وضعیت فعالیت شرکتهای بازاریابی شبکه ای

بهمن ۷, ۱۳۹۴

مطابق با ماده ۱۶ آیین نامه اجرایی، نماد اعتماد الکترونیکی که با لوگوی وضعیت فعالیت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای نمایش داده می شود  در ۳ رنگ سبز، زرد، قرمز مشخص کننده وضعیت عملکرد شرکت‌های دارای مجوز فعالیت است .

نحوۀ عملکرد هر یک از شرکت‌های دارای مجوز تعیین کنندۀ رنگ لوگوی فعالیت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای می‌باشد. در هر۳  رنگ این لوگوها بعد از باز شدن لوگوی اصلی، اطلاعاتی شامل اسم مدیرعامل، نشانی دفتر مرکزی ، پست الکترونیکی، وضعیت اخطار و راهنمای مورد نیاز موجود است.

  • رنگ سبز لوگو مشخص کننده فعال و قانونی بودن شرکت است. این رنگ نشان دهندۀ این است که شرکت توانسته فعالیت خود را با آیین نامه اجرایی چگونگی صدور و تمدید پروانه کسب  بازاریابی شبکه‌ای منطبق سازد .

  • رنگ زرد لوگو مشخص کننده  منطبق نبودن فعالیت با مقررات و داشتن حداکثر یک ماه فرصت برای رفع ایراد است  .

  • رنگ قرمز لوگو مشخص کننده تعطیلی موقت حداکثر به مدت شش ماه است .

طبق ماده  ۱۹ آیین نامه در صورت احراز تخلف به ترتیب زیر اقدام خواهد شد :
الف- برای نوبت اول، تذکر و درج در پرونده و اعطا ۱۵روز مهلت برای رفع ایراد؛
ب- برای نوبت دوم (در صورت تکرار)، تغییر رنگ نماد به رنگ زرد؛
ج- برای نوبت سوم، تغییر رنگ نماد به رنگ قرمز.
تغییر رنگ نماد با اعلام کمیته نظارت و یا اتحادیه (حسب مورد و مطابق مقررات این آیین نامه) توسط مرجع نماد اعتماد الکترونیکی انجام خواهد شد و درصورت انطباق فعالیت واحد صنفی با مقررات این آیین نامه حداکثر ظرف مدت سه روز، رنگ نماد سبز خواهد شد.

رنگ سیاه به معنای لغو مجوز شرکت و تعطیلی دائمی شرکت است

یک دیدگاه در “وضعیت فعالیت شرکتهای بازاریابی شبکه ای

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>