چگونه به رهبران فروش مستقیم تبدیل شویم

رهبران موفق

در این مقاله با روشها و قوانین تبدیل شدن به رهبری که دوست دارید از او پیروی کنید آشنا میشوید و این رموز را از زبان یکی از بزرگان صنعت فروش مستقیم که به زبان بسیار ساده بیان شده خواهید آموخت. مطالعه این مقاله را به آنهایی پیشنهاد می نماییم که در تلاشند تا به لیدرهای بزرگ و توانمند امروز سازمانهای کاری خود در شرکتهای فعال بازاریابی شبکه ای در ایران بدل شده و حتی در برنامه ها و ویژن های آینده کاری خود قصد دارند از این اصول ساده پیروی کنند تا در آینده نتورک ایران هم حضور داشته و نامدار باشند.

البته هستند بسیاری از رهبران فروش مستقیم، که شاید عنوان شود به طور تصادفی به موقعیتی جدید می رسند و دقیقا نمی دانند چگونه به آن جا رسیده اند یا این که مرحله بعدی چیست؟ اما مطمئنا همه ما می دانیم که هیچ چیز اتفاقی نیست و اگر شما امروز در جایگاهی هستید قطعا نتایج طیف وسیعی از سلسله رفتار، گفتارو کرداهای شماست که امروز شما را به اینجا رسانده و شما در حال مطالعه این مقاله هستید.

ممکن است این اتفاق برای شما یا یکی از آشنایانتان در بخش فروش مستقیم افتاده باشد. رهبری، بخش سرگرم کننده و پر درآمد صنعت فروش مستقیم است و زمانی که این مهارت های ساده را بدانید و به کار گیرید، این موقعیت را برایتان بیش از پیش سرگرم کننده و پر درآمد خواهد ساخت.

در ادامه خواهید فهمید واقعا این نکات ساده اما بسیار مهم چیست و چگونه و در چه زمانی باید از آنها استفاده کرد تا بهره وری درست حاصل شود. فراموش نکنید که هر چقدر هم بیاموزیم باز هم نکاتی هست که ممکن است در کتابخانه دانسته هایمان به فراموشی سپرده شده باشد. سادست اما تاثیر گذار. تکرار مادر مهارت هاست و این جزء بدیهیاتیست که نمی توان آن را انکار کرد.

ممکن است لازم باشد این نکات را به دقت چندین بار مطالعه کنید. پس با تمرکز کافی آن را مطالعه نمایید…

 اول از همه خود را تغییر دهید!

 

اگر قرار است چیزی را در زندگی یا کسب و کارتان تغییر دهید از خودتان شروع کنید. رهبران به راحتی می توانند مشکلات اعضای تیم خود را پیدا کنند، اما آن چه که ممکن است در برخی موارد کمتر متوجه شوند این است که خودشان نیز در برخی موارد مقصر هستند، زمانی که قرار است نگاه دقیقی به خودشان بیاندازند چشم پوشی می کنند!

نگران آن چه دیگران انجام می دهند نباشید، نگران آن چه باشید که خودتان انجام می دهید و این که چه تغییرات مثبتی را می توانید در زندگی خود ایجاد کنید.

 درباره این که می خواهید با فرصت های کسب و کار به چند نفر کمک کنید تصمیم بگیرید.

همچون اهداف فروش، واقعا لازم است که از اهداف خود حمایت کنید تا بتوانید تیم خود را توسعه دهید. باید به حمایت مالی به عنوان ” درمانی برای فقر” نگاه کنید و از خود بپرسید “چه کسانی به محصولات و خدمات شرکت ما نیاز دارند؟ ” .

در هر زمان آماده باشید تا ابزارهای کسب و کار خود را با کسانی که می بینید، به اشتراک بگذارید. پیش داوری نکنید، فقط اطلاعات را در اختیارشان قرار دهید و از آن ها بخواهید به آن نگاه کنند.

 درک کنید که انسان ها موجوداتی احساسی هستند و آن چه می گوییم یا انجام می دهیم بر اساس احساسات است.

بنابراین، برای این که قادر باشید با دیگران ارتباط برقرار کنید و بر آن ها تاثیر بگذارید باید بدانید چه چیز به لحاظ احساسی آن ها را متاثر می کند.

زمانی را صرف کنید تا راجع به اعضای تیم خود، اهداف و برنامه های آن ها اطلاعات کسب کنید. متوجه خواهید شد کدامیک از آن ها کنشی و کدامیک واکنشی هستند.

به عنوان مثال یک مشاور یک مهمانی یا گردهمایی برگزار کرده که تنها دو نفر به آن آمده اند. او صبح فردا به شما زنگ می زند و از مهمانی بدی که داشته شکایت می کند و می گوید که نگران آینده کسب و کار است. او واکنشی است! این اتفاق برای فرد دیگری می افتد ولی به جای آن که به شما زنگ بزند و گله و شکایت کند، از شما راهنمایی می خواهد تا مهمانی بعدی او بهتر باشد. او کنشی است! سوال ها به شما کمک می کند تا افراد واکنشی را به افراد کنشی تبدیل کنید! فقط بپرسید “برای این که دفعه بعد نتایج بهتری داشته باشی چه کار می توانی انجام دهی؟”

 رهبران خوب نسبت به دیگران احساس همدلی، همدردی و حساسیت دارند.

آن ها به حرف های دیگران گوش می دهند، اما به دنبال آن چه هستند که بین حرف های اصلی زده می شود. هر چه بیشتر و بهتر به یک فرد گوش کنید بیشتر به شما اعتماد خواهد کرد. برای یافتن راه حل های برای رشد شخصی و حرفه ای، باید یک دوست و مشاور قابل اعتماد برای اعضای تیم خود باشید.

 یکی از بهترین راه ها برای تاثیر بر دیگران، سوال پرسیدن و گوش دادن به پاسخ ها است.

اگر می توانید یک سوال بپرسید از یک جمله خبری استفاده نکنید. به عنوان مثال: ماری ناراحت است چون نتوانسته سفارشات زیادی ثبت کند. به جای این که به او بگویید به اندازه کافی تلاش نمی کند، از او بپرسید از چه روش هایی برای افزایش سفارش ها استفاده می کند. شاید راحت تر باشد که فقط پیشنهاد بدهید اما معمولا جواب نخواهد داد. از سوال استفاده کنید تا به افراد کمک کنید راه حل های مناسب خود را پیدا کنند.

 الگوی خوبی باشید!

مردم دوست دارند از رهبری پیروی کنند که می داند هدفش چیست و الگوی خوبی برای آن ها است. رهبران خوب منضبط هستند، ایده آل های مشخصی دارند و همواره مشتاق رسیدن به اهدافشان هستند. آن چه را که می گویید انجام دهید. آن چه را از آن ها می خواهید انجام دهید. سرعت حرکت رهبر سرعت حرکت تیم خواهد بود!

 همواره در حال یادگیری باشید!

زمانی که به سطح رهبری می رسید، بهترین زمان است تا مهارت های جدید را بیاموزید و خود و تیمتان را به پیش ببرید! از آن هایی که موفق بوده اند و می توانند راه را نشان دهند بیاموزید. نظریه ها جواب نمی دهند! سیستم ها جواب می دهند! یک سیستم رهبری پیدا کنید که شما را فراتر از اهدافتان ببرد!

کارن فلپس، یک سخنران، مولف و مربی حرفه ای و موفق است که توانایی منحصر به فردی در صحبت مستقیم با مخاطبانش دارد. کارن برای ۲۵ سال در فروش مستقیم مشغول بوده است. او یکی از اعضای موسسه سخنرانان ملی، عضو دانشگاه مسائل شبکه ای، و یکی از نویسندگان روزنامه نیویورک تایمز است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>