کدام محصول مناسب تراست؟

دی ۹, ۱۳۹۴

کدام محصول مناسب تراست؟

یکی از ارکان اساسی در شرکت های بازاریابی شبکه ای، محصولات شرکت است. برخی این تصور را دارند که اگر یک سازمان فروش از افراد هدفمند تشکیل بدهند، توانایی فروش هر کالایی را خواهند داشت و با همین تیم فروش می توانند به یک سود بالا دست پیدا کنند؛ این کاملاً یک تصور غلط است، اساس کار بازاریابی شبکه ای بر ارائه کالاهای باکیفیت و دارای جذابیت است. چند سؤال مهم است که در مورد کالای یک شرکت باید از خودتان بپرسید و اگر جوابتان به این سؤالات منفی است، پس آن محصول را انتخاب نکنید. سؤال اول: آیا کیفیت کالا در حدی هست که خودم بتوانم آن کالا را استفاده کنم؟ دوم: آیا کالا مورد نیاز اکثر افراد جامعه است؟ سوم: آیا کالا منحصر به فرد است و قابلیت جذب افراد را دارد؟

این درست است که شما با دارا بودن مهارت های فروشندگی می توانید هر کالایی را بفروشید، اما در واقع این یک نوع کلاهبرداری محسوب می شود که بخواهید از مهارت هایتان برای اغوای افراد و افزایش سود خودتان استفاده کنید. یک فروشنده حرفه ای برای حقوق مشتریان ارزش قائل است و هیچ گاه کالایی را که خودش قبول ندارد به دیگران عرضه نمی کند. در این مقاله به چند نکته مهم در مورد محصولات اشاره می کنیم که با توجه داشتن به آن ها می توانید به عنوان یک نماینده فروش، عملکرد قانونی و حرفه ای داشته باشید و بدون فریب دادن دیگران به سود مناسب دست پیدا کنید:

۱- مصرفی بودن محصولات: اگر متون آموزشی مربوط به این حرفه را مطالعه کرده باشید، می بینید که به مصرفی بودن کالاهای عرضه شده توجه زیادی داشته اند. کالاهای مصرفی ، کالاهایی هستند که مورد نیاز اکثریت افراد جامعه هستند و به صورت ماهیانه تجدید خرید می شوند. اگر کالا یا خدمات مصرفی باشند؛ درآمد مطمئنی برای شما ایجاد نخواهد کرد، زیرا تکرار سفارش در هر ماه برای آن کالا به وجود نخواهد آمد و همان طور که می دانیم در حرفه فروش عامل اساسی ایجاد سود، سفارش مکرر مشتریان در هر ماه است. مشتریان هر ماه سفارش می دهند و شما نیز با سفارش آنان به کمیسیون دست پیدا می کنید. براساس قانون مصرف در نتورک مارکتینگ شما باید سرمایه و وقتتان را صرف شرکتی کنید که مردم کالاها و خدماتشان را همیشه استفاده می کنند. هر چه خرید مشتریان از یک کالا بیشتر و دائمی باشد، دست یابی شما به درآمد نیز تضمین شده تر است.

۲- کیفیت کالا: قبل از انتخاب محصول این سؤال را از خودتان بپرسید که آیا خودتان حاضر به استفاده از آن کالا هستید؟ این اشاره به همان ضرب المثل دارد که می گوید چیزی را که برای خود نمی پسندی برای دیگران نیز نپسند. اگر خودتان حاضر به استفاده از محصول مدنظرتان نیستید؛ پس دیگران هم نخواهند بود و در کار فروش و دست یابی به سود دچار مشکل خواهید شد.

۳- منحصر به فرد بودن: این ویژگی دست یابی شما به درآمد را تضمین خواهد کرد. زمانی که تولید یا ارائه یک کالا فقط در انحصار شرکت باشد و توسط شرکت شرکت ها و فروشگاه های دیگر عرضه نشود، می توانید مطمئن باشید که مشتریان ثابت پیدا خواهید و برای تهیه آن کالا تنها مرجع برای مراجعه شما هستید و این گونه نگرانیتان از بابت داشتن مشتری برای محصول کاهش خواهد یافت.

۴- گارانتی داشتن: مصرف کنندگان زمانی که یک کالا ضمانت نامه داشته باشد با اطمینان خاطر آن را تهیه می کنند؛ زیرا مطمئن هستند که اگر کالا و خدمات ارائه شده به آن ها به درد نخور باشد، می توانند آن را پس دهند و پولشان را پس بگیرند. بهترین شرکت های بازاریابی از سیاست پس گرفتن یا بازخرید کالاها حمایت می کنند، زیرا کالاهایشان گارانتی دارد و بدون هیچ سؤالی پول مشتری را پس می دهند. این نشانه معتبر بودن شرکت است.

۵- نشان استاندارد داشتن: کالاهایی که دارای تأییدیه های دولتی هستند و از نشان استاندارد برخوردار هستند، بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند؛ زیرا خریداران به استاندارد کالا اهمیت می دهند و به کالای تأیید شده مراجع رسمی علاقه بیشتری نشان می دهند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>