مفاهیم بازاریابی شبکه ای

درک مفاهیم مربوط به بازاریابی شبکه ای بسیار مهم می باشد، این امر شما را قادر می سازد که تصمیم درستی درباره این تجارت بگیرید و همچنین به شما کمک می کند تا اعتقادتان به این تجارت را محکمتر سازید تا به موفقیت بزرگی دست پیدا کنید…

 رشد توانی یا تصاعدی

آلبرت انیشتین از رشد توانی به عنوان هشتمین شگفتی دنیا یاد کرد، درک قدرت رشد توانی و ارتباط آن با بازاریابی شبکه ای به شما کمک می کند تا پتانسیل تجارت بازاریابی شبکه ای را بهتر درک کنید، با کنار گذاستن تنها یک تومان و فقط با دو برابر کردن آن در هر روز، در پایان روز سی و یکم، بیش از ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ (یک میلیارد) تومان خواهیم داشت.

با تعمیم این اصل به افراد سازمانتان می توانید قدرت نامحدود رشد توانی را دریابید، به همین دلیل است که راهبرانی در کار بازاریابی شبکه ای توانسته اند برای خودشان سازمان های بزرگی در اندازه های چند ده هزار نفری و چند صد هزار نفری بسازند.

     قدرت همانند سازی

بازاریابی شبکه ای تجارت همانندسازی می باشد، تجارتی که در آن افراد می توانند درآمد های فوق العاده کسب کنند، برای رسیدن به موفقیت باید مقلد محض بود و به دیگران نیز آموزش داد که همینگونه باشند، باید فرآیند همانندسازی مناسبی در کار باشد تا هر کسی در سازمان چه تازه کار چه کهنه کار، قادر به پیروی از سیستم باشد و همان کارها را به آسانی انجام دهد؛ بازاریابی شبکه ای تجارت جهانی می باشد و باید برای همه کس در شبکه صرفنظر از پیشینه تحصیلی، تجربیات و مکان جغرافیایی اش سیستم ساده ای برای پیروی وجود داشته باشد.

برای اینکه همانند سازی موثر باشد باید ملاک های زیر وجود داشته باشند:

۱- باید سیستمی در کار باشد.

این ویژگی همه افراد سازمان را قادر به پیروی از الگوی موفقیتی می سازد که راهبران قبلا آنرا پشت سر گذاشته اند، این امر از آنجا که مسیری برای پیشرفت فراهم می سازد، به ویژه برای افراد جدید سودمند خواهد بود. سیستم بسته به راهبر سازمان ممکن است ساده یا پیچیده باشد: سیستم می تواند شامل موارد زیر باشد

-جلسات آموزشی ،کارگاه های مختلف، سمینار و مطالب آموزشی.

-روشی برای ترسیم طرح بازپرداخت.

-مطالعه مطالب خواندنی و استفاده از امکانات سمعی و بصری.

-پاداش و قدردانی.

۲- پیروی از سیستم آسان باشد.

این معیار اهمیت فراوانی دارد زیرا افراد سازمان به لحاظ پیشینه تحصیلی، وضعیت اقتصادی، تجربیات و ضریب هوشی در سطوح مختلفی قرار دارند به منظور بنا کردن سازمانی بزرگ باید همه افراد در آن قادر به پیروی از سیستم باشند.

۳- سیستم باید همه جا یکسان باشد.

صرف نظر از کشور و موقعیت جغرافیایی سیستم باید در همه جا یکسان باشد، این یکسان بودن برای اطمینان از حرکت هموار در تجارت و هویت سازمان بسیار مهم می باشد، آیا می توانید تصور کنید که چه اتفاقی می افتاد اگر نشان تجاری و تشکیلات MacDonald در مکان های مختلف متفاوت می بود؟ این مسئله قطعا منجر به آشفتگی می شد.

مفهوم نمایندگی

از زمان کلنل سندرس موسس کنتاکی فراید چیکن، حق نمایندگی جای خود را به خوبی باز کرده است، در حقیقت در ابتدا حق نمایندگی، هم از سوی مردم و هم از سوی دولت مورد حمله واقع می شد، خوشبختانه حق نمایندگی توانست بر این مسایل غلبه کند و امروزه هرازان شرکت تحت عنوان مفهوم نمایندگی مشغول به فعالیت هستند. حق نمایندگی مفهومی قوی و موفق است، اگر هر تجارت فقط به یک مکان محدود شود امکان رشد نخواهد یافت. اما با وجود هزاران شعبه مشابه که تحت امتیاز مشابهی فعالیت می کنند، امکان بالقوه عظیمی به وجود می آید که می توانیم در Macdonald ،KFC  و Seven Eleven شاهد آن باشیم.

رشد در نمایندگی ها سریع نیست چرا که بر اساس رشد خطی است و این به خاطر مقدار سرمایه زیاد مورد نیاز برای این کار می باشد، در بازاریابی شبکه ای رشد سازمان بر اساس رشد توانی یا تصاعدی می باشد زیرا هر کس قادر است با هزینه بسیار اندک، تجارت خود را شروع کند، ریسک آن هم بسیار ناچیز است؛ در نتیجه با ترکیب حق نمایندگی و رشد تصاعدی و در حال حاضر به کمک اینترنت، بازاریابی شبکه ای شیوه ای از تجارت است که باید آنرا جدی گرفت.

قدرت اهرم

مفهوم اهرم در هر فعالیت تجاری حائز اهمیت است، دو اهرم بسیار معروف “زمان” و “پول” می باشد و هر شخص یا سازمانی به لحاظ زمان و پول دارای محدودیت است؛ بنابراین ضروری است که از اهرم پول و وقت دیگران استفاده کرد، به گفته کلمنت استون “بهترین پولی که در یک تجارت می شود از آن استفاده کرد OPM است (پول سایر افراد Other People Money )

همچنین در بازاریابی شبکه ای می توانیم اهرم های زیر را به خدمت بگیریم:


OPT  که مخفف عبارات زیر است:

– وقت سایر افراد (Other People Time )

– استعداد سایر افراد (Other People Talent )

– مهارتهای سایر افراد (Other People Techniques)


OPE  که مخفف عبارتهای زیر می باشد:

– انرژی سایر افراد (Other People Energy )

– تحصیلات سایر افراد (Other Peoples Education)

– اشتیاق سایر افراد (Other People Enthusiasm)

– بازاریابی شبکه ای برآیند نیروی افراد می باشد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>