عملکرد صحیح در یک نگاه

دی ۱۶, ۱۳۹۴

عملکرد صحیح در یک نگاه

امروزه با گسترش حرفه بازاریابی شبکه ای تعداد بازاریابان بر طبق اعلام برخی سایت های جهانی حدود ۹۱ میلیون نفر در سرتاسر دنیا تخمین زده شده است. با اینکه تعداد بازاریابان هر روز در حال افزایش است، اما تنها تعداد اندکی از آنان هستند که می توانند به موفقیت در این حرفه دست پیدا کنند و فعالیت اثر بخش در این حرفه داشته باشند. اما به راستی چه ویژگی های بازاریابان موفق را از سایر بازاریابان مجزا می نماید و افراد برای موفق شدن در این حرفه نیازمند چه تکنیک ها و مهارت هایی هستند. ۵ ویژگی وجود دارد که بازاریابان برای موفق شدن در حرفه شان به آن نیازمند هستند و با دارا بودن آن ها می توانند جایگاه مناسب خودشان در این حرفه را کسب نمایند. این ویژگی ها به صورت زیر می باشد:

۱- علاقه و اعتقاد داشتن به محصولات

بازاریابان موفق علاقه مند به محصولاتشان هستند . خودشان مصرف کننده آن محصولات هستند و این علاقه و اعتقاد به محصولات منبع انگیزشی برای فعالیت آنان است. محصولات زیادی برای انتخاب وجود دارد، همانند محصولات آرایشی – بهداشتی محصولات غذایی، محصولات پاک کننده، لوازم خانگی و … انتخاب بسیار زیاد است، مهم است محصولی انتخاب شود که آشنایی کافی با کیفیت و ویژگی های آن محصول وجود داشته باشد تا به راحتی بتوانید از عهده فروش آن ها بر آیید. اشتیاق داشتن به محصولات فرآیند فروش را آسان خواهد کرد و علاقه بازاریابان به توسعه کسب و کار را افزایش خواهد داد . باور داشتن محصولات ایجاد خودانگیختگی در بازاریابان خواهد کرد.

۲- مهارت های اجتماعی

تعامل اجتماعی در فروش مستقیم بسیار مهم است. در این حرفه فروش محصولات با نمایش فردی و گروهی محصولات به مصرف کنندگان صورت می گیرد، پس لازم است برای برقراری ارتباط و جذب مشتری، فروشندگان از یکسری مهارت های اجتماعی برخوردار باشند تا بتوانند ارتباط معقول و مناسبی را با مشتریانشان برقرار کنند. مراقبت و حفظ مشتریان در لیست استراتژی های تعاملی بازاریابان موفق قرار دارد. هر چه که یک بازاریاب رفتار بهتری با مشتریانش داشته باشد، احتمال برگشت آن ها بیشتر است. برقراری روابط مناسب و ایجاد اعتماد در مشتریان از موارد مهم برای نزدیک کردن بازاریابان به موفقیت است، پس لازم است بازاریابان در هنگام ورود به کار مهارت های تعاملی خود را بهبود دهند.

۳- توانایی مدیریت زمان داشتن

بازاریابی شبکه ای مدلی از کسب و کار فروش است که انعطاف پذیری بالایی بویژه از نظر زمانی دارد. در این کسب و کار فروشندگان قادر هستند، کسب و کارشان را به همان اندازه که می خواهند توسعه دهند و همین موضوع آن ها را قادر می سازد تا بین کارشان و دیگر تعهداتشان همانند زندگی خانوادگی شان تعادل برقرار کنند. چیزی که افراد در این کسب و کار به دست می آورند بستگی به توانایی های آنان بویژه قدرت مدیریت زمان آنان دارد؛ این موضوع بسیار مهمی است که بتوانید به صورت استراتژیکی زمانتان را مدیریت کنید و یک روال منظم و هدفمند برای ساعت های کاریتان در نظر بگیرید.

۴- آشنایی با قوانین و مقررات

بازاریابان موفق قبل از ورود به کار، قوانین مرتبط با حرفه شان را به طور کامل مطالعه کرده و بر آن مسلط هستند . همان طور که می دانید نهاد های نظارتی به منظور حمایت از حقوق تمامی فعالان در عرصه بازاریابی شبکه ای اقدام به تدوین مقررات نموده اند. آشنایی کامل با این قوانین و عمل نمودن به آن ها، ضامن موفقیت بازاریابان در این حرفه و احقاق کننده حقوق آنان است . با آشنایی با قوانین و مقررات موجود در این عرصه بسیاری از مشکلات از پیش روی بازاریابان برداشته خواهد شد و مانع از بروز بسیاری از تخلفات و تضییع حقوق آنان خواهد گردید.

۵- پایبندی به اخلاق حرفه ای

اخلاق حرفه ای مجموعه ای از اصول و استاندارد های رفتاری است که به منظور حفظ ارزش های فردی و اجتماعی باید توسط افراد رعایت گردد. پایبندی به اصول اخلاقی ضامن موفقیت افراد در زندگی کاری و حرفه ای است. همانطور که در زندگی شخصی مان نیاز به رعایت اخلاقیات داریم در محل کار نیز برای برقراری ارتباطات سازنده و افزایش بهره وری نیازمند رعایت اخلاقیات هستیم، به ویژه در حرفه بازاریابی شبکه ای که حرفه ای مبتنی بر روابط اجتماعی است. اصولی همانند صداقت، مسئولیت پذیری و احترام از اساسی ترین اصول اخلاقی است که با عدم رعایت آن بر پیکره این حرفه صدمه وارد خواهد آمد . بازاریابان موفق کسانی هستند که در پرزنت ها و جذب مشتریانشان اصل صداقت را رعایت کرده و با وعده های فریبنده به اغوای افراد نمی پردازند همچنین آن ها احترام مشتریان و سایر همکاران خود را نگه داشته و به دنبال تخریب چهره سایر رقبای خود نمی باشند.

رعایت همه این اصول عنوان شده لازمه موفقیت یک بازاریاب در این حرفه است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>