالی که شاید بهتر باشد بی‌خیال کارها شویم.

 

این‌ها ۷ کار هستند که هرگز نباید هنگام خستگی انجام دهیم:

۱. تصمیم‌گیری‌های مهم

برای گرفتن مهم‌ترین تصمیم‌ها باید ذهنی باز داشته‌باشیم، و این زمانی ممکن است که به اندازه‌ی کافی استراحت کرده‌باشیم. ما هنگام خستگی بی‌حوصله هستیم. ترجیح می‌دهیم زودتر سراغ کارهای دیگر برویم، احساس می‌کنیم زمان سریع‌تر از همیشه می‌گذرد. این حالت را “خستگی از تصمیم‌گیری” نمی‌نامند، بلکه بیش‌تر شبیه”تصمیم‌گیری خسته” است. وقتی خسته‌ایم، توان دفاع نداریم، قدرت ذهنی‌مان کم‌تر است، و قابلیت‌مان برای تشخیص جوانب یا جزییات مهم نیز به‌طور آشکاری کم‌تر است.

 

۲. جلسه‌های کاری

وقتی وارد یک جلسه‌ی کاری می‌شویم، مهم است بهترین عملکردمان را داشته‌باشیم. جلسه‌های کاری می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی باشد، و مهم است بتوانیم سریع و منطقی فکر کنیم تا منافع‌مان را حفظ کنیم. باید آماده باشیم قاطعانه و بدون پیش‌تفکر تصمیم بگیریم، و هنگامی‌که انرژی کمی داریم قادر به انجام آن نیستیم.

 

۳. رانندگی

وقتی صحبت از رانندگی است، نوشیدن تنها عادت خطرناک نیست. براساس گزارش شورای امنیت حمل‌ونقل داخلی امریکا، هر سال ۱۰۰۰۰۰ تصادف به دلیل خواب‌آلودگی رخ می‌دهد و منجر به مرگ ۱۵۰۰ نفر می‌شود. یک ماشین با سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت، ۲۸ متر مسافت را فقط در ۱ ثانیه طی می‌کند. این یعنی فقط در عرض ۴ ثانیه خوابیدن پشت فرمان، ماشین طول یک زمین فوتبال را طی می‌کند.

 

۴. خوردن

آن‌چه به راحتی به‌دست بیاید، به راحتی از دست می‌رود. تنقلات و نوشیدنی‌های شیرین، کافئین و سایر خوراکی‌های بی‌کیفیت فورا به ما انرژی می‌دهد اما این انرژی ناپایدار است. متاسفانه این‌ها انواع خوراکی‌هایی هستند که هنگام خستگی و نیاز به افزایش فوری انرژی، به سمت‌شان می‌رویم. این‌گونه جریان قدرت‌مندی از قند را به سلول‌ها می‌رسانیم، و این احساس خوبی به ما می‌دهد. با این‌که برای مدت کوتاهی انرژی می‌گیریم اما این انرژی هیچ پشتوانه‌ای ندارد که به آن تداوم ببخشد. به محض این‌که آن قند مصرف شود، هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد، برای همین ضعف اجتناب‌ناپذیر می‌شود. و اغلب در نهایت احساس بدتری نسبت به قبل داریم.

و فقط خوراکی‌های شیرین این‌طور نیستند. نوشیدنی‌های الکلی و بعضی خوراکی‌ها نیز می‌توانند انرژی‌های کوتاه‌مدتی برای‌مان فراهم کنند، و دقیقا هنگامی که بیش‌ترین نیاز را به انرژی داریم، ما را با ضعف روبه‌رو کنند. عاقلانه است هنگام خستگی و گرسنگی از دستگاه‌های فروش خودکار نوشیدنی دوری کنیم؛ مهم است با مصرف آب و خوراکی‌های کامل آب و مواد مغذی بدن‌مان را تامین کنیم.

 

۵. گفت‌وگوهای مهم

هنگامی که انرژی کمی داریم احتمال آن خیلی بیش‌تر است که گفت‌وگوهای معنی‌دارمان پایان خوبی نداشته‌باشند. بیش‌تر گفت‌وگوها، چه در خانه چه در محل کار، باید تا زمانی‌ به تعویق بیفتند که از نظر ذهنی اوضاع بهتری داشته‌باشیم. هنگام خستگی دشوار است در گفت‌وگویی به‌جا و هدفمند شرکت کنیم. در هر گفت‌و گویی اگر برای حمایت از استدلال‌مان با استفاده از واقعیت‌ها، آمادگی کامل نداشته‌باشیم، نباید انتظار داشته‌باشیم نتیجه‌ی مطلوب را بگیریم.

 

۶. اوضاع پراسترس

اغلب در طول روز وضعیت‌های مختلفی را تجربه می‌کنیم، و اگر با بعضی از آنها به خوبی کنار نیاییم ممکن است منجر به سطح استرس بیش‌تر شوند. وقتی انرژی و صبوری کافی نداشته‌باشیم ممکن است کنار آمدن با این اوضاع گاهی از مسیر درست خارج شود. شاید در نهایت چیزی بگوییم که پشیمانی به بار بیاورد، یا شاید چیزی را در زندگی یا کارمان بپذیریم که با جدول زمانی یا برنامه‌ریزی‌های‌مان جور در نمی‌آید.

 

۷. تسلیم وسوسه شدن

شاید حتی در بهترین شرایط هم مقاومت در برابر وسوسه سخت باشد؛ اما هنگامی که انرژی کمی داریم، بیش‌تر مستعد پذیرش وسوسه هستیم. هنگام خستگی اراده‌مان ضعیف‌تر است، همان‌طور که قدرت تصمیم‌گیری‌مان کم‌تر است. وقتی خسته‌ایم، بیش‌تر احتمال دارد از کار شانه خالی کنیم، تسلیم هوس‌های آنی خرید شویم، و به انتخاب‌های غذایی ضعیف دست بزنیم. تسلیم وسوسه‌ها نشوید و تا زمانی که انرژی‌تان را بازبیابید استوار بمانید.

بهترین راه برای تامین انرژی پایدار خواب شبانه‌ی باکیفیت است، حتی اگر می‌توانید گاهی چرت کوتاهی بزنید. برای حفظ سطح انرژی رژیم غذایی خوب، آب زیاد و چند دقیقه قرار گرفتن در معرض آفتاب تاثیر زیادی در حفظ سطح انرژی دارد.

 

ترجمه:تحریریه نشریه بازده

منبع: پاور آو پازیتیویتی

//بازده//

“مطالب پیشنهادی”

سوئیفت دوباره فعال می‌شود

کودکانی که با کسب و کار خودشان میلیونر شدند

راز ثروت خالق مایکروسافت چیست؟

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>