بزرگترین دشمن بازاریابی شبکه ای کیست

بازاریابی شبکه ای فعالیتی است که مانند برخی از فرایند ها از سوی سایر کشور های دیگر آمده است و ما در حال یادگیری آن با آزمون و خطا هستیم .

این آزمون و خطاها در بیشتر موارد با چالش همراه بوده است که نمونه اخیر آنرا می شود در برنامه خبری ۲۰:۳۰ مورخه ۲۴ ابان ماه مشاهده کرد . علت بروز این جور اخبار منفی از رفتارهای و شگردهای کاری برخی از بازاریابان و شرکت ها ناشی می شود .

در طول تاریخ هر موجودی تا احساس خطر نکند نسبت به آن فرایند وارد دفاع یا مقابله نمی شود . عوامل بروز اشتباهات رفتاری و یا شغلی را می شود به صورت خلاصه در گزینه های زیر جستجو کرد :

تکیه بر منیت موجود در بین مدیران شرکت های بازاریابی شبکه ای

عدم داشتن علم اجرای کار برای تاسیس شرکت بازاریابی شبکه ای

تمایل به مفت بدست آوردن  اطلاعات و نیروی کار مناسب

تمایل به بیشتر سود کردن از سمت مدیران و بازاریابان

تمایل به بها ندادن اما رشد کردن از سوی مدیران و بازاریابان

بعد از قانونی شدن روند بازاریابی شبکه ای در مورخه ۶ شهریور سال ۹۰ تا کنون نگرانی جامعه بر سر قانونی بودن یا نبودن بازاریابی شبکه ای بوده است اما چندیست این نگرانی ها به خود نحوه انجام دادن بازاریابی شبکه ای ربط پیدا کرده است .

کار کردن در پارک ها

تجمعات بیش از ۵ نفر در اماکن عمومی

تکیه بر اینکه درس به درد نمی خورد و ول کردن تحصیل

وعده بر اینکه بیایید تو بازاریابی شبکه ای یه جوری کار کنید که ۶ ماهه بارتون رو ببندید

و ……..باعث شده است که سایر مردم نسبت به بازاریابی شبکه ای وارد دفاع از اعتقاداتشان شوند .

اعتقادی که در ان رسیدن به ارزوها با درس خواندن میسر می شود و کار کردن به صورت کارمندی یا نهایت شرکت زدن

کار رو رفتن به مکان مسقف و در پایان ماه گرفتن حقوق و داشتن بیمه می نامند که اگر این شغل پر آوازه باشد بتوانند پزش را بدهند  که مثال بچه ما دکتر است فرزند ما مهندس است

بزرگترین-دشمن-بازاریابی-شبکه-ای-کیست

در این مقاله نمی خواهم تربیت اجتماعی سایرین را زیر سوال برم و مخاطبم نتورکران هستند .

ما در زمانی هستیم که واکنشهای سایرین به بازاریابی شبکه ای بیشتر شده است و در واقع توجه سایرین را بدان جلب کرده ایم . این واکنش ها اکثرا منفی هستند و شامل دیدگاه های منفی شده است که به نحوه فعالیت این شرکت ها از کیفیت و قیمت محصولات و کالاهای آن ها تا سیستم فروش، دفاتر کاری، اجتماعات آن ها در اماکن عمومی، مشکلات اخلاقی، مزاحمت برای همسایگان و… وارد می شود.

از دیدگاه سایرین رضایت مشتری و مشتری مداری در اغلب شرکت بازاریابی شبکه ای رعایت نمی شود و به عناوین مختلف تمرکز روی سود کردن است ، تا جایی که حتی یکی از شرکت های فعال در این زمینه اعلام کرده است که ملاک عمل ما در شرکت کاملا بر پایه نگاه سود جویانه است نه عادلانه . همین طرز فکر باعث شده است که میزان ریزش در شرکت ها افزایش یابد و این حرفه بیشتر از اینکه بخواهد کمک حال مردم باشد در حال حاضر با این روش های انجام دارد امید آنها را از رسیدن باز میدارد

چه تماس هایی داشتم که کاربران شرکت ها سر موارد ابتدایی مثل :

عدم باز پسگیری کالا

عدم واریز به موقع پورسانت

عدم جوابدهی روشن شرکت ها به مسائل و پرسش های بازاریابان

و … به شدت از شرکت ها ناراضی بودن و بودن اینجور قضایا را تعمیم به کل می دادند

به طوری که در لفظ بیانشون بارها شنیدم که می گفتند همه شرکت های بازاریابی شبکه ای  ……… این همه گفتند بیا بازاریابی شبکه ای خوبه اما رفتیم منشیش فکر کرده داره با نوکرش صحبت می کنه یا از بد قولی ها می گفتند که همه اینها موارد ابتدایی از ارتباط با مشتری است

منبع این واکنشهای منفی را خود ما نتورکران و مدیریان شرکت ها ایجاد کرده اند و می توان به عینیت اعلام کرد که بزرگترین دشمن بازاریابی شبکه ای در حال حاضر خود فعالان این حرفه می باشد و جا دارد در این راستا با از قانون هر عملی عکس العملی دارد استفاده کرده و عکس العمل ایجاد شده را بپذیرم در اصلاح روشهای فعلی باشیم

یکی از ستون موفقیت در هر شرکت موفق اهمیت داد به مشتری مداری و وارد شدن به حوزه مسئولیت اجتماعی  است که خود را در برابر جامعه مسئول می دانند

بیشترین میزان سود آوری در بین شرکت های سنتی از ان شرکت هایی است که مسئولیت بیشتری در ایجاد موازین اجتماعی در جامعه هستند

حال به شرکت های بازاریابی شبکه ای در ایران  بنگریم که چه قدر با این اصول آشنا هستند و به چه میزان آن را در روند بازاریابی شبکه ای خود رعایت می کنند؟

استفاده از مشاوران آگاه در حوزه های مختلف کاری می تواند سرعت ایجاد این فرایند را در جامعه بازاریابی شبکه ای ایران سرعت ببخشد و توصیه می کنم در بخش آموزش خود در شرکت ها و سهولت ایجاد بستر کار متناسب با قوانین و همچنین تیم های بازاریابی شبکه ای فعال در این شرکت ها آموزش هایی در خصوص شناخت مسئولیت اجتماعی و نحوه انجام آنرا تدارک دیده و اجرا نمایند. در همین خصوص توجه شما را به مقاله مفهوم “مسئولیت اجتماعی ” در بازاریابی شبکه ای در سایت mlmbook  جلب می نمایم

از ماست که بر ماست و امیدوارم در این لحظه با مطالعه این مقاله تصمیم بگیرید که بازاریابی شبکه ای را شما بهتر از قبل به دیگران معرفی نمایید

لینک کانال آموزش بازاریابی شبکه ای با استارت ام ال ام در شبکه تلگرام :

https://telegram.me/startmlm

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>