روش هایی برای خوشامدگویی به کارمندان جدید

روش هایی برای خوشامدگویی به کارمندان جدیدReviewed by یوسف مدیری on Nov 10Rating:


مجله پنجره خلاقیت – ترجمه شادی حسن پور: زمانی که می خواهید کارمندان جدیدی را به گروه کاری تان اضافه کنید، باید آنها را به دیگر کارمندان معرفی کنید، فرهنگ شرکتتان را به آن ها بشناسانید و در همان ابتدای کار، آنقدر به آنها انرژی و انگیزه بدهید تا آنها نیز با اشتیاق، ایده ها و انرژی شان را صرف خدمت به شرکت شما کنند. علاوه بر این، اگر کارمندی احساس کند که نمی تواند با جمع خو بگیرد و به خوبی همکاری کند، به احتمال زیاد به دنبال شغل دیگری خواهدرفت.


خب، بهترین روش برای خوشامدگویی و معرفی کارمندان جدیدتان چیست؟ ما از 13 نفر از کارآفرینان حاضر در انجمن کارآفرینان جوان (YEC) در این مورد سوال کرده ایم که پاسخ هایشان را در ادامه می بینید.


سوال: هنگامی که می خواهید شخص جدیدی را به شرکت اضافه کنید، از چه روشی برای خوشامدگویی و معرفی او استفاده می کنید؟

 

روش هایی برای خوشامدگویی به کارمندان جدید


1. از دیوار انگیزه کمک می گیریم


یکی از دیوارهای محل کار را به جایی تبدیل کرده ایم که تمام کارمندان عکس هایی را که از آنها انگیزه و انرژی لازم برای کارکردن می گیرند، روی آن چسبانده اند. این عکس ها، هر چیز انگیزه بخشی می تواند باشد. وقتی کارمند جدیدی استخدام می شود، همه در مورد عکس هایی که روی دیوار انگیزه چسبانده ایم، صحبت می کنیم. سپس کارمند جدید نیز می تواند خود را معرفی کرده، انگیزه های کاری اش را بیان کند و عکس های دلخواه انگیزه بخشش را روی دیوار بچسباند.


«رایان ویلسون، فایوفیفتی»

2. کارمند جدید و خانواده اش را به شام دعوت می کنیم


ما مراسم شام یا ناهاری برای کارمندان جدید ترتیب می دهیم تا بتوانند در فضایی آرامش بخش با کارمندان دیگر و فرهنگ شرکت آشنا شوند. به این ترتیب کارمندان قدیمی نیز به خوبی با کارمند جدید آشنا می شوند. اغلب اوقات همسر و فرزندانشان را نیز دعوت می کنیم تا نشان دهیم که فرهنگ خانواده نیز برایمان بسیار مهم است.
«موری نیولندز، سایتد»

3. جعبه خوشامدگویی فراهم می کنیم


ما برای هر کارمند جدیدی که به مجموعه مان اضافه می شود، جعبه ای تحت عنوان جعبه خوشامدگویی فراهم می کنیم و در آن، وسایل مورد نیاز کاری او را، مانند دفترچه های برنامه ریزی، لوازم التحریر و همچنین کمی خوراکی و چیزهای بامزه و خنده دار قرار می دهیم. این کار یخ همه را آب می کند!


«جیمز سیمپسون، استودیو گلدفایر»

 

روش هایی برای خوشامدگویی به کارمندان جدید


4. کیک کوچکی را با طرح برند شرکت به او هدیه می دهیم


ما رسم زیبایی برای خوشامدگویی به کارمندان جدید داریم. وقتی کارمند جدیدی وارد محیط کاری ما می شود، کیک کوچکی را سفارش می دهیم که لوگوی شرکت و برندمان روی آن طراحی شده است. شرکت های زیادی هستند که هدایایی برای خوشامدگویی روی میز کارمند جدید می گذارند، اما تا به حال ندیده ام که کسی مانند ما از کارمند جدیدش استقبال کند!


«اندری کودیوسکی، دیستیلری»

5. به همراه آنها به تک تک بخش های شرکت سر بزنید


کاری که ما در ابتدای ورود کارمندان جدید انجام می دهیم، این است که از آنها می خواهیم به تک تک بخش های شرکت سری بزنند و با اعضا مکالمه ای داشته باشند تا به خوبی با یکدیگر آشنا شوند. این کار نه تنها باعث افزایش فرهنگ همکاری و پیشرفت مداوم می شود، بلکه به کار گروهی، ارتباطات، یادگیری و رشد بیشتر شخصی افراد نیز می انجامد.


«استفن آفورد، ترولیو»

6. کارمندان دورکار را فراموش نکنید


معمولا کسانی که به دورکاری مشغول هستند، از این فرآیند جا می مانند. بهتر است آنها را نیز از طریق برنامه هایی مانند اسکایپ به دیگران معرفی کنید. این کار مفیدی است و به کارمند جدید نشان می دهد که شما برای او ارزش قائل شده اید و دیگران از حضور او در مجموعه باخبر شده اند. می توانید حتی گروهی در شبکه اجتماعی بسازید و اجازه دهید کارمندان با یکدیگر ارتباط داشته باشند.


«دیو نووگت، Hubstaff.com»

7. بپرسید: قهوه یا چای؟!


من در بخشی از فرآیند استخدامی از کاندیداها می پرسم که «چه نوع قهوه یا چایی را دوست دارید؟» تا مطمئن شوم که حواس آنها به جزییات هم هست و به همه سوالات جواب می دهند. بعد از استخدام به آن اطلاعات رجوع می کنم و همان نوع قهوه یا چای مورد علاقه اش را به همراه یک کارت خوشامدگویی برایش می برم.


«کلی آزدودو، shesgotsystems»

8. در مورد علایق و دلایل کار در این مجموعه صحبت کنید


ما گروه کوچکی هستیم و به همین خاطر معرفی کارمندان جدید به تک تک کارمندان خیلی زمان بر نیست. ما دوست داریم به طور کامل خود را معرفی کنیم، وظایفمان را شرح دهیم، بگوییم که در اوقات فراغت چه می کنیم و چرا به کار در این مجموعه علاقه مندیم. این نوع خوشامدگویی برای خودمان نیز مفید است، چرا که دوباره به انگیزه های واقعی مان برای کار و تلاش پی می بریم.


«زو هرمان، سوپریور»



استارت ام ال ام

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>