۱۲ نکته در روانشناسی بازاریابی و فروش(قسمت دوم)

۱۲ نکته در روانشناسی بازاریابی و فروش(قسمت دوم)Reviewed by یوسف مدیری on Jan 30Rating:


اگر قسمت اول این مقاله را مطالعه نکردید پیشنهاد میکنم ابتدا قسمت اول آن را در ابنجا را مطالعه کنید.

۷) مردم عاشق خرید هستند.

مسلما آنها دوست دارند که محصولات جدید را داشته باشند. چیزی که آن ها دوست ندارند این است که آن ها را فریب دهید.

به جای فروختن به مشتری، سعی کنید به آن ها کمک کنید. محصولات خوب بفروشید، پیشنهادات جذاب بدهید و با آنها منصفانه برخورد کنید. این فرمول اثر بخش، فرآیند مبادله پول با کالاست.

۸) مشتری معمولا مشکوک است!

درست است که انسان های ساده لوح زیادند ولی اغلب مردم به هر پیشنهادی مشکوکند. آنها ذاتا از انتخاب ریسک اجتناب دارند. شما هیچگاه نمی توانید درجه شک یک مشتری را پیش بینی کنید، پس بهتر است تمامی مدارک زیر را برای ارایه به مشتری در اختیار داشته باشید:

۱- دید کلی از کالا

۲- تایید مشتریان قبلی

۳- نتایج استفاده از کالا

۴- اطلاعات علمی کافی از کالای خود و کالاهای مشابه

۹) مردم همیشه در جست و جو هستند!

عشق، ثروت، تجمل، آسایش، امنیت همه مثال های عینی و واضحی از تلاش های مردم در جهت دستیابی به رفاه اجتماعیست .

مردم ذاتا از شرایط فعلی زندگیشان رضایت کامل را ندارند و جهت زندگی هایشان را در مسیر بالا بردن سطح استانداردهای رفاهی خود قرار می دهند.

این نکته را چنین در نظر بگیرید:

ارایه شما از یک کالا باید به مشتری نشان دهد که آن کالا چگونه حداقل یکی از نیاز های ذکر شده ی آنها را همپوشانی می کند.

۱۰) نقاط قوت و ضعف کالا

اگر بر روی نقاط قوت محصول تاکید کنید و مشتری ضعفی را ببیند که شما به آن اشاره نکرده اید به احتمال زیاد اعتماد خود را از دست می دهد.

پس نقاط ضعف کالا را نیز بیان کنید و بدین صورت اعتماد مشتری را افزایش دهید.

۱۱) بگذارید امتحان کنند!!! چرا که نه؟!

مشتری میخواهد قبل از آنکه  کالایی را خریداری کند، آن را ببیند یا بشنود ، لمس کند، مزه کند و یا آن را بو کند!

بعضی از انسانها هیچگاه خرید آنلاین انجام نمی دهند، چون که نمی توانند کالا را امتحان کنند.

برای مشتری بعضی آیتم ها مثل کتاب و CD به اندازه کافی ملموس و آشنا هستند که به آسانی آنها را از اینترنت خریداری کند. آیا می دانید دلیلش چیست؟

دلیل آن این است که درباره کیفیت فیزیکی آن طمینان دارند. جنس کتاب یا سی دی واضح است ولی آیا یک کیف چرم یا یک محصول آرایشی بهداشتی نیز چنین اطمینانی را برای مشتری ایجاد می کند.

به نحوه خرید مردم از فروشگاه ها باندیشید و از خود بپرسید که آیا در نحوه ی فروش خود نکته مهمی را از قلم نینداخته اید؟!

۱۲) بیشتر مردم از جمعیت پیروی میکنند

بیشتر انسان ها مقلدند. ما به راهنمایی های دیگران توجه میکنیم، مخصوصا وقتی درباره موضوعی اطمینان نداریم. ما می پرسیم:” دیگران راجع به این(موضوع، کالا و ..) چه فکری می کنند؟ دیگران نسبت به آن چه حسی دارند؟ دیگران چکار می کنند؟”  سپس ما متعاقبا عمل میکنیم.

برای این قبیل سوالت مشتری حتما جواب مناسب داشته باشید.

امیدواریم که نکات مطرح شده در این مقاله ذهن شما را در جهت مثبت یاری و توانایی فروش شما را افزایش دهد.

۱۲ نکته در روانشناسی بازاریابی و فروش(قسمت دوم)

4.1 (82%) 10 امتیاز



استارت ام ال ام

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>