دلایل لغو مجوز ابر تجارت کهکشان چه بود؟

امیدواریم با مطالعه این مقاله و بررسی فاکتورهایی که سبب لغو مجوز فعالیت ابر تجارت کهکشان شد در انتخاب شرکت مناسب بهتر تصمیم گیری کنید و آینده شرکت ها را بهتر بتوانید پیش بینی نمایید.

از ابتدای آغاز فعالیت این مجله خبری هدفی جز ارتقا سطح کیفی نتورک ایران در اندیشه تیم ما نبوده است و همیشه سعی ما بر بی طرفی و حمایت از تمامی شرکت ها ،بازاریابان و فعالانی که در این عرصه فعالیت مثبتی دارند بوده است.

نتورک قانونی ایران در سال ۱۳۹۰ کلید خورد و فصل تازه ای از بازاریابی شبکه ای در ایران شروع شد. نتورکی که قرار بود با هدف حمایت از تولید ایرانی ، کمک به چرخه ی اقتصاد و همچنین اشتغال زایی ، جوانان این مرز و بوم را سامانی بخشد.

هر چند که شرکتهای دارای مجوز در ابتدا شروع بسیار ضعیفی داشتند ولی حقیقتا امروزه با گذشت پنج سال، این صنعت نوپا بسیار فراتر از تصور ظاهر شده است و شرکتهایی همچون بادران گستران ، مروارید پنبه ریز، بازارایابان ایران زمین (بیز) و نیوشانیک طی پنج سال گذشته در مجموع عملکرد خوبی را از خود نشان داده اند.

شرکت بادران گستران با تمرکز بر تنوع محصولات ، حرکت به سمت تولیدکنندگی ، ایجاد مکان های آموزشی بزرگ ویژه ی بازاریابان و ارایه سرویس های جدیدی نظیر ایجاد رستوران های زنجیره ای نشان داد که برنامه ها و طرح های بلند مدت بسیاری را در سر می پروراند.

شرکت مروارید پنبه ریز که به جرات میتوان گفت قوی ترین شرکت تولید کننده در بین شرکت های بازاریابی شبکه ای می باشد با تمرکز بر گستردگی محصولات خود ، رقیب قدرتمندی برای دیگر شرکت ها محسوب میشود.

شرکت بازاریابان ایران زمین (بیز) با اتکا به مدیرت قدرتمند خود توانسته طی یک سال گذشته سر و صدای زیادی را ایجاد کند، و پیشرفت های چشم گیری از جمله راه اندازی رستوران های زنجیره ای، بیز شاپ های مراکز استان و تنوع زیاد محصولات داشته است .

و شرکت نیوشانیک با پشتوانه آموزش ها و لیدرهای قدرتمند و همچنین محصولات دوست داشتنی خود یعنی چای نیوشا ، توانسته است خود را نه تنها به عنوان یک شرکت بازاریابی شبکه ای بلکه به عنوان یک برند ملی مطرح کند.

(کی بریم سر اصل مطلب خدا می داند… ؟!! )

اما این مسیر پنج ساله با چالش ها، سختی ها و البته شکست هایی هم همراه بوده و هست.

در ادامه به شرح یکی از جریان های کثیف حال حاضر نتورک ایران خواهیم پرداخت که متاسفانه از بازمانده های شرکت های هرمی محسوب می شوند و هر روز افراد زیاد و بی اطلاعی را طعمه ی خود قرار می دهند .

قبل از شروع مطلب مذکور ، نکته ای را باید خاطر نشان کنیم که عمده لیدرهای شرکت های بازاریابی شبکه ای از افرادی هستند که سابقه ی نتورک در شرکت های هرمی داشته اند که این از نظر ما به خودی خود مسیله ای ندارد ، اما مسیله ی اصلی فعالیت هرمی به اسم بازاریابی شبکه ای در حال حاضر است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .

در سال ۱۳۹۰ چهار شرکت از وزارت صنعت، معدن و تجارت موفق به اخذ مجوز بازاریابی شبکه ای شدند که در این بین نام شرکت ابرتجارت کهکشان هم دیده می شد.

این شرکت با مدیریت رضا میر فخری و سرشاخه اصلی خود یعنی شهریار کاظمی (کامبیز کاظمی ) که هر دو از باز ماندگان شرکت های هرمی بوده اند استارت خورد . تا اینجای داستان مسیله ای وجود ندارد اما ماجرای اصلی از جایی شروع می شود که این شرکت شروع به فعالیت و شبکه سازی می کند و عمده شبکه سازی سرشاخه اصلی یعنی شهریار کاظمی از شیراز شروع می شود.

شرکتی که اگر در ابتدا بصورت کلی به آن نگاه می کردیم تمامی رفتارهای یک شرکت هرمی را در خود داشت، از جمله :

محصولات فوق العاده گران و بی کیفیت (سرپوش محصولی محض)
آموزش ها و اصول شرکت های هرمی
تزریق نگرش های هرمی و کوئستی همچون : محصول حاشیه ، پلن حاشیه ، فالو مالی و…
خرید اجباری افراد تا حدود دو میلیون در ابتدای ورود به سیستم
و بسیاری مواردی دیگر که قابل بحث در این مطلب نیستند.

متاسفانه افراد زیادی به دلیل عدم داشتن اطلاعات کافی طعمه ی این افراد شدند و نکته ی قابل توجه وجود تعصب غیرمنطقی در افراد تازه وارد ، نسبت به لیدرهای راس از جمله شهریار کاظمی بود . که این تعصبات ناشی از روش هایی بود که بر روی ورودی های جدید پیاده می شد از جمله این روش ها می توان به روش بوفالویی که پیش تر در شرکت های هرمی و غیرقانونی استفاده می شد ، اشاره کرد .

روش بوفالویی به این شکل عمل می کند که سرشاخه اصلی توسط لیدرهای راس بشدت ارزش گذاری میشود تا جایی که بعضی افراد تازه وارد با وجود اینکه حتی این شخص را تا به حال ندیده بودند ، نسبت به او تعصب داشتند و القابی همچون سلطان و .. به وی نسبت می دادند .

شرکت ابر تجارت کهکشان با مشکلات فراوانی ، همچون محصولات بشدت گران و بی کیفیت، تاخیر چند ماهه ارسال محصولات، عدم واریز به موقع پورسانت ها، کسری محصولات و … روبه رو بود . با وجود تمامی این موارد واکنش سر شاخه اصلی این شرکت یعنی سلطان به همه ی این مشکلات یک جواب بود : ” من اومدم سقف بزنم و این چیزا (پلن ، محصول و … )حاشیه است . ”

همه ی این ها باعث شد تا تابستان ۱۳۹۳ سایت ابرتجارت کهکشان در حالت تعلیق قرار گیرد تا در یک مهلت سه ماهه بتواند اصلاحات خود را انجام دهد. سرانجام در مهرماه همان سال این شرکت فعالیت خود را دوباره آغاز کرد و محصولات جدیدی به سبد کالایی اضافه شد اما همچنان مشکل اصلی یعنی قیمت آنها وجود داشت.

اما در بهمن ماه ۱۳۹۳ بود که خبری از شبکه خبر پخش شد مبنی بر کشف محصولات آرایشی قاچاق و قلابی ، که در تصاویر منتشر شده همگی محصولات شرکت ابر تجارت کهکشان بود و حالاااااااااااااااااااااا …

واکنش سلطان (شهریار کاظمی ) مثل همیشه : “من فقط یه نت میشناسم اونم کهکشانه ،کهکشان ناموس منه ”

همه این مسایل ادامه داشت و شرکت ابرتجارت کهکشان به واسطه ی مجموعه دروغ هایی که توسط لیدرهای راس خود ، از جمله شخص سلطان گفته می شد به رشد خود ادامه می داد که البته در این بین بسیاری از مردم (اغلب مردم استان فارس) نسبت به این صنعت بدبین شدند. ( حق هم داشتند … !!! )

تا اینکه روز موعود و روز پایان شرکت ابرتجارت کهکشان فرا رسید. در آخرین روز های فروردین ۱۳۹۴ بود که سایت این شرکت غیر فعال شد که ابتدا گفته می شد جهت تغییر پلن، جهت آپدیت سرورها و .. غیرفعال شده و طی چند روز آینده به حالت قبل خود بر می گردد امااااااااااا بعد از گذشت چهل روز و قطعی شدن لغو فعالیت این شرکت ، سناریو شخص سطان تغییر کرد.

پروسه ابتدا با تخریب مدیریت شرکت ( کسی که همیشه ازش تعریف و تمجید می کردند ) شروع شد و بعد به ارایه ی مسایل و مشکلات رسید ، که شرکت محصولاتش بی کیفیت بوده و ما دوست نداشتیم لقمه ای که سر سفره میبریم حرام باشه…. ( واقعا ؟؟؟ راست می گید ؟؟؟ بعد از چهار سال حالا که لغو مجوز شدین فهمیدین ؟؟؟؟ تا الان حلال و حرام مهم نبود ؟ حق الناس چی ؟؟ …… )

در نهایت تصمیم قطعی گرفته شد و آن هم جابه جایی به شرکتی دیگر بود …

ابتدا اعلام می شد که همه ی شرکت ها بسیار مایلند که تیم هفتاد هزار نفری آقای سلطان (که مشخص شد ده هزار نفر هم نبودند ) به شرکتشان بپیوندند (اما مورد داشتیم حتی یک شرکت اطلاعیه داد که از پذیرفتن این تیم معذوریم !!!! ) بالاخره شرکت مقصد مشخص شد و آن هم شرکت سیمرغ عصر تجارت بود.

شرکتی که تنها چهار ماه از آغاز فعالیتش می گذشت. جابجایی با موفقیت انجام شد.

طی چند ماه اول فعالیت شرایط خوب بنظر میرسید، محصولات متنوع با قیمت های مناسب، اضافه شدن به کادر اجرایی شرکت جهت پشتیبانی بهتر بازاریابان، راه اندازی دفاتر در اکثر شهر های جنوبی و مرکزی کشور، ایجاد سمینارهای اموزشی در کشورهایی همچون مالزی ، ایجاد فروشگاه های حضوری جهت سهولت در خرید بازاریابان، ارتقا سایت و… همه این موارد نشان میداد که کادر اجرایی و مدیریتی این شرکت از پتانسیل های بالایی برخوردار هستند.

اما نکته ای که از پس از چند ماه فعالیت شرکت کمی سوال برانگیز بود حذف نام شهریار کاظمی در بین پرفروش ترین های سیمرغ بود که به شایعاتی مبنی بر عدم داشتن جایگاه توسط وی را قوی تر میکرد.

مسیله بسیار مهم این بود که با وجود اینکه شرکت تغییر کرده بود اما متاسفانه اصول و نگرش کثیف سرشاخه های اصلی همچنان بر قوت خود باقی بود که باعث شد تا شرکت سیمرغ مجبور به ارایه مبانی اصولی نتورک پاک شود که به شرح زیر است:

“شرکت سیمرغ با رویکردی نوین به صنعت بازاریابی شبکه ای ، فعالیت خود را آغاز و استراتژی های توسعه ای خود را بنا نهاد و اینک با جدیت هر چه تمامتر، مترصد تحقق کامل نتورک پاک و سالم است و یقین دارد همه ی بازاریابان پرتلاش و حق جو که بر توسعه کسب و کار حلال و تحصیل روزی پاک و نت ورک سالم ایمان قلبی و باور منطقی دارند، در این مسیر یار و یاور یکدیگر هستند و همت عالی خود را معطوف تحقق این هدف مقدس خواهند کرد.

برای آغاز این تحول عظیم با هم پیمان می بندیم که اصول زیربنایی نت ورک سالم و باید های کسب روزی حلال در نت ورک را به شرح زیر و بیشتر از قبل ترویج دهیم و رعایت کنیم:

١. آگاهی و اطلاع کامل از قوانین و مقررات و دستورالعمل های نتورک و شرکت و آموزش کامل و دقیق آن به اعضای جدید

٢. پرهیز از هرگونه فروش اجباری و یا ترویج آن و پیشگیری از این گونه تخلفات

٣. برگزاری جلسات آموزشی فقط در شعب و پرهیز از هرگونه تشکیل جلسه خارج از شعب و محل های غیر مجاز

۴. اصلاح نظام آموزشی و حذف آموزش های شبه فرقه گرایی، فرد پرستی، اطاعت کورکورانه،استفاده از القاب مجعول، انجماد فکر و اندیشه

۵. جایگزینی تفکر و نگرش ” فروش- آموزش- شبکه سازی ” به جای ” شبکه سازی – آموزش – فروش” و در اولویت قرار دادن فروش سالم

۶. پرهیز و خودداری از ایجاد توهم پولدارشدن در کوتاه مدت ، وعده های دروغین و اغواگری و به جای آن اشاعه فرهنگ صداقت و واقع گرایی

٧. ترویج رفتار اخلاق مدار، جامعه پذیری و انطباق با قوانین و عرف جامعه ، آراستگی و متانت مطابق شان و منزلت یک شهروند خوب

٨. رعایت اخلاق حرفه ای و ادب در تعامل و ارتباط با بازاریابان ، مشتریان ، و همه ی آحاد جامعه

٩. تبلیغ و معرفی بازاریابی شبکه ای به عنوان یک شغل پاره وقت با هدف کمک به اقتصاد خانواده و پرهیز جدی از ترغیب افراد به ترک شغل ، ترک تحصیل و یا نادیده گرفتن خانواده

١٠ . با اعتقاد به مشیت الهی در تامین رزق حلال بر اساس تلاش و تدبیر ، حذف هر مانعی در مسیر کسب و کار حلال

با امید به لطف حق”

مطالب ارایه شده توسط شرکت سیمرغ تماما مواردی بود که در اصول آموزشی این کلاه بردار بزرگ یعنی شهریار کاظمی جز لاینفک قرار میگرفت.

متاسفانه باخبر شدیم که طی روز های گذشته، این شخص که می توان به جرات به او بدنام ترین فرد نت ایران را لقب داد در اندیشه جابجایی دوباره هستند تا بتوانند دوباره مقاصد شوم خود را عملی کنند.

براستی که شرکت های بازارایابی شبکه ای باید بسیار هوشیار باشند تا اعتبار و سرمایه خود را توسط چنین اشخاصی از بین نبرند.

مواردی که اشاره شد داستان افرادیست که متاسفانه هنوز کم و بیش در نت ایران در حال فعالیت هستند و امید ما بر آن است تا نتورک پاک ایرانی و اسلامی بر فضای بازاریابی شبکه ای ایران حاکم شود.

“اگر مسلمان نیستید، حداقل آزاد مرد باشید”

حسین بن علی (ع)

منبع: Iranianmlm.com

  1. چقدر داستانش شبیه راه سوم پارسیان و محسن محمدپوره
    فکر کنم تا چند وقت دیگه باید منتظر اسم راه سوم پارسیان هم تو این لیست باشیم.

  2. این شهریار کاظمی منفور ترین چهره نتورکه این شخص کثیف جدیدا اومده توی شرکت بیز با هویت جعلی اما خدا روشکر با وجود لیدرهای بزرگ هخامنش عمر نتورکیش زیاد دووم نمیاره مرتیکه دزد شیف باز واقعا این مرد خیلی کثیفه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>