بررسی پلن جدید شرکت مروارید پنبه ریز


شرکت مراورید پنبه ریز در جهت تطبیق پلن درامدزایی خود با قوانین جدید وزارت صنعت، در روز 29 آبان ماه 1395 از پلن جدید خود بصورت غیر رسمی رونمایی کرد. این پلن که به تایید وزارت صنعت معدن و تجارت هم رسیده است دارای نکته بسیار جالبیست؛ همانطور که قبلا مفاد قوانین جدید توسط سایت ایران هشدار منتشر شده بود و ما نیز آن را در مقاله تحلیل قوانین جدید و تغییر پلن درامدی شرکت های بازاریابی شبکه ای“ بررسی کردیم، یکی از قوانین مطرح شده در این پلن مشاهده نمی شود. یکی از الزامات پلن های جدید برداشته شدن پورسانت خرده فروشی به شکل پلکانیست که در این پلن باز هم مشاهده می شود. به هر حال در ادامه به تشریح کامل این پلن جدید می پردازیم پس با ایرانیان ام ال ام همراه باشید.

قبل از شروع باید چند نکته را در مورد این پلن در نظر بگیریم:

  1. تمامی امتیازات فروش بر اساس ضریب کالا محاسبه می شود.
  2. در این پلن از قانون فشرده سازی استفاده می شود.
  3. برای دریافت پورسانت باید حداقل صد هزارتومان خرید شخصی داشته باشید.
  4. پلن شرکت پنبه ریز در واقع یک پلن ترکیبی (hybrid) می باشد که از طرح های چندسطحی (Uni Level)  و جداشونده (Break Away) استفاده می کند.
  5. هر شخصی که به رده سازمانی مروارید یا بالاتر دست یابد برای بالاسری های خود به عنوان یک گروه جداشونده محسوب می شود.

در این پلن تمامی پورسانت های پرداختی براساس رده سازمانی هر شخص است که با توجه به آن هر بازاریاب دارای یک رده سازمانیست و پورسانت دریافتی وی بر این اساس محاسبه و پرداخت می شود. لذا طی این جدول زیر تمامی رده های سازمانی شرکت مروارید پنبه ریز را به همراه شرایط رسیدن به هر رده مشاهده  می کنید.
پلن جدید پنبه ریز | رده های سازمانی پنبه ریز

پانزده رده مدیریتی پلن شرکت مروارید پنبه ریز را در بالا مشاهده می کنید که ستون های بالایی نشان دهنده هر رده و ستون های سمت چپ شرایط هر رده را مشخص می کند. برای مثال:

اگر شخص دارای حجم فروش 2 هزار امتیاز یا بالاتر باشد و دارای سه گروه فروش باشد که از این سه گروه دو نفر دارای رتبه واجد و یک نفر دارای رتبه برنز باشد، این شخص دارای رتبه نقره است.

اگر شخص دارای حجم فروش 2 میلیارد امتیاز یا بالاتر باشد و دارای پنج گروه فروش باشد که از این پنج گروه دو نفر دارای رتبه یاقوت، دو نفر زمرد و یک نفر دارای رتبه الماس باشد، این شخص دارای رتبه الماس آبی است.

پس تا به اینجا توانستیم نحوه محاسبه رتبه مدیریتی هر شخصی را بدست آوریم. در ادامه نحوه محاسبه پورسانت ها با توجه به رده های سازمانی را بررسی می کنیم.

پلن شرکت پنبه ریز در پنج طرح درآمدی مختلف به بازاریابان خود اقدام به محاسبه و پرداخت پورسانت می کند که این پنج رده عبارت است از :

  1. تخفیف خرده فروشی
  2. پورسانت چندسطحی
  3. پورسانت چندسطحی جدا شونده
  4. پاداش راهبری
  5. پاداش سفیران

 

1) تخفیف خرده فروشی:

توجه داشته باشید که این نوع پورسانت وابستگی به رده سازمانی ندارد و میزان درصد تخفیف آن به میزان حجم خرید شما وابسته است. که در تصویر زیر می توانید نحوه محاسبه آن را مشاهده کنید :

پورسانت خرده فروشی پلن جدید پنبه ریزهمانطور که مشاهده می فرمایید با توجه به امتیاز فاکتور خود تخفیف دریافتی متغیر است. برای مثال اگر حجم فاکتور شما 270 امتیاز باشد شما شامل 25 درصد تخفیف و همچنین ارسال رایگان محصول می شوید.

نکته مهم : در پورسانت خرده فروشی شرکت پنبه ریز میزان تخفیف دریافتی شما براساس حجم فروش تمام فاکتور های آن ماه محاسبه می شود. برای مثال شما در پنجم ماه خریدی به ارزش 50 امتیاز انجام می دهید و طبق جدول 15% تخفیف دریافت می کنید. با گذشت چند روز و در همان ماه خرید دیگری به ارزش 70 امتیاز انجام میدهید، که این بار برای محاسبه درصد پورسانت باید خرید قبلی شما در همین ماه نیز جمع می شود و طبق آن درصد مشخص شود که در این مثال جمع امتیاز خرده فروشی به 120 می رسد و میزان تخفیف دریافتی در فاکتور شما 20% محاسبه می شود.

2) پورسانت چندسطحی:

در این نوع پورسانت با توجه به رده های سازمانی کسب شده پورسانت های چند سطحی مختلفی را مطابق با تصویر زیر دریافت می کنید.

پورسانت چند سطحی پلن جدید پنبه ریز

3) پورسانت چندسطحی جداشونده:

از رده مروارید به بالا چنانچه در هر شاخه خود، فردی به رده مروارید یا بالاتر برسد یک نسل جداشنونده ایجاد مینمایید که در این حالت به شرح زیر پورسانت جداشونده دریافت می‌نمایید. هر یک از نمایندگان مستقل فروش بسته به رده ، تا 6 نسل از مجموعه خود مطابق جدول ذیل از حجم فروش گروهی خود پورسانت دریافت می‌نمایند.

پورسانت جدا شونده پلن شرکت پنبه ریز

با توجه به اینکه این پلن به تازگی منتشر شده هنوز جزییات دقیقی مبنی بر عملکرد این پلن مشخص نیست. لذا طی روزهای آینده این بخش با ذکر مثال های مختلف توضیح داده می شود.

4) پاداش راهبری:

در این پاداش افراد با رسیدن به هر یک از رده های سازمانی زیر برای یک بار از شرکت این پاداش ها را دریافت می کنند.

پاداش راهبری پلن جدید شرکت پنبه ریز

5) پاداش سفیران:

در این پلن نیز همچون پلن قبل افراد با شرایط زیر می توانند به پاداش ها سفیران دست یابند که البته هر کدام از این پاداش ها فقط برای یک بار پرداخت خواهد شد.

پاداش سفیران پلن جدید شرکت پنبه ریزتا به اینجا بصورت اجمالی نحوه محاسبه پلن درآمدزایی شرکت پنبه ریز را بررسی کردیم. در کل پلن شرکت پنبه ریز همچون پلن قبلی این شرکت، پلن ساده ای به شمار می رود  که یکی از ویژگیهای این پلن به حساب می آید و کمک می کند تا در سازمان فروش تکثیر پذیر باشد. در روز های آینده سعی میکنیم تا نقاط ضعف و قوت این پلن را به تفصیل بررسی کنیم.

نظر شما در مورد پلن جدید شرکت پنبه ریز چیست؟

بررسی پلن جدید شرکت مروارید پنبه ریز

3.96 (79.27%) 55 امتیاز


استارت ام ال ام

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>