۷ توصیه‌ی عالی برای بقا در نخستین سال کارآفرینی

نخستین سال کارآفرینی همیشه سخت‌ترین سال است. شما خیلی ترسیده‌اید. آدرنالین ضربان قلب‌تان را بالا می‌برد. خیلی کافیین مصرف می‌کنید. هر لحظه تصمیم‌هایی می‌گیرید که می‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد. تنها هستید. و دارید خودتان را تادیب می‌کنید.

entrepreneurship.jpg

کارآفرینی صورتی از خودتنبیهی است که تعداد کمی از آدم‌ها شهامت وارد شدن به آن را دارند، و تعداد کمی در آن موفق می‌شوند.

آیا ممکن است از ضریه‌ی مشت آهنین سال اول کارآفرنی جان سالم به در ببریم؟

متاسفانه، ممکن نیست. شما له و لورده می‌شوید، پس منتظرش باشید. اما در عین حال، می‌توانید سربلند از آن بیرون بیایید. در این مبارزه آسیب می‌بینید اما به هر حال پیروز می‌شوید.

در ادامه درس‌هایی آمده‌است که من در سال اول کارآفرینی آموختم. این درس‌ها می‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد، و امیدوارم برای‌تان سودمند باشد.

 

۱. اهداف کوتاه‌مدت تعیین کنید.

یکی از ویژگی‌های کارآفرینان این است که می‌توانند نگاهی به بلندمدت به همه‌چیز داشته‌باشند. این ویژگی، بینش نامیده می‌شود، و خیلی قدرتمند است.

هم‌چنین، باید مقاصد کوتاه‌مدت‌تان را با جدیت دنبال کنید.

من پیشنهاد می‌کنم برای مدیریت کارتان از روش اسکرام(روشی برای حل مسائل پیچیده، م.) استفاده کنید. یک رویکرد ساده‌تر این است که اهداف ۷روزه تعیین کنید. همه‌ی اهداف کوتاه‌مدت را که به بینش بلند‌مدتمی‌انجامد، هرچه سریع‌تر محقق کنید.

 

۲. مشوقان را جذب کنید.

اگر گروهی از آدم‌های مشوق را با خودتان نداشته‌باشید، خسته و ناامید خواهیدشد. یکی از دلایل اصلی این‌که در ۲۱ سالگی از خستگی و ناامیدی بیرون آمدم، این بود که عاشق افرادم بودم. می‌دانستم وقتی صبح‌ها وارد آن دفتر کار می‌شوم، قرار است از افراد تیم‌ام انرژی و روحیه بگیرم.

این خیلی مهم است.

اگر به تنهایی دارید این کارآفرینی را پیش می‌برید، در یک مقطع به بن‌بست می‌رسید. آدم‌هایی را پیدا کنید، دوستان، خانواده، هم‌تیمی‌ها، هم‌کاران، هم‌کلاسی‌ها، دوستان کلیسا، هرکسی، و از آنها بخواهید به شما روحیه بدهند.

به آن نیاز پیدا خواهیدکرد.

 

۳. نظم داشته‌باشید.

یک بیماری رایج کارآفرین‌ها سندروم آشفتگی است. کسب‌وکار دارد با سرعت حرکت می‌کند، اوضاع دارد خراب می‌شود، افراد شکایت می‌کنند، و نمی‌توانید اطلاعات ورود به آن نرم‌افزار لعنتی را پیدا کنید!

باید نظم پیدا کنید!

در این‌جا ۳ توصیه آمده‌است تا هرچه سریع‌تر نظم پیدا کنید.

  • وقت بگذارید تا سامانه‌های منظم را بشناسید و به کار بگیرید. این کار در بلندمدت باعث صرفه‌جویی هزاران ساعت وقت می‌شود.
  • یک سامانه پیدا کنید و همان را پیگیری کنید. سامانه‌های بهره‌وری و نظم‌دهی فراوانی وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید. در انتخاب سخت‌گیری نکنید. به سادگی را یکی را انتخاب کنید و به کار بگیرید.
  • فردی را استخدام کنید تا در نظم‌دهی کمک‌تان کند. اگر نظم‌دهی در توان‌تان نیست، نگران نباشید. فردی را استخدام کنید که عاشق نظم دادن است(و خوب انجام‌اش می‌دهد) تا کمک‌تان کند.

۴. قبل از این‌که به کمک نیاز پیدا کنید، کمک بخواهید.

یکی از اشتباهات اصلی تازه‌کارها این است که قبل از احساس نیاز‌، فردی را برای کمک استخدام نمی‌کنید.

در یک مقطع، باید قبل از این‌که به کمک نیاز پیدا کنید، فردی را برای کمک استخدام کنید.

منظورم این است که اگر می‌توانید پیش‌بینی کنید در آینده به فردی نیاز دارید که کاری را انجام دهد، چیزی را بسازد، طراحی کند، و غیره هرچه سریع‌تر آن فرد را استخدام کنید.

شاید از این‌که پیدا کردن فرد مناسب برای شرکت نوبنیادتان چه‌قدر طول می‌کشد شگفت‌زده شوید. فرآیند آگهی استخدام، جذب متقاضیان و وارد کردن عضو جدید به تیم پرهزینه و زمان‌بر است.

هرچه این فرآیند استخدام نیروی کمکی را زودتر آغاز کنید، بهتر و سریع‌تر می‌توانید نیرومحرکه‌ی کسب‌وکارتان را حفظ کنید.

 

۵. سریع تصمیم بگیرید.

شما آن‌قدر وقت و انرژی ذهنی ندارید که صرف تصمیم‌گیری‌های طولانی و طاقت‌فرسا کنید.

تا آن‌جا ممکن است سریع تصمیم بگیرید، حتی تصمیم‌های بزرگ. شاید تصمیم احمقانه‌ای بگیرید. اما یک تصمیم احمقانه بهتر از تردید و دو دلی است.

به یاد داشته‌باشید جورج پاتون چه گفت:

یک طرح خوب که حالا عجولانه اجرا شود، بهتر از یک طرح عالی برای هفته‌ی بعد است.

در کل، تصمیم‌های سریع، تصمیم‌های درستی هستند. اگر سریع و کارآمد تصمیم می‌گیرید، مسیر موفقیت را با شتاب بیش‌تری طی خواهیدکرد.

تردید و دو دلی مانع پیشرفت کسب‌وکارتان می‌شود و شما را زمین می‌زند. اگر گاهی تصمیم احمقانه‌ای بگیرید، حداقل از آن درس می‌گیرید و به تلاش ادامه می‌دهید.

 

۶. نکوهش‌گران را پشت سرتان جا بگذارید.

اگر به منفی‌باف‌ها گوش کنید، نمی‌توانید موفق شوید.

تضمین می‌کنم کسانی وجود خواهندداشت که نفرت می‌ورزند.

این‌ها آدم‌هایی هستند که به دلیلی زندگی موفقی ندارند و فقط می‌خواهند زندگی دیگران را تا جایی که امکان دارد خراب کنند.

این آدم‌ها مهم نیستند.

اگر به آنها گوش کنید، پاسخ‌شان را بدهید، یا به هر طریق بگذارید شما را تحلیل ببرند، ویران خواهیدشد.

بگذارید آدم‌هایی که نفرت می‌ورزند وقت‌شان را صرف نفرت داشتن از شما بکنند، اما شما کارهای بهتری برای انجام دادن دارید.

۷. تغییر مسیر بدهید

کارآفرینان دوست دارند درباره‌ی تغییر مسیر صحبت کنند، برای همین من این‌جا یکی از این واژه‌های مختص کارآفرینان را به کار می‌برم.

تغییر میسر یعنی چه؟؟؟ تغییر میسر یعنی به سرعت تغییر جهت بدهید، اما چیزهایی را که آموخته‌اید سرلوحه‌ی کارتان قرار دهید. نوبنیادهایی که تغییر میسر می‌دهند، نوبنیادهایی هستند که دوام می‌آورند.

در چه‌چیزهایی باید تغییر میسر بدهید؟

  • بینش‌تان
  • مدل کسب‌وکارتان
  • بازاریابی‌تان
  • راهبردتان
  • محصول‌تان
  • مشتری هدف‌تان

کسب‌وکارتان در نخستین سال تغییر فاحشی خواهدداشت. در نظر داشته‌باشید یک نوزاد در ۱۲ ماه اول چه‌قدر سریع تغییر می‌کند.

کسب‌وکارتان تا حدودی شبیه یک نوزاد است، البته به جز پوشک‌های کثیف. گریه‌های زیاد، شب‌بیداری‌های زیاد، و تغییرات زیاد!

شاید نتوانید سن کسب‌وکارتان را تشخیص دهید، علت‌اش این است شما با سرعت تغییر میسر می‌دهید و به کرّات این کار را می‌کنید.

نتیجه‌گیری

کارآفرینی سخت است. چاره‌ای نیست.

با این حال، اگر دانش، استقامت، و جسارت لازم را دارید، متفاوت خواهیدبود. شما از پس آن برمی‌آیید.

 

ترجمه : تحریریه نشریه بازده

منبع:فوربس

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>