۷ روش موثر رهایی از اعتیاد

اعتیاد برای جامعه و خانواده زیان‌آوار است. بنابراین باید آن را ترک کرد. بعضی پیشنهادات وجود دارند که با اجرای آنها شخص معتاد می‌تواند عادت زیان‌آور خود را ترک کند.

 

۱. خود تصمیمی: یک نفر از اعتیاد رهایی می‌یابد و این برای آن شخص و برای جامعه‌اش مهم است. ولی برای این کار خودتصمیمی ضروری است. رهایی از اعتیاد به خودتصمیمی آن شخص بستگی دارد. اگر در ذهن خودش به این قضیه فکر کرده باشد انجام آن راحت خواهد بود، در غیر این‌صورت دشوار است. هر نوع اعتیادی برای جامعه زیان‌آور است و باید ترک شود.

 

۲. برنامه‌ی‌تان را بسازید: حالا وقت آن است که برای رهایی از اعتیاد راهکاری بیابید که امری مهم است. برای هر وضعیتی برنامه‌ریزی ضروری است و مسئله‌ی اصلی همین است. هرکسی می‌تواند عادت اعتیاد را آهسته آهسته با تمرین کاهش دهد.

 

۳. سبک زندگی‌تان را عوض کنید: برای آن‌که بر عادت اعتیادتان غلبه کنید سعی کنید سبک زندگی‌تان را عوض کنید. می‌توانید به طور منظم ورزش کنید. ورزش ابزار بسیار خوبی است که با آن می‌توانید سلامتی‌تان را حفظ کنید و عادت اعتیادتان را کاهش دهید. جریان خون در بدن افزایش می‌یابد و مقدار مناسبی اکسیژن توسط بدن استنشاق می‌شود. به خاطر این فرآیند بدن سالم و متناسب می‌شود.

 

۴. مسئولیت‌پذیر باشید: در قبال خانواده و جامعه‌ی‌تان مسئولیت‌پذیر باشید. مسئولیت‌پذیر بودن و حمایت دیگران به وقت نیاز، کار خوبی است. و در عوض شما هم از طرف جامعه حمایت خواهید شد. نسبت به کار و مسئولیت‌های‌تان مسئولیت‌پذیر باشید.

 

۵. شجاع باشید: شجاعت عامل مهمی است که با آن می‌توانید بر عادت اعتیادتان غلبه کنید. با مشقت کشیدن برای رهایی از اعتیاد خودتان را دلسرد نکنید. پس قوی باشید و خودتان را تغییر دهید چون این فقط به خود شما بستگی دارد. فنون مختلف تقویت شجاعت را یاد بگیرید.

 

۶. بر ترس‌های‌تان غلبه کنید: از هیچ وضعیتی نترسید، سعی کنید بر ترس‌های‌تان غلبه کنید. شما می‌توانید هر کاری و همه کاری بکنید. شجاع و از دیگران متفاوت باشید. با دوستان و جامعه‌ی‌تان همکاری و مشارکت کنید. به خودتان و به خداوند اعتماد کنید. خدا بزرگ است. او از شما محافظت خواهد کرد ولی سعی کنید اول بر ترس‌های‌تان غلبه کنید.

 

۷. حامی باشید: ذاتا حامی باشید. این یک عادت خوب است، ما باید یکدیگر را حمایت کنیم. با عادت حمایتی می‌توانیم استرس و نگرانی‌مان را کاهش دهیم. نگرانی و استرس دشمن آدم‌ها هستند و به همین علت بسیاری از مردم به مواد مخدر یا الکل اعتیاد پیدا می‌کنند. پس به دیگران کمک کنید و به وقت نیاز از آنها کمک بگیرید.

قوی باشید و عادت زیان‌آور اعتیاد را ترک کنید. راهکار و برنامه‌ی خودتان را درست کنید و طبق آنها عمل کنید. در قبال خانواده و جامعه مسئولیت نشان بدهید. با دوستان و اقوام خوش بگذرانید و از زندگی لذت ببرید. برای همیشه با عادت اعتیاد وداع کنید.

 

ترجمه :تحریریه نشریه بازده_کامروا ابراهیمی

منبع: ریکاوری.اُرگ

//بازده//

“مطالب پیشنهادی”

تصویب یک قانون جدید خودرویی

۸ روش که همیشه سر وقت برسید

برج ایفل هدف بعدی داعش

 

 

به اشتراک بگذارید:

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>