بمب دوستان و خانواده در بازاریابی شبکه ای

سعی نکنید که توزیع کنندگان جدید را متقاعد کنید که فکر کنند دوستان و خانواده هایشان تنها و بهترین بازار داغ آن ها هستند . بسیاری از ما می توانیم بر روی دوستان و خانواده هایمان تماما حساب باز کنیم. چه اتفاقی می افتد وقتی ما از طرف آن ها رد شویم ؟ چه اتفاقی می افتد اگر تمایلی به شرکت نشان نداده و قبول نکنند و آخرین چیزی که قصد داریم انجام دهیم این است که می خواهیم آن ها را منحرف کنیم (جهت دهیم) و این به مراتب مهم تر از وقتی است که موفق می شویم ، بعضی از آن ها به ما ملحق خواهند شد… در این میان هستند افرادی که موفق نخواهند بود که برای من اینگونه بود.

woman_networking_w640

لطفا توجه دقیقی به قانون بازار داغ مارک یارنل داشته باشید:

وقتی که دوستان و خانواده ها تنها وسیله رشد و کسب و کار یک توزیع کننده جدید باشند، تمام روابط مهم می تواند به وسیله انگیزه های نهان آلوده شود.

پس چرا هر کسی یاد گرفته که لیستی از دوستان و خانواده خودش را در ابتدا تشکیل دهد؟

چون که بازاریابی شبکه ای همیشه یک کسب و کار ارتباطی بوده و معمولا ما روی افرادی حساب باز می کنیم که ما را دوست دارند.

مشکل با این دیدگاه دو برابر شد.

اول اینکه بستگان و دوستان حمایت کننده ، به ندرت متعهد به کسب و کار ما می شوند چون که آن ها به هر دلیل اشتباهی ممکن است بپیوندند و دوم اینکه ما به دنبال کار آفرینان جدی و مشتریان و نه خاله هایی که ما را دوست دارند هستیم. آن هایی که پول عظیمی به دست آورده اند این حقایق را یاد گرفته اند. با تمام تفاصیل دوستان و خانواده خود را به سرمایه گذاری جدید معرفی کنید ولی دلواپس آن ها برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای طولانی مدت نباشید.

قبل از سال ۱۹۵۰ بازاریابی شبکه ای یک کسب و کار نو پا بود ، تقریبا جدید بوده و بسیاری از مردم در طی یک جلسه به عضویت در می آمدند . امروزه بسیاری از بازاریابی شبکه ای آگاه بوده و دوستان و اعضای خانواده به طور خودکار شوقی نسبت به فروش مستقیم از خودشان نشان نمی دهند.

بمب دوستان و خانواده نه تنها ضربه ای به اعتماد به نفس نتورکر های جدید وارد می کند بلکه می تواند به روابط شخصی آن ها نیز آسیب برساند.

خانواده خود را برای بعد نگه دارید و اگر آنها < نه > گفتند ، آن ها را هُل ندهید. باور کنید بسیاری از دوستان و خانواده های شما به شرکت شما ملحق خواهند شد و به همان سرعتی که موش به دنبال پنیر می رود. تا زمانی که شما شروع کنید که پول زیادی در بیاورید و می دانید که به طور کامل می توانید به اخلاقیات شرکت و اثر بخشی محصولات و خدمات اعتماد کنید. مهم ترین روابط خود را با تحت فشار بودن، استرسی نکنید.

بعضی از شما ممکن است فکر کنید که رهبران بالا دست شما برای درس هایی که به شما در بازاریابی شبکه ای می دهند ، بی لیاقت هستند و به شما یاد می دهند که بر روی دوستان و خانواده خود تمرکز کنید. اگر این چنین بوده پس من هم مثل آن ها هستم چون که من اعتقاد دارم و این استراتژی را برای سال های متمادی تدریس کرده ام. اگر افراد کافی به چیزی اعتقاد داشته باشند، پس آن درست است. اما به خاطر داشته باشید اگر یک ملیون نفر اعتقاد داشته باشند که یک ایده احمقانه است، هنوز یک ایده احمقانه است.

افرادی که پولدارتر از من هستند، توجه کاری خود را از دوستان و خانواده خود رها کرده اند و می دانستند که برخی از توزیع کنندگان جدید این بمب را فوت خواهند کرد تا خاموش شود.

آن ها حق داشتند ، … و من اشتباه می کردم.

به یاد داشته باشید بازار گرم شما از هزاران نفری که می دانند که مسیر مشترکی را با هم تشکیل می دهید، گرم خواهد شد.

 

مارک یارنل

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>