۱۰۰ برند محبوب هزاره‌ای‌ها (بخش دوم)

آژانس تبلیغاتی موسیلوانیا از ۳۵۰۰ جوان ۲۰ تا ۳۵ ساله (نسل هزاره) درباره‌ی برندهای محبوبشان در ۳ سال گذشته پرسیده است. موسسه‌ی گریت کوئسشنز نیز به رتبه‌بندی این برندها کمک کرده است. برندهایی که در ادامه عنوان شده‌اند، برترین برندهای این فهرست هستند. قرار داشتن برخی از این برندها – و نه همه‌ی آنها – در این فهرست برایتان جالب توجه خواهد بود. حدس می‌زنید وجه مشترک این برندهای موفق چیست؟ ارتباط مؤثر با این گروه از مشتریان خود به‌وسیله‌ی شبکه‌های اجتماعی. در ادامه قسمت دوم این فهرست را با هم می‌خوانیم.

apple-logo.jpg

 

 

۵۰. دکتر پِپِر

drpeper.jpg

دفتر مرکزی: تگزاس، پلانو

جایگاه در نظرسنجی قبلی: نامشخص

دلیل محبوبیت: دکتر پپر نه‌تنها هواداران دوآتشه‌ای دارد، بلکه در جهت جلب‌کردن مشتریان هزاره‌ای هم قدم برداشته‌است. این شرکت با همکاری برنامه‌ی محبوب اسپایک تی‌وی به‌نام “نبرد لب‌همگامی” (Lip Sync Battle) یک اتاقک لب‌همگامی در میدان تایمز بنا کرد. ویدیوی لب‌زدن برخی از آدم‌ها هم انتخاب‌شد تا در تلویزیون نشان‌داده‌شود.

 

۴۹. داو

 

Dove.jpg

دفتر مرکزی: هلند، رتردام

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۲۶

دلیل محبوبیت: داو که از زیرمجموعه‌های شرکت یونیلیور به‌شمار می‌آید توانسته‌است با کارزار تبلیغاتی خود به‌نام “زیبایی واقعی” موفقیت چشمگیری به‌دست آورد؛ کارزاری که چهره‌های طبیعی آدم‌ها را به‌جای چهره‌های آرایش‌کرده‌شان مورد توجه قرار داده‌است، و هزاره‌ای‌ّها این‌جور چیزها را دوست‌‌دارند. کارزار “اعتماد به‌نفس” این شرکت در اسنپ‌چت هم خصیصه‌ی اصلی این گروه را بیشتر برجسته‌کرد؛ کارزاری که بانوان در آن راجع به احساس‌های ناامنی که تجربه می‌کردند می‌نوشتند و از دیگران پاسخ‌های دلگرم‌کننده دریافت می‌کردند.

 

۴۸. اچ تی سی

48-htc.jpg

دفتر مرکزی: منطقه‌ی شین‌دیان در تایوان

جایگاه در نظرسنجی قبلی:

دلیل محبوبیت: اچ تی سی مشتریانش را تشویق‌کرد زیباترین عکس‌ّهایشان را به‌اشتراک بگذارند، و برخی از این عکس‌ّها بخت نمایش‌داده‌شدن روی بیلبوردهای معروف میدان تایمز را پیدا می‌کردند.

 

۴۷. هِرشی

4.jpg

دفتر مرکزی: پنسیلوانیا، هرشی

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۳۷

دلیل محبوبیت: هرشی دیگر از رنگ‌دهنده‌های مصنوعی در شکلات‌ّهایش استفاده نمی‌کند. این شرکت اعلام‌کرده‌است: “ما متعهد هستیم که در محصولات‌مان از مواد ساده و معمولی نظیر شیر تازه که از مزرعه‌های محلی آورده‌شده‌اند، بادام بوداده‌ی کالیفرنیایی، دانه‌های کاکائو و شکر استفاده‌کنیم؛ موادی که همه آنها را می‌شناسند و به آنها اعتماد دارند.”

 

۴۶. ب‌ام‌و

5.jpg

دفتر مرکزی: آلمان، مونیخ

جایگاه در نظرسنجی قبلی: نامشخص

دلیل محبوبیت: ب‌ام‌و اسپانسر رسمی کاروان ورزشی امریکا در المپیک زمستانی ۲۰۱۴ و کارزارهای نظیر #BMWborntoslide در شبکه‌های اجتماعی بود؛ کارزاری که در آن مشتریان از خودشان در حال سُر خوردن عکس می‌گرفتند، و از بخت برنده‌شدن سفری به یوتا برای یک سورتمه‌سواری واقعی برخوردار می‌شدند.

 

۴۵. رالف لورن

45-ralph-lauren.jpg

دفتر مرکزی: نیویورک

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۳۰

دلیل محبوبیت: محصولات برند رالف لورن در بیش از ۱۱۰۰۰ فروشگاه در سرتاسر جهان عرضه می‌شوند. این برند روی شبکه‌های اجتماعی هم فعال‌تر شده‌است و مدلی معروف به‌نام هانا دیویس را استخدام کرده‌است تا مدل مجموعه‌ی تابستانی‌اش باشد. رالف لورن همچنین مشتریانش را ترغیب‌کرد تا سال گذشته به کارزار تبلیغاتی Project Warehouse بپیوندند؛ کارزاری که به گفته‌ی موسیلوانیا توانست ارتباطی احساسی میان این برند و مصرف‌کنندگان برقرار کند.

 

۴۴. کلوگ

44-kelloggs.jpg

دفتر مرکزی: میشیگان، بتل کریک

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۳۹

دلیل محبوبیت: فروش غلات صبحانه کاهش داشته‌اند، اما این شرکت توانسته‌است کارزارهای تبلیغاتی دیجیتال موفقی داشته‌باشد که بی‌شک باب طبع هزاره‌ای‌ها هستند.

 

۴۳. کُوچ

43-coach.jpg

دفتر مرکزی: نیویورک

جایگاه در نظرسنجی قبلی: نامشخص

دلیل محبوبیت: فعالیت‌ّها و کارزارهای شرکت کُوچ روی رسانه‌های اجتماعی، این برند لوکس را نزد خریداران جوانی که در حد خرید محصولات آن پول ندارند هم محبوب ساخته‌است. در عین حال، این نکته باعث شده‌است اعتبار کُوچ به‌عنوان یک برند لوکس به خطر بیفتد، به همین دلیل کُوچ روی کاهش تخفیف‌های خود تمرکز کرده‌است تا از این طریق بتواند بار دیگر به برندی خاص بدل‌شود.

 

۴۲. هوندا

42-honda.jpg

دفتر مرکزی: ژاپن، هاماماتسو

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۳۱

دلیل محبوبیت: ماشین‌های کم‌مصرف و جمع‌جور هوندا محبوب هزاره‌ای‌ها هستند. اما مهم تر از همه‌ی این‌ها، کارزارهای تبلیغاتی این شرکت روی یوتیوب برای سرویس هوندا فیت بیشتر از هر چیز دیگری محبوب هزاره‌ای‌ّها واقع‌شده‌اند. هوندا با شرکت‌ّهای مطرحی چون آی‌هارت رادیو، لایو نیشن و ریولت برای تولید برنامه‌های کانال یوتیوب خود همکاری کرده‌است.

 

۴۱. شورلت

41-chevrolet.jpg

دفتر مرکزی: میشیگان، دیترویت

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۲۳

دلیل محبوبیت: مدل جمع‌وجور شورلت با نامTrax SUV محبوبیت بسیاری نزد هزاره‌ای‌های شهرنشین دارد. کارزارهای تبلیغاتی شرکت هم که از کاراکترهای ایموجی استفاده می‌کردند به مذاق هزاره‌ای‌ها خوش آمدند، چون خود آن‌هاهم به‌هین شیوه با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کردند.

 

۴۰. بِست بای

40-best-buy.jpg

دفتر مرکزی: مینه‌سوتا

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۲۸

دلیل محبوبیت: بست بای به‌خوبی توانسته‌است میزان فروش و درآمد خود را با استفاده از تلویزیون افزایش‌دهد. مدیران بست بای به‌خوبی روشن‌کرده‌اند تلویزیون‌های ۴k آینده‌ی این صنعت هستند. سال گذشته این برند توانست با ترغیب‌کردن مصرف‌کنندگان به نوشتن درباره‌ی چیزهایی که می‌خواستند با هشتگ #hintingseason، محبوبیت خوبی نزد آنها به‌دست بیاورد.

 

۳۹. مکی

39-macys.jpg

دفتر مرکزی: اوهایو

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۱۶

دلیل محبوبیت: هزاره‌ای‌ها پول کمتری برای لباس خرج می‌کنند، که خبر بدی برای فروشگاه مکی به حساب می‌آید. این برای جلب خریداران جوان‌تر، روی خطوط تولید لباس به‌روزتر و چیزهای دیگری نظیر محصولات آرایشی و بهداشتی سرمایه‌گذاری‌کرده‌است. مکی روی شبکه‌های اجتماعی هم سرمایه‌گذاری‌کرده‌است که برای نمونه می‌توان به کارزار تبلیغاتی #MacysLoveMoms اشاره‌کرد. به‌ازای هر تصویر یا توییتی که به‌اشتراک‌گذاشته‌می‌شد، مکی ۳ دلار به خیریه اهدا می‌کرد.

 

۳۸. اکسپرس

 

38-express.jpg

دفتر مرکزی: اوهایو

جایگاه در نظرسنجی قبلی: نامشخص

دلیل محبوبیت: مشتریان با استفاده از کارت‌های نقدی اکسپرس در خریدهایشان از این شرکت هدیه دریافت می‌کنند، و البته با انجام‌‌دادن هر کار دیگری که به‌نوعی با کسپرس در ارتباط باشد؛ برای نمونه ریتوییت‌کردن توییت‌های حساب کارببری شرکت و ثبت‌نام‌کردن برای دریافت پیامک‌های آن. خریداران با کسب هر ۲۵۰۰ امتیاز ۱۰ دلار به‌دست می‌آورند. این کار باعث می‌شود مشتریان به اکسپرس وفادار بمانند. به‌ازای هر تصویر یا توییتی که کاربران به‌اشتراک می‌گذاشتند، این شرکت ۳ دلار به خیریه اهدا می‌کرد.

 

۳۷. ائروپوستال

 

37-aeropostale.jpg

دفتر مرکزی: نیویورک

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۴۶

دلیل محبوبیت: درست است که ائروپوستال دیگر چندان برند محبوب نوجوانان نیست، اما هنوز هم بین ۲۰ و چندساله‌هایی که دوران دبیرستان‌شان را با این برند گذرانده‌بودند محبوبیت‌دارد. با این حال، جایگاه این برند به‌سرعت در حال سقوط است، چون جوان‌ها روزبه‌روز بیشتر از چیزهایی که پیش‌تر باب بوده‌اند، دور می‌شوند. اما این برند با استفاده از چهره‌ی محبوب یوتیوب، بتانی موتا، در برنامه‌ّهای بازاریابی و طراحی مد خود توانسته‌است محبوبیت جوانان را به خود جلب‌کند.

 

۳۶. اچ پی

 

36-hewlett-packard.jpg

دفتر مرکزی: کالیفرنیا

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۳۵

دلیل محبوبیت: خریداران جوان عاشق لپ‌تاپ‌های نسبتا ارزان‌قیمت اچ پی هستند. با این حال، حضور قدرتمند اپل در بازار هچنان تهدیدی برای اچ پی به‌حساب می‌آید.

 

۳۵. گپ

 

35-gap.jpg

دفتر مرکزی: کالیفرنیا، سان فرانسیسکو

جایگاه در نظرسنجی قبلی: نامشخص

دلیل محبوبیت: گرچه کارزار تبلیغاتی “عادی بپوشید” شرکت گپ در کل نتوانست تاثیرگذاری مطلوبی داشته‌باشد، اما از برخی جنبه‌ها هم موفقیت‌آمیز بود. موسیلوانیا به بازی ویدیویی “تار و پودهایتان را بنوازید” (Play Your Stripes) اشاره‌می‌کند که با همکاری شرکت Blood Orange تهیه‌شده‌بود. در این بازی مشتریان می‌توانستند تار و پودهای لباس‌هایشان را “بنوازند” و از این طریق آهنگ دلخواه خودشان را خلق‌کنند.

 

۳۴. فریتو لی

 

34-frito-lay.jpg

دفتر مرکزی: پلانو، تگزاس

جایگاه در نظرسنجی قبلی: نامشخص

دلیل محبوبیت: فریتو لی با مسابقه‌ی خود که “عطری به ما بیافشان” نام داشت، توانست محبوبیت زیادی به‌دست‌بیاورد. آدم‌هایی که عطرهای خود را به‌صورت دیجیتالی طراحی می‌کردند و در این مسابقه شرکت می‌کردند، از بخت بردن کیف‌هایی برخوردار بودند که محتویات‌شان نمونه‌هایی از عطر خودشان بود – و برخی از آنها حتی بخت این را داشتند که عطرشان در سرتاسر کشور به فروش برسد (بیزنس اینسایدر تعدادی از این عطرهای مسحورکننده را امتحان‌کرده‌است.)

 

۳۳. تویوتا

33-toyota.jpg

دفتر مرکزی: ژاپن، آیچی پرفکچر

جایگاه در نظرسنجی قبلی: نامشخص

دلیل محبوبیت: تویوتا برای کارزار تبلیغاتی‌اش با ستاره‌های یوتیوب نظیر رت‌اند لینک همکاری کرده‌است تا ثابت‌کند به مخاطبانش اهمیت می‌دهد. موسیلوانیا هم به کارزار این شرکت در ۲۰۱۴ به‌نام #CarsThatFeel (ماشین‌هایی که حس می‌کنند) اشاره می‌کند؛ کارزاری که در آن ماشین‌های پریوس در فستیوال نورهای خیره‌کننده‌ی بندر سیدنی در کنار یکدیگر چراغ‌های ال‌ای‌دی خود را به‌طور هماهنگ روشن‌کردند. در این فستیوال ماشین‌ها “شخصیت” و “احساس” داشتند و با آدم‌ها تعامل می‌کردند، که صدالبته برای همه جذابیت دارد.

 

۳۲. مک دونالد

32-mcdonalds.jpg

دفتر مرکزی: ایلینویز، اوک بروک

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۱۷

دلیل محبوبیت: این برند از مواد غذیی تازه‌تر و برگرهای شخصی‌سازی‌شده استفاده می‌کند تا بتواند با سایر برندهای این صنعت رقابت‌کند. کارزار #PayWithLovin (با دوست‌‌داشتن بپردازید) این شرکت هم به مذاق هزاره‌ای‌ها خوش آمده‌است.

 

۳۱. اچ‌اند ام

31-hm.jpg

دفتر مرکزی: سوئد، استکهلم

جایگاه در نظرسنجی قبلی: نامشخص

دلیل محبوبیت: اچ‌اند ام می‌داند مشتریانش چه چیزی می‌خواهند. موسیلوانیا به کارزار جذاب این شرکت اشاره می‌کند که در آن، خریداران می‌توانستند ببینند دیوید بکهام در تبلیغ‌های این شرکت چگونه دیده می‌شود – با لباس و بی‌لباس (صدالبته که نه کاملا بی‌لباس! ) اچ‌اند ام همچنین توانست با مجموعه‌لباس‌های شیک خود نزد بسیاری از آقایان محبوب شود.

 

۳۰. آندر آمور

30-under-armour.jpg

محبوبیت آندر آمور در سال‌های اخیر به‌لطف امضای قرارداد با بانوان ورزشکار همچون استفن کری و نیز بازاریابی هوشمندانه برای پوشاک ورزشی خود توانسته‌است محبوبیت خود را افزایش دهد. این برند در حال نزدیک‌شدن به جایگاه رقبایش همچون لولولمون و نایک است، به‌ویژه با افزایش تولید لباس‌هایی که فناوری با آنها پیوند خورده‌است.

 

۲۹. لوی

29-levis.jpg

دفتر مرکزی: کالیرنیا، سان فرانسیسکو

جایگاه در نظرسنجی قبلی: نامشخص

دلیل محبوبیت: لوی از روی‌اوردن جوانان به استفاده از لباس‌‌های دنیم و غیررسمی در محل کار سود برده‌است. اما درحال‌حاضر بسیاری از هزاره‌ای‌ّها پوشاک جین به تن نمی‌کنند و به‌جای آن از لباس‌های ورزشی استفاده‌می‌کنند. برای حل این مشکل، لوی لباس‌های جینی طراحی کرده‌است که تن‌چسب هستند و بیشتر به شکل بدنی افراد نزدیک هستند، تا از این طریق بیشتر به پوشاک ورزشی شباهت داشته‌باشند.

 

۲۸. دل

28-dell.jpg

دفتر مرکزی: تگزاس، راوند راک

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۱۵

دلیل محبوبیت: دل هم از شرکت‌هایی است که از اتکای هزاره‌ای‌ها به فناوری سود برده‌است. رایانه‌ها و لپ‌تاپ‌های این شرکت محبوبیت بسیاری نزد جوانان دارند. اما مهم‌تر از همه‌ی این‌ها، موسیلوانیا توضیح می‌دهد که دل با ارسال ویدیوهای تقلیدکاری سلبریتی‌ها در یک سفر جاده‌ای روی یوتیوب، و ضبط‌کردن تمام ماجرا با یک تبلت ونوس ۸، توانسته‌است دل هزاره‌ای‌ها را به‌دست‌بیاورد.

 

۲۷. وانز

27-vans.jpg

دفتر مرکزی: کالیفرنیا، کیپرس

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۲۵

دلیل محبوبیت: وانز کار خود را با فروش کفش‌های اسکیت آغاز کرد، اما از آن زمان تابه‌حال توانسته‌است جای خودش را در بازار پیدا کند. افزایش محبوبیت کفش‌های ورزشی در مقابل کفش‌های رسمی برای این شرکت سودآور بوده‌است.

 

۲۶. هولیستر

26-hollister.jpg

دفتر مرکزی: کلمبوس، اوهایو

جایگاه در نظرسنجی قبلی: نامشخص

دلیل محبوبیت: هولیستر روی یک سبک زنگدگی ساحلی تاکید دارد. این شرکت با اجاره‌کردن یک خانه‌ی ساحلی در تابستان ۲۰۱۴ در کالیفرنیا و دعوت از هنرمندان برای اجرای کارهای هنری در آن، روی این مهم بیشتر تاکید کرد. به‌علاوه، هولیستر از طراحان هنری دعوت‌کرده‌بود پیشنهادهای خود را روی وب‌گاه شرکت برای مشتریان بنویسند. این برند هم با سلبریتی‌های محبوب خریداران ارتباط داشت و هم با خود خریداران رابطه‌ی خوبی برقرار کرده‌بود.

 

۲۵. ویکتوریا سیکرت

25-victorias-secret.jpg

دفتر مرکزی: کلمبوس، اوهایو

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۳۸

دلیل محبوبیت: ویکتوریا سیکرت، سلطان بلامنازع بازار لباس‌ّهای خواب زنانه است و ۳۵ درصد بازار را در اختیار دارد. راهبرد بازاریابی این شرکت، که اینجل‌های معروفش هم جزئی از آن هستند، به‌عنوان یکی از بهترین راهبردهای بازاریابی در این صنعت شناخته می‌شود.

 

۲۴. کول

24-kohls.jpg

دفتر مرکزی: ویسکوزین

جایگاه در نظرسنجی قبلی: نامشخص

دلیل محبوبیت: طرح پاداش کول باعث می‌شود مشتریان بدون این‌که لازم باشد کارت عضویت در باشگاه هواداران فروشگاه را داشته‌باشند، به آن وفادار بمانند. در این طرح مشتریان می‌توانند با کارهای بسیار ساده‌ای نظیر به‌اشتراک‌گذاری تصویر روی پینترست، امتیاز به‌دست‌بیاورند. قیمت پایین محصولات کول هم عامل دیگری برای جلب‌کردن جوانان است.

 

۲۳. هات تاپیک

23-old-navy.jpg

دفتر مرکزی: کالیفرنیا، اینداستری

جایگاه در نظرسنجی قبلی: نامشخص

دلیل محبوبیت: این فروشگاه برای هزاره‌ای‌ها بیشتر از یک تولیدکننده‌ی پوشاک است؛ هات تاپیک به یک سبک زندگی بدل‌شده‌است که روی موسیقی و فرهنگ عامه تمرکز دارد. این شرکت حتی اسپانسر برنامه‌های تلویزیونی هم می‌شود.

 

۲۲. اولد نَوی

22-hot-topic.jpg

دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو

جایگاه در نظرسنجی قبلی: نامشخص

دلیل محبوبیت: کارزار دیجیتالی این شرکت سرو صدای زیادی در فضای مجازی برپا کرد. موسیلوانیا به کارزار تبلیغاتی شراب کریسمسی و همچنین ویدیوی محبوب آن به‌نام “نامحدود”، که در یوتیوب ۱۲ میلیون ببیننده داشت، اشاره‌می‌کند. اولد نوی می‌داند در عصر اینترنت چگونه باید محتوا را بازاریابی‌کرد.

 

۲۱. دیزنی

21-disney.jpg

دفتر مرکزی: کالیفرنیا، بربوک

جایگاه در نظرسنجی قبلی: نامشخص

دلیل محبوبیت: موسیلوانیا به کارزار تبلیغاتی منحصربفرد دیزنی به‌نام دیزنی ساید اشاره می‌کند؛ کارزاری که در آن مشتریان موقع رد شدن از کنار بیلبوردی در وست‌فیلد ساید سنتر در ماساپکوآ، می‌توانستند شخصیت‌ّای دیزنی را در آن ببینند. این کارزار در شبکه‌های اجتماعی بسیار محبوب شد.

 

۲۰. ال‌جی

20-lg-corporation.jpg

دفتر مرکزی: کره‌ی جنوبی، بوسان

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۴۸

دلیل محبوبیت: کارزار تبلیغاتی بامزه‌ی الی‌جی به‌نام #MomConfessions (اعترافات مادر) ثابت‌کرد این شرکت می‌داند چگونه باید دل هزاره‌ای‌ها را به‌دست‌آورد: به‌وسیله‌ی طنز و شبکه‌های اجتماعی.

 

۱۹. فورد

19-ford.jpg

دفتر مرکزی: میشیگان

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۱۹

دلیل محبوبیت: فورد در حال تبیین دوباره‌ی جایگاه خود در بازار است تا اوکس‌تر به‌نظر برسد و بتواند با معرفی برند جدید وِیج‌نیل به بازار، با سایر تولیدکنندگان خودرو همچون ب‌ام‌و و مرسدس رقابت‌کند. خط جدید تولید اتومبیلهای سدان این شرکت هم احتمالا خوشایند هزاره‌ای‌ها خواهد بود؛ جوانانی که در مقایسه با والدین‌شان، ماشین‌های کوچک‌تر را می‌پسندند. به‌علاوه، فورد با مسابه‌ی اینستاگرامی خود توانسته‌است در شبکه‌ّای اجتماعی نیز حضوری فعال داشته‌باشد

 

۱۸. کانورس

18-converse.jpg

دفتر مرکزی: بوستون

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۲۰

دلیل محبوبیت: با افزایش شمار جوانانی که در محل کار و سایر مکان‌ها اسنیکر می‌پوشند، کانورس شاهد رشد قابل‌توجه فروش خود بوده‌است. آن‌طور که مورگان استنلی نوشته‌است، لباس‌ها و کفش‌های ورزشی این شرکت احتمالا در پنج سال آینده در این صنعت یکه‌تاز خواهند بود.کارزار تبلیغاتی این شرکت به‌نام ساخت شما، مشتریان را قادر می‌ساخت ویژگی‌ها و زندگی‌های منحصربفرد خود را به رخ دیگران بکشند، و از کانورس به‌عنوان ابزار این کار استفاده‌کنند.

 

۱۷. امریکن ایگل

17-american-eagle.jpg

دفتر مرکزی: پنسیلوانیا

جایگاه در نظرسنجی قبلی: نامشخص

دلیل محبوبیت: امریکن ایگل سعی‌کرده‌است به سرنوشت بسیاری از رقبایش دچار نشود و مثل بسیاری از تولیدکنندکان پوشاک، قربانی عرضه‌ی محصولات با قیمت‌هایی پایین نشود. این شرکت توانسته‌است با لباس‌ّهای خواب زنانه سری آئری خود، دل بانوان را برباید. امریکن ایگل، استفاده‌نکردن از فتوشاپ در تبلیغ‌هایش را با افتخار به رخ دیگران می‌کشد، و از زمان اعلام این موضوع تابه‌حال، فروش این شرکت افزایش داشته‌است.

 

۱۶. استارباکس

16-starbucks.jpg

دفتر مرکزی: سیاتل

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۲۲

دلیل محبوبیت: استارباکس گزینه‌های جدیدی به منوهای خود اضافه‌کرده‌است و حالا ساندویچ و سالاد و در برخی شعبه‌هایش حتی شراب هم می‌فروشد. به‌علاوه، حالا محصولاتش را به بسیاری از نقاط هم تحویل می‌‌دهد، و در کنار آن، از نظرات مشتریان درباره‌ی محصولاتش هم اسقبال می‌کند؛ موسیلوانیا برای نمونه به رای‌گیری اشاهر می‌کند که استارباکس در تابستان درباره‌ی طعم‌های فرپوچینو بین مشتریانش برگزار کرد و نوشیدنی که بیشترین رای را آورده‌بود با قیمت کمتری عرضه‌کرد.

 

۱۵. پپسی

15-pepsi.jpg

دفتر مرکزی: نیویورک

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۱۰

دلیل محبوبیت: شرکت پپسی یک نوشیدنی گازدار جدید به‌نام پپسی ترو معرفی‌کرده‌است که با شیرین‌کننده‌ی طبیعی به‌نام استویا شیرین شده‌است. این شرکت می‌گوید این محصول هم مانند سایر محصولات پپسی، طعم کولای تازه و گوارای بدون‌کالری که مشتریان از پپسی انتظار دارند را برای آنها به ارمغان می‌آورد.” پپسی افزودنی مصنوعی اسپرتیم را هم از پپسی دایت حذف‌کرد. ویدیوی این شرکت به‌نام “باورنکردنی” هم در یوتیوب بسیار پربازدید بود و حدود ۷ میلیون بیننده داشت.

 

۱۴. جوردن

14-jordan.jpg

دفتر مرکزی: بورتون، اورگون

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۹

دلیل محبوبیت: بسیاری از اسنیکرهای برند جوردن (که از زیرمجموعه‌های شرکت نایک است) فروشی میلیونی در بازار دارند. روزبه‌روز آدم‌های بیشتری کفش‌های کلکسیونی از ای‌بی، کریگزلیست و سایر وب‌گاه‌ها می‌خرند. به‌علاوه، کارزار تبلیغاتی این شرکت به‌نام “ما جردن هستیم” هم تعمل خوبی با مشتریان داشت.

 

۱۳. آدیداس

13-adidas.jpg

دفتر مرکزی: آلمان

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۱۴

دلیل محبوبیت: آدیداس می‌خواهد کفش‌های شخصی‌سازی‌شده عرضه‌کند تا رضایت هزاره‌ای‌ها را جلب‌کند. این شرکت همچنین به‌دنبال کاهش فاصله‌ی زمانی طراحی محصولات و مطرح‌شدن‌شان در بازار است. با این حال، این شرکت در بازار همچنان از نایک عقب‌تر است.

 

۱۲. فوراِور ۲۱

12-forever-21.jpg

دفتر مرکزی: لس آنجلس

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۳۶

دلیل محبوبیت: فوراور ۲۱ لباس‌های مد روز را با قیمت‌ّهای غیرقابل رقابت عرضه می‌کند و در دو دهه‌ی گذشته رشد قابل‌توجهی داشته‌است.

 

۱۱. کوکاکولا

11-nintendo.jpg

دفتر مرکزی: جرجیا

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۸

دلیل محبوبیت: کوکاکولا همچنان سردمدار بازار نوشیدنی‌ّهای گازدار است. کارزار تبلیغاتی این برند به‌نام (کوکاکولا تکان‌بده) نیز بسیار محبوب بود؛ کارزاری که در آن نام‌های مطرح روی شیشه‌های نوشابه چاپ می‌شد. حالا هم مشتریان با کارزار (کوکاکولا توییت‌کن) می‌توانند برای دیگران کوکاکولا بفرستند. با این حال، شراکت کوکاکولا با شرکت کروگ برای تولید کوریگ کولد نتوانست رضایت مشریان را جلب‌کند.

 

۱۰. نینتندو

10-coca-cola.jpg

دفتر مرکزی: ژاپن، کیوتو

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۱۳

دلیل محبوبیت: بسیاری از هزاره‌ای‌ها حس نوستالژی نسبت به نینتندو دارند، چون کودکی خود را با آن به سر کرده‌اند، و به همین دلیل در بزرگسالی نیز هوادار آن هستند. ۲۰۱۵، ۳۰مین سالگرد خلق سخصیت سوپرماریو هم بود، و به همین دلیل این برند هوادارانش را تشویق‌کرد در کارزاری به‌نام “بیایید سوپر ماریو باشیم” شرکت‌کنند؛ کارزاری که در آن هواداران می‌توانستند محتوای مرتبط با سوپر مایرو خود را برای شرکت ارسال‌کنند تا در وب‌گاهی که بسیاری آن را می‌دیدند، به‌اشتراک گذاشته‌شود.

 

۹. وال‌مارت

9-wal-mart.jpg

 

دفتر مرکزی: بن‌تون‌ویل

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۵

دلیل محبوبیت: ‌وال‌‌مارت امسال حقوق کارگرانش را افزایش داد و اعلام‌کرد که گوشت قرمز را به‌شکل محیط‌زیست‌دوستانه‌تری در فروشگاه‌هایش عرضه می‌کند. این شرکت همچنین فروشگاه‌ّهای کوچکی تاسیس کرده‌است که بیشتر از فروشگاه‌های بزرگ شبیه هزاره‌ای‌ها هستند. مفهوم بازار محلی که توسط این شرکت تعریف شده‌است می‌تواند رقیبی جدی برای خوراکی‌ّهای کامل باشد، و نرم‌افزار تلفن همراه وال‌مارت به مشتریان کمک می‌کند اجناس تخفیف‌خورده را در فروشگاه پیدا کنند.

 

۸. گوگل

8-google.jpg

دفتر مرکزی: کالیفرنیا، منول پارک

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۱۲

دلیل محبوبیت: نرم‌افزارهای گوگل برای تلفن‌ّای همراه هوشمند برای بسیاری از هزاره‌ای‌ّها ضروروی هستند. برنامه‌ی جیمیل این شرکت هم بسیار محبوب است. گوگل هنوز هم راه‌هایی پیدا می‌کند تا بتواند بخشی از زندگی روزمره‌ی کاربرانش باشد.

 

۷. آمازون

7-amazon.jpg

دفتر مرکزی: سیاتل

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۱۱

دلیل محبوبیت: این شرکت امسال سرویس ارسال ۱ ساعته را به مشتریان ویژه‌اش عرضه‌کرد و گستره‌ی تحویل خوارکی‌هایش را در نیویورک افزایش‌داد. این شرکت همچنین گجتی به‌نام دش باتن (دکمه‌ی سرعت) معرفی کرده‌است که کار سفارش‌دادن مایحاتج منزل، یعنی چیزهایی نظیر مواد شوینده، را وقتی نزدیک است تمام شوند برای مشتریان ساده‌تر می‌کند. آمازون به توییتر هم متصل است.

 

۶. تارگت

6-target.jpg

دفتر مرکزی: مینه‌سوتا

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۶

دلیل محبوبیت: تارگت حدود دو دهه‌ی قبل ایده‌ی چیپ چیک (مرغ سوخاری ارزان‌قیمت) را ابداع‌کرد. امروزه این شرکت در حال بهبود خوراکی‌ّای عرضه‌شده در فروشگاه‌هایش برای هزاره‌ای‌ها است. به‌علاوه، تارگت تلاش‌کرده‌است خود را به‌عنوان اصلی‌ترین مکان خرید لوازم مدرسه و دانشگاه در آغاز سال تحصیلی بر سر زبان‌ها بیندازد.

 

۵. مایکروسافت

5-microsoft.jpg

دفتر مرکزی: واشنگتن

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۷

دلیل محبوبیت: رایانش ابری، نرم‌افزارهای تلفن همراه و رایانش تمام‌نگارانه (هولوگرافیک) برای مایکروسافت بسیار پرمنفعت هستند. این برند به‌تازگی پیش‌نمایشی داشت که نشان می‌داد چگونه رایانش تمام‌نگارانه جایگزین رایانش ابری خواهد شد. محصول جدید مایکروسافت باند حتی اوبر و فیس‌بوک را روی خود دارد – دو سرویسی که بسیار محبوب هستند. به‌علاوه، مایکروسافت از لیندکین هم برای برقرای ارتباط با مشتریانش استفاده کرده‌است.

 

۴. سونی

4-sony.jpg

دفتر مرکزی: توکیو

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۴

دلیل محبوبیت: پلی‌استیشن، بازی‌ّهای ویدیویی، سرویس تصاویر و موسیقی سونی بسیار محبوب هستند. این شرکت به‌شدت در حال سرمایه‌گذاری روی این حوزه‌ها است. سونی همچنین تلفن‌های همراه هوشمند محبوبی دارد. این شرکت همچنین در جریان رقابت‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ یک پلتفرم واحد برای تمام رسانه‌های اجتماعی مرتبط با جام جهانی به‌نام One Stadium Live (استادیومی زنده) داشت.

 

۳. سامسونگ

3-samsung.jpg

دفتر مرکزی: کالیفرنیا

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۳

دلیل محبوبیت: تلفن‌های همراه و تبلت‌های گلکسی نزد هزاره‌ای‌ها بسیار محبوب هستند. برای نمونه، تازه‌ترین عنوان سری تلفن‌های همراه هوشمند گلکسی به نام S۶ نقدهای بسیار مثبتی دریافت‌کرده‌است.

 

۲. نایک

2-nike.jpg

دفتر مرکزی: بورتون، اورگون

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۱

دلیل محبوبیت: وقتی پای صحبت از پوشاک ورزشی به میان می‌آید، نایک نخستین نامی است که آدم‌ها معمولا به سراغ آن می‌روند. اطلاعاتی که تاکنون به‌دست‌آمده‌است نشان می‌‌دهند هزاره‌ای‌ّها ورزش را برای سلامتی لازم می‌دانند، در حالی‌که پدران‌شان تنها به تغذیه‌شان توجه می‌کردند. نایک هم با در نظر گرفتن این موضوع، کانون توجه خود را روی ترکیب‌کردن فناوری‌های نوین با پوشاک تولیدی‌اش معطوف کرده‌است.

 

۱. اپل

1-apple.jpg

دفتر مرکزی: کالیفرنیا

جایگاه در نظرسنجی قبلی: ۲

دلیل محبوبیت: اپل طرفداران بسیار متعصبی دارد که بسیاری از آنها هزاره‌آی هستند. آی‌فون‌ها، آی‌پدها و مک‌بوک‌های این شرکت بسیار محبوب هستند. به‌علاوه، اپل امسال با ساعت هوشمند خود توجه رسانه‌ها را هم به خود جلب‌کرد.

 

ترجمه: تحریریه نشریه بازده- محمد غفاری

نویسنده: مالوری شولس‌برگ و اشلی لوتس

منبع: بیزنس اینسایدر

//بازده//

به اشتراک بگذارید:

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>