مِتیل؛ استارت آپی برای پرو دیجیتالی پوشاک

مِتیل؛ استارت آپی برای پرو دیجیتالی پوشاکReviewed by یوسف مدیری on Sep 5Rating:


هفته نامه صدا: زمانی پرو کردن لباس به صورت دیجیتالی، رویای آینده و احتمال دست نیافتنی بازار پوشاک و مشتریان آن بود؛ اینکه مشتری مقابل یک آیینه بایستد و بدون اینکه لباس بپوشد، مدل لباس را روی بدنش امتحان کند. اما حالا با رونق خریدهای اینترنتی و آنلاین و آمارهای برگشتی از این خریدها لزوم آن بیشتر حس شده است، به همین دلیل هم استارت آپ ها به این سمت رفته اند؛ آمار برگشتی خرید لباس های اینترنتی آن قدر بالاست که برای فرد خلاق می تواند بازاری پردرآمد و پرسود به حساب آید.


حالا این ماجرا باعث شده که استارت آپ هایی در همین زمینه ایجاد شود. یکی از این استارت آپ ها، متیل (Metail) است. روش کار متیل به این صورت است که از مشتریان خود یک نمونه شبیه سازی شده می سازد که همان قد و وزن را داشته باشد. تام ادیولا، بنیانگذار متیل، این استارت آپ را با هدف کاهش خریدهای اینترنتی برگشتی راه اندازی کرده است.

 

مِتیل؛ استارت آپی برای پرو دیجیتالی پوشاک 


با این استارت آپ مشتریان ترغیب می شوند که لباس های بیشتری امتحان کنند و در نهایت احتمالا به نفع فروشنده خواهدشد؛ چرا که ممکن است این گونه کالای بیشتری بفروشد. حالا با این سیستم، مردم دیگر برای خرید مجبور نیستند برای خرید به خیابان بیایند، آنها پشت سیستم های خود با خرید از سایت فروشگاه ها و با کمک این استارت آپ پوشاک مورد نظر خود را انتخاب می کنند؛ حتی می توانند رنگ های مختلف یک لباس را پرو کنند و هر کدام را می خواهند بخرند. به هر حال پروکردن لباس های زیاد در فروشگاه ها ممکن نیست اما این کار باعث تخلیه احساسی مشتری می شود. حالا متیل کمک می کند که سریع تر لباس ها را امتحان کنید و لباس مورد نظر خود را بخرید.


در این سیستم احتمالا فروشنده ها هم دیگر لازم نیست لباس های مختلف در رنگ های مختلف را مدام در قفسه ها بچینند و دوباره به مشتری بدهند.


این استارت آپ حالا آن قدر جا افتاده است که در سری دوم جذب سرمایه گذاری خود، 10 میلیون پوند جذب کرده است. آن طور که متیل عنوان کرده است در حال حاضر 7.7 میلیون کاربر از آن استفاده و بیشتر مشتریان آن در آسیا زندگی می کنند.


تنها محدودیت آن درحال حاضر این است که فقط برای پوشاک زنان راه اندازی شده است؛ شرکت می گوید در آینده این ظرفیت را برای مردان نیز در نظر خواهدگرفت. تا انتهای سال هم قرار است متیل یک سیستم پیشنهاد راه اندازی کند. احتمالا به این شکل که با اندازه ای که از قد و وزن مشتری در خود ثبت می کند، به او پیشنهاد می دهد که کدام لباس برایش بهتر است.


اکنون گویا صنعت مد دیگر به سمت دیجیتالی شدن پیش می رود. شاید در آینده حتی سیستم های فشن هم تغییر کند و دگرگونی هایی در آن رخ دهد. تغییراتی که در صنعت مد رخ می دهند، شاید روزی کاملا به دور از ذهن بود؛ اما حالا تک به تک آنها به واقعیت تبدیل می شود.


کارولین راش، مدیر اجرایی بریتیش فشن کانسیل می گوید: «رویکرد تکنولوژی متیل برای حل مشکل سایز و اندازه خرده فروشان راه اندازی شده است و این ماجرا چهره سنتی صنعت مد را تغییر خواهد داد.»



استارت ام ال ام

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>