چگونه نقاط قوت خود را بشناسیم؟

Businessman with strong muscled arms

در ژانویه سال ۲۰۰۰، بتی ماندینو با من تماس گرفت و این مسئله را با من در میان گذاشت که شخص صاحب حقوق فیلم ( بهترین فروشنده ) ، به خاطر مشکلات و مسائل خانوادگی اش از تمدید ان منصرف شده است و از من جهت ادامه و تمایل به انجام این کار تقاضا کرد. هنوز چند لحظه نگذشته بود که به اهمیت و ارزش این لحظه پی بردم و جواب دادم که( این چه سوالی است ، جواب من مشخص است ). ما ۲ ساعت در مورد جزئیات با نماینده نیویورک، نماینده ما در LA و همچنین ناشرمان در فلوریدا صحبت کردم و نهایت تصمیم گرفتیم که صنعت فیلم سازی را رها کرده و شرکت جدید og Mondino را راه اندازی کنیم. رهبری و مدیریت کل با من خواهد بود و تمرکز علاوه بر مبحث فیلم سازی بر روی اوردن یک سری اصول ازمایشی زمانی og، به قرن ۲۱ بود.

من می خواستم برای اولین بار علمی پیدا کنم که به ما کمک کند که متوجه شویم افراد چطور فکر می کنند و با این کار می توانیم اصول را مستقیما با چالش های خاصی ادغام کنیم. اگر در انجام ان موفق شویم ، می توانیم به حداکثر نتیجه مطلوب از زمان ، انرژی و منابع تمرکز خود را معطوف کنیم.

ما به این علم دست پیدا کردیم ، این علم بخشی از ترسیم ریاضیات است که به وسیله دکتر رابرت هارتمن توسعه پیدا کرد. خیلی قدرتمند اما پیچیده بود. ۱۴ سال و هزاران ساعت را صرف بهبود بخشی و روش های استفاده بهینه از این دانش و ارائه نتایج مطلوب کردیم و الان در جایگاهی هستم که می توانم بگویم که یک فرد چگونه فکر می کند – نه این که به چه چیزی می اندیشد بلکه چگونه فکر می کند. الان در جایگاهی هستیم که می توانیم زیر سطح شخصیت رفتاری و استعداد افراد نفوذ کرده و عادت های فکری آن ها را شناسایی کنیم.

این عادات ، جنبه های مختلف زندگی ما از جمله تصمیماتی که می گیریم ، اقداماتی که می کنیم و نهایتا نتایجی که به وجود می اوریم را تحت تاثیر قرار می دهد. به واسطه این کار ، برنامه ارزیابی و مربیگری هدفمند ایجاد شده است . ارزیابی IC ، متفاوت از آزمون ها و تست های شخصیتی ، ارزیابی های رفتاری مانند مایرز / بریگز و DISC می باشد.

جالب توجه است که ، برای برچسب گذاری های یکسان یک ابزار ارزیابی استقرایی، ۵ نفر را انتخاب کردیم ، متوجه شدیم که همه آن ها عادات فکری متفاوت از یکدیگر دارند. پی بردیم که که برخی از رفتارها بر اساس قدرت طبیعی و برخی دیگر بر مبنای جبران و یا تلافی عادات نا سالم و غیر مطلوب بیش از حد متفاوت هستند.

اگر موفقیت نیاز به تغییر داشته باشد ، که اکثرا هم همین طور است ، ما می خواهیم که به زیر سطح شخصیتی و رفتاری نفوذ کرده و افکار بر گرفته شده از این رفتارها را مورد ارزیابی و سنجش قرار دهیم.

جیمز الن در کتاب خود اینگونه می نویسد که : اجازه دهید که یک فرد افکار خود را کاملا تغییر دهد و در آن زمان او از سرعت تغییر شرایط در زندگی خود، شگفت زده خواهد بود.

این یک توصیه ساده ولی همچنان تاثیر گذار است اما آیا انجام آن آسان است؟ از نقطه ای که ما شروع به توسعه کردیم ، ارائه نتایج ارزیابی چندین بار تکرار شده است. تفکرات انسان کاملا پیچیده است. در ۳۰ دسامبر ۲۰۰۸ ، روش های ادغام این ابزار قدرتمند را به گروه هایی در اینترنت آغاز کردیم. پیش از این، به واسطه یک مربی با مهارت و با بیش از ۳۰۰۰۰دلار و یا بیشتر این کار انجام می گرفت که برای جمعیت رو به رشد نتورکرها بسیار سخت بود. احساس کردیم که باید در پی راه دیگری باشیم تا هر فردی یک تجربه ارزشمند آنلاین ، بدون نیاز به مربی داشته باشد و ما به این نتیجه نزدیک شدیم.

آخرین نسخه ارزیابی با صاحبان کسب و کار ، تیم های فروش ، بازاریابان شبکه ای و اخیرا حتی با ورزشکاران از جمله کارافرینانی که برای پیش نویس NFL اماده بودند ، مورد آزمایش قرار گرفت. ارزیابی عینی بوده و افراد تا جایی که علاقه دارند می توانند وارد عمق آن شوند. حتی بدون یک مربی! و وقتی که مردم نتایج خود را مرور می کنند ، متوجه چه چیزی می شوند؟ ارزیابی ، چگونگی تفکر آن ها را می سنجد .

حال می خواهیم بدانیم چطور به وسیله چنین فرآیند ساده ای اطمینان حاصل می شود ؟

در حرفه بازاریابی شبکه ای افتخار ارزیابی هدفمند و برنامه مربیگری بیش از ۵۷۰۰ نفر با بیش از ۷۰۰۰ ساعت مصاحبه داشته ام . از طریق این تجربیات شخصی و موثر ، ما قادر شدیم که به ۷ فرآیند فکری که تقریبا در ۹۲ % از نتورکر ها به طور مشترک بوده ، دست پیدا کنیم و این یک ناهنجاری بود با بررسی رفتارهای مشابه فکری در سایر مشاغل مانند مشاوره املاک ، تیم های فروش دیگر و یا ورزشکاران درصد های متفاوتی به دست امد . پس نتیجه گرفتیم که این اصول و فرایندهای به دست امده فقط مختص و منحصر به بازاریابی شبکه ای می باشد.

دو مورد از این فرایندهای فکری استعدادهای بزرگی هستند و در ایجاد موفقیت ضروری محسوب می شوند. با این حال موفقیت نیازمند این است که ، این افکار به صورت سازنده مورد استفاده قراز بگیرند اما متاسفانه یکی از آن ها ۹۸% اوقات ، و دیگری ۹۷% به صورت مخرب استفاده می شود. و غم انگیز تر از این خیال واهی و امید بی جا به حرفه بازاریابی شبکه ای ، استفاده مخرب از این استعداد ها را گسترش داده و باعث به وجود امدن عواقب وخیمی خواهد شد.

۹۸ % از نتورکرها به طور خارق العاده ای دارای سطوح بالای درک وفهم هستند. آن ها نمی توانند با بی وجدانی به جایگاه کسی تعرض کنند.

متاسفانه رهبران برون گرا تقریبا همیشه این بینش و درک را به عنوان ترس و عامل بسیاری از شکست هایشان ، معرفی کرده اند . وقتی که این توصیه ها دنبال می شود، باعث ایجاد ( احساسات بد ) و مانع فعالیت نیروها و جذب آن ها می شود. اصلی تحت عنوان اعتبار سنجی ذاتی را در این حرفه به برخی یاد داده ام که چگونه وارد دنیای کسی شویم و دیوار های مقاومت و حصار آن را بشکنیم و ارتباط را به وجود بیاوریم.

در هنگام آموزش چگونه میتوانیم اعتبار را ایجاد کنیم؟ توجه داشته باشید ، گوش کنید ، یک حیطه امن ایجاد کنید ، نیازها را بیابید و سپس دعوت خود را انجام دهید. افرادی که مکالمات طبیعی ، راحت ، واقعی و درست تجربه می کنند ، ۹۷ % توانایی فوق العاده ای در تجسم و تصویرسازی به صورت واضح و درستی دارند.

برخی از افراد در زندگی ضربه دیده اند و نتیجتا گرایشات و تمایلاتی به صورت مخفی در جهت دستیابی زندگی راحت – زندگی بدون استرس ، درد ، چالش و یا حتی بدهی – در سر دارند. بسیاری استعداد تجسم و تصویر سازی را در جهت توهم زایی و خیال پردازی به کار می برند.

متاسفانه پیام هایی در این راستا از جانب شرکت ها به صورت عمدی و یا غیر عمدی فراهم می شود و صرفا میل طبیعی مخرب واهی را توسعه می دهد. تمرکز بر روی کاری که به واسطه پول انجام می گیرد ، و در مقابل چگونه می توانیم این تمرکز را بر روی خدمات معطوف کنیم؟

ابهامات زیادی در ادبیات و بیان در رابطه با مشتعل کردن استعداد تصویر سازی و انجام اقدامات حول آن وجود دارد. ما به شدت نیاز داریم که متوجه شویم چطور این کار را انجام دهیم و مهمتر آن که چگونه مانع پیشروی و گسترش پیام های فانتزی و واهی شویم؟

من معتقدم که این به حرفه بازاریابی شبکه ای بستگی دارد که با فراهم کردن و ارائه آموزش مقرون به صرفه و مربیگری فرصت های موجود به شناسایی و حداکثر استفاده درست از استعداد کمک می کند . آنچه میدانیم این است که ۹۸ %افراد ظرفیت این را دارند که از جمله ارتباط دهنده های اصلی باشند ، ۹۷% ظرفیت این را دارند که تصویرسازی و تجسم مخرب داشته باشند . در همه جواب نمی دهد اما هر چیزی که فراتر از ۲ درصدد پیش رود ، منقلب کننده خواهد بود.

تنها سوال باقی مانده این است که جهت جذب و ایجاد مشتریان وفادار و سازندگان کسب و کار آیا باید بر روی سود های کوتاه مدت با بازدهی سریع تمرکز خود را معطوف کنیم؟

برای توزیع کنندگان و نتورکر هایی که ارادت و عشق من در این حرفه را به اشتراک قرار می دهند ، اجازه دهید که چند حقیقت را بیان کنم :

۱- وقتی که به دنبال پول هستیم ، آن فرار می کند و وقتی چنین چیزی پیش می آید ، ما علاقه و انگیزه خود را از دست می دهیم.

۲- وقتی که ارزش ایجاد می شود و به درد ما می خورد ، هر جایی که می رویم و با هر کسی که ملاقات می کنیم ، پول جریان دارد.

۳- وقتی که یاد گرفتیم چگونه بر روی دیگران متمرکز شویم ، ارتباطات به وجود می آید. ما هرگز نباید پل میان خود و دوستان و اطرافیان را خراب کنیم .

۴- ما به تشویق و انگیزه جهت سنجش افکار و بهبود نقاط قوت و حذف عادات نا مطلوب فکری نیاز داریم و تا با نتایج مواجه شویم.

۵- می دانیم هیچ کسی ناگهانی و با جهش نمیتواند شغل ایجاد کند . می توانیم به وسیله استعدادهایمان درگیر تصویرسازی مخرب ، خیالات واهی و تخیلی شده و کار برایمان کسل کننده ، سخت و تک بعدی خواهد بود.

۶- بازاریابی شبکه ای یک حرفه ارزشمند است و متوجه هستیم که در هسته آن دو نفش موثر وجود دارد ؛ خودمان و فردی که با او در ارتباط هستیم . و ما برای هر دو بهترین را می خواهیم.

ارزیابی ، قلب شناسایی نقاط قوتی است که می خواهیم

آن ها را رشد و تقویت کرده و یا بیانگر عادات فکری مخرب تلاش ها می باشند.

برنامه مربیگری بین المللی که از طریق گروه مربیگری live with me مورد حمایت واقع شده ، اصول ، تمارین و فرآیند مورد نیاز را فراهم می کند .پس بیایید روی این مسئله تمرکز کنیم که موفقیت از آن ماست . بیایید خودمان زندگی مان را بسازیم.

 

دیو بلانچارد

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>