همه چیز رو به راهه؟!

همونطور که در چندین مطلب اشاره شده  ایمیل ها و نظرات زیادی در سایت دریافت میشه که خیلی از مراجعه کنندگان و خوانندگان در اونها نظرات، انتقادات و پیشنهادات خودشون رو ارائه میدن. اما این اظهار نظرها و تعریفی که بسیاری از خوانندگان در مورد فعالیت فروش مستقیم و بازاریابی شبکه ای  ارائه می کنن فاصله بسیاری با معیار ها  این فعالیت چه در سطح داخل و چه معیارهای موجود در سایر کشور ها داره. از این رو شرکت های بازاریابی شبکه ای لازمه که تلاش وافری رو درجهت فهم درست این فعالیت  در میان بازاریابان خودشون انجام بدن. در کنار آموزش مربوط به فروش محصول همواره آموزش نکات اخلاقی در این حرفه و قوانین و مقررات مربوطه  را باید  در نظر داشته باشن تا از اتفاقاتی که منجر به زیر سوال رفتن فعالیت شرکت و بازاریابان اون میشه جلوگیری به عمل بیاد.  ما تصمیم داریم در بخشی از سایت اقدام به انتشار مطالبی در مورد تاریخچه فعالیت چندین شرکت بازاریابی شبکه کنیم تا بازاریاب ها و مدیران عامل شرکت ها  با مطالعه اونها بتونند تا حدودی تعاریف و مفاهیم درستی از این فعالیت داشته باشند.  یکی از نکات مهمی که در  همین مطلب می تونیم به اون اشاره کنیم  این  که بازاریابی شبکه ای  همونطور که از اسمش نیز بر میاد یک سیستم بازاریابی، فروش و توزیع یک کالاست ، نه یک سیستمی برای فروش هر کالا و به قول بعضی از خوانندگان عزیر حتی اگر ….. هم توی اون بذاریم باید بفروشیم!  هدف گذاشتن  تاریخچه این شرکت ها هم همین نکتست اینکه شما متوجه بشید همین شرکت هایی که خیلی از دوستان خودشون رو با اون ها مقایسه می کنن  یک شرکت تولید کننده کالا بوده اند که مناسب ترین و کوتاه ترین روش برای برند کردن محصولشون و همچنین توزیع و فروش اون رو بازاریابی شبکه ای دیدند و اینکه به این صورت نبوده که اول بیان یک شرکتی به عنوان یک شرکت بازاریابی شبکه ای  ثبت کنن  و بعد برن دنبال محصول بگردن و هر چی دم دستشون برسه توش بریزن. اینجا همونجاست که کالا میره تو حاشیه و هدف فروختن پلن درآمد زایی میشه، جایی که یک کالای واقعی وجود نداشته باشه و جایی که یک نفر  واسه تولید کالایی زحمت نکشیده باشه  اونوقته که نمی تونه  رو محصولی که از همه چیز براش مهمتره و تعصب داره یک سیستم بازریابی قوی بکار ببره و بازاریاب ها و کارکنان شرکتش رو هم نسبت به فروش و کیفیت کالا طوری متقاعد کنه که موقع فروشش با جون و دل از اون صحبت کنن. مطمئنا تاریخچه فعالیت شرکت های فروش مستقیم می تونه کمک زیادی به انتقال مفهوم جمله ای که در بالا اشاره کردیم  بکنه ، زمانی که  تاریخچه فعالیت بسیاری از این شرکت ها رو مطالعه می کنیم متوجه میشیم که  اونها قبل از اینکه  وارد بحث بازاریابی شبکه ای بشن سالها به عنوان تولید کننده  برای تولید محصول با کیفیت تلاش کردن وبعدها جهت توزیع و فروشش  برنامه بازاریابی چند سطحی رو به کار بردن. این شرکتها میدونن اون چیزی که باعث فعالیت بازاریاب ها با راندمان بالا میشه  کیفیت و کارایی محصولی که سالها واسه تولیدش زحمت کشیدن . محصول وقتی دارای امتیاز رقابتی مناسب باشه اونوقته که می دونن پلنشون هم خوب پورسانت می ده چون محصولشون یه سر و گردن از رقبا بالا تره  و بازاریاب الکی شرکت رو رها نمی کنه بره تو یه شرکت یا فعالیت دیگه. اون ها وقتی همچنین شرایطی رو فراهم می کنن،  بازاریابی که از شرکتشون میره رو می دونن که این بازاریاب درک درستی نداشته و مطمئنا در هیچ شرکت دیگه هم نمی تونه فعالیت مثمر ثمری داشته باشه.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>