تفاوت بازاریابی شبکه ای و شرکت هرمی

 این روزها سوالات زیادی در مورد تفاوت شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای شنیده ام،در این پست تصمیم دارم به صورت اجمالی تفاوت ها را خلاصه ولی موثر بیان کنم .

قبل از هر چیز باید بدانید هرمی بودن یا نبودن یک سبک کار کردن است و نه صرفا شرکت بدین معنا که میتوان در یک شرکت مجاز بازاریابی شبکه ای به سبک هرمی کار کرد،اصطلاح هرمی به مواردی گفته میشود که به طور خلاصه فرد معرف سعی بر این داشته باشد تا با اغوا کردن و نشان دادن یک آینده ثروتمند شما را تشویق به خرید حجمی از کالاها فراتر از نیازتان بنماید و در واقع دید سرمایه گذاری در شما ایجاد کند که اگر میخواهی ثروتمند شوی باید بهایش را بپردازی و بهای آن همین خریدی است که باید انجام دهی

ذر این موارد سعی بر ایجاد یک شبکه فروش که هدف نهایی یک شرکت بازاریابی شبکه ای است نمیشود،بلکه سعی بر ایجاد یک شبکه خرید است تا با این استراتژی که با اجبار افراد به خرید حجم مشخصی از اجناس در طول ماه و یا با در نظر گرفتن حجم مشخصی از خرید برای ورودی های جدید و تخمین تعداد ورودی های جدید در هر ماه برای خود درآمد ثابتی ایجاد نمایند حال آنکه نتورک مارکتینگ یک تجارت ربع سومی است و جایی برای ربع اول و درآمد ثابت نیست،این افراد بهتر بود قبل از ورود به بازاریابی شبکه ای ابتدا روی بینش و نگرش خود کار میکردند سپس بازاریابی شبکه ای

البته مواردی وجود دارد که چاره ای جز هرمی کار کردن نیست! ساده ترین راه تشخیص این شرکت ها آنهایی هستند که راهی برای باز پس گیری کالا نگذاشته اند که در این ویدیو بهخوبی به آن اشاره شده است

پس برای اینکه در دام هرمی کارها قرار نگیرید همواره در نظر داشته باشید که اولا بیشتر از نیازتان خرید ننمایید و ثانیا هدف شما فروش کالا باشد و نه خرید و پیش انباشته سازی آن در منزل،به عبارتی ابتدا مشتری کالا را پیدا نمایید و سپس سفارش و خرید انجام دهید

در حال حاضر وزارت صنعت معدن و تجارت از طرح هرمی به عنوان پلن خرید اجباری یاد میکند و با شرکت ها و بازاریابان متخلف به شدت برخورد می نماید، از جمله این شرکت ها میتوان به ابرتجارت کهکشان ،بادران گستر و بازاریابان ایرانیان زمین (بیز) اشاره نمود که چندی پیش مجوز ابرتجارت کهکشان لغو شد و از گردونه شرکت های بازاریابی شبکه ای خارج شد،همچنین شرکت بادران دچار یک تعلیق چند ماهه شد و تعداد زیادی از بازاریابان خود را از دست داد،شرکت بیز یا بازاریابان ایرانیان زمین نیز اخطار دریافت نموده و حجم خرید اولیه آن تا 300 هزار تومان کاهش پیدا کرد،ناگفته نماند همه تیم ها در این شرکتها این گونه نبوده اند و شاید برخی از تیمها از چنین استراتژی یا روشی استفاده مینمودند ولی با توجه به اینکه نظارت بر درستی فعالیت بازاریاب بر عهده شرکت است لذا اخطار و جریمه  معطوف شرکت شد

امیدوارم معنا و مفهوم این صنعت زیبا برای مردم به درستی روشن شود و شاهد یک رشد سالم در کشور عزیزمان ایران باشیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>