مصاحبه با مدیر عامل شرکت آرسن بازارسازان ایرانیان


1-  لطفاً مقداری از سوابق خود در زمینه تجارت و بازاریابی را بیان نمائید؟

به نام خدا. بنده از سال 1380 وارد عرصه تولید و کار آفرینی شده ام و تا به امروز فعالیت خود را در تولید غذاهای فست فود سالم ادامه داده ام. به لطف خدا از مرداد ماه سال 95 با گرفتن مجوز بازاریابی شبکه ای فعایت خود را در این حرفه زیبا شروع کردم.

2- هدف شما ازتأسیس شرکت و فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه ای چیست؟

بنده به فعالیت تولید مواد غذایی آماده با نام تجاری گیشا و 421 مشغول بوده و هستم، مشکلات تولید را به خوبی لمس کرده ام، اصلی ترین مشکل تولید “واسطه ها” هستند. واسطه ها برای مصرف کنندگان توجهی قائل نیستند و صرفا منافع شخصی شان را مد نظر دارند. وقتی با مبانی نتورک مارکتینگ آشنا شدم، راه نجات تولید کننده و مصرف کننده که در جامعه ما مظلوم واقع شده اند، را در فروش از طریق نتورک مارکتینگ یافتم و به همین دلیل شرکت آرسن بازارسازان ایرانیان را تأسیس کردم.

3- به نظر شما یک شرکت بازاریابی شبکه ای موفق چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در درجه اول شرکت ها باید صادق باشند و در راستای اهداف حقیقی و اصلی نتورک مارکتینگ حرکت کنند. از تفکرات گذشته، مبتنی بر فروش های هرمی به شدت اجتناب کنند. محصولات مصرفی، مستقیماً از تولید کننده به دست مصرف کننده برسد و سود حاصل از حذف تبلیغات و هزینه های اضافی توزیع در بازار سنتی در بین تولیدکنندگان و همکاران مصرف کننده تقسیم شود. موضوع رضایت مشتریان هم بسیار حایز اهمیت بوده و از ارکان اصلی این تجارت است.

 

4- شرکت شما تا چه اندازه این ویژگی ها را داراست؟

سرلوحه کار شرکت آرسن بازارسازان ایرانیان، صداقت است و تا به امروز هیچ گونه نارضایتی از طرف همکاران نداشتیم و تمام سعی خود را نموده ایم که رضایت ایشان را در نظر داشته باشیم.

5- به نظر شما چه اقداماتی فعالیت بازاریابی شبکه ای را مشابه فعالیت شرکت های هرمی جلوه می دهد؟

اولین مورد توجه مشتریان را به سمت فقط درآمد بردن، دوم معرفی نادرست محصولات و اغراق در تشریح مزایای یک کالا و سوم خرید اجباری که به اسم استراتژی بین کاربران جا افتاده است.

6- شما چه راه کارهایی را اجرا کردید که شرکت شما به سمت هرمی شدن پیش نرود؟

ما با توجه خاص و رعایت کلیه ضوابط تعیین شده توسط قانون گذار محترم سعی در استفاده از دانش و تجربه معاونت اصناف و وزارت صنعت، معدن و تجارت و کمیته های مربوط در این وزارتخانه را داریم و البته تمام کالاها در سبد فروش شرکت آرسن بازارسازان جزو مصارف روزانه و نیاز های اصلی خانواده ها هستند.

 

7- به نظر شما برای اینکه بازاریابان یک شرکت موفق و سالم عمل کنند، شرکت چه برنامه هایی را باید مدنظر داشته باشد؟

قاعدتاً جدی گرفتن آموزش های حرفه ای و قانونی در این مسیر باعث می شود همکاران جدید ما در شرکت آرسن در حرفه نتورک مارکتینگ سالم تر و بدون انحراف از چهارچوب قانونی و موفق تر عمل کنند.

 

8- تولید کننده بودن شرکت و ارائه محصولات منحصر به فرد در موفقیت شرکت چه نقشی را دارد؟ و به نظر شما محصولاتی که شرکت ها ارائه می دهند باید چه ویژگی هایی داشته باشند تا شرکت را به اهدافش نزدیک کند؟

گردانندگان و مجریان این صنعت در تمام دنیا می بایست تولید کننده باشند تا بتوانند تمامی بازتاب های مثبت مشتریان را در تولید اعمال نمایند تا باعث رشد  تولید و اقتصاد کشور شوند. به نظر بنده با توجه به اقتصاد کشور خودمان باید محصولات داخلی باشند تا با توجه به هدف این صنعت از تولیدکنندگان داخلی حمایت شود. در کنار آن، با تکیه بر مبانی فروش شبکه ای، مصرف کننده محصولات مورد نیاز خود را بدون واسطه از تولیدکننده دریافت کند و در صورت تمایل و شرکت در پلن های درآمد زایی، کسب منفعت منطقی کند.

9- چه برنامه هایی برای حمایت از مصرف کننده نهایی دارید؟ و این گروه در شرکت شما چه جایگاهی دارند؟

ما در شرکت گروه تحقیق و توسعه (R&D) داریم که یکی از مهمترین و اصلی ترین وظایف آن بازخورد گرفتن از مشتریان در خصوص محصولات است، کیفیت محصولات، کارایی آن ها، قیمت منطقی و میزان مصرف. حتی بررسی کالاهای مورد نیاز و پیشنهادی که در سبد مصرف خانواده ها قرار دارد. برنامه هایی نیز به طور مشترک بین گروه تحقیق و توسعه و حسابداری و مالی در خصوص داده کاوی و پیاده سازی آن داریم که نتایج حاصله قطعاً در کنش شرکت تأثیرگذار خواهد بود. نگاه ما به مشتری است. هدف رساندن محصول مورد نیاز با کیفیت مطلوب و قیمت منطقی مستقیماً از تولید کننده به مصرف کننده است و ایجاد بستر مناسب درآمد زایی برای مشتریانی که قصد معرفی محصولات مطلوب خود را به دیگران دارند.

10- نظرتان در مورد پرداخت پورسانت چیست؟ چه سهمی از سود شرکت باید به این موضوع اختصاص پیدا کند و کدام بخش بیشترین سهم را باید داشته باشد، پورسانت خرده فروشی یا فروش گروه؟

پورسانت حق مصرف کننده است. کسانی که وارد پلن درآمد زایی می شوند بابت رسیدن به پورسانت زحمت می کشند. به نظر من %60 سود شرکت ها باید از طریق پورسانت بین کاربران آن شرکت ها توزیع شود و باید بیشتر در فروش گروهی قرار گیرد.

11- نظرتان در مورد آیین نامه مصوب جدید چیست؟ چه مقدار توانسته خلأهای موجود در زمینه این فعالیت را پر کند؟

این آیین نامه خیلی خوب طراحی گردیده و توجه خوبی به تولید و مصرف کننده نهایی کرده و توانسته حداقل %50 خطاهای موجود را در این زمینه پرکند.

12- به نظر شما چه مشکلاتی پیش روی این صنعت در کشور ماست و راهکارهای برطرف کردن آن ها چیست؟

به نظر من اصلی ترین مشکل عدم اطلاع رسانی کامل این صنعت یا صحیح تر بگویم هم از طرف اداره مربوطه و هم از طرف شرکت ها است که باعث سوء استفاده بعضی از اشخاص فرصت طلب می شود. به عنوان مثال ما می گوییم فروش  شبکه ای، این فروش شبکه ای مربوط به شرکت ها می شود که در شبکه اقلام خود را به فروش برسانند. ولی با استفاده از این کلمه به خریدار آن آموزش می دهند که اقلام را در بازار سنتی به فروش برساند و از یک مصرف کننده یک دستفروش کنار خیابان می سازند. در حالیکه نتورک مارکتینگ می گوید مصرف کنندگان راضی باعث رشد این حرفه می شوند. ولی متأسفانه من در ادارات مربوطه مشاهده کردم که تعریف آن فروش اعضا معنی شده نه خرید و مصرف آنها. به همین علت انبار شدن محصول در منازل کاربران و نارضایتی های بعد از آن را همگی مشاهده کرده ایم.

13-دو تخلف استراتژی فروش و فعالیت در شعب غیر قانونی این روزها خیلی به چشم می خورد، علی رغم اطلاع رسانی های انجام گرفته باز هم شاهد وقوع آن ها هستیم؛ به نظرتان علت ریشه ای وقوع این تخلفات چیست و برای از بین بردن آن ها چه اقداماتی و توسط کدام یک از عناصر فعال در این حرفه باید صورت بگیرد؟

علت اصلی تخلف استراتژی فروش، شرکت ها هستند که صرفا به دنبال منافع و سود سریع شرکت هستند نه اصلاح اجرای نتورک مارکتینگ و استراتژی های نادرست را نادیده می گیرند. اصلی ترین علت ایجاد شعب غیر قانونی خود اداره صنعت و معدن است. چرا که شبکه ها رشد می کنند و نیاز به مکانی جهت آموزش و معرفی کار را دارند و این اداره به علتی که مشخص هم نشد از صدور مجوز شعب جلوگیری می نماید و در جواب درخواست شرکت ها می گوید تا اطلاع ثانوی مجوزی داده نمی شود و افراد نمی توانند “تا اطلاع ثانوی” کار نکنند و همین باعث تخلف می شود.

14- بازاریابان بیشتر با چه مشکلاتی درگیر هستند و از نظر شما نقش شرکت ها در ایجاد این مشکلات به چه میزان است؟

اول با اجبار به خرید و دوم مدت زمان دریافت محصول که%70 آن مربوط به مدیریت ضعیف شرکت ها می باشد.

15- نقاط ضعف و قوت شرکت خود را چگونه ارزیابی می کنید؟

از جمله نقاط قوت شرکت ما اول اینکه به هیچ عنوان فقط به سود شرکت فکر نمی کنیم و سرلوحه کار ما رضایت مشتری است و دوم بعلت تجربه های گذشته در عرصه تولید و توزیع، رساندن سریع محصول به دست کاربران که اکثر آن از طرف شرکت مستقیم انجام می گردد. ما به “تحویل کالای بروز” فکر می کنیم و در سرعت بخشیدن به آن برنامه ریزی کرده ایم و پیش بینی های مورد نیاز را انجام داده ایم. اما ضعف این شرکت شاید این است که به تعداد کافی دفتر در اختیار ندارد؛ چرا که به شرکت های دیگر مجوز صد ها شعبه و دفتر داده شده و ما حتی برای دریافت مجوز یک شعبه نیز باید “تا اطلاع ثانوی” صبر پیشه کنیم.

16- آینده بازاریابی شبکه ای در ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟

آینده این حرفه در تمامی کشور ها باعث پیشرفت آن کشورها شده و در ایران نیز این بیشتر نمایان خواهد گردید. چرا که ما ایرانی هستیم و عرق ملی داریم و اگر با این فروش شبکه ای منطقی برخورد شود بازتاب آن بطور مستقیم به مردم جامعه بر می گردد.

17- شرکت شما در پنج سال آینده در چه جایگاهی قرار گرفته؟ آیا چشم اندازی برای آینده خودتان ترسیم کردید و چه برنامه ریزی هایی برای رسیدن به جایگاه مورد نظرتان انجام داده اید؟

ان شاالله در پنج سال آینده تمامی محصولات سایت آرسن از تولیدات کارخانجات آرسن خواهد بود و افراد زیادی می بایست در این کارخانجات مشغول به کار شوند. من یکی از علت های اصلی که وارد این حرفه شدم عشق به تولید بوده که در این راستا برنامه ریزی شده است.

18- توصیه شما به افرادی که می خواهند در این زمینه سرمایه گذاری کنند چیست؟

من توصیه می کنم که هر کسی واقعا در این راستا می خواهد سرمایه گذاری نماید اول باید عشق به وطن و حس انسان دوستی داشته باشد؛ چرا که همه ما می بایست در پیشبرد چرخ های تولید به کشورمان کمک کنیم که تولید رکن اصلی یک کشور است.

19- نظر شما راجع به سایت mlm چیست و آیا مطالب آن را مطالعه کردید؟

سایت خوبی ست که اطلاعات را در اختیار مردم قرار می دهد تا هیچ کس کور کورانه وارد کار نشود و با اطلاعات کافی وارد شود. من بیشتر کتاب ها را مطالعه می کنم ولی گروه IT ما مطالعه کامل تری را انجام می دهد. ان شاءالله که همگی در پیشبرد کشورمان نقش تاثیر مثبتی را ایفا نماییم.

 

 

استارت ام ال ام

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>