بازاریابی شبکه ای و شرایط تایید محصول

یکی از مراحل هفت خوان رستم در زمینه اخذ مجوز بازاریابی شبکه ای تایید محصولات شرکت ها می باشد که این امر یکی از امورات متداول در اضافه کردن محصول برای شرکت های فعلی و دارای مجوز بازاریابی شبکه ای نیز است

مطابق با اعلام سایت بازاریابی شبکه ای وزارت صنعت معدن و تجارت در اجرای تبصره ماده (۹) آیین‌نامه تبصره ماده (۸۷) قانون نظام صنفی، تمامی شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای موظفند ظرف مدت سه روز کاری قبل از درج مشخصات کالاهای مورد عرضه بر روی وب‌سایت خود مطابق ماده (۲۷) آیین‌نامه مذکور، مدارک آن را به شرح زیر به دبیرخانه کمیته موضوع ماده ۱۵ آیین‌نامه ارسال نمایند:

۱٫ کاتالوگ محصولات پرمصرف مطابق تعریف مقرر در بند (و) ماده (۱) آیین‌نامه اجرایی

۲٫ مجوز تولید یا قرارداد نمایندگی فروش با تولیدکننده داخلی و یا خارجی

۱٫۲- قرارداد با تولیدکننده خارجی و یا نماینده وی باید ممهور به مهر اتاق بازرگانی و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور مبدأ باشد

۲٫۲- متن قرارداد باید حاوی شرح کامل کالا، نام تجاری و تعهد تولیدکننده و یا واردکننده مبنی بر رعایت ضوابط قیمت‌گذاری کالاها باشد

۳٫ جدول برآورد هزینه کالاهای تولیدی و وارداتی شرکت

۴٫ پروانه ورود کالا (برگ سبز گمرکی) برای کالاهای وارداتی

۵٫ تعهد مبنی بر پذیرش تبعات ناشی از عدم رعایت ضوابط قیمت‌گذاری کالاهای تولیدی و وارداتی شرکت

حال باید دید آیا این شرایط برای شرکت های دارای مجوز بازاریابی شبکه ای یا نتورکران خوب است یا خیر ؟

همه ما چه به عنوان مصرف کننده ، چه به عنوان بازاریاب و چه صاحب یک شرکت باید بدانیم که اولین اصل موفقیت در زمینه بازاریابی شبکه ای ارائه محصول خوب و مصرفی با قیمتی متناسب با عرف بازار و پایین تر است . برای روشن شدن این قضیه توجه شما را به مثالی  جلب می کنم :

در نظر بگیرید که شرکتی قرار است محصولات کرم از یکی از کشورهای مطرح اروپا مثل سوئیس را وارد سبد کالاهایش کند ، قیمت کرمهای درمانی- سوئیسی معمولا در بازار به قیمت ۴۵۰ هزار تومان تا ۱٫۲ میلیون تومان ارزش قیمتی دارند که نمونه محصولات درمانی را می توانید در تصویر زیر ببینید :

کرم سویسی

با توجه به  ارزش دلار قیمت مصرف کننده خارج از کشور سوئیس در میاد  ۱۸۳۶۰۰۰ تومان (۵۴۰ دلار )

اگر این محصول در ایران و تحت توزیع بازاریابی شبکه ای به فروش برسد باید حداقل بین ۲۵ الی ۳۰ درصد قیمتش کمتر تمام شده این محصولا با توجه به تعرفه مالیاتی و گمرکی از این بشود که بازاریابان شبکه ای این شرکت بتوانند روی کاهش قیمت در بازاریابی شبکه ای مانور بدهند اما اگر قرار باشد که همین قیمت یا قیمتی بالاتر برای فروش به مصرف کننده در نظر گرفته شود باعث میشه که بازاریابان در ابتدا اعتبار خودشون رو پیش افراد مورد اعتمادشون از دست بدهند و در ثانی نگاه مردم به بازاریابی شبکه ای یک نگاه منفی باشد

البته باید توجه داشت که کلیه محصولات سوئیسی به این قیمت که در مثال گفتم نیستند و محصولات تجاری با اندکی خاصیت درمانی مانند برندهای هدن شولدر و یا کلیر که یکی از برند های تجاری – درمانی در زمینه رفع شوره سر هستند نیز وجود دارد که برای آشنایی شما یک نمونه از آن را نیز می آورم :

کرم سوئیسی

مبلغ ۳۱۹ هزار تومان برای سال گذشته است و با توجه به نوسانات ارز همچننی افزایش تعرفه مالیات ارزش افزوده این رقم اندکی بالاتر نیز می رود .

به صورت کلی در روند قیمت گذاری و همچنین انتخاب محصول و انتخاب بازار هدف باید خیلی آگاهانه جلو رفت تا مانند برخی از شرکت ها دچار مشکلات متعدد نشده و بتوان روند رو به رشدی رو تجربه نمود . بحث در مورد اینکه چطور یک محصول خوب و مناسب انتخاب کنیم که هم شرکت هم بازاریابان و از همه مهمتر مصرف کننده از قیمت با تناسب  کیفیت راضی باشند یکی از خدمات مشاوره من در زمینه راه اندازی شرکت بازاریابی شبکه ای یا بهینه سازی روند شرکت های کنونی است و خوشحالم می شوم که بتوانم در این راستا کمکی به متقاضیان گرامی داشته باشم .

اینم فایل تعهد نامه و جدول برآورد قیمت کالا که می توانید دانلود کرده و بعد از پر کردن آن از طریق نحوه ارسال گفته شده در متن  می توانید اقدام کنید

تعهدنامه و جدول برآورد قیمت کالای وارداتی و داخلی

لینک کانال آموزش بازاریابی شبکه ای با میلاد حبیب اللهی در شبکه تلگرام :

https://telegram.me/miladhabibollahimlm

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>