توضیح کار خود در ۱۵ ثانیه حتی در آسانسور

MlMjmvPEaH

 

شما در آسانسور هستید و دوست شما john شما را به Barbara که مدیرعامل یکی از شرکت هایی است که شما مایل به کارکردن در آن هستید ، معرفی می کند . Barbara می پرسد : « چه کاری انجام می دهید؟ »

اینجا شانسی وجود دارد که ارتباط خود را با نخستین فرد از بازار هدف ایجاد کنید ، شما می خواهید توجه وی را جلب کرده و تاثیر مثبت در وی گذاشته و او را به اندازه کافی علاقه مند به ادامه صحبت و گفت و گو کنید . شما تقریبا ۱۵ ثانیه وقت دارید که این کار را انجام دهید.

چه در آسانسور باشید و چه پشت تلفن ، روشی که شما مکالمه خود را شروع می کنید ، مشخص خواهد کرد که آیا ادامه پیدا خواهد کرد یا نه ! شما اگر نیم ساعت وقت داشته باشید می توانید هر کاری که انجام می دهید را به هر کسی بگویید اما در ۱۵ ثانیه شما فقط باید به سادگی خود را معرفی کرده و دقیقا همان کاری که دیگران انجام می دهند را بکنید.

معرفی کوتاه چیز زیادی درباره ما بیان نمی کند. تصور کنید که به Barbara در اسانسور بگوید که یک مربی و یا یک مشاور هستید. آیا شما در حال صحبت با یک فرد دبیرستانی و یا مدیر ارشد و یا بازیگر هستید؟ برچسب های کاری ( نشانه ) اندکی هستند که به مخاطبان شما نشان می دهد که با چه کسانی کار می کنید. بسیاری از برچسب های شغلی نه تنها مبهم بوده بلکه به ادامه گفت و گو کمکی نمی کند.

شما باید خاص تر باشید و در مورد چشم اندازهایی که در کارتان دارید و فرآیند هایی که استفاده می کنید صحبت کنید . شما ممکن است بگویید ” ما نور و چراغ های ساخته شده شرکت ها را ، جهت شناسایی مناطق تحلیل می کنیم که علاوه بر اینکه کنترل کننده های منطقی هستند می توانند توان را هم افزایش دهند. “

اگر او متوجه این شود که در مورد چه چیزی صحبت می کنید ، هنوز هم به او دلیلی ارائه نداده اید که با شما تماس بیشتری داشته باشد.

چه شما یک مربی اجرایی ، وکیل ، حسابدار و یا متخصص اتوماسیون باشید، زمانی که شما در مورد فرآیند ها صحبت می کنید برق نگاه خود را به طرف مقابل منتقل کرده و ذهن او را خاموش کنید.

در حالی که شما ممکن است فرآیند ها را توسعه دهید و هیچ کس دیگری این کار را انجام ندهد.

یکی از اشنباهات رایج که افراد دچار آن می شوند این است که فرض پیام آن ها در مورد خود شان است. اگر شما در کسب و کاری هستید که خدمات و محصولات را به مشتریان و کارمندان ارائه می دهد ، پیام بازاریابی شما باید در مورد نیاز ها و خواسته های آن ها باشد.

در این جا تفاوت آشکار است:

– من یک مربی بازاریابی هستم { این درباره من است و چه کسی به این اهمیت می دهد ؟}

– من به حرفه ای ها و متخصصان مستقل کمک می کنم تا کارمندان بیشتری جذب کرده و پول بیشتری در بیاورند. { این دو مورد کاری است که برای دیگران انجام می دهم و این سوال را به همراه دارد ” چطور این کار را انجام می دهید ؟ ” }

توجه اصلی چشم اندازها ، شما نیستید . آن ها می خواهند که بدانند چه کاری می توانید برای آن ها انجام دهید و چطور می توانید برای آن ها سودی از نظر مالی ، فیزیکی و حتی احساسی داشته باشید. آن ها می خواهند بدانند می توانید مشکلی از آن ها را حل کنید یا نه.

برای جلب توجه باید از جمله کوتاهی استفاده کنید که مشکلی را حل نماید ، شما ممکن است که به Barbara بگویید که شما ” در کاهش هزینه های عملیاتی تولید و افزایش ” نقش به سزایی داشته اید . مهار هزینه ها یک مشکل همیشگی برای هر مدیر عاملی بوده است و باید به نفع خود تمام کرد.

درهای بسته کسب و کار جدید خود را با پیام های بازاریابی ، باز کنید.

وقتی مردم از شما می پرسند که چه کاری انجام می دهید ، از برچسب گذاری شغلی استفاده نکنید و در مورد فرآیند و یا پروسه کاری خود بحث نکنید. به جای آن به سرعت روشن کنید که به چه کسی کمک کرده و از پس چه مشکلاتی بر می آیید . این یک جمله می تواند معجزه کند.

صحبت در مورد شغل شما به روشی جدید کمی جهت عادت ، سخت است. دو بار اول شما خودتان را از گفتن این جمله باز می دارید که « من یک مربی اجرایی و یا مشاور هستم » و به جای آن از پیام های بازاریابی که بیانگر کمک شما به مشتریان است ، استفاده می کنید. هنگامی که شما یک پیام بازاریابی ۱۵ ثانیه ای دارید و آن موثر است می توانید در آسانسور ، در هواپیما ، پشت تلفن و یا در جشن ها استفاده کنید و رشد کسب و کار خود را ببینید.

نویسنده :چارلی کوک. چارلی کوک با خدمات تخصصی به صاحبان کسب و کار کوچک کمک می کند تا مشتریان بیشتری جذب کرده و موفقیت کسب نمایند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>