ده عقیده غلط رایج در بازاریابی شبکه ای- قسمت دوم

مهر ۲۲, ۱۳۹۴

ده عقیده غلط رایج در بازاریابی شبکه ای- قسمت دوم

عقیده غلط ششم- محصولات عرضه شده در فروش مستقیم قیمت گذاری بالایی دارند ( گران قیمت هستند)

واقعیت: بازار مصرف کنندگان از محصولات گران قیمت برای مدت طولانی حمایت نمی کند. رقابت یک عنصر قدرتمند است و محصولاتی که به صورت رقابتی قیمت گذاری نشده اند، فروخته نخواهد شد و دوام چندانی نمی تواند داشته باشند. اما در فروش مستقیم، برابری قیمت بیشتر به چشم می خورد. تصمیم برای فروش محصول به وسیله فروش مستقیم اغلب بر پایه عوامل خاصی قرار گرفته است. برای مثال محصولاتی که نیاز به نمایش دارند تا نقاط ظریفی که در مورد کاربرد آن ها وجود دارد را انتقال دهند، برای فروش مستقیم ایده آل هستند، به این دلیل که فروشندگان متبحرمی توانند به صورت شخصی نمایش برای مصرف کنندگان را مدیریت کنند. در روش های خرده فروشی سنتی، مصرف کنندگان ممکن است کیفیت منحصر به فرد محصول را بر مبنای مشخصات ظاهری و یا بسته بندی محصول درک نکنند. این درست است که برخی از محصولات فروش مستقیم بالاتر از سطح پذیرش در بازار خرده فروشی ، قیمت گذاری شده اند اما پذیرش آن به علت خدمات شخصی و انگیزه خریدی که در نمایش محصولات ایجاد می شود، بوده است. ماشین ها برند لکسوس قیمت بالاتر از سقف پذیرش بازار خرده فروشی دارد، اما بخاطر عملکرد برتر و خدمات پس از فروش، قیمت گذاری بالای آن قابل توجیه است. هر مصرف کننده نیاز است سنجشی از قیمت، کیفیت و مطلوبیت ارائه شده توسط محصول داشته باشد و تصمیم خریدش را بر مبنای این فاکتورها اخذ نماید.

عقیده غلط هفتم – شرکت های فروش مستقیم غیر قانونی هستند.

واقعیت: چندین سازمان دولتی، همانند انجمن فروش مستقیم و سازمان هایی همانند انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، اتحادیه مصرف کنندگان ملی و هیئت تجارت برتر، برای حمایت از مصرف کنندگان در برابر کلاهبرداری تلاش و همکاری می کنند. این متأسفانه یک حقیقت است که برخی از کلاهبرداران تغییر شکل داده اند و به عنوان شرکت های قانونی مشغول به فعالیت هستند و این موضوع ایجاد قوانین و مقررات در این بخش را ضروری می نماید. در اینجا برخی از قوانینی که برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان وضع شده است و مصرف کنندگان می توان بر آن تکیه کنند ذکر شده است :

همه ۵۰ ایالت آمریکا و فدراسیون تجارت فدرال ( FTC ) قوانین cooling off را رعایت می کنند که در آن به مصرف کننده حق بدون قید و شرط فسخ قرارداد یا سفارشی در طی ۳ روز کاری بعد از امضای آن را می دهد. این قوانین برای خنثی کردن فروش های با فشار زیاد طراحی شده و به افراد اجازه می دهد که نظرشان در مورد خریدی که انجام دادند تغییر بدهند و به راحتی و سرعت آن را پس بدهند.

علاوه بر ۵۰ ایالت آمریکا و ftc ، کمیسیون امنیت ملی ( SEC ) و خدمات پستی آمریکا قوانین یا مقررات طرح های ضد هرمی را دارند که می توانند چنین کلاهبرداری هایی را تحت پیگرد قرار دهند و آن ها را متوقف کنند.

در قسمت مالیاتی ، سازمان خدمات مالیاتی فروشندگان مستقیم را از طریق فرم های ویژه ی ۱۰۹۹-Miscکنترل کرده است تا مطمئن شوند که مالیات بر درآمد توسط فروشندگان مستقیم پرداخت می شود.

فرم ۱۰۹۹-Misc باید توسط همه فروشندگان مستقیم که درآمد ۶۰۰ دلار یا بیشتر از شرکتی که در آن فعال هستند دریافت می کنند، پر شود.همچنین کسانی که خرید سالانه بیش از ۵۰۰۰ دلار از شرکت مادر دارند نیز باید این فرم را پر کنند.

کدهای اخلاقی انجمن فروش مستقیم یک سند خود تنظیمی قدرتمند است که شرکت های عضو انجمن می بایست از آن پیروی کنند. این کد شامل قوانین مهمی از قبیل الزام به بازپرداخت دوره بازپس گیری و دیگر قوانینی که رعایت آن توسط مسئول کدهای DSA    الزام شده است.مصرف کننده ای که احساس می کند تخطی در اجرای این کدها صورت گرفته است باید فرم شکایت را در نزد مسئول کدهای DSA پرکند.

عقیده غلط هشتم – اکثر شرکت ها خرید حجم زیادی را به خریداران الزام می کنند، فروشندگان مستقیمی که دچار افت شدند، حجم زیادی از کالاهایی که خریداری کرده اند را انبار کرده اند.

واقعیت : شرکت هایی که عضو انجمن فروش مستقیم هستند توافق در تبعیت از کدهای سخت گیرانه اخلاقی دارند. در میان سایر نکات،این کدها اعضا را الزام می کنند به :

خرید مجدد موجودی های قابل فروش و کالاهای خریداری شده در ۱۲ ماه گذشته با حداقل ۱۹۰ قیمت خریداری شده اگر فروشنده مستقیم تصمیم به خروج از کار گرفته باشد.

توضیح شرایط باز خرید به صورت مکتوب.

عقیده غلط نهم : اگر شما در گردهمایی های فروش مستقیم حضور داشته باشد ، از شما توقع می رود که چیزی خریداری کنید.

واقعیت : تنها چیزی که شما مجبور هستید در این گردهمایی ها انجام دهید این است که از آن لذت ببرید و عنصر کلیدی در لذت از تجربه خرید این است که مشورت با مشاوران آگاه و صمیمی بکنید که در مورد خدمات و محصولات به شما توضیحات ارائه می دهند، هر سؤالی دارید بپرسید و به خودتان و دوستانتان اجازه بدهید که به دقت گزینه های که نمایش داده می شود یا در کاتالوگ موجود است بررسی کنید. شما هیچ تعهدی برای خرید ندارید، اما شانس این را دارید در جایی حضور داشته باشید که از آن لذت خواهید برد.

عقیده غلط دهم : هرکسی که درگیر در فروش مستقیم می شود به دنبال یک راه راحت برای پول در آوردن است.

واقعیت: افرادی که درگیر در فروش مستقیم می شوند دلایل زیادی برای آن دارند. تعدادی این امید را دارند که فروش مستقیم برای آنان یک کار تمام وقت باشد اما اکثریت برای بدست آوردن یک درآمد مازاد در این حرفه ثبت نام می کنند و یا برای گرفتن تخفیف در خرید های شخصی شان. شرکت های فروش مستقیم قانونی در ارایه در آمدهای احتمالی خیلی دقت می کنند.کدهای اخلاقی DSA شرکت ها و نیرو های فروش آن ها را ملزم کرده است، جذب فروشندگان مستقل احتمالی را با ارائه اطلاعات دقیق در مورد ساختار پرداخت شرکت، محصولات و روش های فروش انجام دهند و هیچکس نباید این فکر را القاء کند که فروش مستقیم یک روش کسب در آمد است که نیاز به کمترین تلاش دارد. با تبلیغات و افرادی که به شما می گویند هزاران دلار را فقط با ثبت نام و جذب تعداد کمی از افراد بدست خواهید آورد، متقاعد نشوید. همانند هر کسب و کار دیگری برای جذب مشتری و ساختن کسب و کارتان باید زمان مصرف کنید. فروش مستقیم یک فرصت برای سریع ثروتمند شدن نیست، شما اگر هدف گذاری کنید و برنامه برای رسیدن به آن بریزید، می توانید موفق باشید. فرصت های فروش مستقم قانونی انعطاف پذیری در ایجاد اهدافتان به شما می دهند و امکان دست یابی به آن ها را در شرایط شما برایتان فراهم می کنند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>