بهترین روش های فروش کدام ها هستند؟



همان طور که می دانیم بازاریابی شبکه ای روشی از فروش محصول است که در آن بازاریابان به صورت مستقیم با مشتریان ارتباط برقرار کرده و تبلیغات شان را در معرض نمایش آن ها قرار می دهند.
روش های متفاوتی که برای فروش محصول در بازاریابی شبکه ای وجود دارد، عبارت است از: روش شخص به شخص، روش گردهمایی و فروش اینترنتی.


استراتژی های فروش

همان طور که می دانیم بازاریابی شبکه ای روشی از فروش محصول است که در آن بازاریابان به صورت مستقیم با مشتریان ارتباط برقرار کرده و تبلیغات شان را در معرض نمایش آن ها قرار می دهند.
روش های متفاوتی که برای فروش محصول در بازاریابی شبکه ای وجود دارد، عبارت است از: روش شخص به شخص، روش گردهمایی و فروش اینترنتی.

همان طور که می دانیم بازاریابی شبکه ای روشی از فروش محصول است که در آن بازاریابان به صورت مستقیم با مشتریان ارتباط برقرار کرده و تبلیغات شان را در معرض نمایش آن ها قرار می دهند.

روش های متفاوتی که برای فروش محصول در بازاریابی شبکه ای وجود دارد، عبارت است از:

1-روش شخص به شخص

شیوه برقراری ارتباط شخص به شخص برای فروش کالا و خدمات توسط بازاریابان بیشترین سهم را در بازاریابی شبکه ای به خود اختصاص داده است. روش شخص به شخص یک مدل برقراری ارتباط است که در آن فرد به صورت مستقیم با مخاطب خود ارتباط برقرار می کند.

این ارتباط به صورت حضوری و یا از طریق ابزارهای ارتباطی انجام می گیرد. مهمترین ویژگی این روش در این است که می توان طراحی اختصاص پیام برای مخاطبان انجام داد؛ به این معنی که براساس سلایق و خواسته های مخاطب، پیام به گونه ای که بیشترین تأثیر را داشته باشد، انتخاب می شود. این شیوه ارتباط مستقیم باعث می شود، برداشت های اشتباه، اعتراض ها یا سؤالات مخاطب نسبت به کالاها یا خدمات به سادگی از سوی بازاریاب تشخیص داده شود و او با تغییر در پیام که همسو با خواسته مخاطب است، سؤالات مخاطب را پاسخ دهد و به هدفی که مدنظرش است، دست پیدا کند. دومین ویژگی این روش امکان دیدن و حس کردن حالت ها و احساسات شخصی مخاطب است؛ یعنی اینکه زبان بدن مشتری به راحتی قابل مشاهده است. البته اگر از ابزارهای ارتباطی نظیر تلفن و یا اینترنت برای برقراری ارتباط استفاده شود، زبان بدن و احساسات مخاطب را به راحتی نمی توان درک کرد. سومین ویژگی که در این روش کاربرد دارد، تبلیغ کلامی است. تبلیغ کلامی انتقال تجربیات و رضایت شخصی یک مشتری درباره کسب و کار، کالا و یا خدمات است و در بستر ارتباط شخص به شخص کاربرد زیادی دارد.

2-روش گردهمایی

بر طبق آمار فدراسیون جهانی فروش مستقیم، طرح گردهمایی بعد از روش شخص به شخص، بیشترین کاربرد را در فروش و بازاریابی دارد. این شیوه به صورت یک رویداد دسته جمعی یا اجتماعی است که در آن میزبان و شخصی رویداد را تدارک دیده و در آن اقدام به فروش و نمایش محصولات می کند. در این جلسه سفارش محصولات از مشتریان دریافت می شود. امروزه شرکت ها تمایل کمتری به فروش محصولات شان از طریق ابزارهای ارتباط از راه دور دارند؛ چرا که آن ها می دانند فروش محصول به صورت مستقیم به مشتری، روش بهتری است. فروش از این طریق امکان آزمایش محصول را از نزدیک برای مشتری فراهم کرده و به او اطمینان بیشتری جهت انجام خرید خواهد داد.

3-فروش اینترنتی

امروزه با استفاده از اینترنت، افراد در نقاط مختلف دنیا می توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی با یکدیگر معامله کنند. استفاده از اینترنت در معاملات صرفاً به عنوان یک ابزار است و هیچ تغییری در ماهیت و ساختار معاملات ایجاد نمی کند.

امروزه تمامی شرکت های بازاریابی شبکه ای دارای سایت هستند و بازاریابان آن ها می توانند کلیه مراحل فروش شان اعم از بازاریابی و دریافت وجه را از طریق اینترنت انجام دهند. از طرفی بازاریاب می تواند محصول را از طریق اینترنت خریداری کرده و از شرکت بخواهد به جای آنکه محصول را برای او ارسال کند، برای مشتری اش بفرستد. با این کار علی رغم اینکه کالایی دو بار خرید و فروش شده ولی یک بار جابه جا شده و این موضوع باعث صرفه جویی در هزینه های جابه جایی کالا می گردد.

ممکن است بازاریابان تمامی مراحل فروش از ارتباط گیری با مشتری تا پایان فروش را به وسیله اینترنت انجام دهند و یا اینکه فقط فروش را به صورت اینترنتی انجام دهند.

روش های نامبرده شده بیشترین استفاده را توسط بازاریابان داشته اند.

استارت ام ال ام

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

IP Blocking Protection is enabled by IP Address Blocker from LionScripts.com.