مصاحبه با آقای قلی زاده، رئیس هیئت مدیره شرکت جانسو تجارت

دی ۲۳, ۱۳۹۴

مصاحبه با آقای قلی زاده، رئیس هیئت مدیره شرکت جانسو تجارت

در ادامه مصاحبه های صورت گرفته با مدیران شرکت ها که در راستای آشناسازی کاربران محترم سایت با شرکت های فعال در عرصه بازاریابی شبکه ای و سیاست های آنان صورت گرفته بود؛ سایت mlm در ادامه این روند، اقدام به مصاحبه با مدیران شرکت هایی کرده است که به تازگی پا به عرصه فعالیت بازاریابی شبکه ای گزاشته اند. در طی چند هفته متن این مصاحبه ها در اختیار کاربران محترم قرار خواهد گرفت.

شرکت جانسو تجارت به مدیریت خانم مریم محدث مجتهدی و آدرس وب سایت www.jansu.ir و با محصولاتی در رسته گروه مواد غذایی (عسل طبیعی، چای و …..) و محصولات آرایشی – بهداشتی (انواع کرم ها با کاربردهای گوناگون، عطر، لوسیون، شامپو و …..) مجوز فعالیت خود را در تاریخ ۱۳۹۴/۰۹/۲۴ دریافت کرده است. این شرکت در شهرهای اصفهان، تهران، ساری و همدان دارای شعب قانونی می باشد و مجوز تا تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۲۴ اعتبار دارد.

در ادامه شما را به خواندن متن مصاحبه سایت با جناب آقای قلی زاده، رئیس هیئت مدیره شرکت در مورد وضعیت بازاریابی شبکه ای و سیاست ها و خطی مشی های شرکت ایشان دعوت می نماییم.

۱- لطفاً مقداری از سوابق خود در زمینه تجارت وبازاریابی را بیان نمایید؟

به لطف خداوند متعال فعالیت های تجاری مجموعه از سال ۱۳۷۰ با صنایع غذایی شروع شد و در زمینه تبدیل محصولات کشاورزی، فراوری محصولات دامی و بسته بندی حبوبات و خشکبارتوسعه یافت. با توجه به کثرت مخاطبین شرکت و با توجه به اینکه بازاریابی شبکه ای و فروشگاه های مجازی دراقتصاد دنیا نقش تعیین کننده ای پیدا کرده اند، مدیریت شرکت بر آن شد تا فعالیت شرکت را به این سمت و سو هدایت نماید.

۲- هدف شما از تأسیس شرکت وفعالیت درزمینه بازاریابی شبکه ای چیست؟

قطعاً هر شرکتی صرف نظر از دیدگاه های اقتصادی نگاهی به ایجاد اشتغال و کار آفرینی برای جذب جوانان کشور به عنوان وظیفه ملی دارد؛ شرکت جانسو با قصد جذب نیروهای مستعد برای توسعه فعالیت های اقتصادی که منجر به افزایش تولید داخلی خواهد شد، وارد فعالیت بازاریابی شبکه ای شده است.

۳-به نظر شما یک شرکت بازاریابی شبکه ای موفق چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ شرکت شما تا چه اندازه این ویژگی ها را داراست؟

شرکت بازاریابی شبکه ای موفق شرکتی است که می تواند کالاهای با کیفیت را با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برساند که لازمه این کار تربیت نیروهای مستعد برای فروش کالاست، شرکت جانسو فعالیت خودرا بر این اساس استوار نموده است و نتیجه خوبی هم گرفته است.

۴- به نظر شما چه اقداماتی فعالیت بازاریابی شبکه ای را به سمت فعالیت شرکت های هرمی سوق می دهد و راهکارهای پیشگیرانه شرکت کدامند؟

آنچه سبب می شود شرکت ها بسوی هرمی شدن بروند عبارت است از اغواگری و ایجاد توهم در جلسات با نیت فروش کالاها ی بی کیفیت با قیمت های بالا ومعرفی کار با توهمات درآمدهای میلیونی بدون تلاش در مدت کوتاه که عملاً امکان پذیرنیست. برای پیشگیری از افتادن در ورطه فروش غیرواقعی باید کالاها مرغوب با قیمت های واقعی عرضه شوند و در عین حال آموزش های فروش کالا برمبنای خرده فروشی بدون هیچگونه اغواگری تنظیم شود وبازاریاب واقعاً برای فروشندگی تربیت شود.

۵- به نظر شما برای اینکه بازاریابان یک شرکت موفق و سالم عمل کنند، شرکت چه برنامه هایی را باید مد نظر داشته باشد؟

اصول اساسی که می تواند یک شرکت بازاریابی را به سمت موفقیت هدایت نماید، عبارتند از صداقت در گفتار و عمل، شفافیت برنامه ها و هدف های شرکت و ایجاد سیستم آموزشی مبتنی بر فروش.

۶- تولید کننده بودن شرکت و ارائه محصولات منحصر به فرد در موفقیت شرکت چه نقشی را دارد؟ و به نظر شما محصولاتی که شرکت ها ارائه می دهند باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا شرکت را به اهدافش نزدیک کند؟

اگر شرکت تولید کننده محصولات خود باشد مسلماً موفق تر خواهد بود؛ چون برخورد مستقیم با مصرف کننده دارد و بازخورد مسائل مربوط به کالاسریع تر و راحت تر به دست شرکت می رسد و می تواند راه گشای رفع مشکلات احتمالی در آینده باشد. همان گونه که گفته شد کالاها حداقل دو خاصیت کیفیت و قیمت مناسب را داشته باشند.

۷- چه برنامه هایی برای حمایت از مصرف کننده نهایی دارید؟ و این گروه در شرکت شما چه جایگاهی دارند؟

مهمترین جایگاه دراین صنعت همانا مصرف کننده نهایی است و تنها عامل موفقیت در ایجاد کارآفرینی و در آمدزایی به صورت برد- برد ارائه خدمات مناسب برای مصرف کننده نهایی و جلب رضایت اوست، در غیر اینصورت هیچ موفقیتی حاصل نخواهد شد.

۸- چه سهمی از سود شرکت باید به پرداخت پورسانت اختصاص پیدا کند و کدام نوع از پورسانت های خرده فروشی یا مجموعه ای دراولویت طرح درآمدی شما قرار دارد و به چه علت ؟

۵۰ % از فروش با اعمال ضریب کالا سهم بازاریاب در شرکت می باشد و اولویت پورسانت ها، پورسانت خرده فروشی و شخصی است و بعد از آن فرد روی تیم سازی و پورسانت هایی که از تیم سازی کسب می شود، کار می کند.

۹- نظر شما در مورد آیین نامه موضوع تبصره ماده ۸۷ قانون نظام صنفی چیست ؟ این آیین نامه چه مقدار ضعف های قانونی موجود در زمینه بازاریابی شبکه ای در کشور را پوشش می دهد؟

مسلماً هر سیستم جدیدی که وارد یک جامعه بزرگ شود، مشکلاتی خواهد داشت علی هذا در زمینه فروشگاه مجازی و بازاریابی شبکه ای و بازاریابان و مواردی که در این صنعت مهم هستند طی آئین نامه ابلاغی به خوبی بیان شده است و انشاالله با تلاشهایی که در جهت تکمیل و اصلاح قوانین مربوط به این صنعت به عمل می آید، مشکلات احتمالی پوشش داده خواهد شد.

۱۰- به نظر شما چه مشکلاتی پیش روی این صنعت در کشور قرار دارد  و راه کارهای برطرف کردن آن ها چیست ؟

اولین مشکلی که پیش روی این حرفه قرار دارد، سوء استفاده یکسری آدم های سود جو از افرادی است که به عنوان بازاریاب و تأمین کننده وارد این حرفه می شوند و استفاده از آن ها در جهت مقاصد خودشان است. عدم اطلاع رسانی کافی به اقشار جامعه و عدم استفاده از افراد آگاه در این صنعت از دلایل اصلی بروز این مشکل است که برای جلوگیری از آن استفاده بیش از پیش از افراد آگاه براین صنعت در امور مدیریتی ونظارتی توسط دولت و اطلاع رسانی در سطح عموم راجع به این صنعت می تواند کارگشا باشد.

^B2336A1C78BFFEFBF3109D92A1E17D06E44C2EC2E2E8B0D9CF^pimgpsh_fullsize_distr

۱۱- دو تخلف استراتژی فروش و فعالیت در شعب غیر قانونی این روزها خیلی به چشم می خورد، علی رغم اطلاع رسانی های انجام گرفته باز هم شاهد وقوع آن ها هستیم، به نظرتان علت ریشه ای وقوع این تخلفات چیست و برای از بین بردن آن ها چه اقداماتی و توسط کدام یک از عناصر فعال دراین حرفه باید صورت بگیرد؟

اگر ایده شرکت رسیدن به ثروت و پولدارشدن درکوتاه ترین زمان باشد، قطعاً استراتژی خودرا بر روی فروش های غیر اصولی بنا خواهد کرد و تنها راه رسیدن به این هدف افزایش تعداد نیروی انسانی و تحمیل کالا بر آنها خواهد بود؛ به طور قطع برای جذب این افراد نیاز به مکان وجود دارد و برای رفع این نیاز اقدام به فعالیت در شعب غیر قانونی خواهد شد. برای جلوگیری از این مشکلات شرکت ها با مدیریت اصولی می توانند بدون نیاز به تعدد دفاتر اعم از قانونی و غیر قانونی فعالیت نمایند.

۱۲- بیشترین مشکلاتی که بازاریابان با آن سرو کار دارند چه مواردی می باشد و از نظر شما نقش شرکت ها در ایجاد و حل مسایل بازاریابان چه میزان است؟

شرکتی که بازاریاب در آن فعالیت می کند باید از نظر ساختار مدیریتی و آموزشی بر پایه درست و اصولی استوار باشد تا بتواند بازاریاب خود را بررسی و درمسیر صحیح هدایت نماید.

۱۳- نقاط ضعف و قوت شرکت خود را چگونه ارزیابی می کنید؟

بزرگترین نقطه قوت شرکت انتخاب محصول با کیفیت و آموزش اصولی و حرفه ای بر مبنای علم بازاریابی شبکه ای برای این صنعت است. این تلاش با آزمون و خطاهایی روبه رو است، ولی سعی شرکت براصولی کردن هر چه بیشتر و اجرای درست این سیاست می باشد.

۱۴- آینده بازایابی شبکه ای در ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟

چنانچه حمایت دولت، نظارت اصولی و آموزش های علمی مستدام باشند آینده ای درخشان پیش روی شرکت های بازاریابی شبکه ایی و بازاریابان آن هاست.

۱۵- شرکت شما در پنج سال آینده در چه جایگاهی قرار گرفته ؟ آیا چشم اندازی برا ی آینده خودتان ترسیم کرده اید و چه برنامه ریزی هایی برای رسیدن به جایگاه مورد نظرتان دارید؟

شرکت جانسو برای ۵ سال آتی برنامه ریزی هایی انجام داده و چشم اندازی را برای خودش ترسیم کرده است. سرفصل این برنامه ها در چشم انداز اجرای سیاست های اقتصادی بر پایه آموزش های علمی نتورک مارکتینگ و تولید و ارائه محصولات با کیفیت و حمایت و پیگیری همه جانبه شرکت از بازاریابان و مصرف کنندگان است.

۱۶- توصیه شما به افرادی که قصد تاسیس شرکت بازاریابی شبکه ای را دارند چه مواردی است؟

کسب اطلاعات و آگاهی کامل در این زمینه قبل از وارد شدن به این حرفه مهمترین عاملی است که مدیران این شرکت ها باید برآن اهتمام ورزند.

۱۷- نظر شما راجع به سایت mlmbook.ir چیست و آیا مطالب آن را مطالعه کردید؟

سایت بسیار خوبی است مسائل بازاریابی شبکه ای را به خوبی رصد می کند و خوشبختانه مخاطبین زیادی هم دارد و رسالتی را که در جهت معرفی بازاریابی شبکه ای بر دوش گرفته است بخوبی انجام می دهد و ما به نوبه خود ازهمت بلند گردانندگان این سایت تشکر و قدردانی بعمل می آوریم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>