چگونه طرح بازپرداخت را بشناسیم ؟

شما می خواهید وارد حرفه بازاریابی شبکه ای شوید اما برای شما سخت است که یک شرکت مناسب را انتخاب کنید . اگر چه موضوعات زیادی برای تحقیق وجود دارد که شامل کیفیت محصولات، کارایی مدیریت، الزامات خرید و استراتژی های فروش و برنامه های آموزشی می شود، اما مهمترین و کلیدی ترین موضوع برای بررسی شایستگی شرکت، طرح باز پرداختی است که شرکت از آن استفاده می نماید.

طرح های بازپراخت در بازاریابی چند سطحی از سال ۱۹۵۰ پا به عرصه این حرفه گذاشته اند و از آن زمان تا کنون تحولات زیادی پیدا کرده اند. امروزه انواع متفاوت طرح های بازپرداخت وجود دارد که مقایسه کردن آن ها گیج کننده است، مگر آن که با برخی از اصطلاحات این صنعت و اهدافی که طرح بازپرداخت باید به آن دست پیدا کند، آشنا باشید. هدفی که این طرح ها دنبال می کنند مهمتر از نوع طرح می باشد. برای اینکه بتوانید یک طرح مناسب را شناسایی کنید لازم است به نکات زیر دقت نمایید :

۱٫آیا ورود به این فرصت به آسانی ممکن امکان پذیر است؟ شما برای ورود به فرصت نباید مجبور به پرداخت هزینه ای باشید جزهزینه پک های آغازینی که از وسایل کمکی کار شما هست و آن هم باید به انتخاب شما و با دریافت حداقل هزینه باشد، نباید هیچ اجباری در خرید این بسته ها نیز وجود داشته باشد.

۲٫آیا شما را تشویق به فروش محصولات می کنند و یا تمرکز آنان بر دریافت پورسانت است؟

۳٫آیا به شما برای حمایت از افراد دیگر به صورت شخصی، پاداش داده می شود؟

۴٫آیا تشویق به جذب در سطوح متفاوت می شوید؟

۵٫آیا تمرکز طرح بر فروش محصولات به مصرف کننده نهایی است؟

۶٫آیا شما برای حجم فروشی شخص بالا تشویق شده اید؟

۷٫آیا شما را به برای حجم فروش گروهی بالا تشویق کرده اند؟

۸٫آیا برای آموزش و حمایت از سطوح زیر مجموعه تان شما را مورد تشویق قرار داده اند؟

۹٫آیا شما تشوییقی به خرید حجم ثابت ماهیانه شده اید؟

۱۰٫آیا طرح شرکت، یک طرح به رسمیت شناخته شده است؟

۱۱٫آیا طرح، پاداش های غیر پولی و مشوق هایی همانند ماشین یا مسافرت به مناطق مختلف را برای شما فراهم می کند؟

حال علاوه بر موارد بالا که یک طرح باید آن ها را دارا باشد و نشان دهنده مناسب بودن طرح است، موارد منفی هم وجود دارد که باید به آن ها دقت داشته باشید و اگر طرح آن را دارا بود،باید از آن شرکت دوری کنید:

۱٫شرکت هایی که در طرح شان پیش انباشته سازی و سرمایه گذاری عظیم بر روی محصولات را تشویق می نمایند.

۲٫شرکت هایی که اجازه دست کاری در طرح تصویب شده شان را به شما می دهند و امکان آن را برایتان فراهم می کنند.

۳٫شرکتی که در جذب و آموزش هایش به جای فروش محصولات تأکید بر فریب و حیله گری دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>