بیزشاپ – از توهم تا واقعیت

در این مقاله به بررسی سیستم بیزشاپ که به تازگی در شرکت بازاریابان ایرانیان زمین راه اندازی شده است میپردازیم.

همانگونه که میدانیم برای انتخاب یک نتورک صحیح فاکتورهای Plan,Product,Position سه فاکتور اصلی هستند.در بررسی محصول یک شرکت چند عامل نقش اساسی دارند.

1) کالا باید دارای دوره مصرف باشد،محصولاتی نظیر ساعت و … دارای دوره مصرف نیستند.

2)کالا باید دارای کیفیت بالا باشد و نسبت به محصولات مشابه خود در بازار از قیمت کمتری برخوردار باشد.

3) محصول نباید ویترینی باشد.

مورد سوم اشاره به حقوق بازاریاب دارد،چرا؟

زمانی که بازاریابی مشتری خود را از میان این آشفته بازار برندها با زحمت فراوان می یابد و محصول را به او ارائه میکند باید شرایطی ایجاب شود که او به یک مشتری دائم تبدیل شود.در واقع فرمول فروش مستقیم همین است،برای افزایش فروش مستقیم باید مشتری های بیشتری داشت،و هر انسان در مدت زمان محدودی که دارد تنها قادر به معرفی محصول به تعداد محدودی از افراد است،تنها باقی ماندن مشتری های قدیم به عنوان مشتری ثابت است که میتواند به فروش مستقیم بیشتر رنگ واقعیت ببخشد.

متاسفانه این مطلب از روز اول در شرکت بیز یا بازاریابان ایرانیان زمین به درستی پیاده سازی نشده است،در ابتدای کار محصولاتی نظیر چای های گیاهی دکتر بین اگرچه دارای دوره مصرف بودند ولی در فروشگاه ها نیز پیدا میشدند و به عبارتی ویترینی بودند.

ممکن است تا اینجای کار این سوال برای شما ایجاد شده باشد که چه مشکلی در ویترینی شدن محصولات است؟ پاسخ ساده است،با ویترینی شدن محصولات امر فروش مستقیم بیشتر ،هیچگاه تحقق نخواهد یافت،شما با زحمت فراوان مشتری می یابید،قابلیت های محصول را به او معرفی و وی را مجاب به خرید مینمایید،چه اتفاقی می افتد اگر محصول در بازار موجود باشد؟ باز هم پاسخ ساده است،بعد از اتمام دوره مصرف محصول، مشتری به جای رجوع کردن به شما به بازار رفته و همان برند را خرید میکند و شما مجبور هستید به همان فروش اولتان بسنده کرده و هیچگاه یک مشتری ثابت را تجربه نکنید.

و اما بیزشاپ چیست؟

بیزشاپ شرایطی را ایجاد کرده که محصولات غیر ویترینی نیز ویترینی شوند،با ایجاد فروشگاه هایی به نام بیزشاپ که معمولا در نزدیک دفاتر شرکت های بازاریابان ایرانیان زمین قرار گرفته اند اقدام به فروش سنتی محصولات ارائه شده در این شرکت شده است که نه تنها یک امتیاز مثبت نیست بلکه یک امتیاز کاملا منفی و نقض بارز حقوق بازاریاب است،چرا که محصولات و برندهایی که با زحمت فراوان توسط بازاریاب به مشتری معرفی شده اند به راحتی توسط مشتری در دوره های بعد توسط یک فروشگاه قابل دسترسی است و در واقع مشتری ثابت از آن شرکت است و نه بازار یاب.

 

  1. عزیز من مشتری های ثابت که میگی که نمیتونن برن بیز شاپ خرید کنن که
    فقط بازاربای های بیز میتونن از اونجا خرید کنن
    الکی فالو منفی نکن.من خودم بیز نیستم.ولی درست نیست تو این سایتی که زدی از همه بد میگی و فقط میگی پنبه ریز خوبه
    والا من خودمم سایت دارم.این قدر با جبهه گیری مطلب نزار
    موفق باشی

    1. دوست عزیز،ضمن تشکر از نظر شما هدف اصلی این پست اشاره به یکی از اصول نتورک مارکتینگ است،یعنی ویترینی نبودن اجناس
      زمانی که اجناس ویترینی باشند حتی اگر تنها قابل فروش به بازاریابان همان شرکت باشند برای افرادی که تا کنون مشتری آن جنس بوده اند آشنا هستند،لذا با دیدن فروش ویترینی این اجناس قطعا بعد از مشاهده مراجعه خواهند کرد و توسط بازاریابان مستقر در دفاتر بازاریابان ایرانیان زمین در کسری از ثانیه ثبت نام میشوند و سپس در قالب بازاریاب اقدام به خرید مینمایند در نتیجه حق بازاریاب نخست که مشتری را با محصول و برند آشنا کرده به راحتی از بین می رود.این رویدادی است که بنده خود از نزدیک دیده ام!
      در ثانی اگر بیزشاپ تنها به همین نیت ایجاد شده بود بهتر بود به آن بگوییم “انبار” که در دفتر اکثر شرکت ها موجود است و نیازی به این بزرگنمایی نبود.
      بنده از هیچ شرکتی طرفداری کورکورانه نمیکنم و برعکس تمامی وبسایت های حوزه بازاریابی شبکه ای در ایران که فقط خوبی ها را میگویند موشکافانه نقص ها را بررسی میکنم و به مرحله نگارش در می آورم،چون هدف من راضی کردن بیننده نیست بلکه اصلاح و پیشرفت بازاریابی شبکه ای ایران است که تا زمانی که عیب های یک شرکت بیان نشود در مواردی سودجویی مسئولین آن شرکت سبب میشود حرکتی در جهت رفع نواقص صورت نگیرد،خوشبختانه تا این لحظه با استقبال مخاطبین زیادی مواجه هستیم که نشان از درک و فهم و حس حقیقت طلبی مردم میهنمان دارد.

  2. آخه دوست خوب و نا آگاه چرا داری اطلاعات ندونسته و جهت دار مینویسی
    وقتی اطلاعاتی ندارین خواهشا نظر ندین
    اولا بیزشاپ فقط مال بازاریابان شرکت بیز هست و مشتری بیرونی نمیتونه بیاد و از بیزشاپ خرید کنه
    دوما نوشتین در نزدیکی دفاتر شرکت بیز زده شده که اینم نشون دهنده اینه که شما اصلا از هیچی اطلاعی نداری و تو باغ نیستی
    یه بیزشاپ داریم اونم کیلومتر 18 جاده مخصوص کرج هست خواهشا جوگیرانه مطلب ننویسید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>